paracetamol

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sandeman

Re: paracetamol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 13:41

Ibuprofen wordt wel vaker tegen hoofdpijn genomen. Vooral als het voortkomt uit spannings hoofdpijn en stijve nek.
Er zijn mensen waarbij paracetamol niet goed werkt.
Ibuprofen kan maagklachten geven als je daar gevoelig voor bent. Altijd even goed de bijsluiter lezen.

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 13:50

Kleiner dan paracetamol kan ik wel sikken want die pillen heb ik ook.
Maar vanaf paracetamol grote lukt het mij al niet meer, ik denk dan bij mij door de zovele operatie's via mijn slokdarm en keel dus.
Ik leg het tussen 2 lepels fijn drukken dat het allemaal kleine stukjes zijn en dan innemen met siroop ofzo.
Je proeft er denk ik wel meer van, maar bij mij gaat het niet om de smaak, maar om het niet door kunnen slikken. :)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:13

Asprobruis kopen ;) Bekertje water, pilletje dr in en hij lost meteen op. Heerlijk citroensmaakje zit er aan.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:14

Let op bij asprobruis, bevat aspirine en kan ook maagklachten geven. Lees goed de bijsluiter.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:16

Gewoon zetpillen gebruiken, zelfde effect en je hoeft niets door te slikken

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:18

Ik leg pillen altijd onder mijn tong en neem dan een grote slok ranja. Van water moet ik dan weer spugen.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:20

Sandeman schreef:
Let op bij asprobruis, bevat aspirine en kan ook maagklachten geven. Lees goed de bijsluiter.

Klopt, k moest van mn moeder altijd een beker water drinken daarna :)

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:21

Volgende keer Panadol gladde tablet halen bij de drogist.
Die bevatten ook 500 mg paracetamol per tablet.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:27

Ik kan ook geen pillen slikken (ook "de pil" niet) ik gebruik altijd de smelttabletten van roter of ibuprofen bruis 600 van de apotheek.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:53

verootjoo schreef:
Hannah_Menno schreef:

Toch ook tegen pijn? :) Ik slik ze voor mijn hernia...

Edit: :+

T werkt wel tegen pijn. Maar een hernia is toch wel iets anders dan hoofdpijn he ;) Daar zit wel degelijk een ontstekingsreactie bij, bij hoofdpijn niet.

Paracetamol werkt niet tegen mijn hoofdpijn, 1 Ibo en t is over :j
En ik heb vaak en erge hoofdpijn.

HerAndHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:55

ik neem altijd eerst een slokje water, dan snel de paracetamol om m'n tong, en dan snel weer een slokje water...

het probleem is dat paracetamol bij mij niet helpt, dus moet ik er zowiezo 2, aangezien dat ook niet helpt slik ik altijd ibuprofen

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:56

k zou voor hoofdpijn idd ook geen iboprufen gebruiken; dit heeft een heel andere werkzame stof als paracetamol en is een ontstekkingsremmer; paracetemol is een echte pijnstiller

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:57

Veerle90 schreef:
Euhm ibuprofen is slechter dan paracetomol voor als je hoofdpijn hebt :P

Wat mijn moeder vroeger wel eens deed voor mij geloof ik was op een eetlepel een paracetamol met een beetje water en flink wat suiker dan kun je hem zo wegeten zeg maar...
en daarna flink wat water drinken :)

Euhm, ibuprofen helpt ook tegen hoofdpijn hoor. Believe me. :)
Ik neem altijd ibuprofen als ik hoofdpijn heb, zolang je er niet meer dan 3 op een dag neemt (400 gram geloof ik?) en ze niet te vaak neemt is dat helemaal niet erg. Ik ben allergisch voor een stofje dat in paracetamol zit waardoor ik er alleen maar ziek van ben, en ibuprofen helpt dan toch wel.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:14

Wat je ook kan doen is : koop een pak met lekkere aardbeien jochurt. Stamp er lekker op los op de paracetamol. Strooi alles in een lepel met jochurt, en hap slik weg. (de jochurt word wel iets bitterder, maar veeeel veeeel veeeel minder dan met water!)

je kan natuurlijk ook fla gebruiken. of je doet het met vruchen sap, of je koopt van die sinaasappel aspiriniiees, speciaal voor kinderen :+ haha, maar die zijn wel lekker hoor :P

