Opa overleden.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 18:30

Heel veel sterkte en gecondoleerd meis. Hoop dat het je mee is gevallen om je opa nog even te zien.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 18:39

Heel veel sterkte toe gewenst.

Toen mijn oma overleed vroeg een tante van mij of ik samen met haar oma de laatste zorg wou geven, (haar wassen en netjes aan kleden) we werken samen in de zorg, eigenlijk durfde mijn tante dit niet met iemand uit het verzorgings tehuis. Angst om te huilen zeg maar. Toen oma stierf waren we er allemaal bij,oma had 6 dochters ik heb toen voorgesteld om met zijn allen dit te doen als laatste afsluiting iedereen had de laatste jaren omste beurt voor oma gezorgt. Mijn tante en ik hebben alles gedaan en de rest van mijn tante's en mijn moeder keken toe, zochten de kleding uit enz. eigenlijk vonden we samen dat dit een mooie manier van afscheid nemen was, als mijn opa mocht komen te overlijden doen we het ook wer zo samen.

nogmaals veel sterkte.

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 20:29

Dank jullie wel.

Heb hem nog even gezien, voor de deur verstijfde ik en heeft het tijdje geduurd voor ik toch verder durfde wandelen, toen even vanuit mijn ooghoeken heel snel gekeken en dacht toen echt bij mezelf dat ik daar weken slecht van zou zijn en niet van zou kunnen slapen, maar ik moest van mezelf gewoon kijken.
Toen weer even staan denken in mezelf en gewoon voorzichtig beetje dichter gegaan en gekeken en het viel allemaal wel mee.
Heb er absoluut geen spijt van en ga nog wel langs voor zolang het nog kan.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 09:47

Goed dat je je gevoel volgt, ook al is het niet makkelijk.
Deze laatste dagen kun je voor je gevoel nog afscheid nemen.
IMO het belangrijkste van het verwerken, het acepteren dat het zo is.
Nu is het al zo moeilijk en dan ook nog eens de begrafenis.
Ook hierbij volg je hart en je gevoel, niets moet.
En huilen is goed, elke traan vult je hart met de gedachten aan je opa.
Totdat je hart vol is met tranen voor hem.
Nogmaals veel sterkte :(:)

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 12:30

Jee Ellen, wat rot om te lezen. Wat erg dat het allemaal zo ontzettend onverwacht is gegaan. :(:)
Kan me voorstellen dat het een heel leeg en raar gevoel is. Ik was ook wat huiverig toen ik mijn oma ging 'bekijken' toen ze in de kist lag. Het is een raar, maar vredig beeld, vond ik.
Dapper dat je wel hebt durven kijken, heel knap.

Ik hoop dat je veel steun en kracht kan vinden bij je familie. Het is niet erg toe te geven aan je emoties..

Gecondoleerd en heel veel sterkte. Ik ben er voor je.

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 13:00

Dank je wel, Julia, je bent een schat. :)

Ben hem gisteren nog 2 keer gaan groeten.
Vanmorgen is hij begraven, was erg moeilijk, heb nog steeds een beetje een idee dat het allemaal niet kan. Ik wil het niet.

Hinata

Re: Opa overleden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:10

Jeetje Ellen, moeilijk zeg! En inderdaad vervelend dat het zo onverwachts was. Dan schrik je er toch meer van.
Kan me voorstellen dat je het eng vond om het kijken. Ik ben nog nooit op een begrafenis geweest want er is nog nooit een naaste van mij overleden, en zou zelf ook niet weten of ik het wel zou durven, puur omdat je niet weet wat je aantreft!

In iedergeval gecondoleerd en heel erg veel sterkte! En hopelijk kan je het helemaal verwerken!

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 13:19

[quote="Hinata] Ik ben nog nooit op een begrafenis geweest want er is nog nooit een naaste van mij overleden, en zou zelf ook niet weten of ik het wel zou durven, puur omdat je niet weet wat je aantreft![/quote]

Dank je wel. :)
Dat kon ik over een week ook nog zeggen.
Ik hoop voor je dat je dit nog lang niet moet doen. :)

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:51

Ellen, wat een schok zeg, zomaar ineens.. Kan me voorstellen dat je niet goed wist/weet hoe je het moet verwerken. Iedereen kan wel tips enzo geven, maar je moet gewoon doen wat jij wil en waar jij je fijn bij voelt.
Ik wens je heel veel sterkte nog, en ik ben er ook voor je!

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:54

Heel veel sterkte met het verlies.. Toen mijn opa overleed was ik daar ook niet zomaar overheen, heel veel sterkte de komende tijd. Je hebt vast fijne herinneringen aan hem, probeer daar aan te denken. :(:)

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:56

Heel veel sterkte! Mijn opa is een paar jaar geleden ook onverwachts overleden aan een hartinfarct. Heb voor mijn gevoel nooit afscheid kunnen (in tegenstelling tot mijn oma die een lange lijdensweg had, waar ik rustig afscheid van heb kunnen nemen) en ik mis hem nog steeds elke dag. Zo vreemd als iemand zo ineens weg is uit je leven.

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 20:02

Dank je wel Roos! :)

Het is inderdaad verschrikkelijk vreemd, ben wel blij met alles hoe ik het gedaan heb dus daar kan ik mezelf alvast niks mee verwijten.