Snel rood worden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Re: Snel rood worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 17:33

Ik heb het ook. Moet wel zeggen dat het minder wordt naarmate je je er minder druk om maakt. Eerder vond ik het altijd heel erg vervelend, nu leg ik me er bij neer. En dat scheelt ook al wel.

Janna_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 17:38

Ik heb dat ook wel vaak.
Heb rood haar dus dat is dan wel een leuke combi :Y)

Maar ik probeer het gewoon te negeren, je kan er niks aan doen.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 17:42

Ik had het ook.

Ben toen gestart met een studie, waar ik me meteen thuis voelde (en dan vooral de studievereniging)
Zit nu in allerlei commissies, ben van eentje voorzitter en kan de sterren van de hemel presenteren.

Probeer dus eens iets nieuws, kijk waar je talenten liggen en bouw het van daaruit op. En heel belangrijk: maak je niet druk over het rood worden! Want het is niet eens erg vind ik persoonlijk.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 17:44

Ik heb het ook nog af en toe en dan ben ik al 41 inmiddels. Echt heel erg.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 17:45

Bekend probleem :')
Aan het eind van het jaar zei mijn mentor: Ik vind het jammer dat het jaar al voorbij is, het was een heel leuk jaar en altijd je kleur zal ik ook niet vergeten...

En BOEM daar ging ik weer :')

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 17:47

Hoe meer je je er bewust van bent en hoe vervelender je het vindt, hoe rooier je lijkt te worden :j

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:00

Dat komt omdat je alleen rood wordt bij mensen waar je je druk maakt om hun mening. Hoe meer je je schouders op gaat halen bij meningen, hoe minder snel je hoofd tomatig kleurt :j

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:23

Elaine schreef:
Dat komt omdat je alleen rood wordt bij mensen waar je je druk maakt om hun mening. Hoe meer je je schouders op gaat halen bij meningen, hoe minder snel je hoofd tomatig kleurt :j

Not true :D Het maakt me allang geen donder meer uit dat ik rood wordt. Nouja.. in sommige situaties wel :o Maar over het algemeen niet en nog wordt ik rood. Ik wordt rood bij mijn familie, onbekenden, leraren, in de klas, bij de kassa.. en geloof me.. het kan me van het gros van deze mensen geen reet schelen wat ze van me vinden :Y)

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:25

Haha ik ben ook zo'n tomaat af en toe :D echt om de meest onbenullige dingen, waarvan ik zelf echt denk 'moest je daar nou rood om worden?'. Ik merk wel dat als ik me bij iemand op mijn gemak voel, het veeeel minder snel gebeurt.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:32

Dit probleem herken ik echt enorm Fem.
Bij mij hielp het om bij elke opmerking gewoon te zeggen 'ja ik word snel rood en nu word ik waarschijnlijk nog rooier'. De eerste paar keren word je idd rooier, maar later wordt het minder. En blijven ademen ;-)
Soms kan ik het voelen aankomen als ik gestressd ben. Als ik het op tijd voel aankomen kan ik even mijn best doen om rustig te doen en dan trekt het weg. Soms ben ik te laat en dan is het weer tomatentijd ;-)

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 19:35

Myukii schreef:
Ik heb het ook echt heel vaak.. Heb een donkere huidskleur en iedereen moest altijd lachen als ik rood werd; "Haha, een rooie neger!" :+ Daarom bloos ik nu nóg sneller, op elke simpele vraag word ik rood, drama.

Ik probeer altijd maar te doen of ik het niet merk, soms denk ik wel eens: zien ze dat ik me schaam/het antwoord niet weet/loog, ofzo? Maar dan wordt het alleen maar erger..

Zelfs als een docent een vraag aan me stelt en ik weet het antwoord, moet ik al blozen, haha. Of als mijn vriend (die ik nu niet heb, maar oké) vraagt of ik vreemd ben gegaan, terwijl ik dat niet ben.. Allemaal van die stomme dingen, maarja, doe er niks aan.. :)

Ja, dat laatste heb ik ook heel erg.
Echt vervelend..

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 19:40

Ik heb het ook..
Het is gelukkig minder maar ik was rond groep 8 en de eerste enzo nogal onzeker en toen werd ik veel rood.
Sommige mensen snappen het niet, die denken dan dat je liegt..
Terwijl ik het vooral heb als ik me gewoon ongemakkelijk voel.

Het komt nu weer terug omdat ik een jongen leuk vindt bij mij op het werk en als hij dan ineens dicht in de buurt is, wordt ik knalrood.. maar als het goed is heeft niemand het nog door :+

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 19:46

Ik word ook snel rood en bij mij daar ook altijd van bewust, maar ik vind het niet zo vervelend meer. Zelf heb ik er geen last van en voor anderen ga ik mij er niet voor schamen. :+ Ik vind het alleen wel vervelend als mensen zeggen; 'Goh Paula wat ben je weer rood' oid, dan krijg ik het ook echt heel erg warm.

xPaardengek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 19:50

herken het.. zucht!!

