Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 19:53

PW, een goede buur is beter dan een verre vriend en goede buren zijn prettig, dat merk ik nu wel. Als je behoefte hebt om te rusten dan zal je lichaam het nodig hebben dus luisteren ernaar! Goed dat de groep er van geleerd heeft. Hoe was het vanavond, weg kunnen gaan voor je over je grenzen ging? Hoe vond je zwager het verassingsfeestje?

Pilipa, wat fijn dat de les goed ging, hoe is het met jou en op je werk, al wat verbetering?

Petulan, is de soep gelukt? Nog iets over je stage gehoord?

Angela, wat fijn weer positieve berichten van je, had nog aan je gedacht. Wandelen en afvallen gaat je goed af! Wat doet ze met zo'n reading? Ik heb ook een kat die niet helemaal zindelijk is dus misschien is het iets? Wat is het 'probleem' van jou kat? Succes dinsdag bij de psych. hoop dat ze jullie kan helpen. Wat een goed teken dat je alweer aan de toekomst/werk denkt, zo ga je steeds vooruit. Leg de lat niet te hoog, het komt zoals het komt.

Hier gaat het wel, was een vermoeiende maar wel leuke dag. We hebben hotstone massage gehad, wat erg lekker was, lichaamspakking, nog diverse massages en heerlijke lunch. Was wel een lange dag vanmorgen om 7.30uur vertrokken en om 19 uur weer terug thuis, we zijn aansluitend uiteten geweest om de dag af te sluiten. Voelde me niet altijd even op mn gemak maar buiten een beetje pijn op de borst is alles goed gegaan, soms was ik echt ontspannen. Ben ook wel moe nu.

Mn vriend komt woensdag over een week thuis *\o/* , het gaat wel opschieten nu maar op andere momenten duurt het lang. Hij wilt ook graag naar huis en maakt lange dagen, van 7 tot 22uur. Vanavond was hij te vroeg met bellen, ik was nog bij mn ma dus dat was wel jammer, dat praat toch niet zo makkelijk maar we hebben elkaar weer gehoord. Mn schoonouders zouden eerst nog niet meegaan met ophalen, ik mocht het beslissen maar ik denk dat hij het wel leuk vind. Zn moeder wilde gelijk mee, zn pa gaat alleen mee als er vertraging is want anders moet hij er een dag vrij voornemen.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:44

Hoop dat het positief was dat het rustig was hier vanavond, ik zal zo eens naar bed gaan. Slaap lekker en tot morgen. :Z

Flappie, hoe gaat het met en bij jou?

Anoniem

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 23:10

CIV: Mijn kat heeft niet echt een probleem, hij kan alleen soms wat baldadig zijn.. Wil gewoon even zijn kant van het verhaal horen.

Toen ze met mijn poesje Uzi heeft gepraat, heeft ze haar gevraagd waarom ze langs de bak plaste. Dit was overigens heel kort voordat ik ben ingestort. Uzi had dit al veel langer door blijkbaar, en wilde me dat zo aangeven. Ze plaste langs de bak omdat ze bang was om weer te verhuizen, bang dat het fout zou gaan tussen mij en Pascal, en ze snapte niet waar mijn ex gebleven was. Ze had er veel moeite mee dat hij nooit meer contact had gezocht met haar. Die vrouw wist door een foto zo veel vertellen, dat kon ze nooit weten. Gewoon eng.

Uzi heeft nu een eigen 'kamer' gekregen waarin ze zich kan terugtrekken als er ruzie of iets dergelijks is. Nu gaat het heel goed met haar!

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 23:18

hoi meiden, ik heb wel meegelezen de voorbije dagen maar had even niet de puf om te reageren. Had nl weer de nodige stress met mijn schoonfamilie de voorbije dagen. Mijn vriend zijn ene zus waar hij ook boos op is om verschillende redenen, had hem 3 dagen terug op stal aangesproken over van alles en nog wat (ik was er zelf niet bij). Waaronder ook dat ze het contact wou herstellen en dat ze zogezegd zelf ook problemen had met zijn ouders en dat ze zelf veranderd is het voorbije jaar (hij had nl aangekaart dat hij haar niet vertrouwd en nog andere dingen).

