Niet Aangeboren Hersenletsel (nah) na een contusio cerebri

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:57

wow.... heel heftig ;( mijn broertje heeft ook een nah, is wel bij de geboorte gekomen maar kwam door een fout van de arts....

Ik kan niks anders zeggen dat dat ik veel respect voor je heb dat je het toch volhoud.... lijkt me zo verdomd zwaar, vooral omdat jullie pas in de pubertijd echt merkte wat voor consequenties die val heeft meegebracht....

sterkte! Ook mijn pb staat altijd open voor je!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:12

Pub: Wie weet kun jij ook wel werken (deeltijd) als je eenmaal geleerd hebt om met jezelf en je beperkingen om te gaan? Want dat is de grootste truc.

En dan nog anderen die moeten leren om met jou om te gaan, maar dat valt wat minder mee. :=

pubelia

Re: Niet Aangeboren Hersenletsel (nah) na een contusio cerebri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 12:27

Iris82, ze hebben eigenlijk al gelijk gezegd dat werken voor mij niet haalbaar is. Enkel en alleen omdat zelf 2 halve dagen stage voor mij nu niet haal baar is. En wil ik gaan kunnen werken, zou ik een opleiding nodig hebben. En daarbij moet je stage lopen vaak. En als stage al te zwaar is, is werken dat helemaal. Hoe graag ik ook wil. (heb ook echt wel geprobeerd)

Voor mijn omgeving valt het inderdaad niet mee. Vooral voor vriendlief...

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:46

Het probleem bij NAH is dat je elke dag weer anders je bed uit stapt.
En waar een wil is, is helaas met NAH niet altijd een weg.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 12:48

Pvd: erg goed gesproken. Want klopt echt helemaal!

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:56

Wat een verhaal. Niet alleen het letsel is erg maar de behandeling achteraf is gewoon schrijnend en het is heel jammer dat jij nu levenslang de gevolgen moet dragen. Hopelijk kan de revalidatie je toch nog een beetje helpen.

Ik weet dat een hersenschudding verkeerd kan lopen. Heb er zelf 1 keer eentje gehad (onderuitgegaan met het snowboarden) en dacht toen ook van 'och het zal wel gaan'. Gewoon verder blijven doen dus en ook nog goed meedrinken met de après ski (véél alcohol). In het begin leek alles goed te gaan maar 2 weken later kreeg ik ineens uit het niets een soort epileptische aanval en moest ik daarna 3 dagen in bed liggen. Een coma was het niet maar ik had er de grootste moeite mee om nog maar een half uur wakker te blijven. Uiteindelijk heb ik er niets blijvends aan overgehouden maar sindsdien denk ik toch ook niet meer zo licht over een hersenschudding.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 15:35

Ik kom net van de huisarts en aphotheek af. Ik heb nu een ander middel gekregen. Dit heet Zolpidemtart, iemand ervaring mee?

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:57

:n

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 19:05

pubelia schreef:
suleilitha schreef:
IK kan me voorstellen dat het zuur is, meid!!!
Maar ik bewonder je dat je nu toch weer actie gaat ondernemen.

thnx, dank zij de zus van :D Want ik heb er wel jaren voor gevochten. Maar ik weet gewoon ook niet alles. En vind het moeilijk om die dingen zelf op onderzoek uit te gaan. (is ook een gevolg van)

Ja mijn lieve zus heeft wel het goede vak gekozen he!
Goed verwoord hoor, volgens mij is het zo echt wel duidelijk. Knap dat je dit gedaan hebt, ik weet hoeveel moeite zoiets je kost!
En het kan niet vaak genoeg gezegd worden: ook echt superknap dat je er nu wel werk van maakt, zelf actie onderneemt. Want je blijft wel benadrukken dat wij gepusht hebben, en dat mn zus je de wegen heeft aangewezen, maar je bent toch echt zelf degene geweest die de stappen heeft ondernomen! En daar is veel moed en wilskracht voor nodig, petje af hoor!

