Te veel alcohol?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brittol

Re: Te veel alcohol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 15:25

Mijn vader drinkt volgensmij wel 9 flesjes bier op een doordeweekse avond, in het weekend drinkt hij meer.
Ik kan doen en zeggen wat ik wil, kan huilen, weglopen, boos worden, negeren het helpt allemaal niet.
Elke dag ruzie met hem en het gaat allemaal over hetzelfde.
Ik houd het even in de gaten, heb ook geen idee wat ik er tegen zou moeten doen.
Weet er nu mee om te gaan omdat ik nooit thuis ben, zit altijd op school of bij mijn vriend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 15:34

Brittol schreef:
Mijn vader drinkt volgensmij wel 9 flesjes bier op een doordeweekse avond, in het weekend drinkt hij meer.
Ik kan doen en zeggen wat ik wil, kan huilen, weglopen, boos worden, negeren het helpt allemaal niet.
Elke dag ruzie met hem en het gaat allemaal over hetzelfde.
Ik houd het even in de gaten, heb ook geen idee wat ik er tegen zou moeten doen.
Weet er nu mee om te gaan omdat ik nooit thuis ben, zit altijd op school of bij mijn vriend.

God wat herken ik dit...
Pb staat open voor je! Geld ook voor TS!

Ik volg het ook even!

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 18:48

Nou ik heb net met hem gesproken, hij geeft me wel gelijk.
En zegt dat hij er op zal letten. Hij is nu twee uur thuis en heeft er al vier leeg!!!!
Waarom geloof ik het nog niet, mijn vertrouwen heeft een deuk opgelopen.
De tijd zal het moeten gaan leren. Ik heb wel duidelijk aangegeven dat dit de laatste keer is, en dat ik anders voor mij en mijn zoon kies en daardoor de relatie ga verbreken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 18:50

Mijn vader drinkt ook elke dag minstens 3/4 biertjes, 's avonds. Maar alcoholist is hij echt niet..

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 20:59

Owens-mama heel goed aangepakt, hopelijk gaat hij inzien dat het deze keer menens is, en dat hij gaat minderen.

Ga niet over 1 nacht ijs want voor jou en voor je zoontje is het moeilijk om iets te verbreken, ga het nog een tijdje aanzien, hopelijk ziet hij in dat jij en jullie zoon belanglijker zijn dan een flesje bier.

Heel veel succes en sterkte.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 21:12

oei... dit is geen leuke situatie.

weet er zelf jammergenoeg inmiddels ook veel vanaf (gelukkig niet in relatiesfeer, maar wel huiselijk) en ze veranderen is oooohww zo moeilijk, daarom is het ook een verslaving. daar ben je aan verslaafd.

erkend hij zelf zijn probleem al? of heeft hij zoiets van.. het valt wel mee.

hij drinkt dus thuis, en ergens anders nog meer?? gaat hij vaak weg?

denk goed voor jezelf na, het is zwaar zo iemand te veranderen, maar ook zwaar om bij zo iemand weg te gaan.

sterkte in deze moeilijke tijd.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 08:12

Hij drinkt thuis,op een feestje maar hij is niet vaak weg.
Hij vind het allemaal wel meevallen,Ik drink al een stuk minder.
Ik heb dus duidelijk aangegeven, dat dat absoluut niet het geval is. Het gesprek heeft nog geen half uur geduurt. Hij heeft wel drie keer mij gelijk gegeven. Is daarna aan de koffie gegaan. en heeft toch nog het vijfde biertje gepakt. Dit verhaal speelt natuurlijk al veel langer, al zeker 7 jaar. Ik heb hem duidelijk aangegeven wat de conseqenties zijn. Nou het weekend staat weer voor de deur, dus we zullen zien of we het avond eten halen.

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 10:50

Ik zou hem zeker alcoholist noemen.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 12:49

Allemaal bedankt voor jullie reacties!! heb er veel aan

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:22

owens-mama schreef:
Hij drinkt thuis,op een feestje maar hij is niet vaak weg.
Hij vind het allemaal wel meevallen,Ik drink al een stuk minder.
Ik heb dus duidelijk aangegeven, dat dat absoluut niet het geval is. Het gesprek heeft nog geen half uur geduurt. Hij heeft wel drie keer mij gelijk gegeven. Is daarna aan de koffie gegaan. en heeft toch nog het vijfde biertje gepakt. Dit verhaal speelt natuurlijk al veel langer, al zeker 7 jaar. Ik heb hem duidelijk aangegeven wat de conseqenties zijn. Nou het weekend staat weer voor de deur, dus we zullen zien of we het avond eten halen.

Dat hij toch het 5e biertje heeft gepakt geeft toch echt wel aan dat er iets niet goed zit..
Heel veel succes en sterkte met alles :(:)

