Help uitstrijkje!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 11:51

Hmm,best spannend dus!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 11:51

Hahaha, door jullie zie ik de humor er wel een beetje van in.
Maar pff... ben wel een beetje bang, voor het onderzoek en voor de uitslag.

Ik ga mij overigens ook direct op soa's testen.
Ik denk: dan hebben we dat ook weer gehad!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 11:52

Kanelly schreef:
De laatste keer moest ik ook nog eens voor een inwendige echo (wat overigens ook alles meeviel), dus zo'n eendenbekje is nu helemaal peanuts :+

Kreeg jij een eendenbek bij de inwendige echo? Ik heb er heel wat gehad... maar dan hadden ze meer zo'n plastic komkommer, die kreeg een condoom om :+ en die ging er dan zonder eendenbek in. Lekker verhaaltje zo :+

Fortuna22

Gelijk heb je!
Weet bijna zeker dat je naar buiten loopt met het gevoel dat het eigenlijk best mee viel!

Shanelle

Zeker weten ! Die 3 minuten 'ongemak' zijn zo weer vergeten als je hoort dat alles inorde is hoor !

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 11:53

Oh dit topic had ik echt zelf kunnen openen paar dagen geleden :=

Moest vanochtend naar de HA voor een uitstrijkje ivm klachten down under, o.a. dus bloedverlies. Nu bleek de arts die ik van de week aan de lijn had niet helemaal wakker te zijn toen hij me doorverwees voor een uitstrijkje, want dat kán dus helemaal niet als je bloedverlies hebt :n

Dus 3 dagen zenuwen voor niks, want eenmaal bij de dokter vanmorgen kon ze dus geen uitstrijkje maken. Niet dat ik nu blij ben hoor, heb een 10daagse kuur waarbij ik chemisch gecurreteerd word en pas daarna krijg ik m'n uitstrijkje :\

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 11:54

Gewoon door je neus inademen en door je mond uitademen en denk maar aan een mega strandrit met je paard en dat je in volle galop door de zee dendert. Het valt echt allemaal reuze mee, ik heb er wel tig gehad en alles doet het nog! *D

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 11:55

Als jij maar goed blijft ontspannen voel je er ook minder van. Het is wel belangrijk dat je voor dat je naar binnen gaat eerst goed naar de wc bent geweest en goed hebt uitgeplast. Dat voorkomt druk op de blaas en dat is namelijk erg vervelend tijdens het onderzoek. Je hoeft je echt nergens voor te schamen hoor, de huisarts of assistente ziet dit dagelijks en hebben uiteraard beroepsgeheim. Succes met je uitstrijkje!

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 11:55

@ Mae: was dat dan ongewoon bloedverlies, dus niet van je regels ofzo ? Want volgens mijn GY kan het dus wel als je ongesteld bent .. Alleen voel ik me daar zelf niet zo voor geroepen :D Kan me voorstellen dat ze wel leukere dingen te doen heeft hihi

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 11:56

Mae schreef:
Oh dit topic had ik echt zelf kunnen openen paar dagen geleden :=

Moest vanochtend naar de HA voor een uitstrijkje ivm klachten down under, o.a. dus bloedverlies. Nu bleek de arts die ik van de week aan de lijn had niet helemaal wakker te zijn toen hij me doorverwees voor een uitstrijkje, want dat kán dus helemaal niet als je bloedverlies hebt :n

Dus 3 dagen zenuwen voor niks, want eenmaal bij de dokter vanmorgen kon ze dus geen uitstrijkje maken. Niet dat ik nu blij ben hoor, heb een 10daagse kuur waarbij ik chemisch gecurreteerd word en pas daarna krijg ik m'n uitstrijkje :\

Chemisch gecurreteerd??? haha wat si dat nou weer?

Ja dat is ook mijn probleem, alleen dan na de sex.
Verder niet.

Dus toch maar ff een belletje gedaan.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 11:56

Shanelle schreef:
@ Mae: was dat dan ongewoon bloedverlies, dus niet van je regels ofzo ? Want volgens mijn GY kan het dus wel als je ongesteld bent .. Alleen voel ik me daar zelf niet zo voor geroepen :D Kan me voorstellen dat ze wel leukere dingen te doen heeft hihi

Ja ik word dit weekend ook ongesteld dus ik zal ook een weekje moeten wachten/
Althans, dat wil ik dan wel.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 11:57

Mag ik even een -misschien domme- vraag stellen; gaan jullie in NL voor een uitstrijkje gewoon naar de HA ipv een gyneacoloog ?

daantjuhhh

Re: Help uitstrijkje!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 11:58

Ja volgens mij kunnen wij naar de HA en dan word je als het verontrustig is of als ze denken dat het nodig is, door gestuurd naar de Gyn.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 11:59

Hier laatst ook voor de 1e keer een uitstrijkje gehad en dankzij alle vooronderzoeken tijdens mijn zwangerschap en een (soort van) uitstrijkje toen ik hoog-hoogzwanger was (die echt pijnlijk was en mijn ongeboren dochter het toen ook niet mee eens was := ) viel me dit uitstrijkje helemaal mee.

