Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
efaa schreef:als je dan zo veel zwemt merk je dan niet dat je helemaal uit verhouding raakt ofzo, net asl bij die prof zwemmers, van boven heel breed? vind ik namelijk zelf niet zo mooi.
(Lastig met kleren, want ik pas een S maar dan zijn mijn schouders te breed en krijg ik het idee dat ik eruit ga knappen, neem ik een M dan zit hij om mijn middel te los. Net als met bijv. jassen met een tailleband: past hij om mijn schouders dan moet ik er altijd een rij gaatjes bijprikken omdat mijn taille wel smal is.) Gelukkig heb ik nu ook brede heupen, dus is het in evenwicht - mijn schouders zijn even breed als mijn heupen. Toen ik nog wat jonger was en die heupen nog niet had was ik van boven inderdaad best breed.
Nu valt het wat minder op.
efaa schreef:als je dan zo veel zwemt merk je dan niet dat je helemaal uit verhouding raakt ofzo, net asl bij die prof zwemmers, van boven heel breed? vind ik namelijk zelf niet zo mooi.
van een bejaarde ontvangen die zich als Moby Dick door het water verplaatst.
)
verootjoo schreef:efaa schreef:als je dan zo veel zwemt merk je dan niet dat je helemaal uit verhouding raakt ofzo, net asl bij die prof zwemmers, van boven heel breed? vind ik namelijk zelf niet zo mooi.
Vergeet niet dat topzwemmers heel veel trainen, en daarnaast ook nog aan krachttraining doen. Met de 2/3 keer per week waar het hier over gaat krijg je echt geen lichaam als zij hebben hoor

unicorn_kiss schreef:efaa schreef:als je dan zo veel zwemt merk je dan niet dat je helemaal uit verhouding raakt ofzo, net asl bij die prof zwemmers, van boven heel breed? vind ik namelijk zelf niet zo mooi.
Heb zelf 10 jaar heel intensief gezwommen, en ik was idd heel gespierd en breed vanboven, wat erg mannelijk oogde.
Ben gelukkig 'op tijd' gestopt, toen ik mijn vrouwelijke vormen nog wat moesten ontwikkelen en is het nog goed gekomen (heb nu terug een vrouwelijke silhouet)
Lous schreef:Ik kwam er dus van aan. Maar ja mijn vet werd omgezet tot spier. Ik was 1.70 en woog 68 kg. Ik was niet dik of mollig. Ik trainde 4 keer in de week ongeveer 1,5 tot 2 uur. Toen ik stopte viel ik ineens heel erg af, maar dat was dus mijn spiermassa die minder werd. Ik ben nog steeds breed aan de bovenkant met zichtbare rugspieren. Dat die er nog steeds zitten heeft denk ik ook met het fitnessen en paardrijden te maken![]()
Mijn neurochirurg raadde mij aan na mijn eerste hernia om te gaan zwemmen. Dankzij mijn buurman die trainer is ben ik toen in het wedstrijdzwemmen gerold en dat heb ik 4 jaar lang met plezier gedaan.
efaa schreef:de meeste mensen die ik ken die dieeten worden uit eindelijk alleen maar dikker (sorry maar ik geloof meer in je leefpartroon veranderen dan alleen dieeten )
Anders ga je zoals Dramaqueen ook al zegt alleen maar jojo-en