Hele dag door geen puf om wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatje64

Re: Hele dag door geen puf om wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 15:26

Misschien voelen een aantal van jullie wel depressief. Ik zou dit zeker met de huisarts opnemen. Tegenwoordig willen de pilletjes tegen depresiviteit ook helpen.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:28

eridinges schreef:
daisies schreef:
Ik heb hier ook verschrikkelijk last van....

Heb pfeiffer gehad maar dat zou toch wel klaar moeten zijn? Voel me vaak ziek, misselijk, nergens zin in. Terwijl mijn leven juist zo leuk is. Ik wil mijn energie weer terug krijgen :n

Ik heb ook de ziekte van pfeiffer gehad maar dat was jaren terug. Als ik bezig ben gaat het wel maar zou zo tot 12 uur in bed kunnen liggen zo moe.. wie heeft dit ook en heeft nu een oplossing gevonden? Ik heb wel een druk leven, maar slaap wel 8 uur per dag. Daar kan het niet aan liggen. heb vorig jaar bloed geprikt en daar kwam niks naar voren..

Ik heb 2 jaar geleden pfeiffer gehad en ben er nooit helemaal over heen gekomen voor mijn gevoel :n En depressief ben ik zeker niet

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:35

Kaatje64 schreef:
Misschien voelen een aantal van jullie wel depressief. Ik zou dit zeker met de huisarts opnemen. Tegenwoordig willen de pilletjes tegen depresiviteit ook helpen.

Das wel een hele makkelijke oplossing. xP

Ik heb een beetje hetzelfde... Vaak in de middag wordt ik zo duf als een garnaal.
Ook vorig jaar bloed laten testen, kwam ook niks uit.
Soms denk ik wel van : "Jeetje, DOE IETS!" Soms lukt dat, soms ook weer niet.
Soms ben ik inderdaad niet de vrolijkste, maar dan denk ik na over mijn situatie...
En dan verklaard dat weer heel veel.

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:37

Ik heb ook pfeiffer gehad en deze ziekte word onderschat! Veel mensen gaan te gauw weer aan de slag en zouden eigenlijk langer moeten uitrusten... Ik ben ook moeeeeeeeeeeeeeeeee, heb vakantie en ben kapot.. Moet van alles in huis maar doe niet veel. Ligt bij mij ook aan de herfst, donker, nat regen, bah.. Ik neem extra vitamientjes en probeer gezond te eten...

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:40

Jahh ik heb er de laatste tijd ook een beetje last van, een herfstdipje geloof ik, nog een weekje en dan zal het wel weer beter gaan!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:52

Ik eet áltijd wel gezond en nu al helemaal, ik word er gewoon moe van dat ik de hele dag zit te gapen. Heb vandaag de hele dag geslapen..

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:27

Wietsje schreef:
Ik heb ook pfeiffer gehad en deze ziekte word onderschat! Veel mensen gaan te gauw weer aan de slag en zouden eigenlijk langer moeten uitrusten... Ik ben ook moeeeeeeeeeeeeeeeee, heb vakantie en ben kapot.. Moet van alles in huis maar doe niet veel. Ligt bij mij ook aan de herfst, donker, nat regen, bah.. Ik neem extra vitamientjes en probeer gezond te eten...

Ik ben een poosje terug naar de HA geweest om bloed te laten prikken (niet alleen voor mijn moeheid) en daar werd o.a. op Pfeiffer getest. Dit bleek ik echter al gehad te hebben? Ik heb er eigenlijk al best lang last van dat ik regelmatig moe ben e.d. Gister nog, had die nacht ruim genoeg geslapen maar was nog erg moe en kreeg de op merking dat ik eruit zag niet genoeg geslapen te hebben. :=

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:46

Het kan heel lang aanhouden, ik ga even zoeken op google!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:49

Citaat:
Hoe lang duurt het voordat je genezen bent van deze ziekte?

