Ik vind mezelf saai!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Re: Ik vind mezelf saai!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 08:38

Ik had precies hetzelfde! Iedereen om me heen liep altijd leuk gekleed en ik liep altijd in een wijde spijkerbroek met een simpel shirtje. Ook zo saai gekleed, vond ik altijd.
Nu loop ik zo ook nog wel eens, maar ook combineer ik veel. Vooral in de winter kan je veel combineren met topjes, shirtjes, vestjes, riempjes etc! Ook kijk ik veel af bij andere mensen of op paspoppen. En vraag raad in de winkel. Dan leg ik het probleem gewoon beetje uit en dan helpen zij mij zoeken.
En nu loop ik steeds minder saai gekleed, vind ik zelf.
Helaas heb ik nog wel steeds de neiging om saaie kleding te kopen, dus ben nog niet helemaal tevreden. Ja, het kost wel veel geld, maar ach, daar zijn we meiden voor ;)
Ik moest (en moet zelfs nog) ook erg wennen hoor. Vind het dan leuk staan bij anderen, maar bij mezelf weet ik niet zo goed. Zo ook gisteren op het voetbalveld, had ik iets aan wat bij anderen leuk zou staan, maar zelf wist ik het niet hoe het bij mij stond. Maar ik kreeg hele leuke reacties van vriendinnen!
Dus je moet er gewoon aan wennen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 09:00

Wil je graag een ander soort kleding dragen voor jezelf, of stiekem voor anderen? Je schrijft dat je verder helemaal niet saai bent en ook niet de indruk hebt dat anderen dat vinden, dus veel mensen geven blijkbaar meer om jouw persoonlijkheid dan om jouw (eventueel) saaie kleren. ;)

Ik herken het wel, maar ik heb jaren geleden besloten dat ik nou eenmaal ben wie ik ben en me niet 'hipper' of modieuzer voor ga doen dan ik eigenlijk ben. Ik voel me op mijn best in die spijkerbroek met dat simpele shirtje en dat straal ik dan ook uit. Dan ben ik zo 'echt' mogelijk en dat is juist wat veel mensen leuk vinden. :)

Als je het echt voor jezelf wilt doen zou ik het stapje voor stapje doen. Niet gelijk je hele outfit veranderen, maar alleen een ander shirtje bijvoorbeeld. Aan schoenen zou ik niks doen, ik vind het altijd zo'n stom gezicht als mensen op schoenen lopen waar ze zich eigenlijk niet prettig in voelen, of zelfs niet eens goed op kunnen lopen. Ik vind het juist prachtig als mensen gewoon zichzelf zijn, met de kleding die bij hen past!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 09:04

Schat, ik ben altijd overdressed. Maar als ik in mijn glitterjurk het vuilnis wil buitenzetten, dan doe ik dat gewoon!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 09:06

Je zou natuurlijk ook wat leuks kunnen doen met shirts die je nu saai vind :)
Een print of tekst er op maken met transferpapier (die van Bruna, voor donkere kleding werkt prima), dan past het precies bij wat je wil. Of je zou je eens kunnen wagen aan zelf wat kleding maken, ik ben daar net mee begonnen en het is makkelijker dan ik dacht :j Bovendien heb je dan iets wat echt bij je past en echt uniek is :j

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 10:54

Ik denk dat iedere vrouw deze fase wel eens bereikt :j

Trek eens een gewaagde outfit aan, doe onhandige dingen aan.
Gewoon eens voor een dagje!

Ik ben de afgelopen weken ook veranderd in kledingstijl, ik heb nu eigenlijk vooral jurkjes aan :=
Handig, nee niet echt, maar leuk? Ja zeker :D

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 11:52

Mijn kledingstijl is een beetje stoer, maar toch vrouwelijk. (Dus als ik een wijde broek aan heb, een strakker truitje etc.)