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 08:29

malih schreef:
glaasje, dus laagje water dat hij oplost. Beetje dubbel fris er bij, schepje suiker en zuipen maar 8-)

Zo deed ik het eerst idd ook. :j

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 08:43

Ik slik grote pillen zelf altijd met eten door. Dus een koekje/ontbijtkoek/boterham/hap banaan/etc etc, net wat je zelf wilt. Even op kauwen, zodat het zo klein is dat je het normaal gesproken door zou slikken. Dan gooi je de paracetamol erbij (evt doorgebroken) en slik je alles in een keer weg :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 10:00

Sandeman schreef:
Ibuprofen wordt wel vaker tegen hoofdpijn genomen. Vooral als het voortkomt uit spannings hoofdpijn en stijve nek.
Er zijn mensen waarbij paracetamol niet goed werkt.
Ibuprofen kan maagklachten geven als je daar gevoelig voor bent. Altijd even goed de bijsluiter lezen.

Dat het gedaan wordt wil niet zeggen dat het niet slecht voor je is. Ibuprofen bevat gewoon een hele andere stof, die eigenlijk te zwaar is voor een hoofdpijn.
Als paracetamol niet werkt zou ik iets met aspirine nemen, dat werkt meestal beter tegen hoofdepijn. Aspirine is een bloedvatverwijdende stof, wat juist bij spanningshoofdpijn en stijve nek helpt.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 13:11

Zeg ook niet dat het mijn eerste keus is. Maar met aspirine moet je ook voorzichtig zijn ivm maagklachten.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 13:21

Gewoon even oplossen in water en vlug opdrinken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 16:17

Veerle90 schreef:
Euhm ibuprofen is slechter dan paracetomol voor als je hoofdpijn hebt :P

Wat mijn moeder vroeger wel eens deed voor mij geloof ik was op een eetlepel een paracetamol met een beetje water en flink wat suiker dan kun je hem zo wegeten zeg maar...
en daarna flink wat water drinken :)

Wat is er zo slecht aan ibuprofen dan? Ik slik altijd ibuprofen als er wat is.. paracetemol moet ik eerst door 4'en breken en dan heb ik er een halve liter water bij nodig om het weg te kunnen krijgen... :+

Heb ook altijd een pak in me tas zitten met ibuprofen..

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 16:28

In de zorg gebruik ik nog wel eens een eetlepel vla of appelmoes om de pillen bij mensen naar binnen te krijgen ;)

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 16:32

Ik ben ook een erg slechte paracetamolslikker. Bij hoofdpijn werkt bij mij de ibruprofen niet, maar mocht je deze willen gebruiken, neem dan de kleinste variant (uit mijn hoofd is dat de 200 mg). De kleine tabletten van de ibruprofen zijn voor een slechte slikker nog net te doen en je kan er dan eventueel twee nemen. Zelf zweer ik bij Sinaspril (pepermuntsmaak, 4 Sinaspril staat gelijk aan één paracetamol) en smelttabletten met bosbessen- of bananensmaak, maar als ik misselijk ben, krijg ik dit niet weg. Daarvoor heb ik Aspirinebruistabletten. Dat smaakt naar Spa rood, naar niets dus. Als ik geen aspirine mag in combinatie met mijn astmamedicatie heb ik Panadoltabletten. Deze hebben dezelfde inhoud als paracetamol, maar een gladde, langwerpige vorm, waardoor zelfs ik ze weg kan krijgen. Bij de drogist hebben ze ook paracetamol in drankvorm met o.a. frambozensmaak, alleen moet je dan de dosering aanpassen aan die van een volwassene. Zoals anderen ook al aangaven zou je ook nog een paracetamol fijn kunnen stampen en bijvoorbeeld door een lepel met vla mengen. Wat betreft bijwerkingen is paracetamol de veiligst werkzame stof.
Succes!

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 17:56

Paracetamol werkt bij mij totaal niet, ik neem altijd ibuprofen.

En terug op de vraag, als ik een paracetamol neem, dan los ik ik vaak op in water, is heel vies, maar gaat wel sneller als de tablet :)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 20:10

neus dichtknijpen (dan proef je niets) en opgelost of heel, doorslikken.

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 20:14

Kinderparacetamol, die kun je gewoon kauwen :)