Coke, cocaine, snuif, snow.. Normaler dan een biertje?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gebruik jij wel eens coke?

Nooit
271 (88%)
Soms
14 (4%)
Vaak
4 (1%)
Altijd
2 (0%)
Niet meer
16 (5%)

Totaal aantal stemmen: 307

Talisa

Re: Coke, cocaine, snuif, snow.. Normaler dan een biertje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 12:47

Coke heb ik nog nooit gebruikt, wel eens speed, jaartje terug..dat was eigenlijk wel lache, dus misschien doe ik het nog wel een keertje. Voor de rest geen drugs gehad, afgezien van wiet en alcohol ;) Maar weet niet of ik coke zou proberen, iemand die ik erg goed ken is er verslaafd aan geweest en dat is echt geen pretje.. Wil nog eens XTC proberen op een goed feestje, maar dan een goeie pil in de juiste dosering etc, niet halfdronken op een gaar feestje. Voor de rest wil ik GEEN hallicunerende drugs. Vrienden van mij doen wel eens paddo's of truffels, nou dankje.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 13:00

Talisa,

Waarom wel speed, maar geen coke? Ik begrijp altijd dat speed grotere troep is dan coke, maar ik ben natuurlijk geen expert.. ;)

XTC vond ik zelf erg weinig aan.. Had er meer van verwacht zeg maar..

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:01

Ik heb het nog nooit gebruikt en ken ook geen mensen die het gebruiken volgens mij.

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:07

Nooit gedaan, ben ook niet van plan om het te doen.
In mijn omgeving zijn wel mensen die het een keer gedaan hebben. Maar zitten er volgensmij niet 'vast' aan.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:10

Nanne schreef:
Talisa,

Waarom wel speed, maar geen coke? Ik begrijp altijd dat speed grotere troep is dan coke, maar ik ben natuurlijk geen expert.. ;)

XTC vond ik zelf erg weinig aan.. Had er meer van verwacht zeg maar..

Speed werkt anders he, veel langer en je krijgt gewoon energie (wat ik nodig had die avond :D ). Coke geeft een kortdurende rush van een half uur.
En naja dat ik geen coke wil is dus wss gewoon psychologisch omdat ik heb gezien wat het om me heen deed met mensen.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 13:12

Ja, dat het langer aan houd weet ik. Dan begrijp ik het zeg maar wel.

Of je nou moet kiezen tussen veel energie of een half uur energie en een vreselijk dip after, dan is je keuze snel gemaakt..

Ik neem in zo'n geval gewoon een Red Bull.. Ga ik ook stuiteren.. :')

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:23

Hehe, ja redbull kan natuurlijk ook, maar geeft wel effe een ander gevoel hoor :D De energie is idd hetzelfde :D Alleen de kater van speed, damn..ik heb me 3 dagen zoooo poedersuiker gevoeld, eigen schuld natuurlijk je gebruikt AL je reserves op. Pfff!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 13:24

Ja, dat lijkt me vreselijk..

Gelukkig ben jij zo slim geweest om je gewoon drie dagen poedersuiker te voelen. ;)
Anders was het miss niet bij een keer gebleven als je aan dat gevoel had toe gegeven.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:25

Je bedoelt dan gewoon weer nemen? Nee man, dan ben je echt slecht bezig. Ik wist dat het super verslavende troep was, dus dan is 2 keer al teveel. Maar ben gelukkig niet verslavingsgevoelig, dus ik vond het wel prima om een paar dagen met een gevoel te lopen alsof je net een marathon hebt gelopen :+

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 13:28

Ja, dat bedoel ik.

Ik denk dat jij een van de weinige bent die dat niet gedaan heeft.. Mijn vrienden zeggen ook dat ze eigenlijk elke keer gebruiken vanwege de dip en omdat ze het gevoel van de eerste trip terug willen halen. Wat ze overigens nooit meer lukt..

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:28

Nooit iets van drugs geprobeerd, en dat wil ik vooral ook zo laten!
Overigens wel heel grappig dat de bokt censuur van bepaalde woorden "poedersuiker" maakt. Past wel goed bij dit topic: :+

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 13:29

Babel schreef:
Nooit iets van drugs geprobeerd, en dat wil ik vooral ook zo laten!
Overigens wel heel grappig dat de bokt censuur van bepaalde woorden "poedersuiker" maakt. Past wel goed bij dit topic: :+

:')

Ik heb mijn censuur uitstaan, dus ik zie het niet.. Maar volgens mij is het best grappig omdat woord in een topic met deze titel tegen te komen.. :j

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 14:20

het ligt op zich ook niet aan de middelen zelf. coke, speed zijn vroeger ook 'maar' uitgevonden als geneesmiddel cq ondersteuning. ik ken een hele hoop mensen die al jaren lang van alles en nog wat gebruiken maar da's hobbie-matig zeg maar, af en toe bij het uitgaan, en met al die mensen gaat het nog steeds prima.

tuurlijk ken ik ze ook die er niet zo goed mee overweg kunnen, maar die hebben zeker niet de overhand.

ik hou het toch op bepaalde (leeftijds)groepen die geen grenzen kennen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 14:57

Ik heb het nooit gebruikt en ik zal het ook nooit gaan gebruiken!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 15:00

Ik heb nog nooit iets van drugs gebruikt! Zelfs niet eens een jointje gerookt.
Ik vind het allemaal troep! Ik zal het dus ook nooit proberen.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 15:01

Jeetje TS, ik vind je verhaal echt ongelofelijk! Ik ken helemaal niemand die gebruikt en kan me ook niet voorstellen hoe het is om in een omgeving als de jouwe te zitten..
Goed dat je er zelf absoluut niet aan begint, sterk blijven hoor, het is zulke troep!!