En het is idd bizar dat er toendertijd niet meer is ondernomen... vooral toen het in de puberteit mis ging. Daar blijf ik me over verbazen, maar jammergenoeg hoor je vaak van zulke verhalen. Maar het belangrijkste is dat je nu de goede hulp kan krijgen en wie weet hoe ver je dan nog kan komen! Ik ben er van overtuigd dat je veel meer gaat bereiken dan je nu zelf denkt. Dat je nu bent waar je al bent, bewijst namelijk hoeveel kracht je hebt! Daarom ben ik er zo van overtuigt dat er de komende tijd erg veel kan gaan veranderen voor je. Ik ben er altijd voor je, en aan de reacties hier te merken levert dit topic je ook al aardig wat lotgenotencontact op! Echt super!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 10:32

Als jou zus mij niet had geholpen en beetje had gepuched, had ik echt geen actie ondernomen...

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 12:10

nee omdat je niet wist waar je heen moest en niet meer kon geloven dat iemand je serieus kan nemen.
Het pushen was ook wel even nodig maar dan blijft het nog steeds hetzelfde hoor: je moest het toch echt zelf doen! je had ook kunnen kiezen om niks te doen en dat heb je dus niet gedaan!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 15:44

De zwaarste taak ligt bij jezelf meid. Het vertrouwen in je nieuwe persoonlijkheid krijgen, en dat accepteren!
Maar dat kun je!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 15:29

En ik ga nu pas echt beginnen aan die zware taak! En dat valt zo vies tegen! Nooit gedacht dat het zo zwaar zou zijn! Ik dacht alles goed verwerkt te hebben. En hier blijkt nu dus niks van waar te zijn. Dus buiten de revalidatie moet ik ook nog dingen gaan verwerken. En geloof me dit is echt zwaar! Ik slaap bijna niet meer in, kom er bijna niet meer mijn bed door uit. Maar ik vecht door. Ik vecht om lekkerder in mijn vel te komen, en met mijn handicap om te leren gaan. Ik heb 18 jaar gevochten, en een jaar nu nog hard vechten en moeilijk hebben kunnen hier ook nog wel bij!

Ik heb overigens nu 4 dagen licht therapie gehad. De depressie is er niet door weg gegaan. (Wat ik zelf niet raar vind) Maar ik heb wel minder moeite met als het bewolkt, of regen achtig is. Dus maandag gaan we overleggen of we die week nog door gaan of niet. Ik zelf hoop van niet. Eventjes een weekje rust, ben ik erg aan toe!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 14:59

Ik heb vandaag telefoon gekregen dat ik donderdag het neuropsychologisch onderzoek heb. Pff, ik dacht een week vrij te hebben...

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 12:28

Ik heb zelf NAH na een val van het paard, nu bijna 3 jaar geleden. Ik droeg geen cap. Door de harde klap achter op mijn hoofd schoven idd mijn hersenen met een rotvaart naar voren waardoor de bloeding een feit was. Later heb ik nog diverse nabloedingen gehad en ik heb feitelijk geluk dat ik nog leef.

Door deze val en de hersenbloedingen heb ik epilepsie overgehouden, iets wat een lange weg was om te diagnostiseren. Ik ben er feitelijk best goed uitgekomen, mag ook nog autorijden maar probeer het tot een minimum te beperken omdat ik gewoon vind dat ik minder ben dan voorheen. Ik ben voor meer dan 80% arbeidsongeschikt bevonden door het UWV en dat vind ik heel erg. Iedere dag is hard knokken om tóch het beste er van te maken. De ene dag is goed, de andere dag is ronduit slecht. Ik heb veel slaap nodig, maar ik vecht er voor om een dagindeling te maken, mijn huishouden te doen, te sporten en ook gewoon dingen te ondernemen zoals wandelen met de hond en paard te rijden (nu wel met cap ja).

Maar er zijn momenten dat het niet gaat en dan moet ik toegeven aan mijn lichaam. Jammer genoeg.

