Lovehendels hoe krijg je die minder!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Re: Lovehendels hoe krijg je die minder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 23:07

Lovehandles vind ik stiekem wel sexy, die heb ik ook enigszins en vind ik niet erg. Die buik daarentegen wel, lijkt 12 weken zwanger :?

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 23:08

volgens mijn fanatiek fitnessende vriend;

Ga rechtopstaan met in één of beide handen een gewicht. Je armen laat je gewoon langs je lichaam recht naar beneden hangen. Dan knik je naar bv links. Je laat je hand met gewicht dus langs de zijkant van je been naar beneden zakken. Niet heel ver, gewoon een stukje totdat je het aan voelt spannen. Daarna kom je weer omhoog. je kan dan
a- weer aan de linkerkant naar beneden zakken of
b - doorzakken naar rechts.

Op deze manier train je de zijkanten van je buikspieren.

Weet niet of het werkt want de enige sport waar ik geduld voor heb is paardrijden ;)

oh en ook ik erger me ook dood aan mn love handels (vandaar dat ik dit topic las haha) maar mn vent is juist erg blij nu ik terug ben van vakantie en nog iets ronder ben (ook 12 weken haha). Hij vind dat vrouwelijk en zo zijn er vast veel meer mannen!

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 23:14

Apacheshadow schreef:
Waar vrouwen die ook van krijgen is te korte truitjes,jassen enz
Op de plekken die bloot zijn en waar dus (vooral in winter en herfst dus las het wat kouder is) de wind en kou op komt.
Op deze plekken maakt het lichaam extra vet aan om zo je lichaam te beschermen tegen de kou

Zo! Waar in fabeltjesland heb je dat verhaaltje opgeduikeld? Is echt flauwekul namelijk!
Lovehandles...ik heb er geen last van. Maarja...ik heb weer brede heupen en ronde billen.

Waar goed werkt... kajakken ;)
Ik heb zelf een kajak en als ik een stukje heb gevaren dan voel ik het altijd in die onderrug spieren. Net als met fietsen tegen de wind in. Dus misschien is spinnen wel iets voor je. En verder, gewoon gezond eten denk ik. Niet teveel snoepen.

En ohja. Niet persé die broek aantrekken omdat je dan een kleinere maat wilt hebben. Dát zie ik echt zoveel. Mensen die eigenlijk 38 hebben en toch 36 aan willen. Daar knapt echt niemand van op. Niet doen dus.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 23:17

zodiacje schreef:
Hij vind dat vrouwelijk en zo zijn er vast veel meer mannen!

Mijne vind het ook heel vrouwelijk ja! Ik was eerst dunner (maat 36 bij ruim 1m80) en nu wat voller (maat 38) en ik voel me er zelf ook prettiger bij, hoewel ik er ook nog wel aan moet wennen. Maar ik heb wel een ronder lichaam nu en ik vind dat juist wel mooi bij vrouwen :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 06:14

Ik heb zelf ook lovehandles en ben 1.70 en weeg 55 kg.
Bij mij gaan ze niet helemaal weg, maar ze zijn te verminderen door rugspieren en buikspieren te trainen.
Ik ging daarvoor skeeleren en deed sit ups en hoela hoepen op de wii fit.
Wat ook een goede oefening is: op je buik plat op de grond gaan liggen, je benen van de grond af halen, je onder armen onder je kin vouwen en dan je boven lichaam omhoog brengen. Dat je een soort kommetje wordt.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 06:34

Je zou annorexia kunnen nemen... :+
Maar dat is ook weer zo drastisch, jezelf gewoon accepteren zoals je bent dat is het beste!
En wat de rest hiervoor allemaal geschreven heeft, minder strakke broeken en evt oefeningen doen.

xxxphoebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 06:49

hoelahoepen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 06:53

Wat dacht je van een broek kopen die past? :')

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 07:02

Ik heb ook lovehandles, nou vind mijn vriend ze gelukkig sexy maar ik vind het maar niks. Geen te strakke broeken kopen staat hier, maar dan moet ik weer een riem dragen en heb je net zo hard weer lovehandles :Y) Ook is het voor mij heel moeilijk broeken te vinden, kom bijna alleen maar heupbroeken tegen tegenwoordig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 07:09

passend ondergoed en een passende broek,tuurlijk.
dat is stap 1...
Maar verder..