Maar ik heb nog steeds geen lekker gevoel bij haar en vertrouw haar gewoon voor geen meter dus had er een erg dubbel gevoel bij. De dag erna waren we op stal en had ik tegen haar vriend dag gezegd en tegen dat zij in beeld kwam, was ik aan de telefoon met een vriendin en had dus geen dag gezegd toen ze langs me liep. Word ik daarna door der vriend er op "aangevallen" dat ik overduidelijk tegen hem wel dag zeg en dat het hem en haar opvalt dat zij geen dag krijgt. En of dit bewust is enz... Ik heb het nodige verweer hier tegen ingebracht dat ik de laatste keren dat ik haar gezien heb gewoon dag had gezegd en dat ik er niet zo van hou om door hun gedwongen te worden om dag te zeggen enz...
Maw ik was er al weer klaar mee. Krijgen we 's avonds een bericht dat ze met een schone lei willen beginnen en er iets willen op drinken en dat deze stress niet goed is voor haar en haar zwangerschap (ze is een maand of 5 zwanger en nu heeft zij ineens last van stress; maw ze maakt van ons probleem haar probleem en zij moet weer in het middelpunt van de belangstelling staan zoals vaak en zo ziet mijn vriend het gelukkig ook)

Nu hebben we gelukkig erg goede vrienden op stal rondlopen die mij al meerdere keren hadden aangegeven dat ze van haar dingen over mijn vriend had horen zeggen tegen haar ouders die echt niet door de beugel kunnen. Dus ik had aan mijn vriend gevraagd of hij even met hun wou praten over hoe of wat, want ik wist het even niet meer. Hij is vanavond een hele tijd aan het praten geweest met die vriend en zijn conclusie was dat hij genoeg wist en dat ze dus wel degelijk niet te vertrouwen is.

Sorry voor de lange uitleg maar wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ik vaak dingen aanvoel bij mensen die mijn vriend dan niet ziet en dan zit ik zo vaak in een tweestrijd met mezelf.
In dit geval had ik de strijd van mijn eigen hersenpan die riep: ze is niet te vertrouwen, steek er geen tijd en energie in op dit moment, denk aan je zelf en dan aan de andere kant het "schuldgevoel" van dt het niet eerlijk is tov mijn vriend dat ik niet terug het contact wil opnemen...
Ik heb het enkele maanden geleden 1 keer gedaan met zijn ouders voor hem (had er toen zelf ook geen lekker gevoel bij) en heb daarna des te harder van hun het mes in mijn rug gekregen, waardoor ik nu erg voorzichtig ben geworden... ALs jullie me snappen tenminste. Mijn gevoel over mensen bedriegd mij jammer genoeg niet vaak en is soms erg moeilijk als iemand die naast je staat en waar je erg om geeft en bezorgd om bent, het niet zo snel doorheeft. En ik voel mij ook soms schuldig en stel me dan de vraag of ik hem weghou van zijn familie terwijl het echt wel zijn eigen keuze is. Hij zei straks ook nogtegen me dat als hij ooit contact terug zou opnemen met haar hij me nooit zou verplichten dit ook te doen, maar dat is voorlopig dus niet ter sprake...

Sorry voor het egobericht. Moest het even kwijt. (PS: op mijn werk gaat het iig goed, volgende week opleiding en dus gewoon 9 to 5 uren)

PW: super dat je terug een goed gevoel in de groep hebt gevonden en dat het gesprek van woensdag zo'n goede boost heeft gehad de voorbije dagen... Mag je toch wel trots zijn op jezelf dat je dat gerealiseerd hebt vind ik en dat je zelf neit met je gevoel bent blijven zitten. Heel de groep heeft er nu baat bij gehad !

CIV: lekker zo'n verwendagje ! En toch netjes dat je het met je schoonouders zo hebt opgelost. Kunnen zijn ouders ook even bijpraten in de auto en kan je daarna thuis gaan genieten van je ventje.

