Eetbuien, heeft iedereen die?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 14:48

Mijn hele dag is een eetbui. :Y)

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 14:55

haha, hier nog 1 die wilde dat het bleef bij 4 speculaasjes.
Ik eet met gemak een pak koekjes, een zak chips & een reep chocolade achter elkaar op hoor!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 14:57

Of iedereen eetbuien heeft? De meeste mensen wel volgens mij. Mijn moeder, zus, vriendinnen en ik zelf in ieder geval. Volgens mij hebben jongens er vaak wat minder last van maar dat weet ik niet zeker.
Ik denk dat zo'n eetbui mits het niet te vaak gebeurd niet zoveel kwaad kan. En je moet verder natuurlijk wel gezond blijven eten zodat je genoeg vitaminen binnen krijgt.

Dani

Re: Eetbuien, heeft iedereen die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 15:01

Eetbuien heeft iedereen denk ik wel eens, zeker als je om wat voor reden ook hormonaal of geëmotioneerd bent. Het wordt pas een eetstoornis als het je in je dagelijkse leven gaat belemmeren, en als je constant met eten bezig bent.

Sowieso is een eetbui niet hetzelfde als een boel achter elkaar eten, het is pas een eetbui als je écht niet meer kunt stoppen, als je er geen controle meer over hebt voor je gevoel.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 00:08

Eetbuien heb ik altijd al gehad. Maar ze waren gewoon. Dan graaide ik de lekkerste dingen uit de kast en at het op m'n kamer achter de computer tijdens het gamen/msn-en op. :+

Helaas rond m'n 17/18e kwam ik er ineens wél van aan. Op dat moment had ik het nog niet zo door en boeide het me niet, totdat ik op mn 19e 10 kilo zwaarder was dan normaal. Ik ben van mezelf altijd heel dun geweest, dus ik voelde me echt niet lekker met die extra kilo's. Van schrik ben ik toen heel extreem gaan lijnen en was die kilo's in 2 maanden kwijt. Daarna volgde een lange periode van (te) weinig eten. Maar, áls ik iets lekkers at moest álles meteen op. (Vrat zo een zak met anderhalve kilo noten leeg, terwijl ik vantevoren nog geluncht had met 2 grote broodjes gezond. := ).

En deze zomer ben ik dus ontzettend gigantisch veel gaan vreten.. :\ Ik heb mezelf niet meer in de hand en het is gigantisch doorgeslagen. Ik zit nu net op kamers en dacht dat het dan wel zou minderen. Maar niet dus! Dan ga ik van pure ellende boterhammen smeren met dubbeldik chocopasta/hagelslag. :P Heb net gewoon uit de pot pasta zitten lepelen! Moest er vroeger niet aan denken! Gatver!

Ik eet maar en eet maar totdat m'n maag gewoon helemaal uitpuilt. := Het voelt bijna alsof ie scheurt. Het is vreselijk en ik wil er nu van af. Ik begin weer dikker te worden en al m'n leuke kleren pas ik nog amper. En ik erger me aan m'n bolle vadsige volgevreten kop. :') Ik wil er graag van af, weer normaal kunnen eten net als vroeger. Ik denk dag en nacht aan dat kl*te eten, heb zelfs boulimia 'trekjes'. Het wordt steeds erger en erger. Ik snak weer naar de onbezorgde kijk op voedsel zoals ik die vroeger had..

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 00:22

Ik heb wel eens een vreetkick als ik ongesteld ben, dan eet ik echt vet veel. En ongezond. Maar heb dan ook weer het voordeel (of nadeel net hoe je het bekijkt) dat het niet manifesteerd in kilo's..

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 13:49

haha heb ik nou nooit last van :=
grapje dus. :))
het hoort bij de leeftijd zeg ik altijd maar :).

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 15:53

Hahaha, zou 't? Dus we zijn nog te redden? :P

Nikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 15:56

Fiffill schreef:
Mijn hele dag is een eetbui. :Y)

Here the same.. :')

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 17:31

Ik eet de hele dag door..

Ik zit nooit vol. Echt er moet echt onwijs veel in gaan wil ik vol zitten. Zo kan ik een kwartier na mijn ontbijt een liga gaan halen, een halfuur na die liga een paar crackers, en ga zo maar door :+

Snoepen doe ik minder, maar als ik snoep...Gister had ik chips, en ik kan die zak gewoon niet weg leggen tot hij leeg is. Dag daarvoor had ik een zak zure matten, een reep chocolade, 6 mini-brosjes, en daarna nog een bord patat met een frikandel en een kroket. En nog niet vol zitten. :+

Moet er helaas wel op letten. Oh hoe graag ik de stofwisseling van mijn vriendinnen zou willen hebben...

