Vettig haar!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 11:52

linchen schreef:
HIer ook last van.

Ik moet om de dag m'n haar wassen (en dag 2, einde van de dag, is het ook echt vet.)

Ik was ook altijd 's morgens, doe ik dit 's avonds, is het na 1 dag vet.

Vind het ook echt lastig.

Ik heb precies hetzelfde, ik ga dus dan maar elke dag douchen(wel 's avonds) en haar wassen, cremespoeling alleen onder in het haar + beetje cowboy magic tegen het klitten.
Als ik de volgende dag niet werk en toch naar de paarden ga dan douche ik daarna wel.
Als ik donderdagavond douche en vrijdagavond niet, dan loop ik met heel vet haar rond op de manege zaterdagochtend!

Jildau

Re: Vettig haar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 12:59

Ja JaneJansen dat heb ik dus ook. Ik moet elke dag naar school en als ik een dag vrij ben moet ik werken en ik wil er wel altijd verzorgd uitzien. Heel soms op een zondag probeer ik het eens niet te wassen en dan is het ook echt vies. Ik doe het dan wel in een staart maar aangezien ik een schuine pony heb ziet dat er alsnog vies uit want dan is m'n pony erg vet..

PK_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:07

Ik had hier ook last van, moest om de dag mijn haren wassen anders zag het er niet uit. Nu is het gelukkig al een stuk minder. Ik zou inderdaad toch proberen om minder vaak te wassen, hoe vaker je dit doet hoe sneller het meestal vet wordt. Niet al te heet water gebruiken en bij voorkeur niet s'avonds wassen. En dit klinkt misschien heel stom, maar let er op dat je vooral goed je hoofdhuid wast, dus niet alleen je haar.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:10

Ik heb ook heel snel vet haar. Het blijft 1 dag in model na het wassen en de dag erop is het weer vet. Ook al kom ik er niet aan en borstel ik het maar 1x per dag (daarna vast). Ik gebruik de milde shampoo en cremespoeling van de... Albert Hein! :+ heel goedkoop en mijn haar blijft 3 dagen fris!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:40

Ik had eens gehoord/gelezen dat je je haar kan ontwennen, door het 2 weken ofzo niet te wassen. Het klinkt echt heel ranzig, I know, maar als het werkt.. :D
Moet je dus wel vakantie voor hebben en als je naar buiten gaat een petje ofzo dragen.
Misschien eens proberen als je echt wanhopig bent? :P

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:50

Nou twee weken dat lijkt me wel erg lang.. Dan zou ik eerder beginnen met een paar dagen en het uitbouwen. Dat is ookw at ik gelezen heb. Ik heb het nu zondag voor het laatst gewassen, gisteren express niet gedaan om te kijken hoe he tvandaag was. EN ik heb nu dus ook vet haar :+ .

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:53

Ik heb dat ook heel erg.. Ben toen in de vakantie begonnen met 1 dag ertussen, daarna 2 en zo heb ik het afgebouwd, het leek beter te gaan tót ik op vakantie ging en dus elke dag weer moest wassen om het zout uit mijn haren te krijgen, en nu ben ik weer terug bij af.

Heb trouwens de shampoo langer fris van Andrelon helpt wel een beetje maar niet genoeg :+

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:55

pf dat is erg lastig!
proberen tijdens het wassen alleen je haren te wassen zeg maar, en niet je hoofdhuid, dan stimuleer je de talgklieren en dan krijg je juist snel vet haar!
je kan je haar wel met cremespoeling behandelen, maar een heel klein beetje, en heel goed uitspoelen!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:59

Heb het in een vakantie 4 dagen niet gewassen en daarna eerst met Rehab van Lush en darna met I love juicy van Lush gewassen en het blijft nu toch wel 3 dagen schoon :D

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:35

Mijn dochter heeft er ook last van en ik heb het idee dat het komt door het iedere dag dragen van de cap, daaronder zweet je en wordt het haar vies, als ze minder rijdt is het haar ook minder snel vet! Zij rijdt meestal 2 uur per dag.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:51

Heb hier ook zooooo'n last van gehad. Als ik m'n haar 's ochtends waste dan was de aanzet (bijv. bij m'n lok) gewoon 's avonds al vet .... #)

Ik heb een paar tips die bij mij echt heeeel erg geholpen hebben:
* Afwisselen met shampoo (dus de ene keer voor vettig haar, de andere keer een wat lichtere nemen)
* Geen conditioner of cremespoeling boven je oren smeren. Neem je oren als grens, daaronder mag, daarboven dus niet
* Het haarwassen afsluiten met koud water ipv warm water
* Droogshampoo op de vette plekken spuiten, even föhnen en je haar is weer schoon.

