mentjuh schreef:thnx voor de reacties
@spooky ik kan me voorstellen dat er in die tijden ook mensen zijn die jou dan compleet met rust laten omdat ze denken dat het beter is voor jou. krijg je dan niet het gevoel dat ze niet meer om je geven of vind het toch fijner als mensen af en toe neutraal n belletje doen zonder te zeuren wat er is?
Tja ik ben daar heel makkelijk in, is denk ik ook persoonlijk. Ik snap dat het lastig is voor mensen om ermee om te gaan en ben zelf de eerste die ook aangeef dat ik het helemaal niet erg vind als mensen dus afwachten tot ik zelf weer contact opneem. Er zijn nou eenmaal mensen bij die het minder goed kunnen handelen en niet over koetjes en kalfjes kunnen praten en dan toch alles willen weten, en dan heb ik inderdaad liever dat ze niet bellen dan dat ze gaan "pushen"
Maar de meesten in mijn omgeving snappen het na jaren met mij wel aardig en zijn blij dat ik veranderd ben en het aangeef in plaats van ineens "kwijt" te zijn. Ook de mensen die er nu bij gekomen zijn snappen het, en dan kun je dus nog een heel leuke gesprek hebben over koetjes en kalfjes of over wat er omgaat in een ander zijn leven, als het maar even niet te diep op mijn leven ingaat gaat dat goed.
Nou moet ik zeggen dat ik, net zoals bij mijn vriend het geval is, als mensen me de ruimte geven ik ook sneller van me af praat, een soort wisselwerking, als mensen aangeven dat als ik even van me af wil babbelen het mag maar als ik het niet wil het ook goed is dan krijg ik dat verstikkende gevoel niet en ga ik tegen bepaalde mensen toch praten.
Het is raar maar waar.. nu ik t zo opschrijf bedenk ik me ineens dat ik nog vreemder in elkaar steek dan ik al dacht