Leven met een ouder met Borderline, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 22:22

Mijn moeder heeft borderline.
Het is in 2005 vastgesteld, ik ben 16 maar ook ik voel me 20.
Ik heb gesprekken met een psych, maar zij vind eht niet meer nodig, dus heb volgende week mijn laatste gesprek.
Ergens ben ik hier blij mee, maar aan de andere kant, het heeft me nooit geholpen.
Ik kon mijn ei niet bij haar kwijt en het vertrouwen was er gewoon niet omdat, ik weet dat dit bij mijn moeder in de schoot geworpen zal worden en mijn moeder dat simpelweg niet aankan.
Ze heeft 5x in het jaar een opname op de PAAS-afdeling.
Ik hoop hier steun te kunnen vinden bij mensen die hetzelfde meemaken en voelen.

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 22:23

Leuk dat je ook bijna Z gaat Lisa, mijn dochter ook op de 5 punten na dan!!! Ik ben zooooo trots op haar, jij zeker ook wel op jezelf!!!!

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 22:23

Fidele, ik weet natuurlijk niet hoe het erbij jullie aantoegaat maar je weet nooit wat er in de koppies omgaat van je kids :) Ze groeien ook op in deze situatie, en weten niet beter, dus :)

Je weet het idd nooit zeker. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 22:26

aardbeitje_ schreef:
Mijn moeder heeft borderline.
Het is in 2005 vastgesteld, ik ben 16 maar ook ik voel me 20.
Ik heb gesprekken met een psych, maar zij vind eht niet meer nodig, dus heb volgende week mijn laatste gesprek.
Ergens ben ik hier blij mee, maar aan de andere kant, het heeft me nooit geholpen.
Ik kon mijn ei niet bij haar kwijt en het vertrouwen was er gewoon niet omdat, ik weet dat dit bij mijn moeder in de schoot geworpen zal worden en mijn moeder dat simpelweg niet aankan.
Ze heeft 5x in het jaar een opname op de PAAS-afdeling.
Ik hoop hier steun te kunnen vinden bij mensen die hetzelfde meemaken en voelen.

he aardbeitje, ook een :(:) voor jou.
herken het veel ouder voelen en het op slot zijn omdat je moeder het niet aankan.
dat is heel typerend :j altijd rekening houden met diegen zijn gevoelens en die van jou wegbergen.
wel heel jammer dat je dus een psych had die je niet kon vertrouwen, echt helpen doet dat niet..
zulke heb ik ook rond die leeftijd gehad. ik heb pas vorig jaar iemand gevonden die mij écht heeft kunnen helpen met alles..

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 22:26

Hoi Francisca :)

Ik hoop hier ook steun te kunnen vinden, en over gebeurtenissen te praten, misschien via pb. :) Staat altijd open hoor! :)

Wat rot dat je psych niet heeft geholpen, direct op zoek naar een ander zou ik zeggen. Als je al niet veel vertouwd op haar komt het denk ik niet goed. Ik weet uit ervaring dat dat heel erg nodig is, en ik denk ook dat het belangrijk is als je toch gaat praten. Later kun je er veel last van krijgen, dus pas daarmee op. Zeker omdat je mss nu de gevolgen van later nog niet kan overzien :)

EDIT: Je moet echt om jezelf leren denken, daar krijg je anders later echt problemen mee in de samenleving. Ik heb denk ik heel erg veel geluk dat ik meteen de eerste keer een psycholoog heb gevonden waarmee ik het hel erg goed mee kan vinden en die ik ook vertrouw. :)
Laatst bijgewerkt door Kwal op 02-10-09 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 22:28

Door de medicatie en acceptatie van mijn kant en 7 jaar intensieve therapie, gaat het er hier vrij normaal aan toe!!!!

