bij elke stap die "knak"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: bij elke stap die "knak"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 12:00

toch kan ik me haast niet voorstellen dat het niet schadelijk is :+ gezien die knak toch om een bepaalde reden er moet zijn en iets kan aantonen ofzo (bijv slijtage, noem maar iets :+ )

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:01

Ja dat denk ik zelf ook wel .. geloof dat je oefeningen moet doen om het soepel te houden en de slijtage dus een beetje te remmen.. misschien toch een keertje naar de HA :=

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:03

Ik heb dat met mn schouder sinds die uit de kom is geweest en mn pols sinds die gebroken is geweest. Zo lang het niet zeer doet hoef je je er geen zorgen om te maken zegt mn fysiotherapeut

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 12:04

maar ik heb nog nooit iets gebroken of uit de kom etc :+ ja een keer mijn kaak uit de kom maar heb em zelf weer teruggezet en nooit meer last van gehad :')

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:09

Ik zeg ook altijd zolang een knak geen zeer doet, kan het weinig kwaad.

Het is niet altijd gas wat ontsnapt, soms zijn het ook wel pezen die over een stukje bot of over elkaar heen schieten. Vooral in de schouder zie je dat nog wel eens gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:15

xtostarlight schreef:
Ik zeg ook altijd zolang een knak geen zeer doet, kan het weinig kwaad.

Het is niet altijd gas wat ontsnapt, soms zijn het ook wel pezen die over een stukje bot of over elkaar heen schieten. Vooral in de schouder zie je dat nog wel eens gebeuren.

Klopt, bij mij gaat het ook om mijn peesjes. De fysio trekt altijd aan mijn tenen tot die knakken. :+ En ik vroeg me af waarom hij dat deed, maar dat is omdat mijn peesjes nog niet helemaal hersteld zijn, dus dat zal er dan wel mee te maken hebben..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 12:18

bij mij gaat het om de bovenkant van mijn voet dus in overgang met mijn been, dus ik heb echt geen idee haahha :') ik word er alleen wel heel snel moe van en heb zoiezo al zwakke enkels

Lady_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:48

Haha hier nog een ''knakker''. Ik heb het altijd bij mijn knieen (heb ook iets wat mis is met het kraakbeen van mijn knieën). Dan sta je op, en krak krak. Pijn doet het niet, maar het klinkt zo stom. Ik heb het ook soms bij het snel opstaan, dan knakt mijn heup.
En ik heb het de laatste tijd ook steeds in mijn kaak (maar die kan ik ook uit de kom laten schieten geloof ik.., (en dat voelt helemaal stom als je bijvoorbeeld aan het zoenen bent met de vriend, de hele tijd knak :').
Ik ben blij om te lezen dat het dus niet erg is, want ik vond het maar een eng idee :P

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 14:59

Volgens mij hebben heel veel mensen dit en is het in de regel ongevaarlijk. ik heb het altijd in mijn rechterknie en zoms in mijn heup/enkels. Een theorie is inderdaad dat het gasbelletjes zijn in de gewrichtsvloeistof.... ik weet het niet hoor..... Volgens mij gewoon niet druk om maken.....

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 15:48

Mijn voet doet dat 's ochtends ook altijd :+
& sinds mei, na een avond stappen doet mn linkerknie het elke keer als ik 'm buig, op de trap enzo.

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 21:38

Hier ook nog een ''knakker''. :')
Ik heb het voornamelijk vaak bij me elleboog en me knieen.
Gelukkig is het zo te lezen niet echt om je zorgen over te maken! :)

Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 21:48

Hier nog een...

Heb het bij bijna iedere stap die ik zet. Alleen mijn rechterknie. Het doet verder geen pijn, voel het ook eigenlijk niet maar ik vind het gewoon erg vervelend als ik aan het lopen ben en iedereen hoort "knak"........"knak". Stoor me gewoon aan het geluid, verder is het niet iets waar ik last van heb. Maar netzoals sommige andere hier heb ik niet het idee dat het helemaal onschuldig is. Anders zou je toch niets horen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 17:18

Ik knak ook van alle kanten men voeten als ik loop bij elke stap men tenen als ik loop men knieen als ik buk men nek als ik draai.

Ik ben 14 heb het al een hele tijd maak me er geen zorgen om.

LadyLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 17:23

Mij is ooit verteld dat er dan lucht tussen je gewrichten uit schiet en dat dat slijtage aan je botten kan veroorzaken. Geen idee of het echt waar is. :x

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 17:26

Ik kan niet stil de trap op lopen, bij elke trede met elke voet knakt mijn enkel..Ik kan dus niet iemand besluipen als ik daarbij een trap op moet lopen. :P

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 17:28

ik heb het altijd als ik beweeg
- knieen
- ellebogen
vingers
nek
enkels
tenen
etc
etc
de dokter weet ook niet wat het is
hij zegt afslijtend kraakbeen maar ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 17:28

Tja dat ken ik iedereen hoort me altijd al aan komen. Hihi.