wat bereik je met zwemmen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwtje68

Re: wat bereik je met zwemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:47

Ik wil ook weer gaan zwemmen. Zo 2x per week is heel goed voor je lichaam. En ik wil mijn strakke buikje weer terug. Hopelijk lukt dat met zwemmen hihi.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:48

Ik wil heeeeel graag zwemmen omdat het goed is voor rugklachten alleen heb ik een chloor allergie........ hier gebruiken ze chloor in het zwembad, dus dat is geen optie

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:54

efaa schreef:
als je dan zo veel zwemt merk je dan niet dat je helemaal uit verhouding raakt ofzo, net asl bij die prof zwemmers, van boven heel breed? vind ik namelijk zelf niet zo mooi.

Ik was toen ik nog (veel) zwom, voor mijn stop, inderdaad wat breder. Maar ik heb van mezelf al hele brede schouders. ;) (Lastig met kleren, want ik pas een S maar dan zijn mijn schouders te breed en krijg ik het idee dat ik eruit ga knappen, neem ik een M dan zit hij om mijn middel te los. Net als met bijv. jassen met een tailleband: past hij om mijn schouders dan moet ik er altijd een rij gaatjes bijprikken omdat mijn taille wel smal is.) Gelukkig heb ik nu ook brede heupen, dus is het in evenwicht - mijn schouders zijn even breed als mijn heupen. Toen ik nog wat jonger was en die heupen nog niet had was ik van boven inderdaad best breed. :D Nu valt het wat minder op.
Ik had er dus wel wat bredere schouders door, maar dat kan ook gewoon door mijn bouw komen. ;)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:02

Jep klopt wel een beetje, maar ik ben al wat breder van boven door mijn opleiding, CIOS heel veel sport :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:11

efaa schreef:
als je dan zo veel zwemt merk je dan niet dat je helemaal uit verhouding raakt ofzo, net asl bij die prof zwemmers, van boven heel breed? vind ik namelijk zelf niet zo mooi.

Vergeet niet dat topzwemmers heel veel trainen, en daarnaast ook nog aan krachttraining doen. Met de 2/3 keer per week waar het hier over gaat krijg je echt geen lichaam als zij hebben hoor ;)

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:21

Ik zwom eerst ook minimaal 1x per week. Heerlijk!
Vooral smorgens om 7uur lag ik graag in t zwembad.
Helaas heb ik momenteel op de 'zwemtijden' geen tijd.. Héél vervelend. En smorgens red ik t ook niet.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:39

Van zwemmen ga je niet afvallen, van diëten wel

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:41

efaa schreef:

Heb zelf 10 jaar heel intensief gezwommen, en ik was idd heel gespierd en breed vanboven, wat erg mannelijk oogde.
Ben gelukkig 'op tijd' gestopt, toen ik mijn vrouwelijke vormen nog wat moesten ontwikkelen en is het nog goed gekomen (heb nu terug een vrouwelijke silhouet)

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:07

oooohhhh, 's morgens zwemmen...dan zwem je tussen de oudjes !!! Dat het oudere mensen zijn is niet erg, maar zwemmen is voor die mensen echt een soort van sociaal gebeuren....en dan liefst met z'n 6-en naast elkaar, al kwebbelend, niet oplettend of ze schuin of in hun 'baantje' blijven. Of ze zwemmen heen met schoolslag en terug op hun rug, wild zwiepend met hun armen - dwars over het bad, precies door jouw baan.
Ik zwem altijd flink door met een constante schoolslag en heb al enige malen een kaakslag #) van een bejaarde ontvangen die zich als Moby Dick door het water verplaatst.

Tja, behelpen maar, de ene is net wat fanatieker dan de andere, ik wou maar dat iedereen zich in z'n baantje bleef....(verder ben ik niet frustie, hoor... _O- )

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:13

hahah ja dat van die bejaarden herken ik wel :')
Net alsdat ze zondag bij ons tijdens banen zwemmen in eens kinderen toelieten met enorme matten in het grote bad :+
Toen ben ik toch mooi even naar de badmeester gestapt.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:18

Zwemmen is eigenlijk de beste sport en ook om af te vallen op normaal niveau.

Het is de minst blessuregevoelige sort dat ten eerste, omdat je in water van ongeveer 20 graden ligt gebruik je energie zowel door te bewegen maar ook om je lichaam op temperatuur te houden.

Als je niet traint om hader meer en beter te zwemmen wordt je nniet heel snel echt superbreed. in het begin merk je het maar als je normale inspanning levert bouw je niet superveel spieren op.

kortom DOEN :)

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:18

verootjoo schreef:
efaa schreef:

Vergeet niet dat topzwemmers heel veel trainen, en daarnaast ook nog aan krachttraining doen. Met de 2/3 keer per week waar het hier over gaat krijg je echt geen lichaam als zij hebben hoor ;)

hahaha ja da begrijp ik wel, snap dat ik van een beetje zwemmen niet afgetraind raak hahah :D

heb net weer gezwomen voor mn rug, rustig aan want ik kan nog niet zo veel maar het gaat elke keer beter. twas wel fijn. het is het enige "sporten" wat ik nu kan doen met mn rug

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:25

Ik ben toen gaan zwemmen omdat mijn vader aan het revalideren was en van het centrum en de dietiste moest gaan zwemmen omdat hij hart patient is en moest afvallen. Het heeft hem toen veel goeds gedaan en geloof dat hij toen zelf ruim 10 kilo is kwijt geraakt. Maar wel in combinatie met heel gezond eten :)

Kippesoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:39

Hmm, mij lijkt het ook wel leuk om weer 1 of 2 keer per week te gaan zwemmen. Weet iemand hier hoe het zit met eten en zwemmen? IK zou wel graag 'smorgens gaan zwemmen, is het dan onverstandig om van te voren te eten? Heb vroeger altijd geleerd dat je 2 uur vtv niets meer mag eten ofzo..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 16:42

Ik eet liever erna, omdat ik anders snel krampen krijg.

kruimeltje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 16:53

unicorn_kiss schreef:
efaa schreef:

Heb zelf 10 jaar heel intensief gezwommen, en ik was idd heel gespierd en breed vanboven, wat erg mannelijk oogde.
Ben gelukkig 'op tijd' gestopt, toen ik mijn vrouwelijke vormen nog wat moesten ontwikkelen en is het nog goed gekomen (heb nu terug een vrouwelijke silhouet)

Hier hetzelfde heb van mijn 6 de tot mijn twintigste intensief gezwommen en dan moet je rekenen van 4 tot 6 x per week en dan ong 3 km per training dus een uur tot anderhalf uur. En dat was dan nog net niet genoeg om mee te draaien in de top. Ik was wel wat gespierder van boven maar dat scheelt ook pp.

Ga lekker je baantjes trekken je kunt er goed mee afvallen zorg gewoon dat je wel boven een bepaalde hartslag blijft ( ongeveer tussen 120 en 140) verbrand je lekker vet. Dus niet gaan dobberen.
succes.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:22

Ik had inderdaad ongeveer hetzelfde schema ja :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:28

Ik kwam er dus van aan. Maar ja mijn vet werd omgezet tot spier. Ik was 1.70 en woog 68 kg. Ik was niet dik of mollig. Ik trainde 4 keer in de week ongeveer 1,5 tot 2 uur. Toen ik stopte viel ik ineens heel erg af, maar dat was dus omdat mijn spiermassa minder werd. Ik ben nog steeds breed aan de bovenkant met zichtbare rugspieren. Dat die er nog steeds zitten heeft denk ik ook met het fitnessen en paardrijden te maken ;)

Mijn neurochirurg raadde mij aan na mijn eerste hernia om te gaan zwemmen. Dankzij mijn buurman die trainer is ben ik toen in het wedstrijdzwemmen gerold en dat heb ik 4 jaar lang met plezier gedaan.
Laatst bijgewerkt door Lous op 06-10-09 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:33

Lous schreef:
Ik kwam er dus van aan. Maar ja mijn vet werd omgezet tot spier. Ik was 1.70 en woog 68 kg. Ik was niet dik of mollig. Ik trainde 4 keer in de week ongeveer 1,5 tot 2 uur. Toen ik stopte viel ik ineens heel erg af, maar dat was dus mijn spiermassa die minder werd. Ik ben nog steeds breed aan de bovenkant met zichtbare rugspieren. Dat die er nog steeds zitten heeft denk ik ook met het fitnessen en paardrijden te maken ;)

Mijn neurochirurg raadde mij aan na mijn eerste hernia om te gaan zwemmen. Dankzij mijn buurman die trainer is ben ik toen in het wedstrijdzwemmen gerold en dat heb ik 4 jaar lang met plezier gedaan.

die rugspieren moet ik nu dus ook gaan kweken na mn operatie
enne over spier verlies ik heb voor mijn operatie 6 weken plat gelegen en ben toen ruim 7 kilo afgevallen, dit was helaas voornamelijk spier, kreeg ineens flubber kuiten enz terwijl ze voorheen kei hard waren.
ik wil het zwemmen nu vooral doen om weer op conditie te komen en mn spieren aan te sterken.
daarna mag ik pas weer gaan paardrijden (en dat mis ik zoooo op het moment)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:33

Ja je komt inderdaad aan nadat je een poosje bent afgevallen omdat je door intensief sporten altijd vet omgaat zetten in spieren en spieren wegen zwaarder dan vet. Daarom vind ik de weegschaal ook maar niets. Je ziet van buiten ook wel of je gezond bent of niet :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:39

unicorn_kiss schreef:
Van zwemmen ga je niet afvallen, van diëten wel

en dat is zo vreselijk fout wat je zegt, van dieten ga je jojo-en mits je gaat sporten = zwemmen, met sporten val je veel meer af dan eindelijk een dieet doen en op je gat zitten.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:44

Idd alleen een dieet volgen val je echt niet van af, je moet er ook bij sporten en/of bewegen om een goed en langdurig resultaat te krijgen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:51

zou wel makkelijk zijn zeg, beetje op je lijn letten en tegelijk kilo's kwijtraken met computeren :))

komt nog bij dat het heel ongezond is om niet te sporten.

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:54

de meeste mensen die ik ken die dieeten worden uit eindelijk alleen maar dikker (sorry maar ik geloof meer in je leefpartroon veranderen dan alleen dieeten )

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 18:00

efaa schreef:
de meeste mensen die ik ken die dieeten worden uit eindelijk alleen maar dikker (sorry maar ik geloof meer in je leefpartroon veranderen dan alleen dieeten )

je moet ook je leefpatroon veranderen wil je echt blijvend afvallen :) Anders ga je zoals Dramaqueen ook al zegt alleen maar jojo-en :)
Je zult naast anders gaan eten ook moeten gaan sporten om blijvend resultaat te boeken en zwemmen is daar een hele goede sport voor :)