Denk er aan om je te ontspannen en dan m.n. je bekkenbodem ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 11:59

Blue_Eyes schreef:
Kanelly schreef:
De laatste keer moest ik ook nog eens voor een inwendige echo (wat overigens ook alles meeviel), dus zo'n eendenbekje is nu helemaal peanuts :+

Kreeg jij een eendenbek bij de inwendige echo? Ik heb er heel wat gehad... maar dan hadden ze meer zo'n plastic komkommer, die kreeg een condoom om :+ en die ging er dan zonder eendenbek in. Lekker verhaaltje zo :+

Oh nee hoor, ik had ook zo'n komkommer. Nou ja komkommer, 't was meer modelletje voor-oorlogse vibrator met een waterhoofd (zo 1 van uit de tijd dat ze nog 'massagestaaf' heetten _O- )
Maar, zo'n eendenbekje ziet er toch schattiger uit :D

Met dat de aanblik van de gyneacoloog met zo'n vibrator look a like in z'n hand, ook niet datgene is wat je graag hebt op je vrije ochtend :D

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 12:02

En als je 35 bent, krijg je in Nederland weer zo´n brief dat je een afspraak moet maken.

Maar echt, het valt heel erg mee! En ik denk dat niemand het leuk vindt. In jouw geval lijkt het me dan nog vervelender dat bij een gewoon routine/uitstrijkje. Sterkte.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 12:13

daantjuhhh schreef:
Chemisch gecurreteerd??? haha wat si dat nou weer?

Ja dat is ook mijn probleem, alleen dan na de sex.
Verder niet.

Ik moet 3x per dag een pil slikken, 10 dagen lang en dan 3 dagen wachten en dan loop ik leeg, even kort door de bocht :Y) Komt erop neer dat nu het bloedverlies gestopt wordt door die pillen en mijn baarmoeder voorbereid wordt op een grote schoonmaak en ik dus na die kuur een mega-menstruatie krijg. En tussen het stoppen met die pillen en m'n menstruatie in moet ik dus voor een uitstrijkje komen om te kijken waar die bloedingen vandaag kwamen. Ik heb zowel contactbloedingen (na een potje kroelen dus ;) ) als gewoon, en dat dus al 3 weken lang, vond het dus wel tijd worden voor onderzoek.

@Shanelle; volgens de arts die ik van de week sprak moest ik m'n uitstrijkje vlak voor of pas na m'n mentruatie plannen omdat anders geen goed beeld gemaakt kan worden van de cellen die op kweek gezet worden. Maar arts sprak zich verder niet uit over mijn bloedverlies búiten m'n menstruatie om, en nu bleek bij de arts vanmorgen dat het dus niet kon :n

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 12:14

Das ook wel vervelend.
Dan heb je je er zo op voorbereid zeg maar.
Moet je er weer tegen aan hikken.

Succes!

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 12:18

Ze hebben twee maatjes eendebekken, ik vraag standaard om de smallere uitvoering. Dat scheelt echt. Want iedereen kan wel zeggen ontspannen, moet de eerste nog tegen komen die dat daar kan :)

@ Daantjuhh, het is natuurlijk niet het meest leuke klusje maar het gaat heel snel. Dus je bent zo weer buiten! En vraag even of ze de eendebek onder een warme kraan willen houden, meestal doen ze dat trouwens wel hoor. Succes!

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 12:33

Blah,
Ik moest vanmorgen nog een onderzoek doorgaan met zon eendenbek. mijn linker eierstok deed vreselijk pijn. Maar was verder niks aan de hand, moest ie ook kijken of men baarmoederhals goed was.. Ik vond het best pijn doen. Maar voelde me ook niet helemaal op mijn gemak omdat het mijn eigen arts niet was

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 12:37

Ja Antwerpen is wat ver voor jullie zeker ? :D Ik heb echt geluk met de mijne - is wel een vrouw. Maar eigenlijk maakt dat niets uit want mijn vorige was ook een vrouw en die was echt HARD. Zij gaf er helemaal niet om!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 12:40

Nou als ie hardhandig word krijg ik gewoon last van spastische voeten en schop ik hem!!! hahaha

Nee, ik zal wel zeggen dat ik erg tegen op zie, mede door mijn verleden.
Dat zullen ze wel begrijpen.

Ik vind het opzich nog niet eens zo eng dat ik daar met mijn benen wijd moet en dat een arts dan je fluit bekijkt.
Maar kan er niet zo goed tegen als mensen mij aanraken.

En tja, zonder aanraken geen uitstrijkje.
Ach ik doe mijn ogen dicht en slik wel ff een keer.

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 12:41

Ik heb inmiddels al zoooooooo vaak inwendigonderzoek gehad.. Pff.. Als je gewoon rustig bent en ontspannen dan is het zo gebeurd! Wat ik bv onbewust doe is die klem eruit duwen met mijn bekkenbodemspieren (ja geen idee hoe t komt maar volgens de dokter zijn die van mij echt kei sterk Haha).. Dat is iig geen pretje want dan moet zij m steeds weer terug zetten Haha..

Gewoon niet te druk maken!

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 12:42

Het valt reuze mee, tijdje terug moest ik ook (naja moest wilde info over andere anticonceptie toen begon HA over spiraal en voor ik t wist lag ik in mn blote reet op die tafel :') )
Het ergste vind ik het beschamende gevoel, verder verwarmde mijn HA die eendebek dus voelde er niks van, werd glijmiddel opgedaan, alleen beetje te enthousiast, dus daarna had ik t gevoel alsof ik in mn broeg gepietst had hahaha.
Uit verhaaltje smet vriendinnen merkte ik dat die dat zelfde ondervonden :P

En kom aan, als dr n piemel in past pas n eendebek ook wel.
En ik ben niet bepaald als de coentunnel gebouwd down under :P

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 12:43

Pfff, heb 2 jaar geleden z'on oproep gehad en ben nog steeds niet geweest. Vind het trouwens ook niet fijn dat de assistentes dit mogen doen. En als je wilt dat de dokter het doet gaan ze zeiken." Ja, de dokter heeft daar geen tijd voor hoor."