scooterongeluk, wie nog meer???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zilvermoon

Re: scooterongeluk, wie nog meer???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:41

Ik ben 1 keer achterop een auto geknald. Ik ging over de auto heen. Verder niet veel aan over gehouden behalve een hersenschudding en heel veel spierpijn. En met het ijs op de weg was het altijd leuk. Ben daardoor ook meerdere keren uitgegleden. Ben blij dat ik nu al 3 jaar mn rijbewijs heb!

Ukje112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 14:43

KimJenda schreef:
ik had een open bot breuk op mijn bovenbeen, maar wist het gelukkig niet. Lag op mijn zij en ze hadden niks gezegd. Voelde ook niks, omdat ik in shock was. Weet alleen nog dat ze mijn nieuwe paardrijbroek kapot gingen knippen en ik nog riep dat ze dat niet moesten doen. Kon hem wel uittrekken! (maar wist toen niet dat er een bot uitstak.......)

als ik het toen geweten had, was ik denk ik helemaal in paniek geraakt :\

Jij blij dat je dat niet wist, gadver, ik was echt helemaal panisch geworden! wel zonde van je broek!!!

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:44

heb later een nieuwe broek gekregen van mijn toenmalige vriend (die het ongeluk veroorzaakt had)

Ukje112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 14:47

das wel weer netjes, maar erg küt man, heb je er nog last van dan?

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:52

Brr ik vind scooters maar enge dingen. :+

Ukje112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 14:56

ik vind ze nog steeds superleuk, ondanks dat ik er een flinke knal mee heb gehad! heb em nog steeds en zal em ook nooit weg doen, heerlijk als je niet zo ver moet rijden in de zomer, want dan kun je altijd de scooter even pakken ipv de auto!

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:58

ik heb er geen last meer van, alleen wel wat flinke littekens. Heel af en toe voel ik het plaatje dat in mijn buik zit, bewegen. Is net een elastiekje dat aangespannen is en dan losgelaten wordt. Maar heb er geen pijn meer aan.

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 15:01

ik heb ook een ongeluk gehad met de scooter. Ik reed op een parallelweg waar geen auto's mochten komen op dat stuk.

200 meter verderop was een afslag waar de auto's richting een fietsen zaak konden en naar wat boerderijen. 1 of andere knuppel die vond die 200 meter te ver. En reed dwars door de berm langs een heg op van 1.5 meter hoog. Hij zat in een bestelbus en ik op me scooter achteraf heb ik hem wel gezien maar ontwijken kon nooit meer. Ja regelrecht de sloot in. Ik ben tegen hem aangeklapt. Oer de moterkap gevlogen. Zo met m'n hoofd de sloot in. ben op eigen kracht met me hoofd uit de sloot kunnen komen. Ik kon alleen niet op mijn rechterbeen leunen. Gevolg was: scheenbeen verbreizeld(pin erin met 6 schroeven), enkel gebroken(soort visdraad er door heen) en een fikse hersenschuddig scooter totalloss die ik net 3 daag terug had van de spuiterij om hem weer op te laten knappen. En al m'n kleren hardstikke kapot.

na 2 jaar nog steeds gauw last van. Vooral m'n enkel is een ramp. Gaat het paard even flink gek doen heb ik de volgende dag last van me enkel door al die "schokken"

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 15:04

Ik heb ook een ongeluk veroorzaakt, met de scooter. Bij wegwerkzaamheden hadden ze van 1 richting fietspad, 2 richtingen gemaakt. 's Avonds terug van de manege reed ik dus over de brug van de snelweg maar zag daarbij een fietser over het hoofd. Die ik dus ook frontaal aanreed. Hij viel opzij tegen de reling, ik vloog door over de rijbaan. Had helemaal niets, scooter ook niet. Zijn fiets lag in de kreukels en zijn benen waren geschaafd. Viel achteraf nog mee!

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 17:17

Ik ben anderhalf jaar terug ook gevallen met de scooter
Ging wat te hard door de bocht en het was glad op die plek...
Knie, handen, broek, jas en scooter kapot :\ maar verder niks aan overgehouden.

Ukje112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 17:23

allemachtig wat een verhalen allemaal! wat lijkt me dat allemaal pijnlijk!!!

