Afval tips en mensen die meedoen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 23:16

15,95 voor een sportschool, onbekend sporten? Jeetje, helaas woon je niet in de buurt :P Sportschool heb ik momenteel geen geld voor, en dat hou ik ook niet vol in me uppie. Ik ben 4/5 maanden lid geweest van een sportschool en ben er in die tijd misschien toen 5x geweest :} Schandalig :P En ik betaalde wel wat meer :=

Nu je lichaam geen cola meer krijgt, krijg je opeens overal last van, haha! Ben je juist goed bezig, wordt je er ook nog voor gestraft, niet best.

Ik heb hier ook nog ouwe broeken liggen die, toen ik ze kocht, elke keer zo ruim zaten. En die dingen zitten me nu te strak := Ik zit nu tegen de 90 aan, en dat is voor mij echt de max! Ben nog nooit zo zwaar geweest man :=

Mijn tante heeft trouwens veel baat gehad bij water met citroensap. Ik heb het nog niet geprobeerd maar misschien is dat een optie voor ons :)?

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 23:16

simsalakim, hoeveel cruesli doe jij in je schaaltje ?

Ik heb vaak snel weer honger door een schaaltje yoghurt met cruesli, maar als ik dit zo van jou lees, ga ik denk ik ook proberen om zo te eten :j

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 23:19

Door mijn been is het nu zo moeilijk om weer opnieuw te beginnen, omdat het toen juist zo goed ging..

Misschien toch maar stage zoeken voor hondenuitlaatdienst ? :P ben ik gelijk goed bezig toch

ad0rey0u, ik ben al een keer eerder lid geweest van een andere, en elke keer stelde ik het ook uit :j
Nu ga ik samen met me broer en die dwingt me anders wel haha :)
Dus dat is ene kant ook wel fijn hoor..

Ik ben slapen doei :evaw:
Laatst bijgewerkt door Fammiie_x op 17-09-09 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 23:19

Hier nog iemand die zich meld!!
Ik zou ook graag een kilo of 10 eraf willen hebben. Ik denk al een paar weken van nu ga ik beginnen maar toch lukt het dan weer niet. Ik denk dat dit een mooi begin is. Ik zal het vooral moeten hebben van stoppen met de tussendoortjes. Verder wil ik ook weer wat meer gaan sporten. Ik merk dat ik behoorlijk veel moe ben en door sporten voel ik me vaak toch wat beter..

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 23:20

ik ga ook weer aan de yoghurt met cruesli :j
het onbij is zo belangrijk voor de rest van de dag :j

ik heb het nu even heel erg zwaar ik heb echt trek en heb ook door het vele water drinken erg zuur,, wat het extra moeilijk maakt.
ik heb er wel pillen voor,, maar ook dat helpt nu even niet ;(

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 23:21

Fammiie_x schreef:
Door mijn been is het nu zo moeilijk om weer opnieuw te beginnen, omdat het toen juist zo goed ging..

Misschien toch maar stage zoeken voor hondenuitlaatdienst ? :P ben ik gelijk goed bezig toch

ad0rey0u, ik ben al een keer eerder lid geweest van een andere, en elke keer stelde ik het ook uit :j
Nu ga ik samen met me broer en die dwingt me anders wel haha :)
Dus dat is ene kant ook wel fijn hoor..

Ik ben slapen doei :evaw:

slaap lekker :) :z

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 23:21

Fammiie_x schreef:
simsalakim, hoeveel cruesli doe jij in je schaaltje ?

Ik heb vaak snel weer honger door een schaaltje yoghurt met cruesli, maar als ik dit zo van jou lees, ga ik denk ik ook proberen om zo te eten :j

Pff hoeveel ik weeg het niet af maar meestal pak ik zelfs nog te veel ik denk max 100gram en meestal met vanille yoghurt(die zure lust ik niet) Mocht dit nou niet vullen kan je altijd proberen ipv yoghurt magere kwark te gebruiken dat vult helemaal goed!

