Stelling: overtijd -> wanneer vertel je het?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 13:34

@Shanna maar het is nou net een leuke discussie :D ;)
Ik snap je stelling wel hoor, maar ik snap dat soort mensen niet. Echt niet, serieus niet.
Als je al met een "vreemde" gaat slapen zorg je in deze tijd toch voor voorzorgsmaatregelen?? meaning condoom oid. Naast dat je dan enigzins beschermt bent voor zwangerschappen er gaan ook genoeg SOA's waarvoor je jezelf moet beschermen. "Enigzins" omdat een comdoom idd wel de kans heeft van kapot gaan. Maar goed dan zou ik, mocht ik dat doen, er op meerdere fronten voor zorgen dat ik niet zomaar zwanger zou raken.
Sorry maar ik snap ze dus echt niet die mensen.

Anoniem

Re: Stelling: overtijd -> wanneer vertel je het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 13:49

Haha toen mijn laatste ONS van deze stelling hoorde kreeg hij al vraagtekens of het niet stiekem een hint was voor hem, nou ik mag toch hopen van niet :Y)

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 13:57

Als ik overtijd zou zijn zou ik meteen een test doen :P
En vanaf daar zou ik denk ik wel de desbetreffende jongen inlichten jaa..hij heeft er ook aan meegewerkt :P

Abortus is geen optie dus vanaf daar is het er hopelijk samen uitkomen :).

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 13:57

Shanna schreef:
Haha toen mijn laatste ONS van deze stelling hoorde kreeg hij al vraagtekens of het niet stiekem een hint was voor hem, nou ik mag toch hopen van niet :Y)

Haha vind je et gek :P :Y)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 14:58

Shanna schreef:
indien die positief is wacht je tot het zeker is dat je lichaam het vruchtje niet afwerpt en je dus zekers een baby gaat krijgen

Hmmm beetje ongelukkige zinskeuze. Je kunt ook bij 14 weken een miskraam krijgen, of dat het hartje met 17 weken stopt. Mijn nichtje is op 24 weken bevallen en het kindje is overleven. Maar waarschijnlijk bedoel je gewoon de eerste 3 maanden afwachten waarin je de meeste kans loopt dat het mis gaat ;)

Ik zou het iedereen eerlijk vertellen zodra ik weet dat ik zwanger ben en hoe lang. Ik zou dus eerst een afspraak maken bij de verloskundige voor een echo. Al kan ik me niet voorstellen dat ik 1. sex heb met een onbekende en 2. het risico zou nemen zwanger te kunnen raken. Ik vind dat als je écht geen kinderen wilt of écht niet zwanger wilt raken je daar dan ook alles aan moet doen. Dus en pil, spiraalte o.i.d. én een condoom. Dan kun je tenminste zeggen dat je er alles aan gedaan hebt. Ik vind het erg naief van iemand die zonder condoom doet en regelmatig een pil vergeet.

Zelf ben ik mama van een bijna 2 jarig dochtertje. Ik kan me niet voorstellen dat ik haar had laten weghalen.

Als je beslist een abortus te willen dan krijg je eerst een echo om precies te kijken hoe ver je bent. Lijkt het jullie niet verschrikkelijk dan om een levend klein mensje te zien dat je dood gaat laten gaan??? Ik heb een echo gehad met 9 á 10 weken zwangerschap en dan zie je duidelijk een hartje, armpjes, beentjes en hoofdje.
Met 14 weken heb ik er nog één gehad en daarop kon ik mijn dochtertje zien duimen. Dan vind ik het onvoorstelbaar dat er op zo'n termijn nog abortus mag worden gepleegd.

Dus ik denk dat iedereen van te voren eens goed na moet denken waar die mee bezig is i.p.v. zich het af te vragen als de menstruatie uitblijft ;)

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:58

Lastig onderwerp. Mijn vriendje zou ik het gelijk vertellen, als ik zwanger zou worden van een one night stand zou ik het waarschijnlijk nooit vertellen. Scharrel alleen als ik het zeker weet.

Ouders zou ik het alleen vertellen als ik al 100% zeker weet dat ik het hou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 16:35

Ga met Kana mee.
Niks zeggen en weg laten halen.

De scharrel heeft er in dit geval toch niks aan de informatie en over het houden van de baby is geen discussie mogelijk, dat gebeurd niet.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 08:57

Hmmm mijn verhaal: ik was aan de pil en werd niet ongesteld. Test gedaan en daar verscheen een heel licht kruisje in.
Ik kon (en wilde) het niet geloven maar deed een week later nog een test en die was duidelijk positief. Ik wist zeker dat mijn (inmiddels ex-)vriend een abortus zou willen dus ik wilde eerst 100% zeker weten of ik zwanger was. Dus verloskundige gebeld voor een echo en daaruit bleek dat ik inderdaad zwanger was. Toen heb ik het hem dus ook pas verteld.

Noatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 09:04

Ik zou het gelijk vertellen.
Maar niet aan mijn ouders, daar zou ik echt zó bang voor zijn. :P
Ik zou er heel erg over na moeten denken of ik het weg zou laten halen. Mijn ouders zijn er altijd heel erg tegen, en nu denk ik er ook wel zo over.
Laatst vermoedde ik iets, toen heb ik een test gedaan.
Gelukkig niets, maar ik weet nu wel wat mijn grootste angst is. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 10:51

Meer meningen? En wanneer vertel je het je ouders wel?

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 10:55

Als het daadwerkelijk gewenst zou zijn zou ik het vertellen.
Zou het een ongeluk zijn en niet gewenst en in dit topic uit een one night stand zou ik het alleen aan mijn moeder vertellen en gelijk een abortus laten doen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:20

Ninita schreef:
Hmmm mijn verhaal: ik was aan de pil en werd niet ongesteld. Test gedaan en daar verscheen een heel licht kruisje in.
Ik kon (en wilde) het niet geloven maar deed een week later nog een test en die was duidelijk positief. Ik wist zeker dat mijn (inmiddels ex-)vriend een abortus zou willen dus ik wilde eerst 100% zeker weten of ik zwanger was. Dus verloskundige gebeld voor een echo en daaruit bleek dat ik inderdaad zwanger was. Toen heb ik het hem dus ook pas verteld.

Van harte gefeliciteerd!!! Ik zie dat je echt nog maar pas bevallen bent! Is de relatie met je echt stukgelopen door dat je zwanger was? Heel veel geluk met Milan hoor!!!

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 14:13

Waarschijnlijk wel. Ik dacht namelijk dat we een goede, stabiele relatie hadden maar volgens hem was dat niet zo.
(Uiteindelijk bleek dat hij me al een tijdje belazerde met een ander meisje terwijl hij dus wist dat ik zwanger was en met 18 weken heeft hij me gedumpt voor een ander) :x

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:24

Ninita schreef:

Waarschijnlijk wel. Ik dacht namelijk dat we een goede, stabiele relatie hadden maar volgens hem was dat niet zo.
(Uiteindelijk bleek dat hij me al een tijdje belazerde met een ander meisje terwijl hij dus wist dat ik zwanger was en met 18 weken heeft hij me gedumpt voor een ander) :x

:oo _-:( _-:( _-:(
Wat een streek!! bah :r Neem toch aan dat je wel blij bent met de kleine?

Ontopic: Ik zou het direct weghalen. Nou doe ik niet aan one-night-stands, maar mocht het gebeuren, dan krijgt ie het denk ik niet te weten. Een kind opvoeden is voor mij absoluut niet weggelegd (heb hier en daar al meedelijden met mijn neefje en nichtjes... :(:) ). Abortus is niet iets wat FF HOP HOP zal gebeuren, wordt echt wel over nagedacht. Maar om mij een kind ter wereld te laten brengen, nee, absoluut niet.

No hard feelings over abortus, maar sommige mensen (en dan bedoel ik mezelf) zijn gewoon niet weggelegd voor krijgen van kinderen. Ben er ook nog niet uit of ik dat ooit wel zal zijn.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:32

ninita, wat een ongelovenlijke KU.T streek... (ik heb even in je pro gekeken en gezen dat hij er al is :) )

iig, ik heb het laatst nog bij de hand gehad.

Ik slik de pil, en ik ben 17 jaar oud en heb al bijna 2 jaar een relatie, voor de duidelijkheid.

Ik word ALTIJD op een onderdag ongesteld. No matter what. Toen ik donderdag nog niet ongesteld was en vrijdag ochtend ook niet raakte ik een beetje in paniek. Ik had het mijn vriend die donderdag al verteld dat ik het zo vreemd van dat er nog niks was gebeurd...

Vrijdag toch maar mijn HA gebeld en gevraagt wat de kans had kunnen zijn. Die blijkt echt maar 0,01% te zijn. Ik had al helemaal bedacht wat ik zou doen als ik wel zwanger zou zijn. Ik zou het weg laten halen. Ik zou mijn vriend eerst inlichten wat de status is.

Daarna zou ik een abortus laten pleegen. Mijn vriend is dan wel weer zo dat hij graag mee wil om mij daarin te steunen. Maar gelukkig was het allenmaal niet nodig, want een half uur later nadat ik mijn HA had gebeld werd ik ongesteld! gelukkig... :(:)

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:37

gewoon met een virend zou ik zeggen optie 2..
Maar aangezien ik een vriend heb zou ik hem het gelijk vertellen als ik de vermoedens heb

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:48

Als het een gewone vriend zou zijn dan zou ik gaan voor:
(2) Je geeft je lichaam nog even een weekje max 2 weekjes de tijd en doet vervolgens een test, waarna je de jongen(s) inlicht.

