Abortus of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:05

Dat van die vakantie zal wel loslopen denk ik... :D

Maar als ik nu mezelf als voorbeeld neem: ik werk aan een carrière. En dus ben ik aan de pil, want het zou me nu niet uitkomen om een kind te krijgen. Zoasl in gezegd in mijn voorgaande post: ik doe er alles aan om een zwangerschap te voorkomen. Mocht ik onverhoopt zwanger raken dan laat ik het weg halen. Ik kan het er nu niet bij gebruiken. Dat is een bewuste keuze, geen stomme reden.

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:08

Jeanine84 schreef:
Sommige mensen zijn ook wel hard in het feit; een one night stand vertel ik niets! Waarom niet? Jullie hebben samen sex gehad! Het is net zo'n goed zijn kind als dat van jou..maar omdat het in jouw buik zit gaat het hem niks aan? Doet me denken aan die reclame 'we worden steeds brutaler' verder wordt er wel heel makkelijk gepraat over abortus; waarom moeilijk doen als het makkelijk kan..reken maar dit echt wel even wat anders is hoor! Heb zelf geen ervaring maar ik geloof wel dat dit niet iets is wat je zomaar even doet!

Amen :D
Vindt het eerlijk gezegt schandalig om te zeggen waarom moeilijk doen als het makkelijk kan gadver.
Maar goed wie ben ik

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:09

ik zou voor 1 gaan, toch zeker met een onenight stand.
en ik heb al eens een abortus gehad, maar dit was met m'n huidige vriend. we hebben er samen voor gekozen, omdat we toen pas gingen samenwonen en er financieel wat krapjes bijzaten. dan zet ik liever geen kind op de wereld, dan een kind zonder toekomst.
maar ja, das mijn mening.

en over die anticonceptie , de pil is ook niet 100% betrouwbaar .
mijn vriendin is nu ook zwanger en zij nam haar pil altijd correct in.

ik vind het goed dat er zoiets als abortus bestaat, er zouden anders nogal wat ongewenste kinderen rondlopen en nu moet je eerlijk zijn: hoeveel van de écht ongewenste kinderen worden mishandeld, of soms zelfs vlak na de bevalling vermoord uit angst van de moeder?
Laatst bijgewerkt door Hammeke op 05-09-09 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:10

Chiqa schreef:
Delphi schreef:
Ik schrik hier persoonlijk erg van de reacties!!! Er wordt zo makkelijk over abortus gepraat. Net of je een blik soep in de supermarkt gaat kopen.

Ja waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Dr zijn dus ook mensen die hier geen drama van maken.
(En gelukkig maar wordt pas een drama als je een kind ter aarde pleurt waar je niet achter staat)
Kind ongelukkig, jij ongelukkig dan vind ik zo'n abortus een prima idee.

Kijk voor mensen die er zó over denken moet het eens moeilijker gemaakt worden om zomaar abortus te kunnen plegen. Het is erg triest dat je geen drama kunt maken van meiden die niet met hun koppie nadenken, ongewenst zwanger raken en even abortus laten plegen en hier geen drama van maken!!!

Het gaat niet om een ongelukkig kind. Het gaat er om dat je het makkelijk kunt voorkomen om zwanger te raken. Als je als meisje goed je anticonceptie gebruikt én daarnaast een condoom is de kans echt miniem dat je zwanger raakt hoor!!! Voorkomen is beter dan genezen.

En daarnaast kan een abortus de kans om zwanger te raken verkleinen en de kans op een vroeggeboorte bij een nieuwe zwangerschap vergroten. Maar goed daar kan ik dan weer geen drama van maken :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:10

Chiqa schreef:
Delphi schreef:
Ik schrik hier persoonlijk erg van de reacties!!! Er wordt zo makkelijk over abortus gepraat. Net of je een blik soep in de supermarkt gaat kopen.

Ja waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Dr zijn dus ook mensen die hier geen drama van maken.
(En gelukkig maar wordt pas een drama als je een kind ter aarde pleurt waar je niet achter staat)
Kind ongelukkig, jij ongelukkig dan vind ik zo'n abortus een prima idee.

