Ik pas er ook voor. Moet er niet aan denken 200 jaar op deze wereld rond te lopen. Waar leef je dan nog voor? Je hoeft geen doeleinden te stellen want je hebt toch alle tijd. Nee hoor, laat mij maar doodgaan als het mijn tijd is.
ah vreselijk. Ik zou het ook niet willen. Nu heb je tenminste nog iets, het leven is kort dus haal er het beste uit. Straks heb je dat niet eens meer en raken je doelen, lijkt mij, ook een keer uitgeput.
Ik zou ook niet willen meemaken wanneer de zon uitgaat.. bah, nee ik vind het allemaal prima zo.
blokje
Geplaatst: 25-09-09 10:11
We vergingen in 2010????? Of is dat alweer van de baan.
Laat mijn maar dood gaan. Bah alles mee maken.
Bergje
Geplaatst: 25-09-09 10:14
Als deze man nu eerst even m'n diabetes, bronchitis, schildklier en vitiligo repareert, dan ben ik ook tevreden. Ik hoef echt niet onsterfelijk te zijn. Nee, lijkt me erg onwaarschijnlijk dat we nog steeds zit te zoeken naar oplossingen voor allerlei rotziektes en dat hij dan beweert dat we over 20 jaar niet meer dood hoeven gaan.
M_ariskaa
Geplaatst: 25-09-09 18:07
Haha ik vind dit echt nergens op slaan. Net zoals het bericht een jaar geleden ofzo dat we morgen allemaal dood waren.
Undefined
Geplaatst: 25-09-09 18:26
Nu zijn we nog over 20 jaar onsterfelijk.. Volgend jaar is het weer dat de wereld over 5 jaar vergaat..
Roane
Geplaatst: 25-09-09 18:28
Dan teken ik ervoor om mij natuurlijk dood te laten gaan een leven is mooi zat, en ik wil de wereld niet zien als iedereen blijft leven
s6801881
Geplaatst: 25-09-09 18:29
Ik leef het leven, pluk de dag, omdat ik weet dat het ooit over zou zijn. Ik neem risico's op (sociale) afgang en vernedering, omdat ik maar eens leef en geen spijt wil hebben. Ik zou niet onsterfelijk willen zijn, en ik denk dat het leven er vreselijk saai van zou worden. En niet te vergeten: De aarde (en Nederland ) is maar zo groot... Als die mensen!
Goof
Geplaatst: 25-09-09 18:31
Citaat:
zo dan ik teken ervoor heerlijk om onsterfelijk te zijn
Meen je dat nou??
Mij niet gezien hoor, lijkt me vreselijk om hier langer dan nodig te blijven rondhangen....
moonfish13
Geplaatst: 25-09-09 18:33
Ooit nagedacht dat de aarde dan binnen 10 jaar stamp en stampvol zou zijn? Er worden dagelijks honderden kinderen geboren.. Als dat allemaal het eeuwige leven heeft dan ploffen we met zijn allen van de planeet. Dat zou echt een ramp zijn.
T zou best geinig zijn, onsterfelijk, krijg je nog meer achterlijke taferelen en wereldrecords. Je kan immers toch niet dood.
Gadver hoelang zouden we dan door moeten werken ?? Hahaah
Anoniem
Geplaatst: 25-09-09 18:39
Onsterfelijk zijn, gaan dan waarschijnlijk om het "sterven aan ouderdom".
Want inderdaad; als je door een auto gepakt bent, lukt het eenvoudig weg gewoon niet altijd meer om iemand op te lappen.
Bovendien groeien "geteelde organen" ook niet binnen 1 dag, dat duurt minstens een paar weken/maanden. Voor hart-, lever- en nier patiënten zal het dus wel een uitkomst zijn; die kunnen gewoon wat celmateriaal afstaan en men groeit er dan een nieuw orgaan van.
En bij een aantal ziektes zullen ze inderdaad een oplossing kunnen bieden met deze nieuwe technieken.
Ook voor slachtoffers van brand zullen ze een hoop kunnen betekenen in de toekomst.
Maar bij uitgezaaide tumoren, etc. is het gewoon vrijwel onmogelijk om al het materiaal te verwijderen of te vervangen.
En bij problemen in de hersenen kun je er ook niet "gewoon" even een nieuw setje hersenen in zetten. En hersenen zijn óók onderhevig aan ouderdom. Dus uiteindelijk stopt je leven er toch wel mee als je hersenen te oud zijn.