Je ziet mij echt bijna nooit in rokjes lopen! Heb nu wel een systeem gevonden om van een sjaal een rokje te maken (en nee het zakt niet af). Maar dan gaan daar weer lompe schoenen onder. Ik ben niet zo'n meisjes-meisje dus kleed me ook niet graag zo.

Misschien ook wel een idee voor jou als je het allemaal toch net wat te bloot/sexy vindt. Het blote aan de ene kant van je lijf, compenseren met de andere kant (dan bedoel ik natuurlijk onder en boven).

Uiteindelijk maakt het niet uit wat je aan hebt, zolang jij het maar leuk vindt staan en je er lekker in voelt.
Zo kan een simpele joggingbroek je ge-wel-díg staan terwijl die modieuze skinny jeans maar niks is.

Ik kan de raarste combi´s aantrekken die ik wil, zolang ik zelfverzekerd rondloop zijn er toch altijd wel een paar mensen die naar me kijken (op de goeie manier dan hè =P)

Wear the clothes, don't let the clothes wear you ;)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 20:03

Tja, ik wil mezelf gewoon leuk vinden - wat anderen vinden of met de mode meegaan interesseert me absoluut niet. Je moet natuurlijk een beetje meebuigen met de trend omdat dat nou eenmaal in de winkels komt, en anders moet ik mezelf een alto/gothic stijl aanmeten en dat vind ik dan ook weer niet wat. ;)

Ik ben iets meer een meisjes-meisje dan je van mijn interesses zou denken, vind mezelf een goede combo eigenlijk. Wil in ieder geval gewoon wat ik in die spiegel zie leuk vinden, dan kan het mij niet schelen of iemand anders het niet leuk vindt! :D

Wat wel zo is is dat ik op het moment behoorlijk aan het krimpen ben wegens een dieet (kont was 2 maten groter dan de bovenkant, en dan ziet niets er uit natuurlijk) dus een aantal broeken begint ook te slobberen, maar ik pas ook weer wat "oude" broeken die er nog best goed uitzien. Alleen de spijkerbroeken (heb er voor mezelf altijd maximaal 2 en nog loop ik in niks anders als ik de kans krijg) moeten binnenkort vervangen worden... is niet anders.

Die mode-forums zijn wel leuk, en fijn te zien dat al die langere shirtjes in komen! Ik ergerde me echt rot aan al die te korte shirtjes die mijn kont-bovenlijf overgang HEEL raar maakten. Zeker omdat de broeken tegelijkertijd ook nog best laag zaten.

Ehm, tja... Heel erg bedankt in ieder geval iedereen, ik zal eens gaan kijken wat ik ermee kan doen! ;) Behalve een hele zooi nieuwe shirtjes kopen. Daar ga ik nooit sponsoring voor kunnen krijgen (lees: mn moeder houdt me tegen voor ik ook maar een cent kan uitgeven hahaha :+).

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 20:32

Nemurin schreef:
Dat is ook zoiets! Meer rokjes willen dragen, maar het niet doen omdat ze dan weer onhandig zijn op de fiets, of het toch te overdressed vinden omdat ik zoiets midden in een schooljaar besluit, verlegen word met alle opmerkingen omdat ik dat normaal natuurlijk niet doe, en net op die dag iedereen ineens in een spijkerbroek loopt!

Brede riemen om mijn middel puilt mijn buikje een beetje onderuit als ik zit om een of andere reden, en sowieso vind ik het een tikje in de weg zitten... maar eigenlijk ben ik daar dus ook gewoon weer te schijterig voor omdat ik het "normaal nooit doe" en dus bang ben dat het vrienden op gaat vallen ofzo. Dat soort dingen dan weer.

Dus dat zijn allemaal smoezen...