De keelontsteking en de koorts duren meestal niet erg lang. Ikzelf had een weekje koorts en griep. Maar de moeheid kan daarentegen wel lang duren. Sommige mensen zijn een weekje heel erg moe en dan is het over. Anderen hebben er maanden last van. Op de meeste sites en encyclopedieën zeggen ze dat het gemiddeld 3 tot 4 weken duurt. De nasleep kan soms wel een aantal jaar duren. Ik had bijvoorbeeld een aantal jaar iedere herfst en lente heel erg last van moeheid. In de zomer en de winter viel dat wel mee. Maar het lastige is dus dat de moeheid per mens verschilt en dat je dus niet echt kan weten wanneer het 'over' is.

Bron: http://ziektevanpfeiffer.nl

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:58

Dat verklaart een hoop! Hebben jullie er trouwens ook last van dat je lichamelijk nog wel veel kan (ik kan bijvoorbeeld echt wel een rondje gaan hardlopen), maar het 'in je hoofd' gewoon heel moe is en je dus veel slaap nodig hebt?

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 19:15

Ja :j ik kan echt wel van half 9 tot 4 naar school en van 6 tot 10 werken maar dan moet ik echt mijn gedachten op 0 zetten

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 22:36

grappig ,geen reactie's meer ,alle moeien en depresieven liggen al in bed. LOLLIG!!!(ps ga nu ook ookal heb ik nog niks nuttigs gedaan vandaag )

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 06:40

Ik ben gewoon al klaarwakker vanaf 6 uur, ben er om kwart over 7 uitgegaan, heb genoeg te doen vandaag. Maar heb om de een of andere reden ook ineens een hekel als ik iets op een bepaalde tijd moet doen :? heb een afspraak om 10 voor 10, en ik baal er gewoon van dat het dán is, want ik wilde iig nu de paarden gaan doen.... Echt heel maf allemaal...

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 06:45

Ik heb dit dus ook een hele tijd gehad.
Eerst dacht ik dat het kwam door een zeer lange turbolente periode in mijn leven, maar het ging maar niet over.
Met tranen in mijn ogen van vermoeidheid stond ik de paarden met veel moeite te longeren, dus ik ben naar de huisarts geschopt door mijn vriend, uitkomst Pfeiffer. Heb mezelf eraan toe gegeven, eerst echt helemaal niets, langzaam het werken opgebouwd en elke dag gaat het een stukje beter en krijg ik meer energie, gisteren zelfs mijn paard voor het eerst uitgestapt.

Zelf was ik bang dat ik door de chaos een depressie had opgelopen omdat ik ook zoveel jankte, van vermoeidheid dus ik was erg opgelucht over deze uitslag ;)

Sterkte TS

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 06:52

Momenteel zit ik ook weer in zo'n fase. Ben sinds vorige week weer zonder werk (staan gelukkig al weer 2 gesprekken op de agenda) en heb mezelf dus nu even de tijd gegeven om bij te tanken. Mijn vorige baan was een erg drukke, dus ik ben heftig aan het afkicken lijkt het wel. Vorige week ging het nog wel omdat ik toen nog dingen moest regelen, maar nu hoeft er even niets geregeld te worden en heb ik mezelf dus echt beloofd deze week rustig aan te doen.
Waarschijnlijk begin ik volgende maand weer met een nieuwe baan, wordt allemaal druk genoeg.
Soms vind ik dat je naar je lichaam moet luisteren, maar af en toe geef ik mezelf ook wel eens een schop onder m'n kont om toch maar wat te gaan ondernemen hoor ;)

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 17:38

Ik heb gister van half twaalf tot twaalf geslapen, van 2 tot 4 en vervolgens van half 11 tot half 7 en ben nog moe :n

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 18:05

Van teveel slaap en rust kun je ook ontzettend moe worden en
het is heel slecht voor je zelfbeeld. :Y)

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 18:06

Maar je kunt ook moe worden van te veel slaap :-)

Pas de 3 R-en toe op jezelf, misschien dat het helpt.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 18:52

wat zijn de 3 R-en?

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 07:14

rust reinheid en regelmaat

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 07:16

Kan zijn dat je lever niet goed z'n best meer doet. Laat het eens nakijken zou ik zeggen!

M_erell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 09:28

ik heb daar ook last van,
heb de afgelopen weken me ook vaak ziekgemeld voor school.
maar nu komt een belangrijke toetsweek eraan en nu moet ik leren.
ga straks even shoppen met mijn zusje, kijken of dat wat helpt ;)