Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Elaine schreef:Dat komt omdat je alleen rood wordt bij mensen waar je je druk maakt om hun mening. Hoe meer je je schouders op gaat halen bij meningen, hoe minder snel je hoofd tomatig kleurt
Het maakt me allang geen donder meer uit dat ik rood wordt. Nouja.. in sommige situaties wel
Maar over het algemeen niet en nog wordt ik rood. Ik wordt rood bij mijn familie, onbekenden, leraren, in de klas, bij de kassa.. en geloof me.. het kan me van het gros van deze mensen geen reet schelen wat ze van me vinden
echt om de meest onbenullige dingen, waarvan ik zelf echt denk 'moest je daar nou rood om worden?'. Ik merk wel dat als ik me bij iemand op mijn gemak voel, het veeeel minder snel gebeurt.
Myukii schreef:Ik heb het ook echt heel vaak.. Heb een donkere huidskleur en iedereen moest altijd lachen als ik rood werd; "Haha, een rooie neger!"Daarom bloos ik nu nóg sneller, op elke simpele vraag word ik rood, drama.
Ik probeer altijd maar te doen of ik het niet merk, soms denk ik wel eens: zien ze dat ik me schaam/het antwoord niet weet/loog, ofzo? Maar dan wordt het alleen maar erger..
Zelfs als een docent een vraag aan me stelt en ik weet het antwoord, moet ik al blozen, haha. Of als mijn vriend (die ik nu niet heb, maar oké) vraagt of ik vreemd ben gegaan, terwijl ik dat niet ben.. Allemaal van die stomme dingen, maarja, doe er niks aan..
Ik vind het alleen wel vervelend als mensen zeggen; 'Goh Paula wat ben je weer rood' oid, dan krijg ik het ook echt heel erg warm. Pollewoppy schreef:Ik heb het ook. Moet wel zeggen dat het minder wordt naarmate je je er minder druk om maakt. Eerder vond ik het altijd heel erg vervelend, nu leg ik me er bij neer. En dat scheelt ook al wel.

Elaine schreef:Dat komt omdat je alleen rood wordt bij mensen waar je je druk maakt om hun mening. Hoe meer je je schouders op gaat halen bij meningen, hoe minder snel je hoofd tomatig kleurt

(en heb het daar volgens mij zo goed als niet)
) dus dat kan het bijna niet zijn. Hooguit een beetje onzeker ofzo

alleen dan word ik wel verlegen omdat je er dan uit ziet als een tomaat
bah mistery schreef:Elaine schreef:Dat komt omdat je alleen rood wordt bij mensen waar je je druk maakt om hun mening. Hoe meer je je schouders op gaat halen bij meningen, hoe minder snel je hoofd tomatig kleurt
Not trueHet maakt me allang geen donder meer uit dat ik rood wordt. Nouja.. in sommige situaties wel
Maar over het algemeen niet en nog wordt ik rood. Ik wordt rood bij mijn familie, onbekenden, leraren, in de klas, bij de kassa.. en geloof me.. het kan me van het gros van deze mensen geen reet schelen wat ze van me vinden