Dus als jij moeder wordt en na een paar jaar vind je 't toch niet meer zo leuk vermoord je je kind ook gewoon? Want hulp vragen, kinderbescherming enz is allemaal zo lastig, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

Als je 'dat kind ter aarde pleurt' sta je er vanzelf achter, het klinkt allemaal zo cliché maar hoeveel moeders zijn er niet die hun kind voor adoptie hebben opgegeven en na de geboorte ineens toch het kind willen houden?
En als je dat kind dan echt niet wilt, dan is adoptie toch een goede keuze? Het is iig beter om het kind een kans te geven dan het te vermoorden voor het uberhaupt de kans heeft gehad zijn mening te geven.

Als je 't lef hebt gehad om onveilig seks te hebben moet je ook het lef hebben om de consequentie's te nemen, je weet wat er kan gebeuren en je weet hoe je 't kunt voorkomen, dan is achteraf 'lekker makkelijk' een abortus plegen gewoon stommiteit.

Sorry dat ik wat kort door de bocht reageer maar dat doe jij ook, ik vind je uitspraken gewoon kwetsend en denk dat je je best iets netter kunt verwoorden.

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:11

Eigenlijk vind ik dat je elkaar niet de maat kunt nemen voor wat betreft "een goede reden voor abortus".... Ik denk dat je alleen zelf kunt beslissen of je, op het moment dat je ongewenst zwanger raakt, in staat bent het kind te laten komen.
De een wordt verkracht op haar 14e, raakt zwanger, en kiest ervoor het kind te houden en de ander raakt zwanger binnen een goede relatie op haar 30e, en kiest voor abortus om dat er een wereldreis gepland staat. Tja, even een beetje extreme voorbeelden, maar toch vind ik dat niet dat je iemand kunt veroordelen voor de keuze die zij maakt, ook al had je zelf misschien een andere keuze gemaakt. Daarnaast ben ik er van overtuigd dat alle vrouwen die daadwerkelijk een abortus ondergaan hebben, om wat voor reden dan ook, dat echt niet "zomaar even" hebben gedaan. Een abortus is hoe dan ook heel ingrijpend, welke reden er ook achter zit...

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:13

@ delphi weet je wat nog het ergste is dat ik net ff in het profiel van Chiqa heb gekeken en dat ze al 37 is dus zo'n antwoord had ik al helemaal niet verwacht

funnyhorses

linchen schreef:
Ik moest hier een tijdje terug hier ook over nadenken.

Ik heb een 'vriend' gehad, die geen condoom wou gebruiken, en ik kwam niet aan de pil, kreeg de huisarts niet overtuigd, behalve toestemming van ouders. En die kon ik dit niet vertellen. (Achteraf weten ze de helft ofzo..). Ben toen constant bang geweest om zwanger te zijn, vooral toen mijn ongesteldheid wegbleef. Die uiteindelijk te laat was. Elke keer weer een opluchtiing. Uiteindelijk na 4 maanden is dit gestopt, helemaal toen hij vertelde dat hij nog meer meisjes had. Een hele klap was dat.

Ik heb toen inderdaad moeten bedenken wat als ik zwanger was geweest. Mijn keuze viel toch op houden, en zelf de opvoeding doen, was 18, dus had opzich gekunt met hulp van ouders.

Als dit zo was, had ik hem er niks van verteld.

Dan mocht je blij zijn geweest als het bij een baby was gebleven!!!
Wat ontzettend dom om het zonder condoom te hebben gedaan........ _-:(