Pubelia, ik vind het knap dat je dit zo op schrijft. het is niet iets om je voor te schamen, maar buiten je schuld om gebeurd. Het getuigt alleen maar van kracht dat je er aan werkt, en ook voor jou komt de dag dat je zegt: Ja, nu gaat het daadwerkelijk beter met me!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 13:08

Hoi Barmat

Ik had het toen van jou mee gekregen! Dit getuigd maar weer waarom je een cap op moet zetten. En ik weet nog dat ik het toen echt van mezelf heel erg vond dat ik jou daarin niet heb kunnen sparen.

Eigenlijk alles wat jij schrijft klinkt voor mij zo herkenbaar. En ik heb echt heel erg veel moeite met mijn dag indeling. Zelf naar de paarden gaan is in de regelmaat niet haalbaar voor mij.

Ik ben ook voor 80%-100% afgekeurd, en ook ik vecht iedere dag weer tegen de dag. En om er het beste van te maken! Maar ik vind het echt vies tegen vallen.

Ik vind het moeilijk om met mensen om te gaan, want ik begrijp ze vaak niet. En ik schaam me om er dieper op in te gaan. Of "gewoon" te zeggen dat ik ze niet begrijp. Hierdoor ben ik nu behoorlijk geïsoleerd geraakt. Want ik kom gewoon nergens meer. En dat terwijl ik eigenlijk altijd wel echt iemand was die mensen in de buurt moet hebben.

Ik wil er wel bij zeggen dat ik wel gezegend ben met zo'n lieve vriend! Die doet echt veel voor mij, en die betekend ook veel voor mij!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:57

Dat is het allerergste......... het onbegrip.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:51

Ik heb met grote verbazing jouw verhaal gelezen.
Wat schrijf je het goed op zeg, super knap. Ik kan me voorstellen dat dit echt een opeenstapeling van heftige dingen is. Eigenlijk heb ik verder niet zoveel te zeggen waar je iets aan hebt.

Ik wil je alleen super super veel succes en sterkte wensen, nu en voor in de toekomst!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 12:07

TS: Sommige dingen komen mij herkenbaar voor, bij mijn zoon. Alleen heeft hij een CP (cerebrale Parese) door een hersenbloeding toen hij nog in mijn buikz at. Bij hem is het dus Aangeboren hersenletsel. Herkenbaar is het feit dat in de zorg de juiste hulp gewoonweg soms niet aangeboden wordt. En wij met onze zoon pas in groep 1 erachter kwamen dat hij dit had. Omdat wij nooit op controle hoefden hoewel zoon te klein was bij voldragen geboorte en ik een heftig ongeluk heb gehad met 7 maanden zwangerschap. Allen kleine dingetjes die ik nu nog weet (het heftig shaken met wijde armen wat niet door suikertekort kwam toen hij een paar dagen oud was en waarvan ze de reden dus niet wisten, het altijd met gebalde vuistjes liggen, het niet kunnen lopen omdat de rechtervoet zo scheef stond, de altijd gekromde rechterarm...) bleken ineens te wijzen op de CP. En dat weten we dus nu pas. Hij is nu bijna 8 en gaat goed.

Ik vond het interesant te lezen over de puberteit. Bij onze zoon zit de beschadiging puur in het motorische gedeelte lijkt het nu. Maar ons is ook gewaarschuwd dat in de puberteit nog weer andere zaken naar voren kunnen komen.

Onze zoon heeft nog het geluk dat het aangeboren is waardoor de hersenen veel hebben kunnen opvangen van de schade. Bij hem si eht hele geldeelte links weg dat rechts aanstuurt en dat wordt nu dus door de rechterkant gedaan. Overigens heeft hij CP klasse 1. Dat wil zeggen dat hij zelfstandig loopt en hij dus in de laagste (minst aangedane) klasse behoort.

Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe. Ben erg blij voor je dat na al die jaren er nu eindelijk begrip en hopelijk meer duidelijkheid gaat komen. Mijn beide kids komen het paard niet op zonder cap (en BP) en ikzelf rij ook altijd met. Wel zit dochterlief van bijna 5 ook sinds kort op turnen. Dus ik dacht even oei, oei... Maar ik lees bij jou eigenlijk dat dit door een val op de grond gebeurd is. En dat kan natuurlijk overal gebeuren.

