meer mensen die deprresief zijn na slikken van de pil?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Djoena

Re: meer mensen die deprresief zijn na slikken van de pil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 13:28

Wat fijn om ook een goede ervaring met de prikpil te lezen :j

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 13:31

Haha, misschien komt het omdat ik echt 0 kinderwens heb (duh, ik ben 19 :+), maar ik zie echt geen nadelen :P Heb nog wel meer vriendinnen die echt heel gelukkig zijn met de prikpil :)

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 13:35

Ja het zal geen optie zijn voor mij en omdat ik alleen het verhaal van mijn schoonzus kende, ben ik wel blij om een goede ervaring te lezen :j

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 13:38

ik kan tegen geen 1 pil.
kan ook niet tegen de spiraal met hormoon,
word er letterlijk zwaar depri van alles werd negatief
heb nu spiraal zonder hormoon en zie duidelijk verschil alleen is het jammer genoeg niet betrouwbaar,

kaas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 13:43

Met de prikpil, als je dan antibiotica hebt die de werking van de pil vermindert, ben je dan meteen die 3 maanden niet meer veilig? Dat is juist mijn grootste vraag.

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 13:49

Misschien kun je daar je huisarts even over bellen, kaas.

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 13:50

--------------------------------------------------------------------------------
>Hallo, ik zou graag willen weten of antibiotica ook invloed heeft op de
>prikpil?
>

Nee, dat geldt alleenvoor ac pillen, die via de lever worden verwerkt.

--
Dr J.W. van der Slikke, gynaecoloog
VU medisch centrum, Amsterdam.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 00:27

Ik heb het ook wel, dat ik vooral emotioneler ben geworden sinds ik een iets zwaardere pil neem (de 30 ipv 20). Eigenlijk vooral dat ik "flauwer" ben, als ik bv. met mijn vriend/ouders een heftige discussie heb, zit ik sneller met tranen in mijn ogen of kan ik gewoon spontaan in tranen uitbarsten.

Maar als ik dan een stopweek inlas of iets langer stop blijf ik even emotioneel, dus misschien ligt het wel aan mezelf :+

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 00:38

Ik heb de Yasmin, en daarbij heb je minder/geen last van stemmingswisselingen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 09:32

Ik slik echt al járen microgynon oid, en ik wil er dolgraag mee stoppen, ik wil denk ik een spiraaltje, maar de prikpil staat me ook wel aan, echter heb ik al een geprobeerd te stoppen alleen had het gevoel dat ik echt 4000x zo knorriger was :=

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 11:18

xDramaQueen schreef:
Ik slik echt al járen microgynon oid, en ik wil er dolgraag mee stoppen, ik wil denk ik een spiraaltje, maar de prikpil staat me ook wel aan, echter heb ik al een geprobeerd te stoppen alleen had het gevoel dat ik echt 4000x zo knorriger was :=

Het kan inderdaad zo zijn dat je de eerste 2 a 3 maanden na lang pilgebruik (weet niet hoe lang je hem al slikt :) )
Last kan hebben van stemmingswisselingen, had ik ook _O-
Ontwenningsfase noemde mijn HA het :+

newton

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 11:23

ja klopt, heb ook afkickverschijnselen gehad. heeft ruim 2,5 maand geduurd. Kan ook heel slecht tegen een pil, heb m;n hele lijf van slag gehad. Geen haar op mijn hoofd die er nog aan denkt om die rommel te slikken. Ben dan wel single maar als ik weer iemand tegenkom bestaan er genoeg alternatieven.

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 11:31

Ik wil de pil nooit meer. Ik heb jaren de pil geslikt, toen gestopt voor een kinderwens. Daarna weer geslikt en weer gestopt voor een kinderwens. Door omstandigheden ook een keer de prikpil gehad. Doordat ik ervaring heb met en zonder pil weet ik nu zeker dat de pil me erg afstompt in mijn gevoel. De prikpil had zo'n effect dat ik me daar echt zwaarmoedig van ging voelen. Dat wil ik nooit meer meemaken. Ik ga me nu eens verdiepen in alternatieven. Maar voor mij nooit meer een anticonceptiepil of prikpil.