Angela: super dat het weer beter gaat tss jou en je vriend ! En weer afgevallen. Go on girl !!! Succes met de reading...

Petulan: is het gelukt mpet je stage plek ?

Pilipa: alles goed verder met je ?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 09:56

Angela, apart dat ze dat weet van je kat maar het helpt gelukkig wel. Ben wel benieuwd wat ze over onze kat zou zeggen, die poept niet op de bak, erg vervelend. Hoe voel je je? Weet je alweer wanneer je weer gaat paardrijden en nog plannen dit weekend?

Flappie, wat vervelend van je schoonzus, zou er zelf aan de hand van jou verhaal ook geen contact mee willen maar nu komt er voorlopig geen contact? Is beter voor de baby anders heeft ze zoveel stress :P ;) Succes met de opleiding, heb je er zin in? Gelukkig gaat het goed op je werk, de top is eraf.

Ik heb wel lekker geslapen, was optijd naar bed gegaan want ondanks dat je tijdens zo'n beautydag niet zoveel doet is het toch erg vermoeiend. Ga zo nog even wat poetsen in huis en vanmiddag hebben we een familiedag op de basis, mn stiefvader had ook wat anders afgesproken dus volgens mij komen we nu aan als er niks meer te doen is en dat terwijl hij er naartoe wilde, ik ken het wel een beetje. Nouja we gaan kijken en dan zien we wel, vermoed dat we zo weer thuis zijn.
Laatst bijgewerkt door Mars op 12-09-09 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Aangepast op verzoek TS

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 12:29

CIV: wel super dat het toch goed gaat met het kindje van je vriendin ! Lachen over je vergissing met je kaart :=
Hoe gaat het verder met je ? Lekker alles aan kant aan het maken voor de thuiskomst van je vriend over een goede week (zo wat is de tijd trouwens hard gegaan !) ?

Er komt voorlopig wat mij betreft geen contact en als ik mijn vriend zo hoor, van zijn kant uit ook niet. We gaan dus niet de stress opzoeken om haar zogezegd te "ontstressen" voor haar baby (wij vinden het stressverhaal van haar bullshit nl), had ze 2 maanden eerder maar moeten informeren bij mijn vriend waarom het contact verbroken werd en ook eens naar zijn kant van het verhaal moeten luisteren. (ik denk dat ze gewoon niet verwacht hadden dat hij zo lang het been stijf zou houden en nu begint het toch echt te dagen dat het zo is). Zijn moeder zat ook ineens berichten te sturen maar daar reageerd hij ook niet op, want de inhoud ervan is gewoon van de zotte. Ze gaat nu nl informeren of hij het geld en zijn verjaardagskaart, die ze persoonlijk in de bus is komen steken 1,5 maand geleden voor zijn verjaardag, wel goed ontvangen heeft want dat ze niets had gehoord... Ze is hem er zelf in komen steken ?! Denkt ze dan dat ik zijn post achter hou of is het gewoon een excuus om een bericht te sturen. Hij vertikt het gewoon om ze te bedanken. Daarvoor hebben ze hem te erg gekwetst de voorbije maanden...

Wat mijn werk betreft: ik heb eigenlijk lekker kunnen meelopen de voorbije 2 weken, mocht zelf mijn uren wat kiezen zolang ik maar aan mijn uren kwam en kijk nu wel uit nr de verdere opleiding. Nieuwe mensen ontmoeten, oude bekenden van in België tijdens mijn opleiding terug tegen komen (ik zag op de lijst nl bekende namen, zitten nl veel Belgische DA'en die voor de NL'se overheid werken) en veel nieuwe dingen leren...

Voor de rest alles goed met iedereen ?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 12:41

Volgens mij heb ik hem door ;)

Het feestje gisteren was wel leuk. Wel veel te laat geworden eigenlijk. Ik heb heel fijn zitten praten met een oude buurvrouw van ons. Die ken ik al vanaf mijn 8e. Net als de avond er voor heel fijn, maar ook heel intensief.

