Oktober borstkankermaand..........confronterend!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Oktober borstkankermaand..........confronterend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:08

Sterkte met het herstel van de operatie Vasthi, nu is het opknappende heengaan. Fijn dat je de kwelling van bestralingen en chemo bespaard blijven, en dat de wonden er goed uitzien.

Ik heb ineens in mijn directe omgeving 3 gevallen met borstkanker, dus behalve de aandacht die er nu aan besteed wordt, kwam het bij mij ook goed aan. Ik heb vanmiddag een Pink Ribbon armband gekocht en had al een Oink Ribbon agenda voor 2010 besteld, die ik begin September thuis kreeg toegestuurd.

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:24

Vasthi schreef:
Meys, wat vreselijk van je dochtertje! Krijgt ze nu chemo dan of hoe bestrijden ze de non hodgkin?

Charlotte krijgt chemo's, non hodgkin wordt bijna het zelfde behandeld als leukemie.
Het eerste half jaar is heel pittig maar nu zit ze gelukkig in de onderhoudsfase die nog tot 1 februari 2010 duurt. We zijn bezig vanaf 25 juli 2007.

Jij heel veel sterkte he! Je bent een sterke vrouw!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:27

jezus wat naar en zo jong, snap dat het confronterend is! Schrok ook heftig teon ik las dat 1 op de 8 vrouwen borstkanker krijgt... ik heb er gelukkig geen aanleg voor maar eht kan altijd gebeuren.... sterkte allemaal ;(

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 15:55

Sterkte Meys! Ik voel me al zo hulpeloos met mijn zus, moet voor jou nog erger zijn met je dochtertje. Maar de ontwikkelingen rond de behandelingen staan niet stil hoor, de behandelingen tegen kanker worden steeds beter waardoor er minder "late effecten" zijn. Ik doe de opleiding voor radiotherapie en de manier waarop mijn zus de bestralingen heeft gekregen zo worden ze helemaal niet meer gegeven tegenwoordig.

Vasthi, laat je maar lekker verzorgen hoor en niet onnodig pijnlijden, daar zijn pijnstillers voor. Heb jij direct een definitieve prothese gekregen?

Ik wist niet van het bestaan van die contactgroep, ik zal het doorgeven aan mijn zus. Ze zit zelf op het amazone forum, beetje ervaringen uitwisselen met vrouwen die hetzelfde meemaken.

Ik moet nu gaan beslissen of ik voor een erfelijkheidsonderzoek wil gaan, moeilijke keuze...

julian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 11:36

Vasthi heel veel sterkte en beterschap,hoop dat je je vlug weer wat beter voelt.Denk aan je.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 11:53

Meys, heb je met de artsen gesproken over het effect van de chemo op haar vruchtbaarheid? Kans op borstkanker later schijnt kleiner te zijn door alleen of combi met chemo, maar vruchtbaarheidsproblemen kunnen weer groter zijn. Sterkte met je kleine meisje. Kind ziek lijkt me vele malen erger dan zelf ziek.

Thanx Julian. Gisteravond en vannacht ging het minder hier, maar begin nu verder op te knappen. Mooi uitzicht op blauwe lucht met mooie wolken hier op verdieping 5 helpt ook mee.

DS, ik heb rechts al een definitieve prothese, links een tissue expander omdat die borst kleiner was. Klopt zeker dat de bestralingen van tegenwoordig steeds gerichter zijn en beter gedoseerd, maar zowel chemo als bestraling blijft natuurlijk troep.
Ben je de opleiding tot radiotherapeut gaan volgen vanwege je zus ziekte of is dat "toeval"?
Pfff lijkt me heel zwaar om aan zo'n erfelijkheidsonderzoek te moeten gaan meedoen....

Cassidy, armbandje heb ik gekregen van een vriendin. Is leuk he? Zelf had ik al sleutelhangers gekocht bij Livera.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 12:11

Jeetje, wat heftig zeg!! Heel veel sterkte met je herstel! :(:)

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 12:14

Jeetje Diny, ik schrik hiervan...
Heel veel sterkte gewenst en hou ons op de hoogte.