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 11:36

Zijn er mensen die na het plaatsen van een mirena (hormoon) spiraaltje ook depri-achtig zijn?

Ik kan echt niet tegen de pil. Nuvaring gaat wel goed.
Wil over op t spiraaltje maar als er m (grote) kans is dat ik daar weer zo niet-te-genieten van word natuurlijk niet..

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 11:39

zweetvos schreef:
Zijn er mensen die na het plaatsen van een mirena (hormoon) spiraaltje ook depri-achtig zijn?

Wil over op t spiraaltje maar als er m (grote) kans is dat ik daar weer zo niet-te-genieten van word natuurlijk niet..

Niet deprie :D Wel twee dinnetjes die zo door de Mirena zwanger zijn geworden, resultaten zijn nu beide 2 jaar oud _O- :D Al schijnt de Mirena toch een betrouwbare spiraal te zijn :j

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 12:13

Goh, dat is toch ook geen 'bijwerking' waar ik op zit te wachten..

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 12:14

Nee ik ook niet!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 12:27

Nee, je hebt zo'n ding niet voor niks natuurlijk :+ :D
Nu waren ze beide door dezelfde arts gezet, dus wellicht niet goed gezet?
Zullen ze nooit achter komen :n

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 12:31

Ik slik nu weer de stediril en heb weer dezelfde klachten ben al sinds ik met deze pil en hiervoor microginon niet meer mezelf, ik ben continue moe en heb stemmingwisselingen en nog gekker kan echt niet aan seks denken. maar was ermee gestopt maar condooms gebruiken is ook niet fijn. nu zit ik te denken om een spiraaltje te laten plaatsen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 12:34

eridinges schreef:
Ik slik nu weer de stediril en heb weer dezelfde klachten ben al sinds ik met deze pil en hiervoor microginon niet meer mezelf, ik ben continue moe en heb stemmingwisselingen en nog gekker kan echt niet aan seks denken.

Dan is ie iig wel veilig _O- :+

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 12:35

eridinges, ik laat ook (bijna..) zeker n spiraaltje zetten.

Behalve bovenstaande zwangerschappen hoor ik er veel goeds over!

pink_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 12:36

Ik kon ook niet tegen de pil, zit nu al een jaar aan de nuva ring en die bevalt echt goed. Eindelijk gewoon weer mezelf... Wat die rot hormonen allemaal wel niet aanrichten!

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 12:39

verootjoo schreef:
eridinges schreef:
Ik slik nu weer de stediril en heb weer dezelfde klachten ben al sinds ik met deze pil en hiervoor microginon niet meer mezelf, ik ben continue moe en heb stemmingwisselingen en nog gekker kan echt niet aan seks denken.

Dan is ie iig wel veilig _O- :+

ja dat is zeker waar :o , maar als ik ermee stop moeten we rotcondooms gebruiken want manlief is namelijk alergisch voor rubber...

Ga meer info vragen voor een spiraaltje, dan maar met mn benen wijd voor de dokter.. dat is iets waar ik zo tegenop zit en ja ik weet het hij heeft het al een miljoen keer gezien, maar toch..

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 12:45

zweetvos schreef:

ik kan er ook niet tegen tegen 1 met hormoon
heb er 1 zonder hormoon en gaat stuk beter met die zacho aanvallen en deprie worden alleen hij is niet helemaal betrouwbaar geloof 89% en een spirAal met hormoon 99,9%

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 12:46

en hou er rekening mee dat je de eerste week buikkramp gevoel kan krijgen,

eridinges schreef:

Dan is ie iig wel veilig _O- :+[/quote]

ja dat is zeker waar :o , maar als ik ermee stop moeten we rotcondooms gebruiken want manlief is namelijk alergisch voor rubber...

Ga meer info vragen voor een spiraaltje, dan maar met mn benen wijd voor de dokter.. dat is iets waar ik zo tegenop zit en ja ik weet het hij heeft het al een miljoen keer gezien, maar toch..[/quote]