En dit is echt de beste (en ook de moeilijkste ) tip }>
Afbouwen dat wassen :j
Ik waste het eerst 1x per dag, soms 1x in de 2 dagen. Anders was het gewoon NIET te doen. Maar gewoon langzaam afbouwen werkt echt super. Kan nu 5 dagen zonder wassen doen, en nog denken mensen dat ik het de dag ervoor heb gewassen.
Ik weet het, het is even doorbijten, maar probeer gewoon per 2 weken een dag te minderen. Dus eerst om de dag, na 2 weken om de 3 dagen etc. etc.
Wil je het toch graag nog een keer wassen tussendoor, dan moet je het zonder zeep doen. Dan lijkt het een stuk minder vet en valt het minder sluik, terwijl je hoofdhuid niet uitdroogt door de shampoo (en dus weer talg gaat produceren).

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:54

Minder wassen, geen cremespoeling gebruiken en je haar zo min mogelijk borstelen en aanraken gedurende de dag :)

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:58

Ik probeer het ook te minderen in wassen.
Een tijdlang heb ik het bijna dagelijks gewassen en nu merk ik erg dat mijn haar eraan gewend is.
Momenteel was ik met dat nieuwe shampoomerk sheiso ofzo? :')
iig vind ik dat erg fijn spul.
Voor mijn haar gebruik ik stylingsspul van ... ik weet ff de naam niet meer.
heeft allerlei rozetinten gekleurde busjes enzo. :j

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:12

Bedoel je Syos oid Sani?
Als dat goed spul is ga ik dat toch eens proberen :j

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:19

Dat was het ja, syos. :')
ik vind het wel erg fijn. Merk dat mijn haar zachter is en handelbaarder dan eerder iig.

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:23

en mag ik vragen welke je hebt dan?

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:36

ga ik even nazoeken voor je. :=

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:38

Afbeelding

Volgens mij deze.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:38

Gebruik nu syoss volume :) fijne shampoo

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:49

Oh, de tips van Focussed ga ik ook proberen.
Ik zit met hetzelfde probleem. Zelfs zo erg dat wanneer ik het 's ochtends was, het 's avonds al weer vet is.
Bij mij ligt het er aan dat ik heel fijn haar heb. Dat ligt vaak plat op je hoofd, waardoor het sneller vet wordt.
Met warm weer is dat echt een crime. Het probleem met fijn haar is ook dat het ontzettend klit, dus ik móet
wel crèmespoeling gebruiken. Anders trek ik met kammen daarna gewoon alle haren uit mijn hoofd.

En daar het nadeel weer van is dat het ontzettend zacht en slap wordt, waardoor ik het niet in model kan
brengen, het dus gaat hangen en weer snel vet wordt. Beetje vicieuze circel.
Zie laatste tijd steeds vaker in mijn fantasieën een tondeuse voorbij vliegen :P

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:51

Oo dat slappe haar, herkenbaar. Ik heb ook totaal geen volume in mijn haar ofzo.. en als het dan vet is, dan zit het écht plat op je hoofd :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:54

_Chantal89 schreef:
Dan gewoon in een staart doen en het wassen afbouwen. Zo min mogelijk borstelen/ hand door je haar halen. Hoe meer je je haar wast, des te eerder het vet wordt.

Bij mij wordt het net zo vet als ik het in een staart doe, en daar bij staat het met totaal niet haren naar achteren..

denk dat het ook deels aan de leeftijd ligt? Ik moet eigenlijk ook elke dag m'n haar wassen.

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:58

Pfoeh mijn god zeg!

Ik heb als ik savonds mijn haar was, de volgende middag al vet haar, echt niet normaal! Moet het echt elke ochtend wassen. Wel of geen cremespoeling maakt niet uit, uitstellen zal misschien wel helpen, maar dat vind ik zo viesd dat ik 2 dagen niet eens red, maarach, dan maar elke dag wassen

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:58

Basic_: Daar wordt het op den duur alleen maar erger van :) Dan moet je het na 6 uur al weer wassen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 17:02

Inderdaad stoppen met iedere dag wassen, is absoluut niet goed voor je haar!