Maar wat ik lees van Suze en Aardbeitje, baart mij wel zorgen...............zoveel zorgen en problemen op je nek als jong volwassene is niet goed.......................
Laatst bijgewerkt door Fidele op 02-10-09 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

PureSG

Inderdaad jammer. Maar ik moet ook zeggen dat ik er zelf (nog) helemaal niet klaar voor ben om mijn emoties/gevoelens ook echt te uiten naar iemand toe zeg maar. (in dit geval dus mijn psych) Waar ik ze op dit moment écht in kan uiten is kickboksen en zingen. :)
Ze zeggen altijd dat praten de enige goede therapie is, maar dit verschilt zo gigantisch p.p. voor mij is op dit moment tenminste mijn zang en boksen dé therapie die mij op dit moment helpt. :)
Iedereen hier uiteraard erg veel sterkte toegewenst :(:)

LisaMS

Fidele schreef:
Leuk dat je ook bijna Z gaat Lisa, mijn dochter ook op de 5 punten na dan!!! Ik ben zooooo trots op haar, jij zeker ook wel op jezelf!!!!

Wat knap, moet je zeker trots op zijn! :D
Jaa, het is ook nog is allemaal ontzettend hard gegaan!
Rijd ze ook met een pony? :D

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 22:29

Fidele, ik ben erg blij voor jou en de rest van je gezin dat het er normaal aan toegaat, dat is erg belangrijk.

Door mijn psycholoog weet ik dat het idd niet goed is, zoveel zorgen op je nek. Ik heb het leren inzien, wat erg pijnlijk en zwaar is.

Francisca: super dat jij je therapie hebt gevonden. Toch is praten wel belangrijk, omdat je daardoor je problemen leert inzien. Als je er nog niet klaar voor bent wordt het nog moeilijker, en wordt je er denk ik down van. Succes :)
Laatst bijgewerkt door Kwal op 02-10-09 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Leven met een ouder met Borderline, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 22:30

het is ook erg moeilijk francisca om die knop om te zetten en er wel over te gaan praten :j het is iig wel erg goed dat je een uitlaatklep hebt!

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 22:31

LisaMS schreef:
Fidele schreef:

Wat knap, moet je zeker trots op zijn! :D
Jaa, het is ook nog is allemaal ontzettend hard gegaan!
Rijd ze ook met een pony? :D

Ja lekker off topic (borderline he!) Ja, ze heeft een D pony en nog een van 5 waarmee ze L2 rijdt

Hoe lang heb je erover gedaan dan? Leuk hoor!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 22:33

Fidele schreef:
Door de medicatie en acceptatie van mijn kant en 7 jaar intensieve therapie, gaat het er hier vrij normaal aan toe!!!!

Maar wat ik lees van [***] en Aardbeitje, baart mij wel zorgen...............zoveel zorgen en problemen op je nek als jong volwassene is niet goed.......................

das echt heel erg fijn!

het is niet goed nee.. maar ja. het leven is niet eerlijk :+
ik heb er nu wel vrede mee. het heeft mij gemaakt tot wie ik ben, en momenteel ben ik trots op wie ik ben. hoe ik met problemen en zware tijden heb leren omgaan. dat heb ik er wel uit meegenomen :j
uiteindelijk kan je de 'goede' kanten eruit halen als je uit de situatie bent en er tijd overheen is gegaan.

Fidele

xDonja schreef:
Fidele, ik ben erg blij voor jou en de rest van je gezin dat het er normaal aan toegaat, dat is erg belangrijk.

Door mijn psycholoog weet ik dat het idd niet goed is, zoveel zorgen op je nek. Ik heb het leren inzien, wat erg pijnlijk en zwaar is.

Francisca: super dat jij je therapie hebt gevonden. Toch is praten wel belangrijk, omdat je daardoor je problemen leert inzien. Als je er nog niet klaar voor bent wordt het nog moeilijker, en wordt je er denk ik down van. Succes :)

Donja, had je dat niet door dan, dat het bij jou anders ging dan bij anderen? (belangrijke vraag voor mij)

LisaMS

Ongeveer 9 maanden :D
Ga je nog weleens naar Laurens?
Ben er laatst nog geweest hij was ook helemaal weg van mijn pony :P

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 22:36

mijn mams heeft ook een flinke klap van borderline gehad.
Leuk is het niet.

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 22:36

suze_ schreef:
Fidele schreef:

Maar wat ik lees van Suze en Aardbeitje, baart mij wel zorgen...............zoveel zorgen en problemen op je nek als jong volwassene is niet goed.......................

das echt heel erg fijn!

het is niet goed nee.. maar ja. het leven is niet eerlijk :+
ik heb er nu wel vrede mee. het heeft mij gemaakt tot wie ik ben, en momenteel ben ik trots op wie ik ben. hoe ik met problemen en zware tijden heb leren omgaan. dat heb ik er wel uit meegenomen :j
uiteindelijk kan je de 'goede' kanten eruit halen als je uit de situatie bent en er tijd overheen is gegaan.