Ik ben zelf compleet anti-drugs, omdat ik heb gezien hoeveel problemen alleen blowen al kan geven..Ik krijg alleen van wiet dus al een nare smaak in mijn mond..

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 15:10

Ik kan alle gebruikers de BBC docu 'Alex james in Colombia' aanraden. De basgitarist van Blur zocht na jaren van excessief gebruik samen met een cameraman uit waar die cocaïne nu eigenlijk vandaan komt, en hoe die bij ons terecht komt.
Deel 1, de rest staan ook op Youtbue..
http://www.youtube.com/watch?v=L-DRoWlN ... r_embedded

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 15:14

Ik heb nog nooit coke of andere harddrugs gebruikt.
Wel jointjes gerookt enige jaren geleden & dat vind ik meer dan genoeg, dus daar blijft het bij.
Ken ook niet echt mensen zoals jij die beschrijft TS. Vind het wel diep triest, je vergooit er echt je leven mee als het fout gaat

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 15:21

Kheb nog nooit gebruikt, een ex-vriendin van mij begon met roken, toen drank, en toen waterpijp etc.. d'r zus had alles al gedaan
wat God verboden had, van drugs handelen tot mensen in elkaar slaan - gevangenis. Erger nog, mijn achternichten! :Z Nougoed,
ik vond het nog even gezellig en rookte wel eens een paar met d'r samen, totdat ik gewoon echt doorkreeg dat 't slechter ging met
d'r, nieuwe vrienden etc. en 'ik mocht wel mee'. Ik hoefde er niet lang meer over na te denken en heb een punt achter onze vriend-
schap gezet. Als ik dat niet had gedaan was ik waarsc. nu ook zo'n snuivend, rokend, drinkend krengetje en ipv ben ik nu paardpaardpaardpaardpaard :+

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 15:28

mijn ex gebruikte redelijk veel.. maakt echt je hele leven kapot..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 15:43

Nansje :(:) wat een vervelende situatie zeg.

Ik gebruik zelf geen enkele vorm van drugs. Ik heb ook nog nooit geblowd of wat, en heb ook nooit de behoefte gevoeld. Ik heb gezien wat 'simpel' blowen met een gezin (mijn eigen ) kan doen, en dan vergaat je de lust wel.

Daarnaast heb ik het ook niet 'nodig'. Ik vermaak me prima met een biertje in de kroeg, daar heb ik geen drugs voor nodig. En ben ik moe? Dan ga ik gewoon naar huis, lekker slapen :D Niks geen troep in mijn lichaam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 16:20

Ik ben 14 en er eigenlijk best wel nieuwsgierig naar..
Maar ik weet van mezelf dat zulke dingen dan niet bij 'een keertje' blijven én ik kan me nooit aan m'n grenzen houden dus ik ga 't nooit doen. :)

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 16:28

MissDonna schreef:
maakt echt je hele leven kapot..

En voor het goed en wel hier is heeft het al veel meer levens kapot gemaakt. Ik vind het van bijzonder weinig interesse in de rest van de wereld getuigen als je coke snuift. De huidige rage zorgt voor een gigantisch probleem een paar 1000 km verderop.
Maar daar denkt men hier geen seconde bij na, gewoon gaan werken en dan heb je op vrijdagavond toch wel recht op ontspanning niet? Wel bioproducten kopen, zorgen dat paardlief het goed heeft en dan 's vrijdags de zware criminaliteit wat ondersteunen :+

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 15:21

ik heb regelmatig coke gebruikt ...ben een tijd geleden bewust gestopt.....waarom ? tsja....wat heeft het voor nut ? .....kijk je hebt een paar uur lol en daarna lig je strak in je bed naar het plafond te staren en om de 1 oft andere reden dacht ik juist teveel na met coke.
ben er toen bewust mee gestopt...kost teveel geld en ik zie er het nut niet van in .
de verleiding is nog vaak gekomen ...mensen om me heen die het gebruiken ...best lastig om dan niks te pakken....maar vind het vooral knap van mezelf dat ik er mee ben gestopt. zou het echt nooit meer willen ....ben nu bijna 20 weken zwanger en een stuk wijzer geworden...nee bah bah......

voor degene die het ooit zouden willen zeg ik alleen maar NIET DOEN...ontzettend verslavend en moeilijk vanaf te komen

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 15:33

Nanne schreef:
Daar heb je gelijk in Rosita.

Maar zoals zegt, ze zijn dan zichzelf niet meer. Ze worden geleefd door de drugs. In zo'n geval zou ik waarschijnlijk zelf ook weg lopen. Op dat moment gaat je eigen welzijn gewoon voor.

Maar ik help graag mensen en zie graag het goede van mensen. Ik probeer sommige vrienden wel eens te laten voor wat ze zijn, maar dan krijg ik toch het schuldgevoel en de angst dat ze verder gaan afglijden..

Bewonderenswaardig dat je mensen wilt helpen, maar mensen moeten zich wel laten helpen. Op het moment dat jij geraakt wordt door hun verslaving, wordt het tijd om afstand te nemen...

Ik heb gelukkig weinig ervaring met drugs in mijn omgeving. Ben zelf nooit verder gekomen dan een keer een blowtje en een keer paddestoelen proberen (wat overigens een wonderlijke maar onschuldige uitwerking had). Taal naar beiden niet meer. Overigens zie ik wel genoeg ellende door drank om me heen.