Dat denk ik dus ook altijd.. dan ga ik shoppen en dan zie ik iets wat ik wel leuk vind, maar dan heb ik altijd zoiets van, das niks voor mij of dat staat mij toch niet.. dan voel ik me ook niet prettig in, terwijl het eigenlijk best leuk staat. Of dan zie je iemand lopen en dan vind ik dat ze leuke kleren aan heeft, maar zelf zou ik het dan niet "durfen" dragen.. heel stom :(

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 21:31

Haha, dat heb ik ook regelmatig dat ik de kast open trek en dat er niets in lijkt te hangen wat me ook maar aanstaat, heel vervelend natuurlijk! (uiteraard vorige week nog aangehad en daar prima tevreden mee) Zelf heb ik het geluk dat mijn moeder en ik dezelfde maat kleding en schoenen hebben en ik dus ook een 'dubbele' kledingkast heb en daardoor sneller variatie aan kan brengen.

Ik probeer altijd nieuwe dingetjes met elkaar te combineren, om zo toch weer 'wat nieuws' te hebben. Verder volg ik in de boekjes vaak de laatste modetrends en probeer daar mijn eigen twist aan te geven (bijv.: de schotse ruit is weer hip, maar mij zul je niet snel een totaal geruit jurkje zien, maar bijv. een sjaalt of geruit truitje dan weer wel). Accesoires kunnen ook erg handig zijn om net wat anders aan te hebben, zonder dat ze al te opvallend hoeven te zijn. (ook niet te veel accesoires in 1 x gebruiken). Denk aan verschillende riemen, haarband e.d., sjaaltjes of armbanden.

edit: Het heeft gewoon tijd nodig om je eigen stijl te leren kennen en ontwikkelen. Ik hou bijv. wel van casual kleding, maar ook zakelijke casual vind ik prettig om te dragen. Soms moet je dan ook eens tegen je zelf zeggen van 'zo'n shirtje ga ik niet meer kopen dat past niet in mijn garderobe stijl die ik wil en die bij me past'.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:34

Ik heb tegenwoordig ook maar een 'saaie' kledingstijl :+ vroeger liep ik rond in die wijde felle skatebroeken, met shirtjes met wijde mouwen. Niet Gothic, wel anders. Nu zie ik dat het ook een soort van aandachtstrekkerij was. Nu ik iets meer mezelf durf te zijn, of kan zijn, of ben geworden weet ik veel :D durf ik juist de normalere kleding aan zonder op te vallen.

Maar laatst zag ik iets en dat móest ik gewoon hebben := een bruine leren jack, die op een harley davidson niet mis zou staan. Dik leer. Paste perfect. Ongelooflijk stoer (te stoer, haha :+ ) vijftien euro. :D

Dat ding is eigenlijk te gek voor woorden maar ik ben er gek op :) rij er ook mee paard buiten (met een motorjack ja :D )

Soms is het gewoon heerlijk om net één gek kledingstuk te hebben :D

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 10:37

Roane schreef:
Volgens mij heeft elke vrouw dat wel een keer... Daarom zitten onze kledingkasten zo vol :j

Mijn kledingkast zit zo niet vol, dat ik voortdurend in herhaling moet vallen, ook erg saai... := En het niet saaie dat in mijn kast hangt, als ik dat draag dan wil mijn man niet in het openbaar met me gezien worden... :') (ik heb een op maat gemaakte, zebraprint fluwelen lange jas in trenchcoat model... zo gaaf imo, maar ERG opvallend en dan druk ik me zwak uit... := )

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:41

@Roane, klinkt wel stoer dat motorjack!
@vikkie, oei gewaagd zeg die trenchcoat van jou, (heb je er toevallig een foto van?) dat zou dan weer niet bij mij persoonlijkheid passen. Maar het is wel zo'n kledingstuk dat je basis garderobe wel net eventjes op kan fleuren, al is zoiets niet altijd gepast.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:51