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 10:49

Dat dit je overkomen is, is erg, maar een ongeluk. Maar dat je pas na 18 jaar fatsoenlijk geholpen wordt, dat is echt hartverscheurend. Dat hulpverleners je steeds wegsturen :n Ik moet het nog even op me in laten werken, tis echt een moeilijk verhaal.

Heel veel succes en sterkte in ieder geval, nu je wel goed geholpen wordt en nu je eigenlijk pas aan revalideren en verwerken kan beginnen.

Hoe reageren je ouders er op?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 11:07

Hoi Zilfstar

Eerst een reactie op jou reactie.

Wat erg dat jou zoon dit ook heeft. Weet jij waar de beschadiging precies zit? Want mijn inziens zit het links omdat hij rechts uitval heeft. Maar ik ben inderdaad benieuwd waar de beschadiging precies zit.

Bij kinderen heb je namelijk al wel alle hersenen zitten. (hier mee doel ik op de front kwabben) Die zijn dus al wel aanwezig, alleen die hebben bij kinderen nog geen functie. Als daar een beschadiging zou zitten. Komt dat pas naar voren als hij in de puberteit gaat komen. Omdat dan pas dat gedeelte zich gaat ontwikkelen. (denk maar eens aan dat ze dan in 1 keer zelf de tafel moeten gaan opruimen.)

Bij mij dachten ze dat ik een erge puber was. En dat ik overal in tegendraads werd. Terwijl dat ik eigenlijk bijna niet echt aan puberen ben geweest, alleen erg tegen mijn handicap op liep.

Dus ga eerst na als hij in de puberteit komt of het echt puber gedrag is, of dat het vanuit zijn handicap afkomstig is.

Bij mij is dus niks kunnen opvangen door een andere hersen gedeelte. Omdat ik gewoon weg toen die behandeling niet heb gehad. En nu na 18 jaar is dit helaas niet meer mogelijk. Mijn zeggen klasses helaas niks. Ik zou ook echt niet weten in wat voor een klasse ik val. Ik kan nog lopen en mensen zien niks aan mij. Dit omdat ik mijn uit val op rechts heel goed verborgen weet te houden. (werd vroeger niet geaccepteerd)

Niet bang zijn dat jou dochter nu op turnen zit. Bij mij was het gewoon een heel stom ongeluk. Waar niemand iets aan heeft kunnen doen. En je kunt met een gerust hart je dochter laten turnen. Kans is zeer klein dat die dit ook krijgt.

Ik wil jou ook erg veel sterkte en kracht toe wensen richting jou zoon. Maar ook jullie zijn min of meer gehandicapt. Want jullie moeten je er ook aan aanpassen.

Mocht je ooit dingen willen weten (je weet het maar nooit) dan kan je altijd mij een pb sturen met jou vragen. Mogelijk dat ik jou ermee kan helpen ;)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 11:15

Imitador schreef:
Dat dit je overkomen is, is erg, maar een ongeluk. Maar dat je pas na 18 jaar fatsoenlijk geholpen wordt, dat is echt hartverscheurend. Dat hulpverleners je steeds wegsturen :n Ik moet het nog even op me in laten werken, tis echt een moeilijk verhaal.

Heel veel succes en sterkte in ieder geval, nu je wel goed geholpen wordt en nu je eigenlijk pas aan revalideren en verwerken kan beginnen.

Hoe reageren je ouders er op?

Ja, ik weet het. Eindelijk word ik eens begrepen door mijn HA. Eerst wees hij alles iedere keer maar van de hand. En als ik nu iets nodig heb dan vliegt hij om het voor elkaar te krijgen. (net of hij iets goeds te maken heeft. :(:) )

Mijn ouders die wisten ook niet beter. Die steunde me wel in dingen. Maar vaak ook niet. Heb bijvoorbeel opmerkingen gehad dat ik niet moest banketstaaf maar moest doen. Toen ik tegen hun had gezegd dat ik bij het ggz weg zou gaan zeiden ze in eerste instantie ook dat ik dat niet moest doen, omdat ik volgens hun was afgekeurd door het onderzoek van een psycholoog. :(:)

Toen ik later naar een neuroloog ging, hebben ze hard op aan mij gevraagd waarom ik daar heen ging. En heb het hun dus duidelijk uit gelegd wat de reden was waarom ik daar heen zou gaan.

