Bloed donatie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 01:21

Mallodie schreef:
Raar dat je mag gaan als je bloedarmoede hebt??

ze controleren alleen of de rest dan goed is of ze geschikt is als bloeddonor bloedarmoede is zo verholpen namelijk

Er is een tekort aan donors van AB dus zéker geliefd hoor. zelf ben ik ook bloeddonor en ik heb o positief, ik ben hier toen meteen mee begonnen toen ik 18 was.

Terpstra

Re: Bloed donatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 04:42

Ik ben ook een tijdje bloeddonor geweest, dat wil zeggen eerst gekeurd en dat soort dingen. Maar eigenlijk vonden ze me te licht (50 kilo). Maar okee vooruit het mocht omdat ik het zo graag wou. Dus lig ik daar in die stoel, zo'n naald erin, zuigt die vacuum in m'n bloedvat omdat m'n bloedvat te smal is. Doet geen pijn ofzo, maar dan komt er gewoon geen bloed meer uit. Was dus maar een halve zak en dat kunnen ze dan weer niet gebruiken om te geven aan een patient. *zucht*

Ik vind het dus erg knap van de mensen die het doen, en waar het wel bij lukt. Als het bij mij ook gewoon zou gaan, dan was ik wel blijven gaan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 05:15

Ik ben B- en ik zou ook wel willen geven maar ik ben doodsbang voor prikken. :')

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 08:12

Ik heb geen idee welke bloedgroep ik heb, maar ben wel bloeddonor! Elke keer als ik er heen moet, ben ik wel een beetje bang voor die grote naald, maar die zit er maar 5 minuten in ofzo ;)

Maar als de TS? volgende week langs moet komen, wordt eerst alleen haar bloed getest, dat wordt onderzocht en pas als dat goed is mag ze donor worden.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 11:09

LZP -> MW