Als je een relatie hebt dan zou ik het gelijk vertellen.

wattenstaafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 09:46

Geniaal dat ik nu bij zowel dit topic als het abortus topic lees dat Niemand aan one night stands doet. :) Sociaal onaanvaardbaar zeker. Goed, ook ik zit braaf in een relatie.
Toch zou ik het niet meteen vertellen. Je doet toch eerst een zwangerschapstest? Ik ben het met geen enkele optie eens, de enige waarbij je een test doet heeft als nadeel dat je dan gezellig gaat wachten tot het vruchtje zich gaat nestelen en je zeker weet dat het er nog wel even blijft zitten. Slecht idee voor mij aangezien ik het zsm weg zou laten halen:)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 12:25

Toevallig zat ik vorige week in de stress.
Heb een 'scharrel', dus niet een echt one-night stand, maar er is verder ook niets meer tussen ons dan dat.

Was ruim 1.5 week overtijd, zit gewoon aan de nuvaring én we gebruiken condooms, waar niets vreemds aan te merken was geweest.. Ik heb optie 2 gekozen: heb na 2 weken een test gekocht, uitslag afgewacht (gelukkig negatief) en het hem deze week verteld.

Mocht het het geval zijn bij een echte one night stand, hadi k het die gozer nieteens laten weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:56

Princesst schreef:
Geniaal dat ik nu bij zowel dit topic als het abortus topic lees dat Niemand aan one night stands doet. :) Sociaal onaanvaardbaar zeker.
-Knip-

Ik moet toegeven, ik doe zelf echt wel aan ONS hoor, and i really like it! Heb zelfs nog nooit een relatie gehad ;)

wattenstaafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 17:38

Gelukkig maar, ik dacht al dat ik in een andere wereld was beland. Hoe dan ook, ik sluit me aan bij Yv_. Hoewel ik het er zelf wel eens met een groep mannen over gehad heb, die zeiden dat ze het ook bij gevalletjes ONS wilden weten, zou ik het in dat geval niet vertellen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:00

Ik heb nog nooit een ONS gehad... Maar ik ben ook pas 17, dus tjah.. Ik heb ook bijna 2 jaar verkering en ik vertel mijn vriend bijna alles...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:38

Nog meer mensen met een mening? ;)

Tinks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 01:03

Hij is lastig.... alleen al omdat ik me niet in kan denken dat me dat zou kunnen overkomen maar goed.

Ik zou geen 3 maanden wachten totdat je zeker bent dat het blijft zitten, simpel omdat het daarna ook steeds moeilijker wordt om te aborteren.

Ik zou ook niet mijn hele leven met een geheim willen lopen en een geheim moeten bewaren voor mijn kind. De papa komt het dus te weten zodra ik het zeker weet, dus snel naar de drogist test halen e.d. en dan kijken of ik nog ergens zijn nummer heb. Heb never zulke one night stands maar een one night stand heet niet voor niks zo dus hopelijk weet je dan nog wie het was. :D Mijn ouders zouden in de tussentijd allang op de hoogte zijn. Of het een voldragen zwangerschap wordt of een abortus in beide gevallen zullen ze er toch wel achter komen. Bovendien is een portie goede raad nooit weg.

Het lijkt me moeilijk om voor een abortus te kiezen maar hoe vroeger hoe minder rot het lijkt. Een kind hebben van een man die er niks mee te maken wil hebben of die niks met mij wil lijkt me geen leuk en raadzaam plan. Voor een kind is het ook veel beter als papa en mama gelukkig samen zijn. Papa moet wel weten dat het kind verwekt is, anders ga ik me schuldig voelen, bovendien is het toch heel bijzonder. Lijkt me naar als je als jongen nooit weet of er ergens een kind van je rondloopt.

Als je een kind hebt is het moeilijker om een relatie aan te gaan met een andere man en die andere man zal altijd ietsje meer van zijn eigen kind houden (als je die later samen zou krijgen) dus ik ben bang dat in alle gevallen dit kind uit deze zwangerschap een heel moeilijk leven gaat krijgen of je moet alsnog smoorverliefd worden op die one night stand en hij ook op jou natuurlijk. :(:)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 01:16

Ik zou in de eerste plaats heel erg zeker er voor zorgen dat het mij niet overkomt dmv voorbehoedsmiddelen en/of morningafterpil. Nog afgezien van het feit dat ik een hele leuke relatie heb en nogal van de trouwe soort ben ;).

Stel dat ik nu geen relatie had, en ik was doorgeen alle veiligheidsmaatregelen toch zwanger, dan laat ik zsm een abortus uitvoeren en vertel ik het de jongen niet. Als abortus niet mogelijk is ga ik voor optie drie.

Maar het lijkt me sterk dat ik ooit in zulke situatie terechtkom (gelukkig!).