Nu uit eindelijk bij het revalidatie centrum hebben ze een soort cursus voor naasten van mensen met een NAH. Hier in word er uit gelegd (in 9 bijeenkomsten van 1,5 uur) wat een NAH in houd, waar mensen met hersenletsel tegen aan lopen in het dagelijks leven, en ook voor hun belangrijk hoe je er mee om moet gaan.

En ik merk dat mijn ouders steeds meer begrip kunnen opbrengen voor wat er eigenlijk met mij vroeger gesold is geweest. En hun hebben nu ook dingen van dat hebben wij toen wel heel erg fout aangepakt. Ik merk dat hun nu ook meer begrip voor mij hebben. En dat ze mij meer steunen dan het moeilijk maken.

Ik verwijt hun overigens niks hoor. Hun wisten gewoon niet beter als dat het zo moest als hun deden. Ze luisterde naar de hulpverlening.

Als je nog vragen hebt stel ze gerust hoor!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 18:19

Ja we weten precies waar het zit. Hij heeft 45 minuten in de MRI gelegen (toen was hij net 6 :D ) en daar kwamen heel duidelijke foto's uit. Het zit idd links en rechts is prima in orde. Bij hem is de hersenvochtruimte links ongeveer 3 keer zo groot als normaal. Als ej zo'n foto ziet heb je van die "wolken" van hersenweefsel en daaruit komt een wat wittigere stam van draden (die dus in de nek zeg maar naar de rechterhelft gaan voor de motorische aansturing). Die "stam" is nagenoeg helemaal weg bij hem. Er zit verder nog een litteken in het gebied achterin het hoofd, in het zicht-centrum maar tot nu toe geen last van. In de frontkwabben zijn geen littekens e.d. gezien.

Het geluk is dus dat dit voor zijn geboorte plaats heeft gevonden. Hij is puur links geboren (qua schrijven) en onderzoeken heeft aangetoond dat bij hem alles van taal, rekenen etc nu dus rechts zit. Dat zit normaal dus links, maar het is bekend dat bij kinderen met CP (de aangeboren variant dus) als de schade links zit en het kind linkshandig geboren wordt, de hersenen de bibliotheek als het ware heringedeeld heeft. IQ testen scoort hij dan ook goed.

Zijn rechterhelft doet nu eigenlijk de aansturing van het hele lijf en dat gaat dus neit zonder haperingen. Hij heeft dus een verhoogde spierspanning (spasme) maar dan zonder spiertrekkingen. Zijn beeld is dus rustig zeg maar, maar verkrampt. En ja er zijn verder nu al de nodige gedragskenmerken aanwezig. Maar op zich gaat het goed. Hij zit op een gewone (montessori) basisschool waar hij prima mee kan (loopt met rekenen nu zelfs voor op schema) maar heeft wel een rugzakje ivm vooral zijn gedrag. Snel angstig, controle willen houden etc.

Omdat hij zo extreem extravert is zijn we al gewaarschuwd dat dit wel eens erg kan veranderen in depressie of erg introvert als meneer gaat puberen. We proberen daarom nu al een goede basis met hem te leggen. Tijd zal het leren... We weten idd dat er tegen die tijd dus meer schade naar voren kan komen. Maar gelukkig zijn we nu onder controle van neurlooog en revalidatiecentrum dus hulptroepen staan nabij. Maar extra is altijd welkom.