Had vanochtend erg veel moeite om mijn bed uit te komen. Ben echt zo moe. Het is wel gelukt en ik was mooi op tijd op stal. Heb het schimmeltje weer gelongeerd en het ging weer best goed. Ze draaide nog wel een paar keer om, maar dat geeft niet. Ik was zelf duidelijk veel meer ontspannen dan vorige week. Ik vond het stiekem zelfs een beetje leuk :) Woensdag weer.

Vanmiddag nog even sporten, maar ik ga eerst maar even op de bank. Heb het idee dat ik echt even naar mijn lichaam moet luisteren en mijn rust moet pakken. Sorry dat ik verder inhoudelijk niet even reageer, dat lukt me even niet. Sterkte in ieder geval Flappie, zulke dingen zijn niet leuk en kosten veel energie!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 19:27

Angela: Super bedankt! Je bent een lieverd!

Hoe gaat het hier met iedereen?
Ik heb de hele middag geslapen en niet meer gesport. Eerst baalde ik daar een beetje van, omdat ik eigenlijk 3x in de week MOET gaan van mezelf. Maar misschien was het ook wel even goed, even bijtanken en weer opladen. Sporten komt volgende week wel weer en ik ben tenslotte al twee keer geweest deze week.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 08:31

Goede morgen iedereen,, ( yep ik ben uit mijn bed gevallen... :P )

Ik kwam gisteren na een dagje stal thuis en wou even gaan liggen na het eten,.. en werd vanmorgen wakker... klokje rond geslapen heerlijk.
Had gisteren zin om gewoon simpel weg de hele dag op stal te klussen, voelde me super op mijn gemak, geen spanningen niks.
Lang geleden dat een hele dag zonder spanning voor bij gaat, kreeg van een meisje op stal 2 fotos van mijn pony, nou ik leek wel een klein kind zo blij was ik ermee.
Civ je vroeg nog hoe het op mijn werk gaat,.. nou dat is iedere dag weer een gevecht met 1 iemand, 2 weken geleden is mijn baas bij ons geweest en heeft hem even de waarheid verteld, "als jij nog 1 keer mijn Dees een mes in der rug probeerd te steken, of haar respectloos behandeld, wat dan ook nog 1 keer dan haal ik haar weg hier en dan mag je je zooitje zelf gaan doen" toen zei de directeur van het bedrijf waar ik dus als dienstverlener zit "Dees moet zich welkom voelen en het moet voelen als een warme deken, kan jij dat niet waarmaken is het klaar" Dus daar was ik erg blij mee! Het ging een week goed en toen barstte bij mij d ebom.. hij begon weer met zijn schijnheilige praktijken.. toen zei ik dus " Deze keer ga je dat mes er bij mij niet in steken, deze keer niet ben jij gek, in wat voor wereld leef jij dat je denkt dat je met zo een gedrag maar iets voor me kaar krijgt, ik ben hier niet van gediend, vanaf nu wil ik alles schriftelijk op mijn bureau en ik wil verder niks maar dan ook niks van je horen, want jij kan je niet aan je afspraken houden! "

Ik voelde me sterk en heb mijn baas gebeld en die was trots op me,.. ik laat me niet ondersneeuwen door zo een secreet , ik ga dit winnen want ik heb goeie intensies en die zullen uitblinken. en zo ga ik het verder aanpakken ik laat me niet onzeker maken door zo een vervuild iemand!!! ha ik ben sterker dan hij denkt en ik zal het waarmaken!!!

Sorry maar wou het even met jullie delen ;)

Flappie, ik denk dat het voor jullie ook wel gezonder is om geen contact te hebben, het klinkt niet geliefd hoe zij met jullie omgaan, en als jij zo sterk aaanvoelt dat er iets mis is dan zou ik daar ook gewoon bij blijven.
Je gevoel kan je dingen vertellen die mensen met mooie woorden proberen te verbergen.
MAar probeer het nu ook gewoon los te laten, is je energie niet waard. Je werk gaat goed lees ik, dat is mooi want je bent er straks meer uren dan thuis dus dat moet goed zitten!