Moet wel zeggen dat ik er eerst ook niet genoeg aan had maar het went snel(je maag wordt wat kleiner) nu eet ik soms niet eens alles op! Ook pak ik er meestal een beker melk/ chocomelk light bij :D

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 23:21

HelgaV schreef:
Hier nog iemand die zich meld!!
Ik zou ook graag een kilo of 10 eraf willen hebben. Ik denk al een paar weken van nu ga ik beginnen maar toch lukt het dan weer niet. Ik denk dat dit een mooi begin is. Ik zal het vooral moeten hebben van stoppen met de tussendoortjes. Verder wil ik ook weer wat meer gaan sporten. Ik merk dat ik behoorlijk veel moe ben en door sporten voel ik me vaak toch wat beter..

dat heb ik ook ik voel me vaak te moe voor het sporten,, maar als ik eenmaal terug kom voel ik me toppie..

iedereen welkom hoor :j

Jiskaa

Re: Afval tips en mensen die meedoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 23:23

Fammie » Ideaal dat je broer je meesleept! :D Ik wou dat ik zo'n iemand had ;) Weltruste!

Hoe krijgen jullie dat 's morgens weg, die cruesli met yoghurt := Gadver, dat is 2 happen dan ga ik echt zowat over m'n nek. Misschien toch maar eens proberen, haha! xD Nee hoor geintje ;)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 23:24

haha najah ik vindt het ook niet echt lekker smorgens..
maar ik lust niks smorgens vroeg ;(
maar het is gewoon ontzettend belangrijk voor de rest van de dag :j

dus ga ik het toch maar doen :)

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 23:25

Met sporten niet alleen cardio doen!

Krachttraining is beter voor de vetverbranding!

Met cardio verbrandt je alleen op het moment dat je sport calorieen, met krachttraining blijf je na het trainen nog calorieen verbruiken
want spierweefsel verbrandt snel calorieen, dus hoe meer spieren hoe meer verbranding(terwijl je niks doet) :D

En voor de cruesli!

Ik vind de chocolade cruesli van Quaker echt lekker(maar goed je moet er inderdaad van houden)
Laatst bijgewerkt door KimBreda op 17-09-09 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 23:27

Ja klopt, dat had ik ook ergens gelezen! Misschien moet ik toch maar eens gaan investeren in van die kleine handgewichtdingetjes xD

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 23:28

goeie tip heb ik idd wel vaker gehoord :j

ik wil ook dagelijks wat sit ups doen,, ik met geen krachtin mn buikspieren vraag dan ook aan jullie wat verstandig is om mee te beginnen ? :)

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 23:30

Nou je moet eerst even zien hoeveel je er kunt volhouden. En ik kreeg toen in de sportschool te horen dat je het beste bijvoorbeeld 3x 15 kan doen. Dus eerst 15x, dan even beetje tot rust komen, en dan weer 15. En dat steeds meer opbouwen.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 23:31

oke najah at red ik echt niet :o

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 23:32

ik ga ook lekker naar mn bedje,, ik krijg teveel trek dus moet echt gaan :o

doeiii(K)

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 23:33

Je moet het ook opbouwen, daarom zeg ik van; zie eerst hoeveel je aankunt ;) Al zal je met 3x 5 beginnen, je moet toch ergens beginnen :D Ga niet teveel in 1x willen, da's niet goed.
Truste!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 07:43

Met hardlopen [vind ik zelf fijn werken] doe ik 1 rondje wat je Moet lopen, maakt niet uit hoe hard, maar het idee is er ervan dat als het goed is je hem steeds sneller kunt lopen. En als je het dan binnen een bepaalde tijd lukt pak je hem weer wat groter of een ander etc. Dat is leuk omdat je een doel hebt :P Sportschool ga ik ook niet meer doen, word me teveel geld gevraagd.. Maar buiten vind ik zelf ook veel motiverender!
Groetjes
ps; ik wil zo'n 15 kilo kwijt vanaf NU!

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 07:49

Ik wil me hier graag ook melden :wave:

Ik ben in 1 jaar tijd redelijk wat gewicht kwijt geraakt en wil nu de laatste 10 kg eraf krijgen.

Zelf volg ik de Weight watchers wat me erg goed bevalt.

