Geirriteerde blaas tips tegen pijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 12:59

Focussed schreef:
Van seks kun je ook blaasontsteking krijgen, dus als tip: Goed uitplassen na de seks, zo snel mogelijk.

TS is 14 en geeft aan geen sex te hebben.....

Neem in de tussentijd anders even ibuprofen oid. tegen de pijn.

Odysseus

Re: Geirriteerde blaas tips tegen pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 13:01

Heb daar dan overheen gelezen, maar beter een misplaatste tip dan geen tip toch :+

Ik zou zelf geen ibuprofen pakken, aangezien dit meer is tegen ontstekingen dan tegen pijn, en imo werkt het niet tegen een blaasontsteking. (Wordt vaak voorgeschreven bij mensen met reuma). Gewoon nu naar de HA gaan werkt beter, zeker niet te lang wachten anders kan de ontsteking omhoog kruipen en een nierbekkenontsteking worden en dat is écht gevaarlijk (en pijnlijk :+) .

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 18:47

Edit: Ik heb er nu bijna geen last meer van!
Mijn ouders hebben Cranberry tabletten gehaalt en ze werken. :D
Ik heb alleen last van twee aften, maar daar ben ik nogal gevoelig voor.

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:38

Oke gelukkig dat het minder is.
Zou nog wel een antibioticakuur proberen te krijgen.
Ik ben 1 keer eigenwijs geweest en ermee doorgelopen waardoor ik nierbekkenonsteking had. Ik kroop echt ver de grond van de pijn dus ik zou het echt even in de gaten houden!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 07:04

Jeetje das wel heel erg snel, dan was het wss geen blaasontsteking, want zelfs met cranberry en antibiotica loop je er echt wel een paar dagen nog mee.

Om te voorkomen dat je blaasontsteking krijgt , dagelijks cranberry slikken.

Maar ik zou toch nog even langs de dokter gaan met dit verhaal, want zo snel al over lijkt me geen blaasontsteking..

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 17:30

CM_ schreef:
Jeetje das wel heel erg snel, dan was het wss geen blaasontsteking, want zelfs met cranberry en antibiotica loop je er echt wel een paar dagen nog mee.

Om te voorkomen dat je blaasontsteking krijgt , dagelijks cranberry slikken.

Maar ik zou toch nog even langs de dokter gaan met dit verhaal, want zo snel al over lijkt me geen blaasontsteking..

nee was toch een geriteerde blaas de asisente kon niks vinden veder
maar ben blij dat het over is *D

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 06:25

Ik vind het begrip 'geirriteerde blaas' nogal vaag. Waarvan was die geirriteerd dan? :?

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 18:08

Focussed schreef:
Ik vind het begrip 'geirriteerde blaas' nogal vaag. Waarvan was die geirriteerd dan? :?

Dat weet ik ook niet.
Misschien bacteriën uit de baarmoeder oid?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 20:37

Ehm even een lesje biologie: bacteriën uit je baarmoeder horen niet zo 1,2,3 naar je blaas te kunnen komen hoor. Het zijn voornamelijk bacteriën uit je darmen die ontsteking veroorzaken in je blaas (door bijv. van achter naar voor af te vegen na het naar de wc gaan).
En als er dus bacteriën in je blaas zitten die er niet thuis horen spreek je al van een ontsteking. Of iig, zou ik als HA dan antibiotica voorschrijven om die krengen er weg te krijgen, voor ze oprukken naar je nieren.

Ik zou het hier iig niet bij laten, zeker niet als je klachten waren zoals je aangaf. Dat zal echt niet zo overgaan van cranberries. Ik weet niet waar je woont, maar hier bij de HApost kun je zo langs, en mag je daar ter plekke op de wc een plas in een potje doen, en kijken ze (niet alleen via een stickje) meteen naar je urine. Kost misschien 20 minuutjes, heb je wel zekerheid :j