Civ, je kan nu op je hand aftellen, fijn idee zeg, ik gun het je zo en je vriend ook natuurlijk!
Eindelijk kunnen jullie dan weer even op adem komen.
Maar ik snap dat met die Edit post nie... :o

PW, ik vind dat het best ontspannend klinkt , je bent naar een feestje geweest en je vond het best leuk , een dagje bank hangen moet kunnen , en dat sporten komt indd wel weer.

Angela, vind wel bizar dat ze dat allemaal kon zeggen , jeetje is ook even raar om het zo te horen ,maar indd verhelderend nu weet je waar het gedrag vandaan komt. dat de beesten er ook moeite mee kunnenhebben vergeten we soms, maar zo zie je dat zij dus ook best last kunnen hebben, lief hoor een eigen kamer.. :D
Je gaat ook echt vooruit zeg, lees allemaal positieve dingen en dat je je doelen zo secuur stelt vind ik enorm goed van je.

Wens jullie een fijne zondag!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 12:12

Flappie, dacht ook gelijk dat ze zouden denken dat jij het hebt gepakt maar het is ook aannemelijk dat ze een excuses zoeken om contact te leggen. Wel vervelend die onenigheid met families, ongemerkt zorgt het toch voor stress. Succes van de week, je hebt er zin in, dat is al de helft. Voel je er goed bij? Vind dat je het goed doet, zo weer terug aan het werk en je doet het toch maar!Mag je trots op zijn.

Ben nog niet helemaal klaar voor de thuiskomst van mn vriend, wil nog veel doen maar als het niet af is dan zal hij het niet erg vinden, ik wel. Volgend weekend heb ik nog niet echt plannen dus tijd om te poetsen, hoop vandaag en morgen ook nog wat te doen. Als je erop terugkijkt dan gaat het altijd snel maar als je erin middenin zit niet, nu nog 1,5week, is niet lang maar zo lijkt het ergens wel.

PW, dat sporten komt wel, ontspannen is zeker zo belangrijk.

Pilipa, wat heb jij lekker geslapen en als je vroeg wakker bent dan heb je nog iets aan je dag, had je nog plannen? Wat goed dat je kan genieten van de kleine dingen, zoals 2 foto's! Hoop dat de problemen op je werk nu eens af zullen nemen want het duurt wel lang zo, ze zeggen wel dat ze je helpen maar tot nu toe zie ik daar nog maar weinig van terug, ze hebben jullie toch ook weer samen weggezet. Hoop dat het nu écht beter zal gaan en anders ook écht voor jezelf opkomen want dit duurt toch al wat te lang naar mn zin, is niet goed voor je! Je komt krachtig over, hou dat gevoel vast.

Wij zijn echt aan het aftellen, hij soms nog meer dan ik. Moet jou pa nog weg? Red je het een beetje alleen? De Editpost zal nog wel weggehaald worden, had een kaartje van iemand ontvangen maar het was van iemand anders dan ik in eerste instantie dacht dus die post klopte niet :o vandaar de Edit. Was er wel erg blij mee.

Hier gaat het allemaal wel, mag momenteel niet klagen. Wil zo nog wat dingen in het huis gaan doen. Wilde vanmiddag eerst nog even bij een concours gaan kijken maar ik denk dat ik maar lekker thuisblijf, ben de afgelopen 2dagen al weggeweest dus even rustig aan. Hoop dat dit mn laatste werkweek wordt voor de mn vakantie, dinsdag hoor ik meer anders bestaat de kans dat ik volgende week dinsdag nog moet, zou ook geen probleem zijn, dan gaat de dag wel snel en hou ik weer wat uren over.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 14:04

Ik lag gisteren vroeg in bed en kwam er om 13 uur pas uitrollen. mijn vriend kwam me eigenlijk halen voor het ontbijt. Voel me niet zo lekker :n

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 14:11

PW, :(:) niet zo lekker in de zin van, ziekjes of last van spanningen? Doe lekker rustig aan en sterkte/beterschap.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 14:13

Spanningen en een beetje somber.
Zal wel het stapje terug zijn wat erbij hoort. Het ging de laatste tijd natuurlijk ook zo goed. Morgen weer een dag zullen we maar zeggen...