Ik moet zeggen dat ik zelf brede heupen heb,wel een matig platte buik maar ik ben tevreden. Vind het wel vrouwelijk staan.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 11:56

Anthea schreef:
Wat dacht je van een broek kopen die past? :')

Een goed passende broek doet inderdaad wonderen. Alleen ik heb nogal wat eisen.. Heb 2 goede broeken en ik zoek al een hele poos naar een 3e maar kan nergens een goede broek vinden.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:00

Faux schreef:
Minder strakke broeken dragen. ;)

Amen! Ik kan me er ook aan doodergeren .. Mijn vriend vind die lovehandles best wel sexy zo nu en dan :D Met een PASSENDE broek vallen ze heus niet zo hard op (vaak krijgen meiden ze trouwens pas als ze een '2-maten-te-kleine-broek' aantrekken), je krijgt er gewoon een iets ronder vormpje van -> wat de meeste mannen trouwens verkiezen boven het type rietstengel.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 12:02

Tja ik heb gewoon goede broeken dus daar ligt het niet aan!
En ik denk ook dat het gevoel zelf erger is dan wat andere mensen zien.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:04

Het schijnt dat lovehandles o.a. veroorzaakt worden door truitjes die niet helemaal lang genoeg zijn, of te lage broeken. In andere woorden, doordat je daar een naakt plekje hebt.
Dan gaat je lichaam namelijk de kou die daar komt, proberen te verminderen door er een lekker warm speklaagje op te maken. Kijk daarvoor dus sowieso uit. :)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:08

Eleandra, dat is echt zo'n onzin! Sprookjesland!
Hoe kom je er op.
Veel sporten helpt wel, en je zal ze altijd wel een beetje houden hoor!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:09

Hoe? Met regelmatige lichaamsbeweging, wat kleine oefeningetjes en met een beetje opletten met wat je eet. Niet bijzonders, maar stuk voor stuk dragen ze allemaal een steentje bij.

1. Lichaamsbeweging/aerobics
Het vet dat zich in je middel ophoopt, is - juist, ja - vet.... En vet verbrand je door regelmatig te bewegen. Kies een aerobische activiteit als fietsen of de loopband in de sportschool of lange wandelingen met een stevig ritme langs het strand. Of ga fietsen of, waarom ook niet, dans de sterren van de hemel in de discotheek. Het zijn allemaal manieren om vet te verbranden en het metabolisme hoog te houden.

Hoelang en hoeveel keer per week?
Laten we zeggen tenminste drie keer per week 30 à 45 minuten per keer. Misschien kun je verschillende aerobische activiteiten met elkaar combineren. Een voorbeeld: op maandag pak je de loopband in de sportschool, op woensdag maak je een rondje op de fiets en aan het einde van de week ga je weer naar de sportschool (of leef je je uit op de dansvloer. Zit je liever met een cocktail in je hand aan de bar, doe dat dan gerust maar vergeet dan de sportschool niet!)

2. Buikspieroefeningen
Anders dan je misschien zou denken, helpt buikspieren trainen niet tegen vetophopingen rond de taille. Buikspieroefeningen verstevigen de buikspieren en zorgen er onder meer voor dat je je buik beter kunt inhouden (de spieren vormen als het ware een verstevigend korsetje), maar de oefeningen stimuleren de vetverbranding niet of nauwelijks. Ze zijn dan ook niet belangrijk in de strijd tegen de lovehandles in het bijzonder, maar werken wel op andere punten en verbeteren de algehele vorm van ons lichaam. Las je daarom in je je wekelijkse programma.