Herkenbaar! Maar ik vind mijn kledingsstijl dan niet saai, maar mijn smaak verandert gewoon af en toe eens drastisch. Ben op het moment beetje bezig met het volledig veranderen van de inhoud van mijn kleerkast :+
Maar dat je de indruk hebt dat anderen er 'leuker' bij lopen met ongeveer dezelfde kleren, das iets menselijks denk ik, en niet waar hoor. Heb soms ook dat gevoel, maar dat komt omdat je jezelf niet kan zien lopen ermee, je kan alleen naar beneden kijken om te zien hoe je erbij loopt :+
Ik vind persoonlijk dat schoenen een hele stijl kunnen veranderen. Dus ipv laars onder de broek, eens over de broek doen. Of pumps bij die broek en zo wat combineren

succes

Charlie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:57

Mijn tip:

investeer een keer in een kleuren-/stijladvies! (Of vraag het als 'groot' kado van je ouders, vriend, etc voor je verjaardag).
Leuk & handig!
Bij een kleurenadvies kijken ze naar de kleur van je haar en ogen en naar de 'ondertoon' van je huid (geel of rood). Meestal wordt je dan ingedeeld in een type: lente, zomer, herfst of winter; met de toevoeging warm of koel ervoor. Dan krijg je een kleurenkaart met de kleuren die jou het beste staan mee naar huis.
Heel erg handig als je gaat shoppen: je kan een groot deel van de winkel overslaan , gelijk naar 'jouw' kleuren lopen en dan kijken of je de pasvorm leuk vindt (ik doe ook bijna geen misaankopen meer).
Ik had heel veel zwart en wit in de kast hangen(was op zich al goed, want dat blijken mijn basiskleuren). Maar nu koop ik ook veel knalkleuren: paars, roze, zeegroen/blauw. Ik heb zelfs van het voorjaar een knalroze jas gekocht: ik wist zeker dat het leuk zou staan & heb toen de knoop doorgehakt!

Soms kan je dan het kleuradvies nog combineren met een stijladvies, dan kijken ze volgens mij meer naar je lichaamsbouw.

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:14

waar laat je zo iets doen charlie82 ?
en wat mag dat gaan kosten?

Mag ook via PB ;)

Charlie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:23

Stephaniiee_ schreef:
waar laat je zo iets doen charlie82 ?
en wat mag dat gaan kosten?

Er zijn best veel bedrijven die het aanbieden. Heb even voor je ge-googled: http://kleuranalyse.net/Zuid-Holland.html voor adressen in Zuid-Holland.
Ik heb mijn kleuradvies gehad bij ImageProof in Haarlem (via dat adres had mijn man ook kleuradvies gehad, was een verplicht onderdeel voor zijn werk).
Kosten zijn nu voor een particulier: doordeweeks € 139, op een zaterdag € 150,- (incl. btw).

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:24

oke dankjewel :)

Charlie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:27

Graag gedaan hoor! ;)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 15:57

Hmmm ja maar met dat kleuradvies ben ik bang dat ik in winter ingedeeld word en dan heel koude kleuren moet dragen. ;) Gelukkig ben ik niet zo verzot op rood dat ik dat nou zo graag wil houden. Heb eigenlijk liever wat meer blauw in de kast, dat staat wel mooi bij mijn ogen geloof ik.

In ieder geval, klinkt leuk, maar ga er waarschijnlijk niets mee doen. Toch goede tips weer hier vandaag, alleen jammer dat je met mijn kuiten meestal toch maar net in de laarzen past, dan gaat de broek er echt niet nog eens bij passen. Terwijl me dat dan eigenlijk voor bepaalde soorten laarzen best leuk lijkt, al duurde het dus heel lang om eraan te wennen dat mensen dat deden...

Heb vandaag gewoon iets aangetrokken waarvan ik dacht "kijk dat is best wel leuk" en dat dacht ik ongeveer tot ik een half uur college had gehad. Toen hield het wel weer op. Waaraan ligt dat toch? :+

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:08

Ik heb het zelf ook hoor :j .
Dan heb ik een hele kast vol met kleren en dan nog weet ik niets leuks te vinden :P
Maar, en tshirt en spijkerbroek zijn toch ook leuk.
Met een leuke riem en ketting kun je het altijd wat 'opleuken'.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 16:09

Het is trouwens ook zo dat je dan inderdaad die hele kast vol kleren hebt... En dat je steeds 3 dezelfde dingen draagt ofzo en dan ben je dus ergens halverwege de week (als je geen tijd hebt om te wassen) toe aan je minder leuke dingen.

