Paardrijden met loopgips??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 22:22

HouVanUtopia schreef:
Plukje schreef:
Ik heb een paar jaar geleden mijn middenvoetsbeentjes gebroken. Eerst had ik een gipsspalk, maar na een week kreeg ik loopgips. Het mooie hieraan was dat ze aan de bovenkant een snee hadden gemaakt waardoor ik een soort gipsschoen kreeg. Ik kon dus gewoon douchen en aankleden, gipsschoen erom heen, dan dat zwarte schoentje wat je ook op de foto ziet en klaar!
Ik kon alleen niet goed lichtrijden omdat ik geen gelijke druk op mijn beugels kon zetten. De rest ging prima!

ZOiets krijg ik geloof ik ook!!!!
Kun je dat gewoon uittrekken en dan zeg en weer aan ?

Ja, ze gipsen je voet, snijden het dan weer open, maken zachte randjes van de scherpe randen en dan kun je hem zelf aan en uit trekken.
Je kunt hem een beetje openbuigen en je maakt hem vast door middel van die schoen.
Doordat echt alleen je voet is ingegipst kun je je enkel dus gewoon buigen.

HouVanUtopia

Re: Paardrijden met loopgips??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 09:00

Oeh oeh!
Hopen dat ik dat dan krijg :))

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 11:00

Ik heb dus gewoon een schoentje zit geen gips niets.
Gewoon kleren sokken aan dat schoentje erom en klaar.
Mag wel gewoon lopen maar niet meer als een bejaarde :=

Het heeft een mega hak een blokhak :') zodat ik niet op mijn teen leuk en buig.

Maar dit is niet achterlijk breed ofzo mmm geloof dat het een schoentje is zoiets als op de foto van mijn begin post.
Even geod gekeken daar zit dan nog wel gips onder.
Maar zit wel een schoentje omheen hij heeft een recht schoentje en ik heb er 1 met een mega blokhak.

Dorage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 15:06

Ik heb op het moment mijn voet gebroken en heb ook loop gips, maar ik rij wel. Niet vaak maar heb nu paar keer gereden :) En gaat prima! Kan alles doen wat ik normaal ook train.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:38

hmm wat jammer nou, de foto is weer weg! Ik ben nu nl wel heel benieuwd hoe dat eruit moet zien, met gips te paard :+ Overigens vind ik het niet echt heel verstandig.. :)

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:43

Eerlijk gezegd heb ik het vroeger wel gedaan hoor. Zonder zadel en hoofdstel alleen met een halster en dan hup ook nog springen ermee.
Ach ik was toen een jaar of 12 denk ik haha.
Brave pony scheelt ook wel natuurlijk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:22

Ik heb het zelf nooit gedaan, het risico was mij te groot. Zul je net zien dat er wel iets gebeurt en je valt op je been... ben je nog verder van huis :\

Ben heel blij dat mijn ouders daar ook heel streng in waren! Want op mij 12e had ik best het idee dat ik met een gebroken arm kon rijden, maar gelukkig waren mijn ouders zo verstandig om dat niet door te laten gaan. Toen ik 3 jaar terug mijn been in het gips had, kwam het niet eens in mij op om te gaan rijden!

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:26

Nou ik had mijn tenen vorig jaar gebroken, toen deden ze er niks aan :P Reed er dus gewoon mee.. Ging ook gewoon op stap e.d met m'n manke poot..

Dit jaar hebben ze een stukje van m'n teenkootje eruit gehaald en een pin erin gezet (die pin stak er nog een paar cm uit), had er alleen verband om.. Had wel een gips schoen gekregen zodat m'n verband niet vies werd.. die erom en gewoon rijden :+

Heb alleen in huis ontzettend vaak m'n teen gestoten, met als gevolg dat m'n pin er bijna uit was.. Heb m zelf maar een handje geholpen :P

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:33

Ik heb van de zomer met gebroken arm gereden elke dag.
Niet echt verstandig nee, maar ik ging naar een camping waar ze paarden hadden :=

Op de manege en verzorgpony heb ik niet gereden ermee.