Hoeveel keer per week en hoeveel repetities?
Voer tenminste drie keer per week 15 minuten buikspieroefeningen uit. Je kunt beginnen met 10 minuten oefeningen op de grond. Iedereen kent de klassieke buikspieroefeningen wel. Houd ongeveer 15 repetities per set aan en las 1 minuut rust tussen de verschillende sets in. Voer de oefeningen met gecontroleerde bewegingen uit en let op de ademhaling. Sluit de reeks oefeningen af met 5 minuten twist met een stok (of de bezemsteel zonder bezem). Ga daartoe op de rand van een stoel zitten, leg de stok over je schouders en armen die je wijd uitgespreid ter hoogte van je schouders houdt en beweeg je romp vervolgens rustig van links naar rechts (maak ook hier geen bruuske bewegingen). Onthoud dat deze oefeningen de combinatie van aerobische activiteit en een verstandig voedingspatroon complementeren. Als je alleen de buikspieroefeningen uitvoert, zullen je buikspieren steviger worden, maar daar raak je je lovehandles niet mee kwijt.

3. Een gezond voedingspatroon
Ook dit is een belangrijk aspect. En ook deze maatregel zal alleen in combinatie met de twee punten hierboven werken. Je hoeft echt niet drastisch te gaan lijnen, maar houd je aan deze algemene richtlijnen. Vermijd zo veel mogelijk vette voedingsmiddelen, frisdranken en die voedingsmiddelen die een opgezette buik kunnen veroorzaken. Drink veel water en vermijd drankjes met suiker. Beperk de inname van koolhydraten (brood en pasta) en eet voldoende groente en fruit. Pas verder op met notoire dikmakers als kaas, vet vlees en sauzen.

Voer dit miniprogrammaatje een paar weken achter elkaar uit en maak dan de balans op. De beste manier om de resultaten te meten is je regelmatig wegen en de maten van je taille opnemen. Doe dat altijd op hetzelfde punt en op hetzelfde moment van de dag.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:10

@Bo0tjeee
Ik leef in sprookjesland. :D
En ik opperde ook maar iets wat ik gehoord had, daar hoef je niet meteen zo extreem op te reageren.

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:15

Miska schreef:
Maar dat is ook weer zo drastisch

Nee echtwaar??! 8)7

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 13:20

Miska schreef:
Maar dat is ook weer zo drastisch, jezelf gewoon accepteren zoals je bent dat is het beste!
En wat de rest hiervoor allemaal geschreven heeft, minder strakke broeken en evt oefeningen doen.

Anorexia neem je niet, maar krijg je.. En zo leuk is dat niet.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 17:44

Dat is toch ook de grap ervan. :roll:
Beetje luchtig zien hoor, ik plaats er zelfs een clown smiley achter.
Je moet jezelf gewoon accepteren zoals je bent en wat maakt een beetje vet op een ongewenste plaats nu uit?
Heb zelf ook genoeg randjes en ribbels en een flinke voorgevel die met paardrijden erg storend kan zijn, maar dat heb ik ook te accepteren, want ik geef mijn geld niet uit aan een borstverkleining of liposuctie en ben al helemaal geen sporter etc. :n
Het hoort bij mij en so be it!
Je kunt met kleren heel veel oplossen, als je maar de juiste maat koopt en het juiste model.
Dus die love-handles is een kwestie van slim kleden en niet met de meute mee willen lopen met korte navel truitjes en strakke heup broeken etc.
Er wordt een bepaald modebeeld in ons hoofd geprent hoe je er eigenlijk bij moet lopen, maar het is vooral je eigen ontevredenheid.
Kijk naar je positieve kanten en wees dankbaar dat je geen terminale ziekte oid hebt!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 19:11

Ik kan er niet om lachen.
Misschien omdat ik bijna aan anorexia gestorven ben, 3 jaar geleden..

