Afvallen wilt niet lukken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 06:25

Equidea schreef:
Ik zou zeggen, wees blij met je huidige gewicht, je bent kerngezond!
Toen ik nog op een soortgelijk gewicht zat voelde ik me elke dag alsof ik bergen kon verzetten zo sterk, nu voel ik me dagelijks zwak, ziek of moe.

Als je nu gaat afvallen, ga je veel spieren verliezen, en ook veel energie, en dan haal je die dagelijkse 30 boxen echt niet meer hoor!

Ik wilde eigenlijk dat ik nooit was begonnen met afvallen, nu wil ik alleen nog maar terug naar 'toen'.

Ik hoe die 30 boxen ook niet meer te halen. Aangezien ik al ruim een half jaar niet meer op een stal werk en ik gewoon op school saai stil zit, dus ja.. ik heb die energie niet nodig ;)

_Tara_

Re: Afvallen wilt niet lukken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 06:36

Maar je sport wel een hoop geef je aan. Dus dan zul je toch echt wat meer moeten eten dan je nu doet.
Zelfs stilzitten kost trouwens energie. Een gemiddelde vrouw heeft 2000 kcal nodig om gewoon normaal te functioneren en niet af te vallen. Daar zit jij, samen met regelmatig sporten, maar voor de helft op. Logisch dat je jezelf dan dus moe voelt enzo.

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 06:46

xDramaQueen schreef:
nee hoor, want wanneer jij sport en zo weinig kcal binnen krijgt, is er niets om te verbranden in je lijf, véél meer binnen krijgen dus, en niet ongezond, maar je moet echt meer eten, te vaak gaan mensen heel weinig eten en weinig kcal, maar als je sport wil je lichaam iets hebben om te verbranden, en wanneer je lichaam dat niet heeft, zal je dus ook niet afvallen.

Je zou toch denken dat je lichaamdan begint met vet verbranden, in mijn manege tijd at ik rustig 3000 kcal op een dag weg zonder maar een grammetje aan te komen. Slapen doe ik overigens ook voldoende, sta om 7 uur op, maar ligt er meestal rond 10 uur in.
roodje schreef:
Ik heb de reactie's boven niet gelezen behalve van DramaQueen, en haar reactie klopt wel.
Maar volgens mij komt dit ook omdat jij je veel te veel met de calorieen bezig houd... en punt 2 is je krijgt veel te weinig calorieen binnen, je hoort tot zo'n 2000 binnen te krijgen.
Vind het eerlijk gezeg een beetje te ver gaan, je kijkt helemaal hoeveel gram je dingen eet etc. En je telt alle calorieen bij elkaar op. Probeer is een keer gewoon normaal ''meer'' dan dat je nu eet te eten. En door Sporten.. misschien zie je dan wel meer resultaat? door weinig te eten val je niet echt snel af.

De reden dat ik zo op eten en kcal ben gaan letten komt omdat ik in korte tijd in de breedte vooral gegroeit ben. Het is niet dat ik het alleen op de weegschaal zie, maar ik pas veel moeilijker in m'n broeken, overal komen rollen vandaan en overal komen er putjes en dril tevoorschijn. Dus ja ik let er inderdaad behoorlijk toch. In andere posts was te lezen dat ik heel veel sport. Omdat alleen door weinig eten er niks vanaf ging. Dus ik ben inderdaad weer gaan sporten. Maar gewenste effect blijft toch uit.
Maargoed ik voeg vandaag wat crackers met kaas bij m'n menu en ben van cruesli (ivm suikers) overgestapt naar brinta sochtends. Kan het niet te snel opbouwen omdat mn lichaam aan meer kcal moet gaan wennen..
Maar ik ga het eten wel opbouwen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 06:56

Ik weet wel wat voor je!

Kijk maar 's even op http://www.diplan.nl

Met dit systeem leer je heel makkelijk een goed voedingspatroon opbouwen ( wordt geheel op maat gemaakt voor je), je eet 6 x per dag, je sport minimaal 1 uurtje in de week ( maar als ik jouw bewegingspatroon zie hoeft dat wellicht niet eens als 'extra) en je valt op een gezonde manier 1 - 1,5 kg per week af.
Als je de dagmenu's ziet zul je denken "dat krijg ik niet op" - maar juist omdat je je stofwisseling op deze manier aan de gang zet, val je juist af. De caloriebehoefte wordt volledig op jouw leefpatroon afgestemd.

Geen enge drankjes, pillen, geen calorieën tellen of jojo-dieet - heel gezond, volledig op jouw behoeftes aangepast en succes gegarandeerd. Wat wil je nog meer?! En daarbij is het ook nog niet eens duur. Je doet een cyclus van 10 weken, kost circa 80 euro totaal.

Doen!

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 07:07

Als je wil afvallen gaat dat niet lukken op jou manier. Een dieetist wil wel helpen.
Maar ook op het voedingscentrum staan goede tips.

Zo kun je zien wat je van de broodsoorten het beste kunt eten wat je nog mag eten en wat je liever niet moet eten.