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 10:21

Ik heb in mei een scooterongeluk gehad..
Frontaal tegen een busje aangereden met snelheid van 20/30..

Scooter total loss, en ik ook even uit de running..
Knie erg pijnlijk en arm ook.
Knie ging vrij rap over, arm wat langer meegelopen. Door toen weinig te bewegen heb ik nu bewegingsbeperking in mijn arm. Loop daarvoor nog bij de fysio..

Wilde eigenlijk mijn scooter vrij rap verkopen, omdat ik mijn rijbewijs zou gaan halen, maar dat zat er niet meer in helaas..
Met verzekeringen zijn we nog aan t uitvechten wie schuld heeft en hopelijk nog wat geld te krijgen..

Op een scooter stap ik nooit meer, vind het doodeng!
Je bent nl zo kwetsbaar..

Gelukkig heb ik nu wel rijbewijs en auto :D

Lab_iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 10:26

ik was uitgegleden over ijs (wat je tevens niet kon zien liggen op de straat.. ) t was een 90 graden bocht, en ik kwam met 50 a 60 km/pu aan gereden.. naja natuurlijk uitgegleden,berm in, net voor t randje van de sloot stond ik stil..

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 10:32

hier nog een pijnlijke! Ik reed op een bromfiets/fietspad en daarnaast was een gewone weg! Iemand sloeg rechtsaf en ramde mij zo van mijn scooter! Op het midden van de weg stond een paal... Die heb ik toen geramd! Ik had mijn rug op 4 plaatsen gebroken! Een brandwond op mijn rug/kont en mijn lever en milt waren gescheurd! Daarbij lagen door de inwendige bloedingen mijn darmen stil! En dit allemaal op 30 dec 2005! (oud en nieuw in het ziekenhuis is alles behalve gezellig!) Als ik mijn helm niet ophad.... Was het duidelijk niet zo "goed" afgelopen! Ik reed tussen de 20km en 30km!

Ukje112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 10:47

gad allemachtig!!! Das wel een hele erge, heb je er nu nog veel last van dan?

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 11:25

ik ben volledig hersteld gelukkig! Ik ben wel bijna 20 kilo aangekomen in de herstelperiode! En die heb ik er niet meer afgekregen!

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 12:59

Mijn vriendin heeft een heel erg ongeluk gehad. Haar scooter lag in 3 stukken en zij zelf is in shock geraakt en heeft in coma gelegen 3x voor de dood weg gehaald. Ze is er nu weer boven op maar je merkt het nog steeds wel ze is veranderd. Er reed een auto met 80 op haar in aan de zijkant. Ze had bijna alles gebroken wat je gebroken kon hebben. Wat was ze er slecht aan toe dachten echt dat we haar kwijt zouden raken. Maar ze is er gelukkig nog.

Otje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 13:02

Ik heb in maart ook een scooterongeluk gehad. Voor mij was het groen en voor die ander ook ik wilde linksafslaan maar ik zag die auto niet. Het was glad en de auto was net niet tegen mij aangekomen. Ik gleed weg en de scooter viel op mij been. Had toen op het moment ontzettend last van mijn been. Was niks aan de hand ermee, maar hield er wel een zwaar gekneuste pols aan over. Iemand was op die dag jarig en we rijden vanaf de videotheek met 11 scooters terug naar zijn huis. Ze wachten allemaal op mij want ik stond dus als laatste voor rood. Ik heb dus ook nog deels iemand zijn verjaardag verpest..

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 13:34

Ik ben op dezelfde weg (naar mn werk toen, 6 jaar geleden ofzo :P ) 3 keer aangereden toen ik nog een brommert had. Was een weg met veel afslagen, mensen op het fietspad hadden altijd voorrang maar mensen hebben daar nogal de neiging niet op fietsers of bromfietsers te letten als ze de weg op of af rijden. Er probeerde zelfs een keer iemand zonder richting aan te geven ook voor mij langs de weg in te racen. Toen heb ik mn brommer in dr mercedes laten crashen, ben eraf gesprongen elke keer want ik wist dat ik toch niet meer kon remmen.

