Hoi Zilfstar
Eerst een reactie op jou reactie.
Wat erg dat jou zoon dit ook heeft. Weet jij waar de beschadiging precies zit? Want mijn inziens zit het links omdat hij rechts uitval heeft. Maar ik ben inderdaad benieuwd waar de beschadiging precies zit.
Bij kinderen heb je namelijk al wel alle hersenen zitten. (hier mee doel ik op de front kwabben) Die zijn dus al wel aanwezig, alleen die hebben bij kinderen nog geen functie. Als daar een beschadiging zou zitten. Komt dat pas naar voren als hij in de puberteit gaat komen. Omdat dan pas dat gedeelte zich gaat ontwikkelen. (denk maar eens aan dat ze dan in 1 keer zelf de tafel moeten gaan opruimen.)
Bij mij dachten ze dat ik een erge puber was. En dat ik overal in tegendraads werd. Terwijl dat ik eigenlijk bijna niet echt aan puberen ben geweest, alleen erg tegen mijn handicap op liep.
Dus ga eerst na als hij in de puberteit komt of het echt puber gedrag is, of dat het vanuit zijn handicap afkomstig is.
Bij mij is dus niks kunnen opvangen door een andere hersen gedeelte. Omdat ik gewoon weg toen die behandeling niet heb gehad. En nu na 18 jaar is dit helaas niet meer mogelijk. Mijn zeggen klasses helaas niks. Ik zou ook echt niet weten in wat voor een klasse ik val. Ik kan nog lopen en mensen zien niks aan mij. Dit omdat ik mijn uit val op rechts heel goed verborgen weet te houden. (werd vroeger niet geaccepteerd)
Niet bang zijn dat jou dochter nu op turnen zit. Bij mij was het gewoon een heel stom ongeluk. Waar niemand iets aan heeft kunnen doen. En je kunt met een gerust hart je dochter laten turnen. Kans is zeer klein dat die dit ook krijgt.
Ik wil jou ook erg veel sterkte en kracht toe wensen richting jou zoon. Maar ook jullie zijn min of meer gehandicapt. Want jullie moeten je er ook aan aanpassen.
Mocht je ooit dingen willen weten (je weet het maar nooit) dan kan je altijd mij een pb sturen met jou vragen. Mogelijk dat ik jou ermee kan helpen