Rl_PrincEsSJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:27

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 21:19

Ik heb een stiefvader met een alcohol probleem...
Hij drinkt doordeweek 's avonds uit zijn werk een aantal biertjes en in het weekend zuipt hij zo in ze eentje 2 kratten weg..
Nu leeft mijn moeder dan niet meer, maar ze heeft alles gezegd als je zo doorgaat ga ik bij je weg blablablablabla maar die mensen kiezen toch alleen voor drank!
Ik heb het zovaak op zijn zoons gegooid, want die hebben er een bloedhekel aan als hij drinkt! maar het doet hem gewoon nix, dus nu hij niet meer samen is met me moeder en ik het voor haar niet meer op hoef te nemen heb ik zoiets van je bent 46 oud en wijs genoeg om beter te weten!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 21:23

eigenlijk ben je dat al met 1 biertje per dag! betekent niet dat je er zwaar verslaafd aan bent maar je bent het wel ;)

alleen valt dat nog door de vingers te zien! normaal word iemand na 4 glazen bier niet aangeschoten als hij dit regelmatig drinkt hoor ;) er was een periode dat ik heel veel uit ging (ik dronk ook soms thee) maar meestal toch drank en geloof me dat ik na 4 biertjes echt niks voelde!!! ;)

maar ja dat ben je :D

edit: zag net meer van je verhaal, iig succes, iemand met een verslaving valt veel terug of krijgt het gewoon niet alleen voor elkaar...hij zal zelf ECHT MOETEN WILLEN EN HET TOTAAL ZAT ZIJN! wil hij het minderen, die kans is vaak klein.

wens je succes en sterkte

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 19:22

Nou ik heb vandaag ondekt dat hij de lege flesjes had verstopt.
Ik heb hem daarmee geconfronteerd, hij was zwaar beledigd.
Ik had namelijk iedere avond alle flesje geteld in het krat.
En vanmorgen was het krat ineens helemaal vol met lege flesjes. en het tweede krat miste er al vier.
ik twijfel nu echt of hij wel wil stoppen met drinken

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:47

Dit klinkt inderdaad niet erg positief nee.
Jeetje wat een rot situatie, ik weet eigenlijk niet eens wat ik moet zeggen.
Wel wil ik je meegeven dat je voor jezelf en je zoontje moet kiezen.

Ik wil je nogmaals heel erg veel sterkte wensen en heel veel sterkte wensen om de goede keuze te maken.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 08:17

Helaas is gisteren mijn relatie op de klippen gelopen, helaas heb ik weer moete constateren dat de drank toch belangrijker is. Dan wij

bosmonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 08:23

ik wilde net gaan typen dat ik het ook wel erg veel alcohol vind, ik erger mij al op feestjes waar flesjes bier achter elkaar als limonade worden weggegoten in het keelgat.. laat staan doordeweeks.. nu lees ik je berichtje dat je relatie op de klippen is gelopen. vind dit echt heel erg voor je, vooral omdat er een kind in het spel is. heel veel sterkte met alles waar je nu doorheen gaat. zorg goed voor jezelf en je kindje!

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 09:22

Wat dapper van je! Zolang hij zelf niet geholpen wil worden kun je hoog of laag springen maar er veranderd niks. Vind het heel sterk dat je voor jezelf en je kindje kiest... succes

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 09:28

Jeetje, wat erg voor je. Maar trek jezelf zijn leed niet aan, hij zal nu wel nog meer gaan drinken, je opbellen je terug willen. Maar als ik het zo lees denk ik persoonlijk dat jij en je zoontje beter af zonder hem zijn. Je kan een alcholist nooit vertrouwen, ze zullen bijna altijd tegen je liegen en hun drank boven alles zetten... Ik kan het weten... Heel veel succes en sterkte, als je ergens over wilt praten PB staat open voor je!

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 10:23

Hij heeft zich dus gisteren avond helemaal klem gezopen, en is vanmorgen wel aan het werk gegaan. Hij heeft zijn familie dus niets gezegt wat er aan de hand was. Die hebben net gebeld, waarom ik dit besluit heb genomen. Ik houd nog zo veel van hem, maar het vertrouwen is weg en aan die loze beloftes heb ik ook niets.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 10:28

Pff, wat balen zeg.. Jammer dat het zo moet lopen.. Maar ik denk idd dat jij en je zoontje beter afzijn zonder iemand met een drankprobleem..
Heel veel sterkte. :(:)

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 10:31

Ik denk echt dat je hier het beste aan gedaan hebt. Het enige wat je tegemoet ging zijn jaren vol beloftes, ijdele hoop en dan weer de ontgoocheling en verdriet... Want iemand met een alcoholprobleem veranderen is bijna onmogelijk... zeker zoals ik jouw verhaal begrijp is dit een vrij ernstig geval. Sterkte ermee! Maar je hebt echt de juiste keuze gemaakt!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 10:33

ergends op internet schreef:
Je noemt iemand pas een Alcoholist als hij minimaal 1 glas (sterke ) drank per dag drinkt. Uitzonderingen zijn er.

:)

EDIT : En dan een week lang hé? Dus elke dag...

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 10:42

Lieve schat,

Ik heb ook in een relatie als die van jou gezeten.
Alles ging voor de drank super lieve jonge voor de rest aar altijd naar de kroeg thuis altijd drinken en zelfs sóchtends rond de klok van 12 heb hem ook gezegt stop er mee dat je 2 a3 s'avonds wil drinken mag ( niet dat het goed is ) maar ze veranderen hoog uit een week en vallen weer in het zelfde patroon drank maakt meer kapot dan je lief is en het kost je je relatie.

Vrouwtje denk aan je kind wil jij dat hij dat dagelijks ziet?
Hoop dat het jou huis is en zou zeggen pak zijn spullen en gooi het op straat

ik heb makkelijk praten heb een nieuwe relatie die momenteel ook zwaar klote is maar met een kind wordt het gelijk zo anders

bosmonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:07

liefde hoort geen pijn te doen, lieve mensen. heb zelf paar kl*te relaties achter de rug, dus weet hoe je je heen en weer geslingerd kan voelen tussen als je emoties. probeer vooral op dit moment aan je kindje te denken. deze relatie doet hem ook niet goed.