Hammeke

Consort schreef:
Eigenlijk vind ik dat je elkaar niet de maat kunt nemen voor wat betreft "een goede reden voor abortus".... Ik denk dat je alleen zelf kunt beslissen of je, op het moment dat je ongewenst zwanger raakt, in staat bent het kind te laten komen.
De een wordt verkracht op haar 14e, raakt zwanger, en kiest ervoor het kind te houden en de ander raakt zwanger binnen een goede relatie op haar 30e, en kiest voor abortus om dat er een wereldreis gepland staat. Tja, even een beetje extreme voorbeelden, maar toch vind ik dat niet dat je iemand kunt veroordelen voor de keuze die zij maakt, ook al had je zelf misschien een andere keuze gemaakt. Daarnaast ben ik er van overtuigd dat alle vrouwen die daadwerkelijk een abortus ondergaan hebben, om wat voor reden dan ook, dat echt niet "zomaar even" hebben gedaan. Een abortus is hoe dan ook heel ingrijpend, welke reden er ook achter zit...

amen _/-\o_

Vayo

Hammeke schreef:
en over die anticonceptie , de pil is ook niet 100% betrouwbaar .
mijn vriendin is nu ook zwanger en zij nam haar pil altijd correct in.

ik vind het goed dat er zoiets als abortus bestaat, er zouden anders nogal wat ongewenste kinderen rondlopen en nu moet je eerlijk zijn: hoeveel van de écht ongewenste kinderen worden mishandeld, of soms zelfs vlak na de bevalling vermoord uit angst van de moeder?

Nou als je goed je pil inneemt en een condoom gebruikt dan is de kans écht heel klein hoor!!! Maar goed er is altijd een kans. Al weet ik bijna zeker dat het bij 90% van de gevallen makkelijk voorkomen had kunnen worden.

Zeker is het goed dat er abortus bestaat. Alleen vind ik het belachelijk dat je het tot iets van 16 weken kan laten doen. En dat het mensen zo makkelijk wordt gemaakt, met als gevolg dat ze minder consequent omgaan met hun anticonceptie.

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:15

en ik denk ook niet dat als het kind er is dat je dan ongelukkig bent hoor dat heet moedergevoel.Als je misschien kinderen straks krijgt weet je pas wat dat echt is en dan kun je vast je zelf wel voor je hoofd slaan dat je ooit gezegt heb waarom moeilijk doen als het makkelijk kan

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:16

2, absoluut :j

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:17

femke27 schreef:
Dat van die vakantie zal wel loslopen denk ik... :D

Maar als ik nu mezelf als voorbeeld neem: ik werk aan een carrière. En dus ben ik aan de pil, want het zou me nu niet uitkomen om een kind te krijgen. Zoasl in gezegd in mijn voorgaande post: ik doe er alles aan om een zwangerschap te voorkomen. Mocht ik onverhoopt zwanger raken dan laat ik het weg halen. Ik kan het er nu niet bij gebruiken. Dat is een bewuste keuze, geen stomme reden.

Dat je het probeert te voorkomen is een goede zaak, er zijn genoeg mensen die maar raak klooien omdat ze weten dat als het misgaat er wel abortus gepleegd kan worden. Als jij toch een abortus zou laten doen is jouw keuze maar ik zou het niet willen, ik zie het als het vermoorden van een mens, dat mag ook niet als het buiten de buik van de moeder is, waarom wel als het er nog in zit?
Sterker nog; je bent zelfs strafbaar als je iemand helpt om zelfmoord te plegen terwijl zo iemand daar zelf over beslist heeft en zo'n baby maar gewoon moet hopen dat mama de juiste beslissing neemt.

En dat van de vakantie was geen grapje, er zijn echt mensen die om vergelijkbare redenen een kindje weg laten halen, wat ook geregeld gehoord wordt is; het komt tegelijk met mijn verjaardag (of die van vriend/man).

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:17

RandyOrton25 schreef:
@ delphi weet je wat nog het ergste is dat ik net ff in het profiel van Chiqa heb gekeken en dat ze al 37 is dus zo'n antwoord had ik al helemaal niet verwacht

Jeej, mijn mond valt open van verbazing! Zielig dat je er zo simpel over denkt! En héél erg dat je zulke ronduit kwetsende opmerkingen maakt. Voor zulke mensen heb ik dan ook 0,0% respect.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:18

RandyOrton25; De morning after pil werkt ook niet altijd! Het kan altijd gebeuren dat wanneer je het veilig doet, het condoom scheurt, en dat je dan de morning after pil haalt maar dat ie niet werkt.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:19