Liefs, Puck

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:03

Vasthi schreef:
DS, ik heb rechts al een definitieve prothese, links een tissue expander omdat die borst kleiner was. Klopt zeker dat de bestralingen van tegenwoordig steeds gerichter zijn en beter gedoseerd, maar zowel chemo als bestraling blijft natuurlijk troep.
Ben je de opleiding tot radiotherapeut gaan volgen vanwege je zus ziekte of is dat "toeval"?
Pfff lijkt me heel zwaar om aan zo'n erfelijkheidsonderzoek te moeten gaan meedoen....

Fijn dat je je alweer wat beter voelt. Die opmerking over: het voelt alsof er een trekker over me heen is gereden heb ik vaker gehoord ;). Mijn zus heeft ook een TE, raar ding is dat hoor, heel groot en vormeloos.
Ik hoop dat je snel weer het een en ander kan doen.

Opleiding voor radiotherapeutisch medewerker was denk ik gewoon toeval, maar misschien ook niet hoor. Ik weet het niet. Momenteel zijn de lessen soms wel erg confronterend. Ik moet dan echt even mijn gevoel aan de kant zetten.
Dit weekend komt mijn zus logeren, dan kunnen we even praten over dat erfelijkheidsonderzoek.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:17

Graag wil ik me hier ook even melden. Ik ben mijn moeder verloren aan borstkanker, maar dan de meest agressieve vorm. Ook ben ik vorig jaar mijn broer verloren, maar dan aan alvleesklierkanker. Morgen heb ik een afspraak bij de HA voor een doorverwijzing naar een genetisch deskundige :/

Vasthi; heel veel succes en sterkte de aankomende dagen/weken/maanden. Ik hoop dat je er snel bovenop komt zover dat helemaal kan :(:)
Meys; dat lijkt me ook heel erg heftig, je eigen kind aan de chemo's. Hoe gaat ze er zelf mee om?

Kanker lijkt idd op steeds jongere leeftijd voor te komen, al sprak de oncoloog van mijn broer dit tegen. Ik denk zelf dat kanker steeds meer een welvaartsziekte wordt.

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:25

Vasthi, nee nog niet over vruchtbaarheid gehad...ze is ook nog zo klein. We zijn allang blij dat ze het overleefd heeft die vruchtbaarheid komt later wel.

Malloesje, Charlotte gaat er heel goed mee om, is een half doktertje ha ha.
We hebben voor haar een website bijgehouden vanaf het begin dat we de diagnose kregen en als we haar daar oud genoeg voor vinden kan ze alles nalezen, ook kan ze dan de foto's bekijken die we gemaakt hebben.
Soms wil ze dat nu al maar die zijn gewoon te heftig en dan heb ik nog niet eens de allerheftigste foto's erop gezet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:35

jeetje jij heb aardig wat voor je kiezen gehad en je bent nog zo jong! Maar je komt op mij over als een sterke vrouw!
Sterkte met het herstel van de operatie

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 23:09

Meys schreef:
Vasthi, nee nog niet over vruchtbaarheid gehad...ze is ook nog zo klein. We zijn allang blij dat ze het overleefd heeft die vruchtbaarheid komt later wel.

Malloesje, Charlotte gaat er heel goed mee om, is een half doktertje ha ha.
We hebben voor haar een website bijgehouden vanaf het begin dat we de diagnose kregen en als we haar daar oud genoeg voor vinden kan ze alles nalezen, ook kan ze dan de foto's bekijken die we gemaakt hebben.
Soms wil ze dat nu al maar die zijn gewoon te heftig en dan heb ik nog niet eens de allerheftigste foto's erop gezet.

Ohhhh Meys wat heb ik een grote bewondering voor jouw dochter en natuurlijk ook jullie als ouders!!! Ik heb met tranen in mijn ogen de website bekeken. Jeej wat heeft ze veel moeten doorstaan. En wat moet het vreselijk zijn om je dochter door al die rotbehandelingen te moeten zien gaan. Ik heb een dochter van 2 en oh ik moet er niet aan denken. Gelukkig dat ze bijna klaar is met de behandelingen!

