Blaasontsteking..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 11:24

Ik had ook steeds terugkerende blaasontsteking, ik slik nu 1 keer daags cranberry monarda van A. Vogel ivm zwangerschap (wil nu echt geen AB slikken en als je zwanger bent heb je vergrote kans op blaasontsteking) als onderhoudsdosering, maar voor ik zwanger was slikte ik het zodra ik een ontsteking op voelde komen. Ik heb sinds ik dit middel ben gaan gebruiken geen blaasontsteking meer gehad, terwijl ik daarvoor wel een paar keer per jaar de klos was.

Cath

Re: Blaasontsteking..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 15:40

Ik had toch blaasontsteking bleek maar weer.
Blijkbaar hebben ze het de vorige keer niet goed genoeg onderzocht.
Slik nu weer cranberry pillen, had het namelijk een tijdje niet meer gedaan en daarom was ik weer de pineut :P

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:33

Heb sinds vrijdag m'n antibiotica kuur afgerond, dus ben al weer drie dagen van m'n blaasontsteking af. Helaas heb ik er vooral snel last van na de seks (hoe goed ik ook uitplas :\ ).

Ik slik ook iedere dag speciale Cranberry-Capsules ter onderhoud.

Nog wat huis tuin en keuken tips:
*Na de wc van voor naar achter vegen, niet andersom
*Na de seks dus goed uitplassen
*Algemene hygiene goed onderhouden (wassen/schoon ondergoed)
*Veel drinken (met nadruk op VEEL) :+

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:02

Ik heb ook al tijden blaasontsteking, bij mij heeft het te maken met een aangeboren nierafwijking, hierdoor ben ik gewoon heel gevoelig daarvoor. Heb zo'n 5, 6x per maand last, en cranberry, vitamine C, veeeeel water, niks hielp/helpt. Ben inmiddels resistent voor een bepaald soort antibiotica (die veel wordt voorgeschreven bij blaasontsteking), en ik was het zó zat he! Ben naar Nijmegen gegaan of alles nog wel goed werkt, toen ontdekten ze een vingerdikke streng ofzo in mn blaas, die gaan ze eruit halen en waarsch moet het dan voorbij zijn. Vreugde! Tot de operatie heb ik het advies gekregen D-mannose te slikken. D-mannose zit ook in Cranberry, maar niet genoeg. Cranberry werkt bij mij niet, D-mannose wel. Iemand noemde het al eerder, kijk even op die site en probeer dat. Schijnt beter te werken dan 'gewone' cranberry, en mij helpt het iig!
Sterkte allemaal, het is echt zoooo'n klotegevoel he :(

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:03

Oh en, ik gebruik Lactacyd (vaginale douche). Dat verzacht echt, soms heb ik ook een branderig gevoel na seks, of als ik een blaasontsteking voel opkomen, dan ga ik daarmee douchen en het helpt echt!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:05

Ik had een tijdje terug ook erg vaak blaasontsteking. Toen kwam mijn moeder met een vitaminepil en die hielp goed, verder ook veel drinken, niet de plas ophouden en schoon blijven :+ ik heb het nu al een tijd niet meer gehad en ben erg blij daarmee, wat een rotgevoel zeg!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 18:01

[gast1122] schreef:
Hier ook iemand .. 2e keer al in 2 weken tijd :oo !
(Net antibioticakuur af, een dezer dagen kan ik er weer aan beginnen ... Dan ben ik er ook binnen 2/3 dagen vanaf. Het is alleen wel erg vervelend als het iedere week weer raak is :roll: )

Ik doe precies dezelfde dingen als Focussend, maar alsnog krijg ik blaasontsteking .. En nu :\ ? Iedere keer antibiotica lijkt me ook geen optie :\

Ja, ik krijg het (ondanks die tips) toch ook weer iedere keer :\
Ik ga dat D-Mamnose eens bestellen, hopelijk werkt dat goed :j

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:05

Blaasontsteking is zo naar :( Ik heb het gelukkig al een tijd neit gehad, maar een tijdje was het elke keer raak. Net als anderen aangeven, na de seks even 'spoelen' van binnenuit (als dat niet lukt, even met de douchekop spoelen desnoods, je moet toch wat), veel drinken, altijd goed leeg plassen, niet ophouden, vitamine C en/of cranberry.. Spoelen, spoelen, spoelen. Ook als de ontsteking er al zit, altijd zorgen dat er een 'voorraadje' is, zodat er iets uit te plassen valt als je gaat. Een stuk minder pijnlijk dan 'droog'.