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 14:17

Goed dat je er zo tegenaan kijkt en er niet te zwaar aan tilt, het is vervelend een stapje terug maar daardoor zie je ook weer hoever je al was en het mag een mindere dag, dat heeft iedereen. Denk terug aan de mooie dagen en wie weet, weet je het gevoel een beetje terug te halen.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 15:23

Pilipa: dat loslaten wat je zei, dat probeer ik zelf ook echt wel. Maar zij blijven telkens door zulke dingen te doen onrust stoken. Dat ze ons gewoon even ademruimte geven en ons ons leven laten leven. Ik ga naar mijn gevoel luisteren en probeer er mij niet meer druk in te maken, want dat is hetgeen ze juist willen. Onrust stoken... (zij weten nl ook heus wel dat ik niet alleen maar overspannen thuis zat door mijn werk, maar dat zij daar ook medeverantwoordelijk voor waren; dus een gemakkelijk slachtoffer). MAAR ik heb zelf het gevoel dat ik erg sterk terug ben gekomen vanuit mijn vakantie en door terug aan het werk te zijn en te merken dat iedereen mij daar wel lekker in de groep opneemt en mij oprecht geïnteresseerd dingen vragen, dat doet deugd. Krijg je toch weer beter gevoel van eigenwaarde dat ik, door zo thuis te zitten en alleen maar telkens stress en problemen had met schoonfamilie/ex-werkgever, toch wel aardig kwijt was

CIV: die laatste dagen gaan nog het langste duren voor je vrees ik, want dan is het zo kort dag en dan wil je gewoon al dat het die dag is. En super dat je jezelf niet teveel druk oplegt door alles klaar te willen hebben. Je vriend is echt niet alleen geïnteresseerd in een super net huis, die wil alleen lekker even op adem komen samen met jou toch ? Hier w iig mee afgeteld :D

PW: minder dat je wat mindere dagen hebt, maar vind wel dat je het aardig kan relativeren. Het hoort er gewoon bij idd en daar moet je ook door komen...

Verder ben ik gisteren met vriendlief naar de pathé geweest en we hebben onszelf aangesloten op het unlimited abonnement (18 euro per maand en onbeperkt naar de film). Hebben maar gelijk 2 films achter elkaar bekeken :D. My sister's keeper (over erg emotioneel onderwerp, dus toch wat zitten huilen en dat deed deugd mijn emoties eens de vrije loop laten gaan, had de indruk dat ik die nl hoe langer hoe meer aan het afsluiten was. En ik was echt niet de enige in de filmzaal; er was zelfs iemand aan het grienen waarvan ik eerst dacht dat ze de slappe lacht had maar het was gewoon echt enorm janken dat ze deed) en Passengers (vage maar toch een goede film). Zo dadelijk gaan we naar de Engelse versie van Ice Age 3 in 3-D. (Maw een weekend heerlijk amper tot iets gedaan en moet zeggen dat ik er van aan het genieten ben !!!)

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 16:47

Pilipa: je hebt je trouwens ook erg goed verweerd op je werk. Proficiat dat je niet over je heen laat walsen door zo een "secreet" !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 09:00

Pollewoppy schreef:
[***], Petulan en Flappie: Hoe gaat het met jullie?

:wave:
Ik ben er nog hoor :j
Was alleen even lekker 3 dagen vrij en niet achter internet geweest.
Daarnaast vind ik het een beetje lastig om op al jullie verhalen te reageren, weet niet zo goed of jullie daar op zitten te wachten, stom he :=

Hier gaat het wel ok, ontzettend moe, terwijl ik echt mega heb geslapen dit weekend. Wel 2 leuke feestjes gehad dus wel leuke dingen gedaan :j Deze week weer lekker 4 ipv 5 dagen werken, dus dat is wel fijn :)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 10:12

Flappie, de filmfreak :D Hoe was Ice Age, wij gaan heb kijken als mn mannetje terug is. Goed dat je zo lekker aan het genieten bent, succes van de week. Hoe is vandaag gegaan? Vrees dat voor mij de laatste week inderdaad lang zal gaan duren, wil volgende week eigenlijk de gehele week vrij (betekend alleen dinsdag ook vrij nemen want vanaf woensdag ben ik vrij) Van de andere kant is het weer wel afleiding maar om nu voor 1 dag te gaan? Morgen hoor ik of het kan.

