neuspray

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lilliputter

Re: neuspray

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 08:08

De neusspray van Vicks is ook erg fijn!

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 08:21

Ik heb chronische voor- en bijholteontstekingen en gebruik druppels, in de vorm van ampullen. Het is niet volledig weg na gebruik, maar verlicht het wel. ik blijf dit dus even volgen voor misschien handige tips! Ik had eerder trouwens nasonex.. en de naam van die ampullen die ik nu heb weet ik even niet meer.. :+

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 08:26

Hier nog een (hopelijk bijna ex) neussprayverslaafde :o

Ik gebruik altijd de Otrivin met menthol, heerlijk :)

Ben nu aan het afkicken met een of andere spray via de HA en moet
zeggen dat ik de otrivin al bijna een week niet gebruikt heb :)

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 08:56

Welke is dat dan? Dan kan ik ook langs mijn huisarts, want ik wil er eigenlijk wel van af. Dure hobby, namelijk, die neussprays :D

ProudJustify schreef:
Hier nog een (hopelijk bijna ex) neussprayverslaafde :o

Ik gebruik altijd de Otrivin met menthol, heerlijk :)

Ben nu aan het afkicken met een of andere spray via de HA en moet
zeggen dat ik de otrivin al bijna een week niet gebruikt heb :)

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 09:04

Hele mond vol maar het heet: Fluticasonpropionaat :)

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 11:15

Thankx, ik ga eens een bezoekje aan de ha inplannen! Een neussprayverslaving is inderdaad minder erg dan chocola-, alcohol-, drugs- of seksverslaving (denk ik), maar elke verslaving is funest. Van het kettingroken ben ik 14 jaar geleden ook af gekomen, dus dit moet ook kunnen lukken.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 11:18

Nou ja alcohol of drugs lijkt mij idd veel erger, maar dit is ook niet prettig, je
hele neusslijmvlies gaat er aan en ik heb het idee dat het steeds erger wordt en je
steeds meer neusspray gebruikt :o

Maar moet zeggen met dit spul gaat het echt super, gebruik het alleen in de ochtend als het nodig
is en voor het slapen gaan en hele dag geen last van dichte neus :)
De otrivin met menthol is wel lekkerder maar als ik er vanaf ben ben ik helemaal gelukkig ;)

Succes!

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 11:28

Diane65 schreef:
Thankx, ik ga eens een bezoekje aan de ha inplannen! Een neussprayverslaving is inderdaad minder erg dan chocola-, alcohol-, drugs- of seksverslaving (denk ik), maar elke verslaving is funest. Van het kettingroken ben ik 14 jaar geleden ook af gekomen, dus dit moet ook kunnen lukken.

Niet te hard zeggen: ik heb in een medisch boek van een arts foto's gezien van wat neusspray kan aanrichten op de lange duur en dat is echt om te schrikken.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 12:17

Er is ook eens een kno arts bij Kassa geweest omdat er veel mensen verslaafd zijn aan neusspray en er inderdaad veel mytes rond gaan over de vernielende werking van sprays. Deze kno arts heeft onderzoek gedaan en zijn conclusie was dat mensen meer schade ondervinden aan hun neustussenschot en slijmvlies vanwege neuspeuteren dan vanwege de sprays. Wat ik wel weet is dat bij neusoperaties het gebruik van neusspray kan leiden tot het oplossen van hechtingmateriaal. Dat is natuurlijk niet bevorderlijk.
In de bijsluiter wordt ook melding gemaakt van hartritmestoornissen. De fabrikanten zijn verplicht dat er in te zetten, maar de arts vertelde vervolgens dat je dan minstens 20 flesjes spray per WEEK je neus in moet spuiten! Waar hij wel voor waarschuwde was een verminderd reukvermogen.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 12:27

Dat verminderd reukvermogen kan wel kloppen, daar heb ik zelf
ook wel last van.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 14:02

van opzoek naar een neuspray een verslaafde topic geworden :+ maja wel handig die tips enz als ik er straks niet meer vanaf kom haha

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 14:13

Ha ha ha, ja was niet helemaal de bedoeling om er een verslaafden topic van te maken
he :o Maar goed zo krijg je in ieder geval wat tips waar je misschien nog wat aan hebt :)

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 15:29

Ja, als ik toen zou weten wat ik nu wist had ik die zooi echt na 5 dagen weggegooid. Als ik nu ga uitrekenen wat ik er aan uit heb gegeven gedurende al die jaren x 2 per week........had ik nog een paard van kunnen kopen!