Ik weet het niet meer...(tandarts)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Imago01

Re: Ik weet het niet meer...(tandarts)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 12:40

Tuurlijk, ik snap dat je ontmoedigd raakt, maar ja, je kunt ook denken van: als ik geen actie onderneem, dan rotten mijn tanden vanzelf mijn mond wel een keer uit.

Ik heb een vriend die binnenkort gaat happen en implantaten c.q. kunstgebit krijgt. Al zijn tanden worden eruit gehaald en hij is net 29 geworden. Hij schaamt zich enorm voor zijn eigen gebit. Als gevolg van medicijngebruik (o.a. ziekte van Crohn) is zijn gebit in zeer slechte staat geraakt. Hij vergaat van de pijn…Eerst ondernam hij geen actie, gewoon de pijn maar wegzuchten, het negeren en een slok whisky of iets dergelijks en pijnstillers mag hij niet door die ziekte van Crohn. Hij heeft dagen van pijn (en dan een paar dagen pijnvrij etc.) dat hij van ellende met zijn hoofd tegen de muur op staat te beuken…
Uiteindelijk heeft hij het lef gekregen om actie te ondernemen, maar ja, heeft wel jaren met die pijn rondgelopen.

Dus tja meid…het kan echt nóg erger hoor! Niet dat het voor jou persoonlijk wat uitmaakt maar die helse pijnen wil je neem ik aan toch niet dus dan is het toch logisch dat je actie blijft ondernemen? Ik heb alleen het idee dat je wel wat meer op je strepen mag gaan staan.

Hopelijk helpt die PB van de bokker je verder...nogmaals: Succes en sterkte ermee!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 12:44

Ik zou je het advies willen geven om eens te kijken en eventueel een topic te maken op het forum van tandarts.nl daar zitten voldoende mensen met allerlei ervaringen met tandartsen, 'gewoon' angst maar ook fouten etc. De kans dat daar mensen bij zitten die je verder kunnen helpen is vrij groot. Zitten ook tandartsen trouwens die wellicht iets kunnen zeggen over de gemaakte 'fouten' :)

Iemand hier zei dat een goede tandarts een wachtlijst heeft, nou dat hoeft niet waar te zijn hoor. Ik was 5 jaar niet geweest, en kon zo bij mijn huidige tandarts terecht en ben dolblij met haar. Ook mijn zus met kids kon zo bij haar terecht, echt super!
Helaas voor de TS is mijn tandarts in de buurt van Zwolle, dus beetje erg ver weg :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:37

Is je gebit verder nog gewoon inorde of kan er meer gebeuren als dit? Anders weet ik nl een hele goede kliniek voor je. :j

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 15:00

nee hoor, heb verder gewoon gezonde tandjes, alleen last van die 2 kiezen dus. (en die bovenste dan, maar niet belemmerend)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 12:10

jeetje, ben zelf ook net veranderd van tandarts mijn vorige zei (hield het dus 2 jaar vol bij hem) dat ik maar een gaatje had die hij moest vullen, zou er een afspraak voor maken maar ben toch es bij mijn oude tandarts gaan informeren (tja waarom ik er ooit bij weggegaan ben heb er erg spijt van) maar goed bleek dus dat ik maar liefst 14 gaatjes had... en 1 verstandskies die getrokken moest worden.
afijn eerste afspraak voor 10 gaatjes vullen (echt heb dr zo'n 2.5 uur gelegen) onderste kiezen wouden niet verdoofd dus heel veel pijn gehad, ook een zenuw die geraakt was ofzo dus extra pijn afgelopen dinsdag voor de andere 4 gaatjes geweest en kies getrokken, onder weer heel veel pijn omdat het niet goed verdoofd kon, maar goed nu heb ik dus nog die kiespijn van de eerste keer als het aanblijft kan ik een wortelkanaalbehandeling nemen maar zie er erg tegenop.!

Meid jij moet ook doorzetten en volhouden zoek alsnog een andere tandarts als je je kiezen laat trekken zou echt doodzonde zijn en daar krijg je spijt van.

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 12:22

Ik heb de laatste 2 jaar al meerdere nare behandelingen ondergaan bij m'n tandarts (gewoon gaatje vullen / wortelkanaalbehandeling / verstandskiezen trekken) heb echt nog nooit napijn gehad of andere rare dingen, heb zelden zo'n goede tandarts gehad! Deze zou ik je ook van harte willen aanbevelen, de praktijk zit alleen bij den haag das een beetje minder voor jou maar goed als je niets in de buurt kunt vinden, heb je er vast wel reistijd voor over. Hoop voor jou dat je gauw van de pijn af bent, zenuwpijn is echt vreselijk!