Succes weer vandaag iedereen!!

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 07:58

nou dan wil ik mij bij deze ook melden. Voor mij is er nu ook echt een stop, ben er helemaal klaar mee. Wil er graag ongeveer 10 kilo van af hebben, het is jammer dat ik vanmezelf de kracht niet echt heb om echt door te zetten, maar nu is het echt klaar (denk ik)

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:02

Dit werkt echt!

5 dagen dieet (vetvrij dieet voor hartpatiënten)

Iedere morgen:
1 sinaasappel of grapefruit
1 beschuit of geroosterde boterham
koffie of thee, zonder suiker en melk

maandagmiddag maandagavond

1 sinaasappel of grapefruit 2 tomaten
1 ei 2 eieren, halve krop sla
2 bekers yoghurt (vol of halfvol) 1 beker yoghurt (vol of halfvol)
2 beschuiten of 1 geroosterde boterham 2 beschuiten of 1 geroosterde boterham

dinsdagmiddag dinsdagavond

1 sinaasappel of grapefruit 1 biefstuk tartaar
1 ei 1 tomaat, 1 sinaasappel of grapefruit
2 bekers yoghurt 1 beker yoghurt
2 beschuiten of 1 geroosterde boterham 1 beschuit of 1 geroosterde boterham

woensdagmiddag woensdagavond

1 sinaasappel of grapefruit 125 gram biefstuk of rosbief
1 ei 1 sinaasappel of grapefruit

donderdagmiddag donderdagavond

125 gram kwark 1 biefstuk tartaar
1 tomaat 1 appel
1 zure augurk 2 tomaten
1 beschuit of 1 geroosterde boterham 1 beschuit of 1 geroosterde boterham

vrijdagmiddag vrijdagavond

200 gram vis naar keuze halve krop sla
1 tomaat 1 ei
1 beschuit of 1 geroosterde boterham 1 tomaat

- in het weekend mag u normaal eten. Koffie en thee zonder suiker en melk en mineraalwater kunnen onbeperkt gedronken worden.
- de sla mag op smaak worden gebracht met een beetje zout, azijn en een scheutje olie.
- het vlees moet u grillen.
- als u zich 3 weken nauwkeurig aan dit dieet houdt, bent u gegarandeerd 10 kilo afgevallen.
- u blijft op uw gewicht als u iedere maandag het volgende eet en drinkt:
maandagmorgen: 1 glas water met citroen
maandagmiddag :1 appel en 1 beschuit of 1 geroosterde boterham
maandagavond: halve krop sla, 1 ei en 1 tomaat

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:11

Het zal vast werken, maar daar word ik echt niet vrolijker van! Ik kamp al jaren met m'n gewicht, het is jaren goed gegaan, dat ik net 5 kilo te zwaar was voor het mooie maar daar was mee te leven. Toen ik ging studeren echter... Er zitten nu zéker 20 kilo te veel aan, en idealiter zou ik er 30 af willen. Helaas is het voorlopig al een hele toer om er 5 af te krijgen. Het gaat er gewoon níet af. Ik eer 4-6 boterhammen op een dag, soms een tussendoortje, af en toe wat lekkers, en 's avonds kookt mijn vriend meestal. We lusten allebei geen aardappels dus dat is vaak pasta of rijst. Verder sport ik nog zo'n 3x per week, naast het paardrijden.
Hier ben ik nou vanaf april mee bezig, en hoeveel is er af? 0,0. Ik word er gewoon ZO kwaad van. Ben ook al bij een diëtiste geweest, vorig jaar was dat, zelfde verhaal. Ik eet zoals ze voorschrijven, ik sport zoals ze voorschrijven, en er ging hooguit 1 kilo af in het half jaar dat ik er liep.

Maar we ploeteren maar door ;) Ik voel me in ieder geval gezonder en mijn lijf is ook iets strakker, en dat is ook belangrijk!

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:12

Rani007 schreef:
Dit werkt echt!