Ik denk dus niet dat we volledig onsterfelijk zullen worden (bovendien; die nano cellen zullen in de kinderschoenen ook nog wel eens voor zeer ernstige problemen kunnen gaan zorgen, als er bijv. ongeremde groei onverwachts optreedt.). Maar het zal ons wél een stuk prettiger ouder laten worden, en de wachtlijsten voor donor patiënten zullen waarschijnlijk gigantisch veel kleiner worden of zelfs verdwijnen.
De film "The Island" (met o.a. Ewan McGregor) is een leuk uitgedachte visie op de toekomst...
moonfish13
Geplaatst: 25-09-09 18:41
dowie schreef:
Woehaaaahaahaaa
Captain
Geplaatst: 25-09-09 18:42
Joepie! Onsterfelijk worden dmv plastice neppe ingewanden in je lichaam.. Ja en als er niemand meer doodgaat en er blijven kinderen geboren worden.. Moeten we dan straks allemaal maar in een 50verdiepingen hoge flat gaan wonen?
Waarom kan de mens 't leven niet accepteren zoals 't is?
Geloof er niet echt in..
Vjestagirl
Geplaatst: 25-09-09 18:43
Je leven bestaat uit stadia. Jong zijn en alles kunnen is er een van, maar oud worden en afscheid nemen ook. Ik denk dat je geen volwaardig mens kunt zijn als je je daar niet op voor bereid, als dat niet dé zekerheid is in je leven.
Inderdaad... Bovendien gaan mensen dan dómme risico's nemen... Wordt een grote chaos.
Sunnda
Geplaatst: 25-09-09 18:44
moonfish13 schreef:
dowie schreef:
Woehaaaahaahaaa
wel handig als ze de aow leeftijd weer willen verhogen! balkenende: Oh, 800 jaar is wel een geschikte leeftijd............. ik moet er niet aan denken. en geloof er nog minder van. als ie zich nu nuttig wil maken, zorg dan dat een rotziekte als kanker te genezen is. i.p.v. deze onzin.
Deri
Geplaatst: 25-09-09 18:45
joehoe, onsterfelijkheid nog meer honger, nog meer ziektes, meer afval, nog maar niet te spreken over alles wat dan gekapt gaat worden om woningen te bouwen. wat een feest
vuurneon
Geplaatst: 25-09-09 18:45
Ik hoop dat ik toch zo rond mijn 80e á 90e de wereld eindelijk mag verlaten Ik hoop ook niet op een leven na de dood: vind 80/90 jaar rondhuppelen hier meer dan genoeg hahahaha Moet er toch niet aan denken daadwerkelijk het eeuwige leven te hebben!
(moet direct denken aan een vrouw in het bejaardentehuis waar ik werk: die vrouw was al 103 en wou al 10 jaar eerder de pijp uit. Elke keer vroeg ze: zuster, wanneer is mijn tijd nu eindelijk gekomen? Gelukkig bleek zij niet onsterfelijk te zijn en is ze 104 jaar geworden. En dat voelde voor haar al als een eeuwigheid )
Als dat echt zo zou zijn gaat de wereld echt naar de kloten. Wij mensen kunnen namelijk maar 1 ding goed: deze wereld naar onze hand zetten zoals wij het willen. En dat is al ten kostte gegaan van heel veel natuur, dieren, planten e.d. Laat staan wat er gebeurd als we onsterfelijk worden en ons wél blijven voortplanten. Zeg maar dag met het handje tegen de weide van je paard. En zeg ook maar dag tegen het paard zelf....
Annnn
Geplaatst: 26-09-09 12:32
dat lijkt me echt vreselijk, het leven lijkt me dan ook nutteloos eerlijk gezegt
Nou, binnen 20 jaar lijkt mij wat overdreven Maar het zal vast een keer - theoretisch gezien - moeten kunnen. Hoewel ik denk dat er dan op een gegeven moment heus wel weer ziektes ontstaan waar we even niets op weten.
Het lijkt me vreselijk. Niet dat sterfelijkheid fantastisch is, maar als je onsterfelijk bent heb je geen enkele drang om te léven. Het lijkt mij alleen wél heel goed om mensen die al jong ziek worden te kunnen helpen. Een ziekte als kanker bijvoorbeeld maakt ontzettend veel, vaak heel jonge, slachtoffers. Als daar een manier van genezen op gevonden wordt lijkt me dat fantastisch. Maar onsterfelijk zijn, nee. En trouwens, dat zou betekenen dat kinderen krijgen óók niet meer kan, dan zou de wereld in no time vol zijn. Je houdt geen natuur meer over.