Hoe verzorg jij je haar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 07:04

Ik heb geen dik haar (zit ook niet in de familie), maar wel lang en gezond glanzend haar en ben er op dit moment best trots op, gezien hoe het vroeger was :)

Ik was het 1 keer in de week helemaal uit, eerst met Herbal Essence Hello Hydration of met Happy Ends van Herbal Essence. Daarna doe ik de gelijknamige conditioner erin.

even laten drogen tot het redelijk handdoekdroog is met een handdoek om m'n haar heen, en dan voorzichtig borstelen en Hairrepair Wonder van Henna Plus erin kneden.
Dan zet ik een grote haarklem erin zodat het goed kan intrekken, en na zo'n anderhalf uur haal ik de klem er weer uit en laat ik het even hangen tot het helemaal droog is.

als laatste gaat er een beetje daily hairprotection in van andrelon, gevolgd door weer even in de klem, en klaar :)

Ik fohn absoluut niet en ik doe er ook geen elastiekjes in. Daar is mijn haar veel te fijn voor.
Overdag heb ik het meestal in een klem, en wanneer het winderig is laat ik het soms loshangen om de losse haren eruit te laten waaien.
Werkt perfect!

qua knippen laat ik het 1 keer per half jaar even de puntjes bijknippen. Verder is niets nodig want het groeit als een tierelier.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Hoe verzorg jij je haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 07:30

Cayenne, mag ik jou haar? :')

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 07:31

Ik wordt elke dag wel aangesproken op mijn haar.
Heb van mezelf heel dik, heel veel, flink krullend blond haar. Zie profiel!
Krullend haar is van zichzelf al heel droog, dus ik moet er goed om denken.
Ik was het elke 2/3 dagen,gebruik áltijd conditioner, en gebruik geen goedkope merken als nivea, garnier etc maar eerder Marlies Moller, Collistar of Fekkai, maakt echt uit.
Ook doe ik er voor dat ik het droogfohn altijd een masker in, en die laat ik zitten, spoel ik niet uit. Maskers zijn ook echt belangrijk!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 07:49

Robynn schreef:
En ik denk ook dat het genetisch bepalend is :j

Yep...Ik ben gezegend met het fantastische onhandelbare haar van mijn moeder en overgrootmoeder. >;)
Een soort van dik haar maar wel met slag en kroezelig. Ik heb het lang en draag het meestal in een vlecht. Na een dag buiten ziet het eruit alsof er iets op mijn hoofd is ontploft (drie keer raden waar ik mijn Boktnaam van bedacht heb ;) ), zelfs al zet ik alle eigenwijze plukken vast met speldjes maar soms denk ik dat alleen een flinke dot lijm helpt. Stylingproducten willen niet werken, of het is te weinig en dan maakt het niets uit, of het is teveel en dan ziet het er ook niet uit (of ik kan er gewoon niet mee overweg, kán ook).
Tenzij het winter is en het vriest, dan is het mooi glad en steil. Ik ben dus dol op winterweer en dan draag ik het vaak los.

Ik was het om de dag en dan gaat er ook conditioner in, meestal Andrelon en soms Fructis, soms ook haarmaskertjes, naast de klitten uitborstelen doe ik er verder geen gekke dingen mee. Drogen doet het in de handdoek en verder in een vlecht. De kapper ken ik niet, bijpunten doen we zelf. Kortknippen? No way. Ondanks alles ben ik ergens wel trots op mijn rare haar. :D

@Cayenne: leuk idee: 'wanneer het winderig is laat ik het soms loshangen om de losse haren eruit te laten waaien', maar zie je dan wel nog wat? Ik bedoel maar, als ik dat doe en ik sta per ongeluk wind mee zie ik alleen nog maar haar. Leuk, maar niet echt bevorderlijk voor de verkeersveiligheid... :P

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 07:55

ik heb geen extreem dik haar, ik heb vooral heel veel haar. Uitkammen doe ik af en toe want dat is vaak lang en pijnlijk werk. Wassen doe ik 1 keer in de 3 dagen. Meestal draai ik er snel een knot in en klaar. Fohnen en zo doe ik nooit, zou geen eens weten hoe dat werkt. :o

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 08:42

Anneke schreef:
Ik was het elke 2/3 dagen,gebruik áltijd conditioner, en gebruik geen goedkope merken als nivea, garnier etc maar eerder Marlies Moller, Collistar of Fekkai, maakt echt uit.
Ook doe ik er voor dat ik het droogfohn altijd een masker in, en die laat ik zitten, spoel ik niet uit. Maskers zijn ook echt belangrijk!

Krullen föhnen? :\ Heb je dan nog krullen over? Als ik het föhn, ben ik echt net een pluizige poedel :')

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 11:53

Ik was ze elke dag met shampoo.
Dan doe ik bij de puntjes wat verzachter.

Dan kom ik uit bad/douche en dan spray ik er anti klit in, spray voor stijlen met stijltang en dan doe ik er nog een serum in.