Dus als je ongelukken wil voorkomen, het ziet er verschrikkelijk debiel uit maar rijd belachelijk langzaam op wegen die naar de grote weg leiden af en kijk heel voorzichtig om het hoekje en om je heen. Als er niemand is is het veilig. :+

_Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 14:35

Jeetje zeg, ik lees toch eens dingen hier.. :=
Dan valt t voor mij nog wel mee.

Ik heb toevallig vorige week zaterdag nog een ongeluk gehad.
Ik reed een brug op en zag een meisje spelen, dus remde af om te kijken wat ze deed, ze ging dus aan de kant. Aan mijn kant van de weg en lopend richting mij, ze zag me dus overduidelijk en wist precies wanneer ik dr passeerde. Maar om één of andere reden sprong ze net op het moment dat ik passeerde voor mn scooter waardoor ik moest uitwijken. Ik belandde in de berm half zittend met mn hoofd tegen een hek aan. Op dat moment alleen beetje last van mn ribben want was daarmee op het stuur geknald, maar later in de middag kreeg ik erge hoofdpijn, werd ik misselijk en duizelig. Dus 's avonds toch maar naar de huisartsenpost geweest, had een wekadvies voor die nacht en gekneusde ribben. Maar bleef de dagen erna heel duizelig dus afgelopen woensdag toch maar naar de dokter en heb naast mn gekneusde ribben ook een hersenschuddig en whiplash.. %)
Scooter doet het nog prima, heeft alleen een klein krasje aan de linkerkant, aan de rechterkant overigens ook maar dat komt door een ander ongeluk afgelopen december, daar besloot iemand ineens uit het niets over te steken terwijl die aangaf dat hij de bocht om ging, dus moest daar ook uitwijken.. Daar zijn mn zus en ik alleen met wat blauwe plekken afgekomen. ;)

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:07

ik ben vorig jaar ook onderuit gegaan, had mijn scooter nog maar 2 weken. ik reed te hard en gleed onderuit.
handen kapot en flink gekneuse pols en de dag daarna natuurlijk spierpijn.
En een scooter die flink in de kreukels lag. de plek waar ik toen ben gevallen daar rijd ik nooit meer langs :+

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:35

Mo0wtjee schreef:
de plek waar ik toen ben gevallen daar rijd ik nooit meer langs :+

Heel bekend. Als ik met de auto mee ben dan is het soms niet anders. Maar met de scooter of te paard? Nou nooit meer. Word al weer misselijk als ik der aan denk

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:39

Ikke! een dikke 6 maanden terug ofzo? Ik reed en dr zat een hobbel in de weg, vriendin wat achterop zat en waar de schooter van was trok opeens aan me armen en schreeuwde: PAS OP EEN HOBBEL! Ik schrok me kapot van haar, we reden tegen de stoeprand en zijn zo'n 6 meter door gegleden, resultaat: Zij had niks en ik een zwaar gekneusde blauwe knie met een gat, moest nog naar de HA ook nog. Er zitten nog steeds 2 hele grote blauwe lelijke plekken..
Ben gister nog langs 'de plek' gereden en de stoep is nog steeds beschadigt := .

Had trouwens ook mijn nieuwe schoenen + broek aan, helemaal naar de klote allebei.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 08:16

Mo0wtjee schreef:
En een scooter die flink in de kreukels lag. de plek waar ik toen ben gevallen daar rijd ik nooit meer langs :+

Same here. Ik moet er af en toe nog wel eens langs, maar ik krijg nog steeds de kriebels van die plek. Rij daar ook altijd supervoorzichtig. Brrrrr, kan nog dat moment herinneren dat ik de scooter voelde wegglijden, het moment dat ik de grond raakte, de pijn en angst die ik daarna voelde. Maar ik moet zeggen dat ik de eerste keren dat ik weer op m'n scoot ging rijden ik sowieso als een bang vogeltje op dat ding zat. Als er 20 meter verderop een fietser of voetganger ook maar het idee had om over te steken dat schoot ik al in de stress :P

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:03

Ik glee gisteren bijna onderuit :o

Bij ons in Almere moeten de scooters nu op de rijbaan, maar op heel veel plekken ligt hier nieuw asfalt, wat met regen echt MEGA glad is.....