Bij vermageren moet je aan de kant zetten wat je niet lust of niet zo lekker vind. Want alle gezonde dingen zijn toch wat minder lekker dan de liever niet eten eten.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 07:50

Ik zou dus nooit betalen voor het afvallen heel vaak zie je mensen dan toch daar na weer aan de jo jo.Als ik niet meer hoef af te vallen dus op gewicht ben neem ik gewoon iets meer kholydraten,nu val ik 1 kilo per week af en ik eet gezond.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 08:21

Ik zou zeggen, ga naar een dietist! Wordt nog vergoed ook als je eerst naar de HA gaat.
Die geeft je goede tips ;)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 09:24

Even voor het goede begrip: Diplan wordt gedaan door voedingsdeskundigen ( het is dus geen sportschooldieetje ofzo)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 09:27

Dat diplan klinkt zo wel erg goed!

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 21:34

Ik eet ook veel verschillende meer verschillende dingen dan dat ik uberhaupt deed. Maar wat je nu ook veel ziet is diëten met shakes en die vind ik gewoon niet te eten. Vaak veeeeel te zoet enzo, zelfde geld voor die repen enzo.
Diplan lijkt me ook wel wat. Dietisten weet ik niet of mijn HA me daarnaar door verwijst. Aangezien het aan mij slecht te zien is dat er behoorlijk wat vet op m'n lichaam zit. Omdat ik eigenlijk heel ielig ben maar er nu 'normaal' uit zie.
Ik ga mij in ieder geval te verdiepen in het dipplan. Vind het overigens vrij belachelijk dat er betaald moet worden voor voedingsadvies.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 12:02

Doordat je zo weinig eet leg je heel stofwisseling plat! Als er dan eten binnekomt wordt dit meteen in reserves om gezet in plaats van dat het verbrand wordt. Het is gewoon beter om meer maar wel gezond te eten (gemiddeld om de 2 uur) dan komt je stofwisseling goed op gang en met sporten worden de reserves eerder verbrand = afvallen :D En voor een dietist hoeg je geen doorverwijzing te hebben van je HAen anders hebben ze vaak ook bij het fitness centrum vaak een voedings deskundige zitten.
Vriendinnetje van mij is een tijd terug heel veel afgevallen door begeleiding van een voedingsdeskundige maar als je zag wat ze op een dag moest eten pffff echt veel maar wel gezond. Bijvoorbeeld

S'morgens
- 4 boterhamen waarvan 1 met kaas en 1 met kipfilet.
tussendoor
- Liga
- appel
lunch
- 2 boterhammen 1 met jam 1 kaas en tomaat
- yohurt/melk met cornflakes
tussendoor
- banaan
- wortel
avondeten
- Brocollie met gekookte aardappel
- mager runderlapje
evt nog voor 21.00
- dunne snee peperkoek

Daarbij moest ze dan 1 uur in de week intensief sporten bijv kickboksen en 1 uur fitnessen. Meer was natuurlijk altijd goed

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 12:13

Dit is een gewoon gezond menu van 1500 tot 1800 kalorien :)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 13:42

Biieniie schreef:
. Vind het overigens vrij belachelijk dat er betaald moet worden voor voedingsadvies.

Hmm... ik zou niet weten waarom dat belachelijk is. Een goede voedingsdeskundige heeft een behoorlijke studie achter de rug en als je die kennis in dienst wil stellen van anderen, wat is er dan mis mee als je daarvoor betaald wordt? Ter vergelijking: als jij bij een goed opgeleide instructeur een rijles gaat nemen, betaal je daar toch ook voor?
Wat Diplan betreft: je krijgt gedurende 10 weken een voedingsadvies op maat voor zeven dagen in de week, geheel aangepast op je activiteit en leefwijze ( daarmee wordt dus ook berekend hoeveel Kcal je écht nodig hebt), je krijgt wekelijks controle en evaluatie.
Het is in ieder geval héél wat goedkoper dan de afvaldrankjes en reepjes die je in de supermakt koopt en die uiteindelijk je alleen maar aan de jojo hangen.

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 13:54

Hier nog iemand..
Loop 3 x per week hard, eet en drink goed en gezond en niet te vergeten genoeg.
Ben al bij de dietiste geweest, ook die kan niets voor me doen en ben weer doorverwezen naar de huisarts.

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 08:40

Ik heb voor morgen een afspraak met een dieetist, ben benieuwd wat die me gaat vertellen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 08:43

jij bent lange dan mij, k ben 1.60 en weeg tussen de 66-68 kg. dus ook eigenlijk 2 kg teveel, maar ik heb een schommelend gewicht,
ik beweeg nou niet echt extreem veel, ik loop wel eens, ik fiets wel ongeveer 1 uur per dag en in het weekend fiets ik iets langer en beweeg ik iets meer. Maar in de zomer was ik 5 kg afgevallen, maar dat is er meteen weer aangekomen toen ik weer mijn normale ritme had gekregen door stage enzo.

Maar het is wel heel raar dat afvallen niet lukt..