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 20:22

Pollewoppy schreef:
Ik heb het ook. Moet wel zeggen dat het minder wordt naarmate je je er minder druk om maakt. Eerder vond ik het altijd heel erg vervelend, nu leg ik me er bij neer. En dat scheelt ook al wel.

Ik leg me er ook bij neer, maar als het toch tegen je gezegt wordt wordt je nog rooier..
Want ik denk er echt niet aan.. Totdat je het ze hoort zeggen ;(
En dan trek ik me er nog niet veel van aan, maar toch wordt je rood..

Elaine schreef:

Hier ben ik het niet helemaal mee eens :n

Paula Klopt die opmerkingen vindt ik ook gewoon vervelend :j
Maar ik schaam me er ook niet voor..
Ook omdat je weet dat je niet de enigste bent en ja wat kan je eraan doen

Alleen die opmerkingen vindt ik zo vervelend.. Alhoewel k dat ook wel weer snel vergten ben hoor :oo

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 20:24

Ja idd, als ze zeggen "Wat ben je rood" voel je jezelf nog roder worden! Heel herkenbaar!!

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 20:25

Ik heb het ook heel erg :j .
Het is gelukkig een stuk minder geweest,
maar vandaag heb ik het ook iets van 3 keer gehad.. was m'n eerste schooldag,

Heel vervelend is het !

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 20:32

Ja op school merk ik het eigenlijk niet :n (en heb het daar volgens mij zo goed als niet)
Maar nu wel weer op me stage
Dit was me 3de dag maarjaa..
Ik heb het verder erg naar mijn zin daarzo zal verloop vna de tijd hopelijk wel weer minder worden

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 20:34

Als je een beetje gewend bent zal het inderdaad wel minder worden!

mas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 20:35

Ik heb het ook heeel erg! En het is heel gek want soms heb ik het niet eens door en ik sta behoorlijk stevig in mn schoenen. Schaam me niet snel en toch krijg ik een knalrood hoofd..
Heb altijd het idee dat ik de enige ben maar dat is niet zo maar het is zó vervelend.. Dat is misschien wel het grootste iets waar ik me voor schaam

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 20:39

Ik heb het ook, het is inderdaad vervelend. Als ik het warm heb word ik ook knalrood, presentaties hetzelfde. Ik heb er echt een hekel aan, het maakt je best onzeker en het voelt alsof iedereen het ziet. Mijn hoofd voelt dan ook helemaal tintelig van de warmte :+
Het helpt opzich wel om zoveel mogelijk mensen gewoon te vertellen dat je snel rood wordt terwijl er niks aan de hand is en dat je er niks aan kunt doen.

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 20:39

Als ik er nu over na zit denken wordt ik al rood, haha!

NoeskaMoos, ik zit en zat ook in allerlei verschillende commissies, ben ook voorzitter van meerdere en krijg altijd complimenten over mijn presenteren, dat vind ik ook niet erg om te doen hoor. Maar wordt nog steeds heel vaak rood. Is eigenlijk de laatste 1/2 jaar erger omdat mensen weer een beetje hebben herontdenkt dat ik heel makkelijk rood wordt. Ook al zit ik er heel relaxt bij, als iemand voor de grap zegt 'hee, wordt eens rood' dan ga ik al. Ook als ik denk dat mensen van mij verwachten dat ik rood wordt, wordt ik rood. Heel stom. Maar ik vind het meestal niet vervelend, en als mensen er wat van zeggen, zeg ik dat ik wel vaker rood wordt.

En als je dan echt een reden hebt om rood te worden, hebben mensen dat minder snel door, want je wordt altijd al rood, hihi.

Oja, ik schaam me ook niet snel voor iets, mensen zeggen vaak dat ze me gek vinden (op een leuke manier :P ) dus dat kan het bijna niet zijn. Hooguit een beetje onzeker ofzo :o

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 20:44

Pff ik word ook heel snel rood :o

Vooral als ik praat met iemand die ik niet echt ken,het gesprek is gewoon normaal,ik praat niet raar.Maar dat rood worden is echt erg,terwijl ik op dat moment juist niet verlegen ben :') alleen dan word ik wel verlegen omdat je er dan uit ziet als een tomaat :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 20:45

ik heb 't ook, zo vervelend! Maar ook echt als ik iemand tegenkom waar ik een gruwelijke hekel aan heb dan wordt ik juist rood :') bah

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 20:45

mistery schreef:
Elaine schreef:

Not true :D Het maakt me allang geen donder meer uit dat ik rood wordt. Nouja.. in sommige situaties wel :o Maar over het algemeen niet en nog wordt ik rood. Ik wordt rood bij mijn familie, onbekenden, leraren, in de klas, bij de kassa.. en geloof me.. het kan me van het gros van deze mensen geen reet schelen wat ze van me vinden :Y)

Hahaha zelfde hier :D

En ze zeiden vroeger altijd: Dat gaat wel over als je ouder wordt.... Nou ook not true.. ik ben 27 en ik denk dat het nooit meer over gaat :+ :D
Maar ik maak me er geen moment druk om :+