En die drie dingen die je draagt raak je dus heel snel op uitgekeken. Belabberd allemaal. ;)

Ik ben behoorlijk tegen een simpel t-shirt plus spijkerbroek. Dat vind ik echt van die... nou ja misschien ligt dat aan het grijze muisje dat mijn vader zijn vriendin durft te noemen. Die loopt in haar vrije tijd blijkbaar in niets anders en op haar werk gaat ze nou ook niet bepaald goed gekleed. En dat laatste kwam van mijn broertje, wiens mening qua mode vooral is "Ik trek wat uit de kast en verder kan het me niet schelen, stelletje zeurpieten!"

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:15

Ik heb ook een hele kast vol, maar mijn nieuwe kledingkast is ook veel te klein :P

Ik ga volgende week weer winkelen en ben van plan om alleen maar dingen aan te schaffen waarvan ik denk 'Ja superleuk!!', want vaak kop ik dingen waar ik over twijfel en dan thuis spijt krijg en het weer saai vind.

Charlie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:38

Citaat:
Heb vandaag gewoon iets aangetrokken waarvan ik dacht "kijk dat is best wel leuk" en dat dacht ik ongeveer tot ik een half uur college had gehad. Toen hield het wel weer op. Waaraan ligt dat toch? :+

Voel je je op een gegeven moment dan niet meer op je gemak in die kleding? Het klinkt een beetje alsof je, zodra je iets anders aantrekt dan wat je meestal doet, je toch een beetje onrustig voelt. Ben je dan bang dat andere mensen meer op je gaan letten?

Qua laarzen: ik ken het idee. Heb ook flinke kuiten en dan wordt je niet altijd vrolijk van laarzen passen. Heb je in de buurt misschien een 'goede' schoenenwinkel zitten met laarzen met een ruime schacht? (bij bijvoorbeeld Cinderella)

Enne:
Citaat:
Hmmm ja maar met dat kleuradvies ben ik bang dat ik in winter ingedeeld word en dan heel koude kleuren moet dragen. ;)

Ik ben ook een koel wintertype & ik mag - heel koel 8-) - fuchsia roze dragen ;)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 19:28

Had afgelopen jaar laarzen van Sascha Shoes gekocht - geweldig, alleen nu dus alweer stuk aan het gaan. Ik kijk er niet naar uit, maar binnenkort moet er inderdaad laarzen geshopt worden. Daarbij komt nog dat ik een tijd van die wijd uitlopende pijpen had (compleet zat trouwens, ik heb liever rechte pijpen, dat staat toch beter) dus dan krijg je ze echt niet bij je laarzen in.

En nu is fuchsia roze niet mijn kleur (hoewel ik 1 zomertopje heb in die kleur en het staat echt stoer, is alleen wel heel bloot :+) maar dat is inderdaad niet wat je verwacht!

En tja, het zijn wel mijn eigen kleren, en ik vind mijn eigen stijl saai, DUS dan denk ik als ik in mijn eentje sta voor de spiegel van nja dat kan wel. En dan kom ik aan en dan is iedereen zoveel leuker met zoveel simpelere dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 12:22

oooh herkenbaar!
vroeger zag ik er altijd mega extreem uit(roze haar,grote lompe schoenen...kortom..je kon er niet omheen)..
Tegenwoordig dressed down.

De tip is vaker gegeven:
accesoires!
Fijne riemen,oorbellen,ringen,nagellakje.make-upje, haarspeldje.

Probeer je mooie dingen te accentueren.
Zo ben ik soms(nouja,vaak)compleet in zwart gekleed. Maar met enkele opvallende accesoires toch weer anders dan anders.
Kijk ook eens op de online H&M, misschien kun je daar wat leuke tips/ideetjes opdoen.
Ook bijvoorbeeld combinaties van kleurtjes of materialen die je zelf minder snel zou bedenken!!