In het weekend doe ik altijd een haarmasker in m'n haar. :)

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 11:59

Ik heb dun maar wel veel haar, met slag. Heb het helaas lang tijd met de stijltang gestyled waar de conditie van mijn haar niet beter op geworden is. Sindsdien probeer ik het niet te vaak te wassen (1x in de 2 dagen is zat). Ook gebruik ik altijd een conditioner en 1 a 2 keer in de week een maskertje. Ben nu de producten van syoss (hoop dat ik het goed schrijf) aan het gebruiken en ik vind het erg fijn spul.

Ik laat mijn haar altijd drogen en wrijf het niet droog met de handdoek want dan loop ik echt met statisch haar rond :D . Plus het beschadigd je haar heel snel.
Na het wassen doe ik er altijd een haarcremetje doorheen waardoor het minder gaat pluizen.

Verder heb ik geen makkelijk haar, het valt echt met de dag anders.

Marjoleiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 12:06

Ik heb lang blond en heel erg dik haar.
Ik was het iedere dag of 1x in de 2 dagen , dan gebruik ik shampoo en cream spoeling en 1 x in de week doe ik een masker er in.
en verder heb ik geen problemen met mijn haar het is zacht en makkelijk doorkambaar en valt ook nog eens goed :)
Laatst bijgewerkt door Marjoleiin op 06-09-09 12:09, in het totaal 3 keer bewerkt

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 12:07

tjah ik heb geen klagen wat betrefd mijn haar.

het is stijl, zacht en vol.

maar ik merk wel verschil kwa shampo's en conditiners.
ik gebruik dus heel graag garneir fructis, groene fles.
als ik gedouched heb, haren droog wrijven en hoepsa in
een keer met de borstel er door heen. geen enkele klit ....
heerlijk !

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 12:11

Vroeger.... Had ik prachtig mooi dik steil glanzend blond haar... Ik heb het een keer uit laten dunnen en laten knippen. :roll: had ik niet moeten doen, het is nu wat dof, pluizig, en er moet best veel in wil het zitten. ;(
Ik steil het best wel veel, maar ben er nu mee gestopt. := En maak krullen met mousse.
Shampoo en creme spoeling gebruik ik van Andrelon, daar wordt heel lekker glad en zacht van :D

Marjoleiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 12:16

xxxdonja schreef:
Vroeger.... Had ik prachtig mooi dik steil glanzend blond haar... Ik heb het een keer uit laten dunnen en laten knippen. :roll: had ik niet moeten doen, het is nu wat dof, pluizig, en er moet best veel in wil het zitten. ;(
Ik steil het best wel veel, maar ben er nu mee gestopt. := En maak krullen met mousse.
Shampoo en creme spoeling gebruik ik van Andrelon, daar wordt heel lekker glad en zacht van :D

Hoe maak je krullen met mousse?
Ik wil ook wel een keer krullen maar de meesten blijven gewoon niet zitten omdat mijn haar daar te zwaar voor is ,
en parmanent vind ik maar niks

Djoena

Re: Hoe verzorg jij je haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 12:21

Ik maakte altijd krullen door mijn haar nat uit te kammen, dan heeeeeel veel schuimmousse, op je kop hangen en dan kneden/masseren tot je een ons weegt, om er 2 uur later achter te komen dat het alweer uitzakt _O-

Marjoleiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 12:23

dus als je haar nat is dan doe je de heel veel schuimmousse in en dan kneden en masseren maar dan kan dat toch helemaal nooit opdrogen dat schuimmousse of hoe zit dat? :+

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 12:25

Marjoleiin schreef:
dus als je haar nat is dan doe je de heel veel schuimmousse in en dan kneden en masseren maar dan kan dat toch helemaal nooit opdrogen dat schuimmousse of hoe zit dat? :+

Fohn erbij :j

Vandaar dat ik het ook nooit meer doe, buiten dat het gewoonweg niet blijft zitten :+ , maar Fohnen is echt heel erg slecht voor je haar :j

Marjoleiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 12:29

Ach van die ene keer fohnen zal het wel niet van dood gaan , ik zal het vanavond wel eens even uitproberen. :D

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:03

Ik heb best wel heel lang haar, eigenlijk doe ik er niets speciaals mee.
Ik knip het ongeveer 1 a 2 keer per jaar, omdat het niet snel dood is.
Het is voor mijn lengte ook best wel dik :j .
Ik was het om de dag en gebruik vaak een beetje cremespoeling.
Na het douchen wikkel ik het in een handdoek en daarna kam ik het voorzichtig in een scheiding als ik het laat drogen.

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:09

Ik ben tegenwoordig gestart met shampoo, conditioner en haarmaskers van de lush.
Dat zijn dus producten zonder van die gladmakers als siliconen. Siliconen maken je haar glad, maar zijn niet bepaald goed voor je haar.
In het begin voelde mijn haar wat stugger maar na een tijd begon het énorm zacht te worden.

