Erg vaak ziek... Wat hieraan te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Siebjuh

Re: Erg vaak ziek... Wat hieraan te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 13:36

Hier iemand met hetzelfde probleem. Zodoende zit ik vandaag weer thuis. Bij mij heeft het erg veel met stress te maken. Over de kleinste dingen kan ik me druk maken en als gevolg daarvan krijg ik last in mijn rug, migrene, moe, misselijk etc.

Ik weet nu ook dat ik momenteel heel veel nieuwe dingen tegelijk ben gaan doen, ook geen goed idee van mij geweest.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 13:45

TS, ik herken jou verhaal heel heel erg goed helaas.

bij mij is begin dit jaar gecontateerd dat ik depressief ben. ik dacht altijd, als je depressief bent, moet je alleen nog maar huilen ( iig veel ) en heb je zelfmoord neigingen :o maar dit is bij mij dus niet het geval.

ik weet nu niet of het enkel van de depressie dat ik me zo voel, of dat het iets anders is. ik weet wel, als ik anti depressiva slik, gaat het een tijdje beter, en dan begint het weer.

misschien heb je dr iets aan, iig succes en beterschap!

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 13:47

Wel eens op vit B12 gecontroleerd? Is wat anders dan bloedarmoede.

Mijn zus had dit ook.

succes

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 18:08

Kan je een hand schudden, zo heb ik mijn gehele middelbare schooltijd doorgebracht..
Bij mij bleek het uiteindelijk ook om een vitamine B12 probleem te gaan. Niet op te lossen met pillen, maar gewoon aan de injecties. Vraag de huisarts na het bloedprikken om je waarde.. Achteraf bleek uit m'n bloed dat ik al jaren een groot B12 tekort had, mijn vorige HA vond het echter geen tekort, wat het duidelijk wel was! Uiteindelijk grote neurologische problemen door een groot tekort. Nu prik ik ruim een jaar B12 en het probleem is (bijna) helemaal opgelost!!

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 18:55

Maaaike schreef:
Kan je een hand schudden, zo heb ik mijn gehele middelbare schooltijd doorgebracht..
Bij mij bleek het uiteindelijk ook om een vitamine B12 probleem te gaan. Niet op te lossen met pillen, maar gewoon aan de injecties. Vraag de huisarts na het bloedprikken om je waarde.. Achteraf bleek uit m'n bloed dat ik al jaren een groot B12 tekort had, mijn vorige HA vond het echter geen tekort, wat het duidelijk wel was! Uiteindelijk grote neurologische problemen door een groot tekort. Nu prik ik ruim een jaar B12 en het probleem is (bijna) helemaal opgelost!!

Welke neurologische problemen krijg je door B12 tekort? Ook concentratie problemen enzo?

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 18:56

Ik wilde net heel enthousiast gaan reageren door te vermelden dat ik vanmiddag direct B12-pillen heb gekocht... Maar ik begrijp dat dat wellicht geen enkel effect zal hebben, zelfs als het probleem wel daarin is gelegen. Dus toch even naar de huisarts.
Overigens ben ik niet depressief, gelukkig. En ik kan dat met zekerheid zeggen, omdat ik het wel ooit geweest ben en goed weet hoe dat voelt. Dit is duidelijk iets anders :o

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 19:10

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 21:25

Neurologische problemen bij B12.. Concentratieproblemen, tintelingen, doof gevoel, niet op de juiste woorden kunnen komen als je praat, dingen laten vallen, tegen dingen aanlopen, geheugenproblemen..
Zeker met tintelingen en doof gevoel loop ik nog regelmatig te tobben. Kan best blijvende schade zijn door te lang tekort. Afwachten of dat nog helemaal hersteld.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 08:26

Pffffffff... Heb er even uitgeplukt wat zeer op mij van toepassing is... Daar schrik ik wel even van! Betekent natuurlijk niet dat het perse deze oorzaak heft, maar toch. Dan kan ik in ieder geval gericht vragen naar iets bij de huisarts!

Concentratiestoornissen, geheugenproblemen , niet op de juiste woorden kunnen komen, verkeerde woorden gebruiken, verspreken, verlies van positiegevoel, onhandig zijn, paranoia, geïrriteerdheid, prikkelbaarheid, verwardheid, gedragsveranderingen, spierpijn en krachtsverlies
vermoeidheid, slaperigheid, zwakte, misselijkheid, verlies van eetlust, gewichtsverlies,menstruatieklachten, hartkloppingen, duizeligheid, veranderingen in gezichtsveld, wazig zien,
darmklachten, vaak plassen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 10:59

Des te meer reden om die B12 te laten checken,succes.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 11:13

En, al uitslag?
Ik was de laatste tijd ook zo ontzettend moe! Bloed laten prikken, en ik bleek bloedarmoede te hebben, en daarnaast een tekort aan B12. Iedereen zei maar; Ach ik ben ook wel eens moe, maar dit voelde echt wel anders dan gewoon moe. Ik lag ook een paar weken elke middag op bed, omdat het gewoon echt niet meer ging. Vervolgens lag ik 's avonds weer vet lang wakker, supervervelend. Slik nu zo'n 2 maand pillen (wel pillen, geen injectie dus? iig heb ik pillen van een homeophaat met vnl B12 erin), voor B12 en bloedarmoede, en heb vorige wk weer bloed laten prikken. Alles is nog aan de lage kant, moet nog 2 maand slikken, maar als ik hoe ik me nu voel vergelijk met 2 maand terug, ben ik al een heeeeeeeeel stuk opgeknapt gelukkig!!!