Nee, het leven is niet eerlijk maar het kan altijd nog veeeeeeeel oneerlijker is mijn motto, schouders eronder en vooral DURF je problemen onder ogen te zien, pas dan kun je werken aan een oplossing!!! En alles wat je hebt meegemaakt vormt je tot wat je nu bent, een bewust levend mens waarschijnlijk!!!

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 22:37

Ik had het door, maar ik stond er niet bij stil. Ik accepteerde te snel dat het bij mij gewoon zo was. Ik stopte het weg, wat ik veel te veel doe.

Ik merk ook dat ik op bepaalde momenten in mijn leven erg depri was, ik droeg alleen maar zwart en sloot me helemaal af. Nu ben ik vrolijk en mix ik zoveel mogelijk kleurtjes door elkaar, en op mindere momenten grijp ik naar een zwarte broek met een gekleurd shirtje. dat is mijn indicatie, het gaat vanzelf.

Ladies, zullen we het ontopic houden? :) Ik wil niet dat er straks een Moddie langs komt en de boel sluit. :D We hebben hier juist zoveel aan, snappez-vous? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 22:37

precies fidele :j

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 22:38

LisaMS schreef:
Ongeveer 9 maanden :D
Ga je nog weleens naar Laurens?
Ben er laatst nog geweest hij was ook helemaal weg van mijn pony :P

Nou zeg, ik dacht hoe weet jij dat van Laurens?? Mijn profiel denk ik? Benthe heeft nu les van Laurens en ze vindt het geweldig en ik ook!!!

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 22:38

Fidele:

Amen.
Laatst bijgewerkt door Kwal op 02-10-09 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

LisaMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 22:39

Jaa sorry wou net even melden dat ik het topic niet wou verpesten. Als je wil kun je PB hoor fidele.
Nogmaals iedereen heel veel sterkte en hoop dat jullie straks een mooie toekomst krijgen!

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 22:40

Donja je hebt gelijk, ik zal het niet meer doen :o

Ehhhhh ik draag bijna altijd zwart, maar ben toch niet depri!!!

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 22:40

Ik ga jullie verlaten, praat lekker verder, ik ga naar bed :)

Ik lees morgen wel bij :)

Ik denk dat wij hier heel veel aan gaan hebben en dat we nog lang doorgaan :)

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 22:41

Is het bij jullie borderline ouder ook zo dat er gechanteerd en gedreigd word om maar binnen die eigen waarheid te blijven?
En je hierdoor ook nog eens een schuldgevoel aangepraat krijgt?

even een voorbeeld;
Stel dat de borderline ouder vind dat jij de suikerklontjes moet stapelen, reden maakt niet uit. En jij vind dit teveel werk.
Waarop de borderline ouder zegt, dan krijg je ook geen suiker in je thee.
Hierop volgt dan meestal ruzie...
Waarop de borderline ouder zegt, dan drink ik wel helemaal niet meer en dan ga ik dood door uitdroging en dat is dan jouw schuld.

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 22:41

Fidele schreef:
Je denkt als ouder overal over na, maar van je kinderen krijg je weinig los, zij zitten er middenin en weten niet beter, maar het klopt wel dat zij vaak een excuus voor mijn gedrag te horen krijgen. Bijv doe eens rustig want mama is moe, dat mama is moe horen ze heeeel vaak. En dat ik bij het minste of geringste kan ontploffen klopt ook! Zie je, ik leer nu al van jullie.

Het zou mooi zijn als ik door jullie verhalen te lezen wat bewuster wordt van mijn gedrag en daardoor mijn kinderen wat minder schade toe breng :D ( beetje zwaar op de hand :+ )

Ook ik ben een ouder met bps.. en lees mee.. Vind het fijn om eens met kinderen te praten die een ouder hebben met bps.. Van mijn eigen meiden hoor ik niet zoveel omdat ze niet anders gewent zijn helaas.. Ook ik moet vaak zeggen ben moe let niet op mij! En zeker na een ontploffing voel ik me schuldig en wil slapen!