Verder zit ik met hetzelfde probleem als de TS. Een bobje laten knippen én haar met een slag erin.
En nu ben ik het steilen kostbeu! Zit dus met ongelijk haar (kort vanachter, langer vanvoor), wil het laten groeien (komt net niet op m'n schouders vanvoor). Maar los staat het voor geen meter meer! Ik heb gedacht aan extensions. Maar dat is reuzeduur! Dan liever veel paardrijlessen voor dat geld. :+

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:16

Marjoleiin schreef:
Hoe maak je krullen met mousse?
Ik wil ook wel een keer krullen maar de meesten blijven gewoon niet zitten omdat mijn haar daar te zwaar voor is ,
en parmanent vind ik maar niks

Ik heb sowieso al wel wat slag van mezelf, en dik haar, dus daarmee wordt het wel makkelijker. Ook handig als je krullen wilt: laagjes knippen.
Ik doe mousse altijd wel op droog haar, anders droogt het bij mij niet goed op.
Ik gebruik best veel mousse. :o Ik laat me haar hangen en kneed met mousse de krul erin :)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4MBWO73Y.jpg
dit is mijn haar als ik het niet steil en niet krul.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CTMF3SX7.jpg
krullen ;)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:49

Ik was het om de dag (als ik eens geen zin heb om de 3) en dan gebruik ik soms conditioner, soms niet (van pantene). Afhankelijk van welke shampoo ik daarvoor gebruikt heb.. Föhnen doe ik zéér zelden (ik bak er dan ook niets van), stijlen nooit. Ik heb sterk golvend/krullend haar dat elke dag anders ligt en dikwijls niet hoe ik het wil. Maar anderzijds heb ik geen zin om er veel tijd in te steken en te gaan föhnen dus dan blijft het maar zo. Meestal draag ik het de dag dat ik het gewassen heb los, en de dag erna gaat het in een knot of staart (omdat m'n haar dan minder goed ligt :+ ). Ik kam het alleen als het nat is (omwille van het feit dat m'n krullen er anders lelijk 'uitgerokken' uit zien) en dan met een kam met tanden die ver uiteen staan (zo blijven m'n krullen het mooiste). Een maal in de week ga ik er met een borstel doorheen. Normaal gezien ga ik om de 3 maanden (ong) naar de kapper om er een flink stuk af te halen, maar de laatste keer heb ik enkel de puntjes bij laten knippen. Ik spaar momenteel :D Ik vind het nl. nu veel handiger dat er geen hele plukken uithangen als ik het opsteek en het hangt ook minder voor m'n gezicht als ik het los heb.

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:58

Ik was mn haar om de dag, en doe er na de tijd anti pluis spul in van John Freida.
heel fijn spul, is wel duur maar je merkt het verschil wel, je haar wordt er gladder & zachter van.
Verder stijl ik mijn haar best wel vaak, vind dat gewoon veel mooier. :o

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 14:11

Wauw Anneke, jij hebt echt mooi haar (en je Shire ook), ik vind krullen erg mooi

Douche 1a2 keer per dag, en bijna altijd als ik douche was ik het wel. Nouja, 2 keer pw doe ik er een masker in, en was ik het uitgebreid. Andere keren doe ik het ook heel goed, of ff snel een klodder shampoo over mijn haar.
Ik doe na het douchen idd een handdoek om m'n haar, en als ik aangekleed ben vervang ik die door een klem. (deed het eigenlijk altijd omdat ik nat haar irritant op mn rug vind :+)Geniale dingen joh, het droogt wat minder snel, maar ik heb snel last van pluizig haar en als ik het zo laat drogen zit het echt perfect, het glanst en zit heel de dag goed :D (dus niet alleen als ik naar bed ga :+)

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 17:43

M_VE schreef:
Verder zit ik met hetzelfde probleem als de TS. Een bobje laten knippen én haar met een slag erin.
En nu ben ik het steilen kostbeu! Zit dus met ongelijk haar (kort vanachter, langer vanvoor), wil het laten groeien (komt net niet op m'n schouders vanvoor). Maar los staat het voor geen meter meer! Ik heb gedacht aan extensions. Maar dat is reuzeduur! Dan liever veel paardrijlessen voor dat geld. :+

Ik heb een tijdje een wat langere bob gehad en nu steek ik het vaak op, al heb ik onderhand ook wel weer de lengte dat los leuk staat (heb het eind juni weer rechter laten knippen, tis nog steeds iets langer aan de voorkant maar dat vind ik wel leuk). Weet niet of je al genoeg lengte hebt om het op te steken, maar anders kun je dat eens proberen. Of een inieminie staartje! :D

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 17:58

Corelli schreef:
Anneke schreef:

Krullen föhnen? :\ Heb je dan nog krullen over? Als ik het föhn, ben ik echt net een pluizige poedel :')

Met een diffuser uiteraard :D Maar nee, op deze manier pluist het niet. Je krullen zitten dan juist nog mooier.
Goede kapper is btw ook een must!

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 17:58

[quote="suus_"]Wauw Anneke, jij hebt echt mooi haar (en je Shire ook), ik vind krullen erg mooi

:o dank je wel!