[***], lekker van je vrije dagen genoten? Goed dat je dan niet achter het internet gaat, dat kan ik niet :o Je mag reageren, graag zelfs, we zijn er hier voor elkaar en iedereen levert hier zijn bijdrage, zo kan jij een andere kijk ergens op hebben en kan ik denken, Ja zo kan ik het ook zien. Ik vind het altijd prettig dat je reacties krijgt op je berichten, zo helpen we elkaar. Doe deze week lekker rustig aan en geniet van je vrije dag.

Hier gaat het wel, ben wat gespannen zal wel komen omdat ik niet goed weet wat ik zo als eerste zal gaan doen. Heb nog best veel liggen maar we kijken wel hoever we komen, krijg toch niet alles af. Verder geen plannen vandaag, zou met een vriendin afspreken maar heb het zelf even verzet, was best een druk weekend en dan kan ik thuis wat doen want dat is blijven liggen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:38

Flappie wat leuk een soort abonnement op de bios. Wij wilden dit weekend ook naar My sister's keeper, maar ik kon het even niet opbrengen. Wij hebben het maar even uitgesteld.
Wel fijn dat je je emoties zo op de vrije loop kon laten. Ik kan me helemaal voorstellen hoe dat voelt na je er een lange tijd voor afgesloten te hebben. Hoe is het verder met je? Deze week ben je aan de studie toch?

[***]: Lekker hoor drie dagen vrij. Ik kan zoals CIV zegt ook niet achter de pc wegblijven. Zou er wel minder achter willen, maar dat lukt me nog niet. Enne zoals CIV ook al zegt, het is fijn als je op anderen reageert. Kan het eigenlijk niet beter verwoorden dan CIV al gedaan heeft. We tonen over en weer interesse in elkaar en zijn er voor elkaar op de momenten dat dat nodig is ;) Voel je dus niet bezwaard! Hoe gaat het verder met je? Trek je die vier dagen werken een beetje of is het eigenlijk nog teveel?

CIV: Ben je lekker in huis bezig geweest vandaag? Hopelijk heb je een voldaan gevoel. Goed van je dat je de afspraak met je vriendin hebt verzet. Goed argument ook dat je weekend al druk genoeg was. Hoe voel je je nu? Al iets minder gespannen dan vanmorgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:43

Hai :wave:

Ok, dan ga ik mijn best doen om op jullie te reageren, hoop dat dat goed gaat :=

CIV: Lastig hoor, dat gevoel van teveel moeten.. Kan het daar ook spaansbenauwd van krijgen ja.. Ik werk tegenwoordig met lijstjes, en dan kan ik afstrepen wat ik heb gedaan, is even wennen maar geeft uiteindelijk toch wel een fijn gevoel :j
Je vindt wel overal lijstjes van mij momenteel, om je kapot te lachen :Y) Hihi

Pollewoppy: Thnx, ga mn best doen hier ;)
4 dagen werken is wel even fijn, alleen erg jammer dat mn collega me blijft bestoken met werk (wat ze makkelijk zelf kan doen, maargoed ze doet al een tijdje een beetje vreemd..) en daar krijg ik het dan weer benauwd van. Sommige dingen negeer ik (:=) en sommige dingen pak ik op (wanneer het mij uit komt) Niet de goede instelling, maar ze denkt er gewoon totaal niet bij na dat ik nu opeens 3 weken lang een dag minder werk maar wel net zoveel werk heb als wanneer ik fulltime werk, muts :n