Wat hem (en ook onze dochter) goed helpt is ons huidige paard. We hebben al goede resultaten behaald (qua zelfvertrouwen, eigenwaarde maar ook ontspanning, het kunnen ontsapnnen van de armen en evenwicht) met een verzorgpony. Nu sinds een half jaar hebben we onze eigen Fries. En een beter paard hadden we niet kunnen treffen. Hij is pas 6 maar o zo voorzichtig en behoedzaam met de kinderen. Zowel zoon als dochter zitten er regelmatig op (met cap, BP en zoon met voltigesingel EN stijgbeugels. Wil hij zelf en ik push niks! veel geduld en een lange adem ;) ), lopen met hem in de wei en doen licht grondwerk. Een grotere vriend kun je als kind niet hebben denk ik (159 cm en 600 kilo?) :D

pubelia schreef:
Hoi Zilfstar

Eerst een reactie op jou reactie.

Wat erg dat jou zoon dit ook heeft. Weet jij waar de beschadiging precies zit? Want mijn inziens zit het links omdat hij rechts uitval heeft. Maar ik ben inderdaad benieuwd waar de beschadiging precies zit.

Bij kinderen heb je namelijk al wel alle hersenen zitten. (hier mee doel ik op de front kwabben) Die zijn dus al wel aanwezig, alleen die hebben bij kinderen nog geen functie. Als daar een beschadiging zou zitten. Komt dat pas naar voren als hij in de puberteit gaat komen. Omdat dan pas dat gedeelte zich gaat ontwikkelen. (denk maar eens aan dat ze dan in 1 keer zelf de tafel moeten gaan opruimen.)

Bij mij dachten ze dat ik een erge puber was. En dat ik overal in tegendraads werd. Terwijl dat ik eigenlijk bijna niet echt aan puberen ben geweest, alleen erg tegen mijn handicap op liep.

Dus ga eerst na als hij in de puberteit komt of het echt puber gedrag is, of dat het vanuit zijn handicap afkomstig is.

Bij mij is dus niks kunnen opvangen door een andere hersen gedeelte. Omdat ik gewoon weg toen die behandeling niet heb gehad. En nu na 18 jaar is dit helaas niet meer mogelijk. Mijn zeggen klasses helaas niks. Ik zou ook echt niet weten in wat voor een klasse ik val. Ik kan nog lopen en mensen zien niks aan mij. Dit omdat ik mijn uit val op rechts heel goed verborgen weet te houden. (werd vroeger niet geaccepteerd)

Niet bang zijn dat jou dochter nu op turnen zit. Bij mij was het gewoon een heel stom ongeluk. Waar niemand iets aan heeft kunnen doen. En je kunt met een gerust hart je dochter laten turnen. Kans is zeer klein dat die dit ook krijgt.

Ik wil jou ook erg veel sterkte en kracht toe wensen richting jou zoon. Maar ook jullie zijn min of meer gehandicapt. Want jullie moeten je er ook aan aanpassen.

Mocht je ooit dingen willen weten (je weet het maar nooit) dan kan je altijd mij een pb sturen met jou vragen. Mogelijk dat ik jou ermee kan helpen ;)

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 23:26

okee, heftig topic, maar eigenlijk vind ik het juist wel heel kort en krachtig en duidelijk uitgelegd. Complimenten hoor, als je dat juist moeilijk vindt om een samenhangend verhaal te maken.

Heel veel sterkte met revalideren, en accepteren. Maar inderdaad, de omgeving kan snoeihard zijn, dat ken ik, door mijn tekortkomingen/beperkingen ook.
In jezelf blijven gekloven is de kunst... maar een niet altijd even makkelijk kunstje. Is soms super moeilijk...
Heel veel succes met je stijd in ieder geval!
(en bedankt voor je uitleg. Ik sta voor de klas en wil van zovel mogelijk 'afwijkingen/beperkingen' wat weten, voor als ik kinderen in de klas krijg met iets soortgelijks, dan weet ik er al iets van) Knap verwoord hoor!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 17:20

Inmiddels heb ik mijn npo gehad. Voor mensen die niet weten wat dat inhoud. De afkorting is Neurologisch psychisch onderzoek. Hiervan wacht ik nu op de uitslag.

Verder krijg ik nu tijdelijk via de huisarts slaap medicatie. Zodat ik wel een beetje kan slapen. Ik mag die om de dag gebruiken.

Ik vind het wel spannend wat de uitslag gaat worden!