En wat bij mij ook help, is regelmatig een kopje 'blaas en nier' thee van Knijpp. Vies, maar het lijkt te werken. Bij mij dan.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:13

Ik heb een keer een blaasontsteking gehad, en dat vond ik al een echte hel! Laat staat wanneer je het echt heel vaak hebt! Ik kon niet eens meer lopen! Heb toen een antibioticakuur gehad en was er pas vanaf toen de kuur afgelopen was. De arts in het zeikenhuis was verbaasd dat ik nog nooit eerder een blaasontsteking heb gehad. Ik drink weinig, ga niet gelijk naar de toilet als ik moet plassen, houd het meestal erg lang op.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 09:21

Ik heb het even door gelezen. Heb zelf namelijk ook erg last van terug kerende blaasontsteking. Die cranberry pillen ga ik proberen maar de volgende keer ga ik toch ook aan de HA vragen of er niet iets aan gedaan kan worden, ik word er gewoon gek van.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 09:46

Sterkte,

Ik heb ook blaasontsteking. Wat een rotgevoel!
Heb dinsdag de laatste antibiotica geslikt (3daags), lijkt vandaag wat minder.

Dacht meteen aan de mensen die het regelmatig hebben. Veel drinken zeggen ze dan, alleen maar vaker pijnlijk plassen.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 09:48

Ik heb ook een tijdje gesukkeld met terugkomende ontstekingen, altijd gevoelig aan geweest.
Bij mij bleken er kristallen achter te blijven in de blaas die telkens voor een ontsteking zorgde, ik meen zelf penicilline/antibiotica geslikt te hebben hiervoor, het was een hel want ik zat op schoolreis in Griekenland met mijn ontsteking...
Heb ook Cranberry spulletjes genomen wat hiervoor goed is ;)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:38

Het kan een beginnende blaasontsteking zijn en als je de dipstick erin steekt, dan hoeft er nog geen nitriet in te zitten. Zodra de nitriet positief is heb je blaasontsteking. Er kunnen ook wel leukocyten (ontstekingscellen) in zitten maar dat hoeft niet altijd te duiden op een ontsteking. Het kan soms zijn dat je op maandag al klachten hebt en dan op maandag de urine controleert er niks in zit. En dan raden ze je aan om urine aan het einde van de week nog een keer in te leveren en dan kan er best wat inzitten. :)
Hebben ze je urine al op kweek gezet? En in wat voor tijd heb je al verschillende keren blaasontsteking gehad? (half jaar/jaar/mand etc.) En krijg je steeds dezelfde kuur? Het kan ook best zijn dat je resistent bent voor een antibioticakuur.

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 15:59

ik meld me ook ff..ik heb haast gewent om alleen maar blaasontstekking te hebben
.

ik heb in april de mirena spiraal gekregen en vanaf mei tot vorige week 9x blaasontstekking gehad,ze hebben het 3x op kweek gezet in ziekenhuis en daardoor kon ik de goede antibiotica krijgen maar ik had al het gevoel dat het niet klopte..voorheen bijna nooit last van..ik moet zeggen heb alles geprobeerd..verse crenberrysap,crenberry pillen na gemeenschap na de wc,braaf goed uitplassen enz....
Dokter heeft me daarna doorverwezen na het ziekenhuis,heb ik uitgebreide onderzoeken gehad,vanaf de nieren en terug naar onderen..bleek allemaal wel goed te zijn..wel bleef er na plassen in verhouding wel een klein beetje teveel urine achte rin d eblaas maar niet dat dat blaasonstekking moet veroorzaken.

ik vond het allemaal te toevallig..april spiraal vanaf mei blaasontstekkingen...ik heb dat ding er vorige week uitgehaald en voel me nu beter,ik slik nog steeds veel vitamine C en nog steeds blaasonstekking vrij...yeah

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 16:10

Als je googelt op blaasontsteking en je leest de verhalen van mensen die het chronisch hebben, dan word je niet blij. :\

Ik heb de afgelopen dagen weer een incidentele gehad, na vijf jaar 'schoon' te zijn geweest. Ik hoop iig dat het een incidentele blijft... Ben iig mezelf aan het aanwennen om meer te drinken en ben aan de cranberrytabletten. Hopelijk helpt het.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 12:01

Ik heb helaas ook weer een blaasontsteking...
Mijn laatste was eind 2008, dus op zich mag ik niet klagen!

En het is ook mijn eigen schuld.
Niet uitgeplast na de seks, dacht dat kan wel voor een keertje.
Klachten begonnen gisteravond heel licht, meteen vitamine c ingenomen en veel water gedronken.
Vanochtend geen last gehad, maar terug in bed gekropen omdat ik ziek ben.
En tja, ik had beter op kunnen blijven en water drinken.

Ik heb net hoge dosis vitamine c ingenomen in de hoop dat de bacterie er toch uitspoelt.
Maar ik vrees het ergste ;(

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 16:37

urselin schreef:
Ik heb helaas ook weer een blaasontsteking...
Mijn laatste was eind 2008, dus op zich mag ik niet klagen!

En het is ook mijn eigen schuld.
Niet uitgeplast na de seks, dacht dat kan wel voor een keertje.
Klachten begonnen gisteravond heel licht, meteen vitamine c ingenomen en veel water gedronken.
Vanochtend geen last gehad, maar terug in bed gekropen omdat ik ziek ben.
En tja, ik had beter op kunnen blijven en water drinken.

