Kater!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Talisa

Re: Kater!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:59

Voor je slapen gaat 2 paracetamol en wat glazen water idd, en even wat suiker eten! Beste is een broodje te smeren. Maar meestal ben ik daar niet echt meer toe in staat haha. :+

Indd ik drink ook veel sinaasappelsap de volgende dag haha..zoals vandaag. Jemig hij gaat maar niet weg! Ik kan niet eens meer slapen als ik zo'n kater heb, werd ook na 5 uurtjes slapen alweer wakker, super irritant want dan voel je je dus de hele dag k*t :+

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 16:08

Minder drinken :) .

En als dat niet gaat lukken een paar glazen water drinken voor je gaat slapen.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 16:12

Voorkom een kater blijf dronken :D

Ukje112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 16:38

hahahahaha, jah, is ook een goeie zydeco!!! :D
Ze zeggen oo kvaak dat als je een kater hebt de volgende ochtend direct weer een flesje bier moet gaan drinken, maar alleen dat idee al wordt ik misselijk van, laat staan als je 's ochtends al beroerd bent en dan ook nog weer eens direct bier moet drinken, geen goeie vind ik zelf haha!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 16:40

Pfoe, alcohol drinken met een kater...
Daar moet ik ook niet aan denken hoor, dat krijg ik niet weg denk ik.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 16:41

Ik las laatst dat je mango moet gaan eten, geen idee of het helpt ;)

Ukje112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 16:42

Morgen maar even uitproberen dan!

Nee, geintje hoor, deze mevrouw gaat vanavond mooi aan de fris!

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 16:45

In spanje aten wij altijd na het uitgaan een tosti met een glas vol water! De volgende dag gewoon veel water drinken.
Heb er weinig last van gehad moet ik zeggen :P

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 16:47

Haha aan de fris? grapje zeker ;) Morgen ochtend is een goede dag om een van deze tips uit te proberen :D

Ukje112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 16:53

jawel, denk ook neit dat ik dat vol houd hoor, maar we hebben hier weer eens feest int dorp, dus 1 groot zuipfestijn. Morgen moet ik wel een beetje fit zijn, want met een kater op je paard stappen is ook niet zo'n super idee haha.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 16:54

Voorkomen is beter dan genezen! (zie het abortustopic) -:)

Zonder gein: cola zonder prik helpt goed tegen misselijkheid, paracetamol innemen en je roes uitslapen.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 17:18

Ukje112 schreef:
jawel, denk ook neit dat ik dat vol houd hoor, maar we hebben hier weer eens feest int dorp, dus 1 groot zuipfestijn. Morgen moet ik wel een beetje fit zijn, want met een kater op je paard stappen is ook niet zo'n super idee haha.

Daar kan ik over mee praten :D aantal jaar geleden ben ik verhuist naar Belgie, omdat ik daar ging werken. En als afscheid hebben mijn beste vriendin van toen en ik een zuip avond gehad en ook omdat we onze examens hadden gehaald! Ik heb 1 uur geslapen, want we gingen vroeg weg en ik wilde mijn paard nog rijden. Ik zat dus half dronken op mijn paard. Dat was een heel slecht idee!

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 17:22

haha als je alles uitprobeerd ben je zo misselijk dat je niet eens meer aan je kater denkt.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 23:33

Wat bij mij ooit het allerbeste heeft geholpen tegen een kater, was overgeven voor het slapen gaan := Uiteraard niet gepland en ik raad het ook niemand aan, maar de alcohol *kuchebeerenburgkuch* :o was alweer mijn lichaam uit voordat het goed en wel opgenomen was. En ik had 's morgens niks geen last van katerigheid. :D En dat was maar goed ook, want ik had de volgende dag het eerste uur weer college en zat zo fris als een hoentje in de zaal, terwijl mijn drinkmaatjes nog in bed lagen met tollende hoofden :')

Wat ik normaliter doe tegen een kater is goed water blijven drinken tussen het bier door, goed eten vooraf en ook nog wat eten als je thuiskomt na het drinken. 's Ochtends doe ik behalve normaal ontbijten eigenlijk weinig tegen de kater, maar die is dan ook bij mij nooit zo heel heftig.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 23:37

Vóórdat je naar huis gaat eerst een frikadel speciaal eten. (Shoarma mag ook). En vóórdat je in bed gaat liggen minimaal 2 glazen water drinken.

Als ontbijt, lekker vet met veel ruwvoer (lees: bruin brood) en ook weer genoeg vocht, melk is een fijne voor je maag.
En als je wat hebt gegeten ook een lekker bakkie koffie.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 23:42

En als je vegetarier bent, Sigrid? :+

Mijn moeder heeft trouwens iemand gekend die naar het schijnt een pakje boter at voordat hij ging drinken. Deed 'ie omdat het vet een laagje maakte in zijn maag waardoor de alcohol niet opgenomen werd. Het kan maar zo een broodje aap-verhaal zijn, maar ik vind het nog steeds een mooie :D

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 23:59

Ohja, natuurlijk....
Dan moet je uiteraard een broodje falafel eten :j

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 00:01

Bananen of groene asperges (is bewezen).... ik zou er geen combinatie mee maken, bah! haha

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 00:02

Zou ik ook niet doen. Want dan wordt het geheid :r

Ukje112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 09:17

ja, hahahaha! vNou ik heb gister de wijze raad toegepast en de kater is wel minder dan eergister (eigenlijk moet ik me schamen, maar goed, feestjes zijn altijd leuk!) Heb gister toen ik thuis kwam een paar glazen water achterover geslagen en ben niet zo beroerd als gister haha!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 09:28

Zwartwitje schreef:
En als je vegetarier bent, Sigrid? :+

Mijn moeder heeft trouwens iemand gekend die naar het schijnt een pakje boter at voordat hij ging drinken. Deed 'ie omdat het vet een laagje maakte in zijn maag waardoor de alcohol niet opgenomen werd. Het kan maar zo een broodje aap-verhaal zijn, maar ik vind het nog steeds een mooie :D

Het klopt wel dat alcohol minder (snel) wordt opgenomen als je een laagje in je maag hebt. Maar je hoeft daarvoor geen boter te eten, gewoon een goeie maaltijd is ook prima. Ik merk zelf ook het verschil; ben veel eerder en erger dronken als ik vantevoren slecht heb gegeten als wanneer ik een goeie maaltijd achter mijn kiezen heb.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 09:30

Dit werd laatst nog getest bij Brainiac _O-
Een paracetamol nemen voor het slapen gaan schijnt inderdaad te helpen.
Verder een kwestie van minder drinken ;)

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 09:33

Mij is verteld dat je voordat je gaat slapen vitamine C bruistablet, breekt sneller alcohol af dus nergens last van!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 09:41

Ik wissel altijd af water-rose'tje-water..
En de volgende ochtend (ik heb nog nooit een kater gehad in mijn leven, ben ook maar één keer echt dronken geweest) heb ik vaal alleen na dorst en ontzetennde zin in een vette hap :+

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 11:20

Mijn tip is sporten, fietsen of paardrijden. Dan zweet je de alcohol er weer uit. Wel moeilijk om je ertoe aan te zetten. Mijn katers verschillen altijd, soms kan ik de hele dag door eten, de andere keer krijg ik helemaal niks weg. Laatst was ik van 5 wijntjes hondsberoerd, en de dag erna de hele dag gefeest, was een feestje overdag, en helemaal geen kater.. En dat waren er wel meer dan 5 moet ik zeggen!
Een warme douche kan ook nog weleens werken.