Hoe trots ben jij op jezelf? -> Proud2bme

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 11:11

patjelisa schreef:
Heb gekeken naar de site en zou nog even laten weten wat ik er van vond :D

Vind het een erg mooie en leuke site!
Ik ga er zeker meer opkijken!
En ik denk dat ik ook wel wat steun kan vinden op deze site!

Ik ben nu weer opnieuw begonnen bij het Riagg voor o.a mijn eetproblemen!

Hey :D
Fijn om te horen dat je het een leuke site vind, allereerst sterkte bij de Riagg en ik hoop dat je wat steun vind op het forum. En misschien eens op de chat je verhaal komen doen de meiden zijn hartstikke lief!

Groetjes en misschien tot schrijfs!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 10:47

He Amigos, tegenwoordig kan ik eigenlijk wel tevreden zijn met mijzelf. Ik eet een boel, maar blijf door mijn beweging op gewicht. Nou moet ik ook wel zeggen dat ik 60 tot 62 kg weeg en 1.80 m. ben en dus behoorlijk slank van mijzelf dat het natuurlijk wel makkelijker maakt. Al moet ik zeggen dat ik nog geregeld voor de spiegel sta en denk 'dat mag iets strakker', maar ik weet dat ik daar echt voor moet gaan trainen en dat heb ik er niet voor over, dus moet ik niet zeuren en vind ik het prima. :D
Daarnaast moet ik ook toegeven dat het tevreden zijn met mezelf meer in het verlengde ligt van het proces dat ik met therapie door heb gemaakt dan puur uiterlijk. Uiteindelijk bepaal je 'zelf' hoe je je voelt (beetje ongenuanceerd natuurlijk, maar een gelukkige 'jij' zorgt er vaak ook voor dat je gelukkig kan zijn met je uiterlijk).

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 11:07

Hey judje
Het klopt idd wel het is niet maar 1 ding het is het hele pakket wat aangepakt moet worden.
Ben blij dat je nu wel blij bent met jezelf, en ik denk dat het ook wat iets is wat bij een vrouw hoort dat er altijd wel "wat"is aan jezelf waar je dan weer minder blij mee bent :D

Judje

Re: Hoe trots ben jij op jezelf? -> Proud2bme

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 11:39

Wss wel ja, maar komt dat dan juist ook weer niet door onze schoonheids-maatschappij?
Zelfs Barbies zijn slank met 'mooi vrouwelijke rondingen', dus is dat niet deels de oorzaak van dat wij zo met ons uiterlijk bezig zijn? Als klein kind wordt je namelijk al geconfronteerd met het 'modaal wenselijke uiterlijk' waar je aan 'moet' voldoen...

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 17:21

@judje dat klopt wel ja helaas....

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 18:58

ik was eigenlijk wel benieuwd of iemand zich oko heeft aangemeld op het forum? Mag je ook in een pb vertellen als je het eventueel niet zo openbaar neer wilt zetten!

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 17:14

Ook ik zit op het forum, als mod.. :)

Een geweldige site. Met veel informatie, verhalen, maar ook een forum/chat waar je steun kan vinden bij andere meiden (en jongens)!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 18:24

Mloesje schreef:
Ook ik zit op het forum, als mod.. :)

Een geweldige site. Met veel informatie, verhalen, maar ook een forum/chat waar je steun kan vinden bij andere meiden (en jongens)!

Welke mod ben jij als ik het vragen mag??

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 18:33

hey andere mod ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:07

Welke mod ben jij Amigos_?

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:20

Amigos_ schreef:
hey andere mod ;)

Hey ;) Leuk om je ook hier te zien.. :D

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 20:07

Ik heb me ook aangemeld op het forum, een paar weekjes terug... met dezelfde naam als hier ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 20:09

Ik ben daar LianneStar

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 20:11

Mooi initiatief! Goed hoor. :j

Ik zal de website ook eens bekijken en misschien meld ik me wel aan.

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 20:19

Hey toekie
Je bent van harte welkom :D had jij ook niet op mijn andere topic toen gereageerd? :o

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 20:19

_AAASCHAAA_ schreef:
Ik heb me ook aangemeld op het forum, een paar weekjes terug... met dezelfde naam als hier ;)

Leuk dat je je hebt aangemeld ik hoop dat je er iets aan hebt

liefs

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 20:21

Ja volgens mij wel! :j Of we hadden pb contact? Weet het ook niet meer precies. :P

Maar ben in ieder geval blij weer iets van je te lezen, en dat je met zoiets moois bezig bent!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 20:32

Amigos_ schreef:
ik was eigenlijk wel benieuwd of iemand zich oko heeft aangemeld op het forum? Mag je ook in een pb vertellen als je het eventueel niet zo openbaar neer wilt zetten!