5 dagen dieet (vetvrij dieet voor hartpatiënten)

Iedere morgen:
1 sinaasappel of grapefruit
1 beschuit of geroosterde boterham
koffie of thee, zonder suiker en melk

maandagmiddag maandagavond

1 sinaasappel of grapefruit 2 tomaten
1 ei 2 eieren, halve krop sla
2 bekers yoghurt (vol of halfvol) 1 beker yoghurt (vol of halfvol)
2 beschuiten of 1 geroosterde boterham 2 beschuiten of 1 geroosterde boterham

dinsdagmiddag dinsdagavond

1 sinaasappel of grapefruit 1 biefstuk tartaar
1 ei 1 tomaat, 1 sinaasappel of grapefruit

woensdagmiddag woensdagavond

1 sinaasappel of grapefruit 125 gram biefstuk of rosbief
1 ei 1 sinaasappel of grapefruit

donderdagmiddag donderdagavond

125 gram kwark 1 biefstuk tartaar
1 tomaat 1 appel
1 zure augurk 2 tomaten
1 beschuit of 1 geroosterde boterham 1 beschuit of 1 geroosterde boterham

vrijdagmiddag vrijdagavond

200 gram vis naar keuze halve krop sla
1 tomaat 1 ei
1 beschuit of 1 geroosterde boterham 1 tomaat

- in het weekend mag u normaal eten. Koffie en thee zonder suiker en melk en mineraalwater kunnen onbeperkt gedronken worden.
- de sla mag op smaak worden gebracht met een beetje zout, azijn en een scheutje olie.
- het vlees moet u grillen.
- als u zich 3 weken nauwkeurig aan dit dieet houdt, bent u gegarandeerd 10 kilo afgevallen.
- u blijft op uw gewicht als u iedere maandag het volgende eet en drinkt:
maandagmorgen: 1 glas water met citroen
maandagmiddag :1 appel en 1 beschuit of 1 geroosterde boterham
maandagavond: halve krop sla, 1 ei en 1 tomaat

Dit "dieet" werkt zeker, vooral als je goed wilt gaan crashen en daarna weer 15 kg aan wilt komen... Bij het afvallen is het belangrijk om niet te weinig te gaan eten waardoor je lichaam op de spaarstand komt te staan. Als dat gebeurt, door bijvoorbeeld bovenstaand "dieet", zal je zodra je normaal gaat eten aan komen omdat je lichaam alles vast gaat houden.

Gewoon een gezond eetpatroon & voldoende beweging is al voldoende. Waarom is het eigenlijk allemaal zo moeilijk :D

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:12

Hallo,
mag ik me ook melden? Het afgelopen jaar ben ik zo'n 7 kilo aangekomen doordat ik ander werk ben gaan doen waar ik minder in beweeg, maar wel mijn eetpatroon hetzelfde gehouden. Ondertussen zitten al mijn broeken te strak of pas ik ze zelfs helemaal niet meer, dus de maat is vol!!!
Ik wil het gaan proberen door goed op te letten dat ik niet snoep en meer te gaan bewegen. Eigenlijk wil ik liever niet teveel gaan snijden in de gewone maaltijden. Vind het niet erg als het wat langer duurt, ze zijn er ook niet binnen een week aangekomen. Ben heel bang dat k anders zo aan t jojoen ga.
Vind t een leuk idee om elkaar er zo door te slepen en idd bij de andere topics is het lastig om er nog bij te komen, dus ik hoop dat k hier nog welkom ben....
Heel veel succes allemaal!!!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:17

ad0rey0u schreef:
Ja, hier nog 1 :)
Ik wil toch eigenlijk wel 20 kilo kwijt, in een jaar. Moet te doen zijn toch? Ik ben gisteren begonnen met hardlopen, en aangezien ik een super slechte conditie heb, wil ik dit rustig opbouwen :) Vandaag dus een dag rust, en morgen weer even lopen. Ik hou het niet lang vol, maar tussendoor dan maar gewoon wandelen, en zo steeds beetje opbouwen.

Ik weet niet of je graag met je mp3 speler loopt, maar anders is "Start to run" misschien iets voor je? Dat helpt je heel goed met opbouwen van je training en is speciaal voor beginners :j