Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
aardbeitje_ schreef:Mijn moeder heeft borderline.
Het is in 2005 vastgesteld, ik ben 16 maar ook ik voel me 20.
Ik heb gesprekken met een psych, maar zij vind eht niet meer nodig, dus heb volgende week mijn laatste gesprek.
Ergens ben ik hier blij mee, maar aan de andere kant, het heeft me nooit geholpen.
Ik kon mijn ei niet bij haar kwijt en het vertrouwen was er gewoon niet omdat, ik weet dat dit bij mijn moeder in de schoot geworpen zal worden en mijn moeder dat simpelweg niet aankan.
Ze heeft 5x in het jaar een opname op de PAAS-afdeling.
Ik hoop hier steun te kunnen vinden bij mensen die hetzelfde meemaken en voelen.
LisaMS schreef:Fidele schreef:Leuk dat je ook bijna Z gaat Lisa, mijn dochter ook op de 5 punten na dan!!! Ik ben zooooo trots op haar, jij zeker ook wel op jezelf!!!!
Wat knap, moet je zeker trots op zijn!
Jaa, het is ook nog is allemaal ontzettend hard gegaan!
Rijd ze ook met een pony?
Fidele schreef:Door de medicatie en acceptatie van mijn kant en 7 jaar intensieve therapie, gaat het er hier vrij normaal aan toe!!!!
Maar wat ik lees van [***] en Aardbeitje, baart mij wel zorgen...............zoveel zorgen en problemen op je nek als jong volwassene is niet goed.......................
xDonja schreef:Fidele, ik ben erg blij voor jou en de rest van je gezin dat het er normaal aan toegaat, dat is erg belangrijk.
Door mijn psycholoog weet ik dat het idd niet goed is, zoveel zorgen op je nek. Ik heb het leren inzien, wat erg pijnlijk en zwaar is.
Francisca: super dat jij je therapie hebt gevonden. Toch is praten wel belangrijk, omdat je daardoor je problemen leert inzien. Als je er nog niet klaar voor bent wordt het nog moeilijker, en wordt je er denk ik down van. Succes
suze_ schreef:Fidele schreef:Door de medicatie en acceptatie van mijn kant en 7 jaar intensieve therapie, gaat het er hier vrij normaal aan toe!!!!
Maar wat ik lees van Suze en Aardbeitje, baart mij wel zorgen...............zoveel zorgen en problemen op je nek als jong volwassene is niet goed.......................
das echt heel erg fijn!
het is niet goed nee.. maar ja. het leven is niet eerlijk
ik heb er nu wel vrede mee. het heeft mij gemaakt tot wie ik ben, en momenteel ben ik trots op wie ik ben. hoe ik met problemen en zware tijden heb leren omgaan. dat heb ik er wel uit meegenomen
uiteindelijk kan je de 'goede' kanten eruit halen als je uit de situatie bent en er tijd overheen is gegaan.
Fidele schreef:Je denkt als ouder overal over na, maar van je kinderen krijg je weinig los, zij zitten er middenin en weten niet beter, maar het klopt wel dat zij vaak een excuus voor mijn gedrag te horen krijgen. Bijv doe eens rustig want mama is moe, dat mama is moe horen ze heeeel vaak. En dat ik bij het minste of geringste kan ontploffen klopt ook! Zie je, ik leer nu al van jullie.
Het zou mooi zijn als ik door jullie verhalen te lezen wat bewuster wordt van mijn gedrag en daardoor mijn kinderen wat minder schade toe breng( beetje zwaar op de hand
)