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 07:36

Diny! Wat super dat je hier een topic over geopend hebt! +:)+ Je bent een toppertje!

Hoop dat je gauw weer wat opknapt en dat die vrachtwagen vertrokken is ;)

Iedereen die er mee te maken heeft veel sterkte... Heb zelf jarenlang op de polikliniek in een ziekenhuis gewerkt en heb zelf kunnen zien wat een impact het heeft op mensen en de mensen daarom heen... Maar heb ook gezien dat bij sommige mensen een "oer"kracht te voorschijn komt om te willen overlezen!

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 07:42

Het was een tractor hoor Lies :D

Ik moet zeggen dat het herstel snel gaat. Heb vandaag denk ik wel puf om voor de eerste maal te douchen. Zou zelfs al naar huis mogen als de dokters dat dadelijk goed vinden, maar dat is misschien nog iets te vroeg geloof ik. Brrr, zie er wel tegenop om thuis die drains bij te houden...........

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 07:45

:(:)

Oh... Een tractor.... Zit volgens mij weinig verschil tussen qua pijn :D

Zou voor Juul wel fijn zijn als je weer naar huis mag... En voor Fred ook denk ik! Maar lijkt me inderdaad wel rottig met die drains.... :(:) Zou graag even met je willen blijven kletsen, maar moet Michiel even achter zijn vodden zitten en naar school brengen ;)

Houd je taai en een hele dikke knuffel van mij! :*

Pien_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 11:45

Vasthi heel veel sterkte en ik hoop op een voorspoedig herstel!
Herbie jij ook heel veel sterkte!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 11:52

Mensen, heel veel sterkte!
Mijn moeder heeft 6 jaar terug borstkanker gehad en het nu heel goed. :) Ik hoop dat jullie over 6 jaar (en eerder natuurlijk ook al) weer net zo vitaal en lekker in jullie vel zitten als zij nu! Ik duim en hoop met jullie!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 16:07

Heel veel sterkte Vasthi!
Super dat het herstel zo vlot blijkt te gaan!
Hou alles maar goed bij,in een dagboekje ofzo,als dat kan!

Ik mag over 10 dagen de uitslag van zo een erfelijkheidsonderzoek gaan ophalen..wacht nu al 4.5 weken,best slopend.
Als het even niet meevalt dan ga ik dezelfde operaties als jij tegemoet,graag ook meteen met "nieuwe borsten"
Dus ik volg je herstel alvast even mee als dat goed is. ;)

kepo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 17:22

Vasthi heel veel sterkte met je herstel :(:) Je hebt veel meegemaakt met deze rotziekte ;(

Meys sterkte met je dochter hoop dat ze snel opknapt :(:)

Bij mijn zus werd er hodgkin ontdekt toen ze 22 jaar en ze was 2,5 jaar vrij van deze rotziekte totdat ze op haar 27 ontdekte dat ze het weer had |( 17 juni 2006 is ze op 28 jaar overleden aan deze k*tziekte |(

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 17:27

Vreselijke ziekte is het!

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 18:12

Jeetje heftig zeg.. heeeel veel sterkte!! en hoop dat je herstel spoedig verloopt!

1 op de 8 vrouwen is idd veel! Wist ik ook niet.. Ik controleer mezelf regelmatig...

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 18:17

Heftig hoor!!!
Heel veel sterkte met herstellen en verwerken!!!!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 21:12

Jeetje wat heftig allemaal zeg... lijkt me echt vreselijk om mee te maken. Wat een zorgen en een onzekerheid.

@TS: mijn moeder werkt als OK-assistente in het z'huis waar je nu ligt :)

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 16:46

Mijn moeder heeft een aantal jaren geleden haar borst moeten laten verwijderen ivm borstkanker.. Het speelt niet dagelijks, maar het blijft wel bij je.. Als mijn ma iets raars voelt of pijn heeft komt even die angst weer boven..

Heel veel sterkte met herstellen en het verwerken..
rot ziekte!!!