Manuele Therapie, Jullie ervaringen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: Manuele Therapie, Jullie ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 10:14

Ah ok...Ik snap het :P
Iets verkeerde letters dan :P

Deel C(ervicaal=nek)
Deel T(horacaal=borst)
Deel L(umbaal=lagerug)
Deel S(acraal=heiligbeen)

Dan weet ik weer wat ie bedoelt. Dan zit je wervelkolom waarschijnlijk vast in de overgang van de borstwervelkolom naar je lagerug ;)

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 10:17

ik loop ook bij de manueel maar als het vast zit ben ik toch altijd wel erg gelukkig met hem
ik heb 2,5 jaar geleden mn 3e Lendenwervel gebroken en daar nog steeds last van wat betreft mn houding als het ook maar iets gevoelig is (stress een grote factor) ik word gekraakt maar krijg ook een therapie met Dry needling met een naald zoeken ze een knoop op in je spieren, ontzettend naar maar ik voel me daarna wel een elastiekje (en de volgende dag verrot en beurs) ben hier erruug blij mee na fysio, andere manueel enzovoorts eindelijk iemand waar ik geen 15 behandelingen heb voor resultaat.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 10:21

@verootjoo, owja het was een T ipv R _O- .

De overgang tussen mijn T en L zit inderdaad vast, verder heb ik een hernia ter hoogte van L5-S1 , en ooit mijn rug gebroken gehad op mijn L3 en L4 , val dus een beetje uit elkaar :+ .

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 10:21

De ervaring bij een manueel therpeut is voor iedereen verschillend denk ik. Mijn therapeut waarschuwde me ook voor misselijkheid en evenwichtsproblemen maar ook een evt. emotionele reactie. Hier heb ik gelukkig geen last van, maar al dat gekraak aan mijn lijf daar voelde ik me niet beter bij. Ben er na 2 behandelingen ook mee gestopt, het was niets voor mij. Ben overigens behandeld aan mijn nek.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 22:32

veel water drinken na een behandeling, er gebeurt veel in je lijf, al vind ik deze reactie wel heel heftig, merk je verder wel verbetering ?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 09:14

Ik weet niet of je mijn ervaring wel wilt lezen :?

Ik ging met een hernia l4 l5 ook naar een manueel therapeut omdat ik daar zoveel goede verhalen over gehoord had.
Voor ik ging wel overleg met de huisarts gehad.

Ik kreeg na de 1ste behandeling ook meer klachten dit heb ik de 2e keer ook gemeld.
Dat vond ie wel vreemd. Maar goed leek dat ik ben toch 2e behandeling door laten gaan. Op het eind deed hij iets(ik zat en hij draaide mijn schouders 1 kant op) en ik voelde het fout gaan. Ik ging naar buiten naar mijn fiets en moest echt zo snel mogenlijk naar huis, thuis zei ik tegen mijn pa dat het nu echt niet goed ging maar ik wist niet wat. Alles tindelde en begon langzaam aan te verkrampen.
1 week later werd ik thuis opgehaald met de ambulance en heb ik 2 weken in het ziekehuis gelegen omdat ik verging van de pijn en alles zo hard als beton was.
Op het verder kort te houden het heeft 6 maanden geduurt voor ik hersteld was en het kraakt nu 5 jaar later nog steeds in mijn rug.

Dus als ik zo lees dat je er misselijk van wordt staan bij mij de haren al overeind. ik heb ookal diverse keren gehoord dat manuele therapie echt niet goed is voor mensen met hernia's.
Ik duld ook bijna niemand meer aan mijn lijf. }>

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 12:23

Tsja er wordt zoveel verteld. Het is echt onzin dat je met een hernia niet naar een manueel moet.
Je moet ze alleen niet op dat niveau manipuleren waar ze last hebben. Maar dat zegt nog niks, een manueel heeft sowieso meer ervaring (als het goed is) met het menselijk lichaam dan een fysio. Fysio is veel meer basaal

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 12:56

overal zitten rotte appels, in elk vakgebied.
Er zijn altijd mensen die het voor het hele vakgebied verzaken, zowel slechte fysio's als slechte manueels ;)

Dat je 1 rotervaring hebt, betekent niet dat het nóóit goed is wat ze doen.