Ik heb net hoge dosis vitamine c ingenomen in de hoop dat de bacterie er toch uitspoelt.
Maar ik vrees het ergste ;(

:= Dat heb ik dus ook altijd. Dan denk ik: Ach deze ene keer? :') Ik ben echt een ezel.

Vitamine C helpt trouwens niet volgens de bijsluiter die ik bij de apotheek krijg. Het enige wat echt helpt is
cranberry's (omdat hier D-Mamnose inzit, de werkzame stof zeg maar).

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 16:42

Haha ja precies :))
Maar goed, mijn weerstand was al laag, dus eigen schuld!

Volgens mijn huisarts helpt vitamine c wel, omdat het de zuurtegraad omhoog brengt en daar houdt de bacterie niet van.
Ik ben overigens die dag nog naar de huisarts geweest onder het mom van 'spoedgeval'.

Mijn eigen huisarts was er niet en de dienstdoenende arts wilde mij alleen de eerste keus antibiotica voorschrijven.
Antibiotica die bij mij nooit gewerkt heeft en waardoor de blaasontsteking tien keer zo erg terug komt.
Maar goed, volgens hem kon het nooit dezelfde bacterie zijn, want mijn laatste blaasontsteking was een jaar geleden.

Tien antibiotica pilletjes later heb ik nog steeds pijn met plassen :7
Ik wil morgen eigenlijk bellen dat de antibiotica niet aanslaat, maar ik weet al wat ze gaan zeggen; kuur afmaken en daarna urine laten controleren.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 16:43

Cranberry's hielpen bij mij overigens niet.
Wel tegen de ergste pijn, maar preventief (en op langere termijn) niet :n

Ik heb acht maanden aan de cranberry supplementen en sapjes gezeten.
Zelfs de pure ongezoete cranberry sap, mjammie :))

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 16:46

Cranberry's helpen bij mij ook enkel tegen de eerste pijn, ik slik ze meestal om even die paar uur te overbruggen voor ik antibiotica kan halen.

Haha ik heb ook een tijdje dat sap gedronken, nou op een gegeven moment dacht ik zelfs: Nog liever een blaasontsteking dan dit spul drinken _O-

Vervelend dat je op kuur bent gezet zeg... !

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 16:49

:))
Het was geen fijne smaak nee!
Maar na een paar maanden begin je er wel aan te wennen :')

Ach ja, ik weet nu al dat die blaasontsteking niet overgaat met deze kuur.
Ik zit trouwens wel na te denken over die D-mannose supplementen..
Weet gewoon even niet wat ik moet doen, ik wil in ieder geval niet wéér acht blaasontstekingen in een paar maanden tijd :\

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 15:31

Ik heb mijn antibiotica kuur afgemaakt (een weekje geleden) maar heb nog steeds last van blaas ontsteking..
Moet ik nou weer terug naar de HA voor verdere controles?
Of zal ik nog een week extra afwachten?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 15:44

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar even mijn verhaal.
Van jongs af aan heb ik ook ontzettend veel last gehad van blaasontstekingen, toen ik wat jaren terug urine moest laten controleren op ontsteking kwam hier ook niets uit.
Ik heb toen pillen gekregen tegen ene overactieve blaas.
Nu onlangs weer laten testen en weer geen ontsteking, ik heb overlegd met mijn nieuwe huisarts en het probleem van eerder voorgelegd.
Nu heb ik weer die pillen tegen een overactieve blaas en ik moet zeggen het werkt echt goed! Ik hoef veel minder naar de wc en heb er veel en veel minder last van.

Persoonlijk zou ik toch weer een afspraak maken met je huisarts en je probleem voorleggen, geen blaasontsteking hebben maar wel de klachten.

Succes ermee

Edit: En nu heb ik wat reacties gelezen, was dus toch een blaasontsteking.
Heb je er nog last van? Ik zou weer een afspraak maken met je huisarts :)

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 15:53

Bij mij wa shet afgelopen maandag ook weer raak..het jodelen was weer begonnen bij het plassen..nu weer een standaart antibiotica gehad en voor me gevoel is het over..maar you never know.

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 09:17

Hoi Hoi,

mijn dochter is geboren met een afwijking en daadoor incontinent en heeft standaart blaasontsteking,

Ik lees veel verhalen dat mensen zeker weten dat ze hun blaas leeg plassen ,maargoed hoe weet je dat zo zeker , ?
dr hoeft maar een beetje achter te blijven en een bacterie is geboren,
Je zou dus om een echo kunnen vragen voor en na het plassen, om te zien of er wat achter blijft..

Mijn dochter heeft dus altijd blaasontsteking ,maar wordt er niet ziek van ,dus krijgt geen antibiotica,heeft ook met residentie te maken etc..

Over die cranberry pillen zijn de meningen over verdeelt,
De uroloog van ons zegt dat het helemaal niet wetenschappelijk vast staat dat dat helpt,anders zou hij het wel voorschrijven of adviseren ..

Maargoed veel blaasontsteking zal je toch eens goed moeten laten onderzoeken , voor je het weet heb je nierbekontsteking en is de ellende niet meer te over zien..

groetjes