Ik zit ook op het forum, gewoon Rebeccaa geloof ik.

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 10:57

Rebeccaa schreef:
Amigos_ schreef:

Ik zit ook op het forum, gewoon Rebeccaa geloof ik.

Volgens mij heb ik je wel gevonden :D

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 18:48

ik vind het opzig wel goed dat de site bestaat. maar ik vind het soms wel een beetje ver gaan, ook hoe sommige mensen op pro-ana's reageren. vaak word pro-ana als anorexia gezien. en voor gek verklaard. die mensen hebben hun keuze, hun waarde en dat helpt hun vooruit.. vaak doordat mensen op hun neerkijken door site's op te richten van bijv. anti - pro ana endergelijks verergerd dit zich juist. terwijl als wij hun gewoon in hun waarde laten (met een open hart dat graag hulp bied en het ook aanraad natuurlijk) zouden hun zich veel beter voelen ;)

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 19:04

Prachtig initiatief. Ik ga even de website bekijken.

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:33

@ NicoleHorses: Wat ik merk op http://www.proud2bme.nl is dat een aantal leden er nu voor kiezen om op proud2bme te blijven i.p.v. weer terug naar pro-ana sites te gaan. Erg positief dus (in mijn ogen)

In welk opzicht vind je het te ver gaan..? Wat voor soort reacties bedoel je dan?

Bedoel je dat we de mensen die op pro-ana sites in hun waarde moeten laten?
(niet aanvallend bedoelt hoor, maar ik probeer jouw reactie wat duidelijker voor mezelf te maken ;) )

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:58

@ Mloesje

dan spreek ik niet zo zeer over proud2bme.
maar bijv. de anti hyves van pro-ana endergelijks.
dat pro ana slecht is, gek en alles.
ik ken genoeg pro-ana's om te weten dat vaak op nummer 1 van hun 'aandoening' om ana te wezen staat voor; gerespecteerd worden door een ander. en als ik soms kijk hoe mensen erop reageren hoe fout het wel niet is. en mensen die eerst Ana waren, zoals Scarlet op van proud2bme etc. Ze zegt dat het vreselijk is hartstikke fout en alles. en kan best begrijpen dat de Pro-ana's die zij gekent heeft zich er behoorlijk kloten onder voelen dat iemand die hun voorheen altijd als 1 van de weinige gegreep nu ineens 'anti' is geworden. heb er ook zat boze, teleurstellende reactie's over gehad. 'weer iemand tegen'.
ik vind dat sommige mensen hier best wat respectvoller op mogen reageren, ze hebben echt geen dergelijke enge ziekte ofzo..
in het koppie gaat er heel wat om. maar in het hart zijn we gewoon allemaal gelijk. Proud2bme vind ik een goede site. maar ik zou het zeer telleurstellend vinden als er ook 'anti pro-ana dingen' op zouden komen staan..
das mijn mening ;)

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 21:46

Ik wil wel even reageren hierop ik persoonlijk heb voor iedereen respect hoor, vind het jammer als er gedacht word dat ik onrespectvol tegen over pro anna meisjes zou staan ik vind het hartstikke erg dat ze zo leven ze zijn immers echt heeel erg ziek!

als 2e vind ik het een beetje oneerlijk hier dingen over scarlet neer te zetten, dit omdat zij hier op bokt niet kan reageren daar ik het topic bij hou ;) Je zou haar daarover dan ook een bericht kunnen sturen op proud en vragen hoe het zit in plaats van hier in het openbaar zo iets neer te zetten zonder dat ze hier antwoord kan geven :D natuurlijk respecteer ik ook jou mening over de site niet iedereen hoeft het geweldig te vinden :o

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:21

amigos.
pro-ana's zijn echt niet heeel erg ziek ;).
oh dat was niet mijn bedoeling hoor. respect met alles wat ze heeft meegemaakt. wil haar graag begrijpen & erover vertellen en alles.. wist ik maar hoe.
en dan spreek ik natuurlijk niet over iedereen he die zo onrespectvol is :)