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 19:26

Tja, das heel vervelend voor je, maar daar kan ik verder niks aan doen.
Het is niet mijn bedoeling om iemand moedwillig te kwetsen.
En een beetje humor houdt het luchtig, je kunt jezelf alles wel zwaar aan rekenen en overal een probleem van maken, maar dan maak je het jezelf alleen maar moeilijker.
Lighten up! :)
Wees blij dat je nu je problematiek onder controle hebt en dankbaar voor het leven wat je mag aanschouwen, want het is veel te mooi om er zo negatief naar te kijken.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 22:10

Eleandra, ik reageer zo omdat je aan dit soort opmerkingen neits hebt. Dit zei Apacheshadow ook al en _sigrid_ zei ook al dat dit onzin is.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 23:31

Miska schreef:
Tja, das heel vervelend voor je, maar daar kan ik verder niks aan doen.
Het is niet mijn bedoeling om iemand moedwillig te kwetsen.
En een beetje humor houdt het luchtig, je kunt jezelf alles wel zwaar aan rekenen en overal een probleem van maken, maar dan maak je het jezelf alleen maar moeilijker.
Lighten up! :)
Wees blij dat je nu je problematiek onder controle hebt en dankbaar voor het leven wat je mag aanschouwen, want het is veel te mooi om er zo negatief naar te kijken.

Wie zegt dat ik alles negatief bekijk? Ik bekijk alleen dit soort dingen negatief, maar dat begrijp je toch niet.
Laat maar. Enjoy the fun..

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 06:34

Als je zo zwaar op de hand bent over je problematiek en geen grapje kan incasseren, dan bekijk je het imo vrij negatief.
Dan heb je het nog niet geaccepteerd.
Denk je nou echt dat ik niet begrijp dat je anorexia niet kunt nemen...?
Iedereen loopt maar te zeiken over dat ze te dik zijn etc en de media is de grootste boosdoener, want die prent je in dat je zo mager als een lat moet wezen.
Je creërt daardoor een negatief zelfbeeld, waarvan je psychische problemen kunt krijgen en een stoornis kan ontwikkelen.
Anorexia is inderdaad een ernstige aandoening, daarom bracht ik het zo dan neem je anorexia; met andere woorden wees gewoon blij met wie je bent, want het is al erg genoeg dat zulk soort stoornissen veroorzaakt worden door de media en jezelf, omdat je denkt dat je te dik bent en aan een bepaald beeld moet voldoen.
Jouw innerlijke ikje draait niet om de buitenkant, maar om wie je BENT, dus niet om hoe je eruit ziet.
Het heeft gewoon met acceptatie te maken, het accepteren wie je bent en hoe je er uit ziet en dankbaar zijn om het feit dat je hier mag zijn om de wonderen van de wereld te aanschouwen.
Dat is toch een mooi gegeven?
Denk je nou echt dat je paard het uit maakt of je een dikke of een dunne kont hebt?
Geniet gewoon van je tijd met elkaar, want die is maar zo kort en heb schijt aan de rest wat die vindt of denkt.
Mijn vader viel ook dood van de motor door een hartstilstand en was plotseling uit ons leven, heel veel verdriet en een groot gemis, maar ik kan de ironie er wel van inzien, want hij is in het harnas gestorven met iets wat hij het liefste deed.
Blijf het gewoon eens met jezelf en maak je niet naar wat de rest van de kudde doet.
In het leven heb je altijd keuzes en je kan er voor kiezen om jezelf zo naar beneden te halen, maar je zou er ook voor kunnen kiezen om jezelf omhoog te praten.

Nu zeg ik niet dat jij dat niet geleerd hebt bij je psych oid, ik bedoel dit algemeen voor iedereen die dit leest.
Iedereen heeft zijn eigen issues in het leven, maar omdat jij anorexia gehad hebt en vrij ernstig, wil niet zeggen dat het verschil maakt.
Iedereen dealt met zijn eigen dingen op hun manier, maakt niet uit of dat beter of erger is.
Mijn manier is om er met humor tegen aan te kijken en de spot met jezelf drijven, want je kunt het wel heel zwaar benaderen, maar wat je aandacht geeft groeit.
Betekent niet dat je er niet verdrietig, boos oid om mag zijn, maar stel je zelf de keuze heeft het zin?
Bevoel je emotie en ga verder!

Is het zo ernstig om een paar love-handles te hebben?
Voor sommigen blijkbaar wel, maar imo is het leven te kostbaar om je over zoiets druk te maken.
Wees dankbaar voor het leven en neem elkaar bij de hand en waardeer dat ogenblik, want er komt een dag waarop je dierbaren er niet meer zullen zijn!