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:48

Als ik jou berichtje zo lees is je werkdruk dus eigenlijk nog steeds te hoog en schiet je er geen bal mee op om 4 dagen in de week te werken. Ik wil niet hard of vervelend overkomen, maar wil je echt voorkomen dat je straks met een burnout thuis zit, zul je actie moeten ondernemen. :j

Praat met je leidinggevende over je collega dat ze je nog steeds veel werk geeft en dat je niet voor niks 4 dagen werkt. Praat misschien ook met die collega, leg haar ook je situatie uit. Door erover te spreken schep je duidelijkheid. Soms verwacht je dat dingen logisch zijn (zoals dat je collega begrijpt hoe of wat nu je 4 dagen werkt) maar zo blijkt het in de praktijk helaas niet te zijn ;)

Pas goed op jezelf.
Hoe voel je je verder? Kun je in je vrije tijd een beetje ontspannen?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:02

PW, hoe is het met jou? Je reageert weer wel lief op iedereen maar je vergeet jezelf en dat moet niet! ;)

[***], misschien wel een idee van die lijstjes maar daar kan ik het ook benauwd van krijgen, als er teveel op staat. Maar jij mag nu minder gaan werken of begrijp ik dat verkeerd?

Hier gaat het wel, ben lekker bezig geweest, ramen gezeemd, kantjes van het gras geknipt, gestoft en gestofzuigd. Ga nu richting mn pa want we eten iets eerder vanavond. Spreek jullie straks weer.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:34

Druk bezig geweest CIV :j
Ik ben niet zo actief geweest. Vanmorgen in de groep kwam het gesprek toch weer op die ruzie van laatst. Er was één iemand die er toch nog erg mee zat. Hij voelde zich aangevallen en begreep niet wat woensdag nou de strekking van het verhaal was. Erg vervelend voor hem, maar ik kon het gelukkig wel langs me heen laten gaan. Ik heb me bewust wat afzijdig gehouden. Ik heb het afgesloten en het voelt goed voor mij. Daar verandert vandaag gelukkig niks aan.

Daarna stond ik nog even na te praten met iemand, toen we een oude groepsgenoot tegen kwamen. Die is de groep uitgegaan toen het niet goed ging met hem. Hij was al een maand heel onregelmatig geweest (bijna niet) en daarom moest hij weg. Ik schrok er behoorlijk van om hem nu zo te zien. Het ging erg slecht met hem en hij sprak over zelfmoord. Je kon de wanhoop en moedeloosheid in zijn ogen lezen. Het maakte veel indruk op me.

's Middags moest ik nog naar hobby (soort creatieve therapie). Ik heb besloten om er mee te stoppen, omdat ik een behoorlijk vol programma heb en het me momenteel erg veel energie kost. Ik moet het woensdag nog wel met mijn behandelaar bespreken, maar ik ga er vanuit dat vandaag de laatste keer was. Hobby hoort ook een stukje ontspanning te zijn en dat is het voor mij niet. Het kost me meer energie dan dat het me wat oplevert. Daarom denk ik dat het mooi geweest is :j

Na hobby heb ik me naar de sportschool gesleept. Ik moest sporten van mezelf, omdat ik zaterdag ook al niet geweest ben. Maandag is de rustige dag uit mijn trainingsschema, dus dat scheelde wel. Heb uiteindelijk wel even lekker gesport. Vanavond doe ik lekker niks meer...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 11:42

Angela: Hoe is het gegaan vanmorgen??? Heb aan je gedacht en hoop dat het is meegevallen en vooral dat jullie er wat aan gehad hebben! :(:)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:54

Hoe is het hier? PW, hoe was je dag? En Angela, is het goed verlopen, ben benieuwd.

Hier gaat het wel, wat last van spanningen. We hebben vorige week op het werk te horen gekregen dat er gedwongen ontslagen gaan vallen en de sfeer is nu niet echt prettig. Probeer het van me af te zetten maar het is lastig als ze het er steeds over hebben. Mijn contract loopt nog tot juni volgend jaar dus maak me niet echt zorgen (nog niet) maar die sfeer pak je toch op.