En dan te bedenken dat ik een mindere periode op een paar crackers per dag leefde..:o

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 10:13

Ik weet niet in hoeverre vreetbuien normaal zijn. Ik heb er in ieder geval nog nooit last van gehad.
Natuurlijk wel de lekkere trek en dan voornamelijk tijdens en rond de ongesteldheid. Dan heb ik ook meer zin in zoet en dan gaan er wel een aantal chocoladerepen doorheen. Maar geen vreetbuien waarbij ik me volprop met vanalles en nog wat. Moet er niet aan denken. Het beperkt zich dan gelukkig tot wat lekkers snoepen en dan is het weer over. Ik weet dus niet of dat wel normaal is als je in korte tijd zoveel kan wegwerken. Ben soms toch heel blij met mijn ingebouwde 'rem', ik zit zo vol. Ik lust alles maar ben snel verzadigd en als ik teveel eet word ik misselijk, ik vind het prima zo.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 10:19

Volgens mij hebben de meeste mensen wel eens een eetbui, maar vaak is dat vanwege emoties of andere dingen en komt dat dus maar soms voor.. Ik heb ze ook wel eens, vroeger best vaak toen voelde ik me vaak rot. Nu eigenlijk niet meer dus die eetbuien komen eigenlijk maar heel soms voor. En dat is meestal als ik een lange dag school heb en we even naar de appie gaan omdat we ons vervelen :=

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:28

Oh ja hoor, ik kan er ook wat van. En dat is me helaas ook wel aan te zien.. Ben maar 1.63 en ik ga de 70 kilo zeker voorbij. Ik moet wel zeggen dat ik mezelf al heel snel schuldig voel, en dat ik dan ook makkelijk kan stoppen. Als ik er écht genoeg van heb, gooi ik het overgebleven eten gewoon weg. Bijvoorbeeld bij een zak chips en koekjes. Dan kan ik daarna ook niet meer in de verleiding komen. Maar ik ga er wel altijd lekker voor zitten met bijvoorbeeld een goed boek of inderdaad dr. phill. Ik geniet er dan echt van, en het is niet zo dat het ook in sneltreinvaart gaat. Je hoort ook wel eens van meiden dat ze zich achteraf niet eens konden herinneren wat ze eigenlijk geproefd hebben. Dat heb ik niet. Maar ik vind lekker eten gewoon een genot, ben een uit de hand gelopen bourgondiër denk ik :=

LadyLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:07

Ik heb er ook last van. Vind het zelf echt vreselijk, soms kan ik echt boos op mezelf worden als ik weer eens een vreetbui heb gehad. Maar je komt er zo moeilijk vanaf.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:22

Rebeccaa schreef:
Ik wou dat het bij mij bleef bij 4 speculaasjes. :o
Ik eet een heel pak speculaas op, en daarna een zak chips .. en dan ben ik echt kotsmisselijk. :o

Vroeger vrat ik ook een heel pak op, alleen toen kwam er een moment dat ik bijna 100 kilo woog en er iets moest veranderen. Dus als ik er nu 4 achter elkaar eet voel ik me al heel schuldig, haha!

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 09:20

Ik het het ook. Ik ben niet dik, maar ben de laatste tijd toch wat bijgekomen. Ik voel me er echt niet goed bij, maar toch blijft het duren. En dan heb ik van die vriendinnen die gewoon goed op hun eten kunnen letten en dan weigeren. Maar bij mij wordt het juist erger, ik vreet dan nog meer. Het heeft bij mij wel met emoties te maken, maar braken ofzo komt er bij mij wel niet :)

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 09:30

euhm :D
ik heb gewoon de slechte gewoonte om (net als moiryn) de hele dag door te eten als ik thuis ben...
het rare is... dat àls ik zoveel eet, het eigenlijk alleen maar groente/fruit crackers/gezonde koekjes zijn...
en op dagen als ik wél iets gedaan heb en 's avonds thuis kom, dan gewoon 1 stukje chocolade neem... :+

Maar eetbuien, nee, wat ik doe is gewoon uit verveling voortdurend zorgen dat ik iets te knabbelen heb, al is het een tomaat :o

met een bmi van exact 20 zorgt deze gewoonte dus zeker niet voor overgewicht ;)