Ik zou nooit een kindje laten weghalen..
Iemand kiest er zelf voor om met iemand naar bed te gaan.
Als je niet zwanger wilt raken gebruik dan voorbehoedsmiddelen..
En als het condoom kapot is gegaan kan je altijd nog de morning after pil halen..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:20

Niet aborteren! :n
Heb eens een filmpje gezien waarbij ze met echo keken wat er gebeurde, nou ze gingen dus met zo'n slangetje naar binnen en dat kleine vruchtje, IMO al een echt mensje probeerde te vluchten! De slang ging steeds harder heen en weer en uitiendelijk werd het hoofdje van het rompje gescheiden.
De hele klas was stil.
Echt schokkend, ze moetehn dit filmpje eigenlijk aan alle moeders laten zien die hun kindje willen laten aborteren..
Nee, abortus zou ik nooit doen! :n
JIJ wilde seks, JIJ liep het risico en dan moet ook JIJ de consequenties dragen! Het kindje hoeft niet de dupe te zijn van jou onverantwoorde gedrag!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:20

sabje1985 schreef:
en ik denk ook niet dat als het kind er is dat je dan ongelukkig bent hoor dat heet moedergevoel.Als je misschien kinderen straks krijgt weet je pas wat dat echt is en dan kun je vast je zelf wel voor je hoofd slaan dat je ooit gezegt heb waarom moeilijk doen als het makkelijk kan

Ahhhh gaan bij jou ook je nekharen omhoog staan? Wat ontzettend triest dat er zo simpel over wordt gedacht! En ik verzeker je dat je en al went aan het kindje in je buik. En als die na de bevalling op je buik gelegd wordt dat iedereen er dan vanaf moet blijven, dan bescherm je gelijk je kindje uit moedergevoel.

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:21

Aan de ene kant ben ik echt tegen abortus en aan de andere kant voor.Kijk als je verkracht wordt om het even grof te zeggen en je raakt zwanger vindt ik het denk ik wel anders.Maar weet het nog niet zeker hahahha.Het is en blijft natuurlijk een baby wat in je buik zit moeilijk dit.

RandyOrton25

Hannah_Menno schreef:
Niet aborteren! :n
Heb eens een filmpje gezien waarbij ze met echo keken wat er gebeurde, nou ze gingen dus met zo'n slangetje naar binnen en dat kleine vruchtje, IMO al een echt mensje probeerde te vluchten! De slang ging steeds harder heen en weer en uitiendelijk werd het hoofdje van het rompje gescheiden.
De hele klas was stil.
Echt schokkend, ze moetehn dit filmpje eigenlijk aan alle moeders laten zien die hun kindje willen laten aborteren..
Nee, abortus zou ik nooit doen! :n
JIJ wilde seks, JIJ liep het risico en dan moet ook JIJ de consequenties dragen! Het kindje hoeft niet de dupe te zijn van jou onverantwoorde gedrag!

amen _/-\o_ _/-\o_

Palmera

Dus dan maar nooit meer seks??? Ik blijf zeggen: als je alles hebt gedaan om niet zwanger te worden kun je er ook niets aan doen.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:22

femke27 schreef:
Dus dan maar nooit meer seks??? Ik blijf zeggen: als je alles hebt gedaan om niet zwanger te worden kun je er ook niets aan doen.

Hier ben ik het helemaal mee eens!

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:23

jemig schrik ook dat iemand van 37 zulke uitspraken doet.Je zal toch denken dat die mensen meer verstand hadden.Maar goed wordt alleen maar chaggie van zulke mensen en ook al is dit heel hard hoop ook dat zulke mensen geen kinderen krijgen dat zijn ze niet waard.

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:25

femke27 schreef:

Denk dat ze meer de mensen bedoelt die er heel makkelijk over denken.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:25

femke27 schreef:

Zo bedoel ik het niet, maar als jij seks hebt, veilig of niet dan loop je het risico gewoon! KLAAR! Dus dan moet je IMO ook de gevolgen onder ogen zien en niet voor 't gemak aborteren! ;)