Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ilse18 schreef:Wat jij hier omschrijft komt precies overeen met mijn soort hoofdpijn, alleen is het bij mij afgeschreven als spanningshoofdpijn.
Ik kan inderdaad ook weken/maanden helemaal nergens last van hebben, maar ook weken/maanden achterelkaar wel hoofdpijn. Dit varieert dan van een constant aanwezige zeurende pijn, naar heftige aanvallen.
Met flink wat ibuprofen valt het wel wat af te remmen, maar helaas merk ik nu dat mijn maag dat niet zo fijn meer vind.
Wat het meest frustrerende is, is dat er elke keer maar gezegd word dat ik me niet zo druk moet maken, eens wat meer moet praten in plaats van een binnenvetter zijn. Terwijl ik zelf helemaal geen idee heb waarover ik me dan druk maak, of zou moeten maken.
Flosje446 schreef:Dat heb ik dus ook. Het kan een hele periode weg zijn, maar er ook weer weken/maanden achterelkaar zijn. Nu loop ik alweer een paar dagen rond met licht gezeur en één zware aanval. Ik neem er zo weinig mogelijk voor in, omdat mijn maag daar niet tegen kan. Als het echt niet meer gaat dan neem ik wel wat, maar dat moet eigenlijk altijd in combi met slapen, want ondanks de bewegingsdrang is dat toch het meest effectief.

HannahFrouk schreef:Ben met Lalidan eens dat als een bepaalde hoofdpijn op pijnstiller reageert en je kunt nog slapen, dan is het 99,9% zeker geen clusterhoofdpijn. Clusterhoofdpijn is een verbijsterend ernstige aandoening, waar migraine echt bij in het niet valt. Dat klinkt alsof ik migraine zit te bagatelliseren, maar dat is niet zo: mijn vriend heeft (had) beide vormen, zowel cluster als migraine, en hij heeft echt liever elk weekend migraine dan 1 cyclus met clusterhoofdpijn. Met migraine kun je vaak nog wel suffen of soms zelfs slapen en je kunt pijnstilling nemen of medicatie.
Maar toch is er blijkbaar wel 0,1 % clusterlijders die het in een merkwaardig lichte vorm hebben. Ik ken bv clustermensen die zware aanvallen hebben maar ook lichte, en die het presteren om met de lichte aanvallen toch te slapen, zij het zittend. Nou speelt de uitputting dan vaak wel een rol natuurlijk, maar toch, zeg nooit nooit. En ik ken ook een clusterpatient die WEL reageert op ibuprofen (maar zich dus nu wel een maagzweer geslikt heeft aan die rotzooi). Meestal is de pijn veel te ernstig voor pijnstilling en heeft da ttotaal geen nut. Wat de meeste clustermensen wel helpt is imigran neusspray of imigran injecties, de tabletten helpen voor cluster niet omdat de werking te langzaam is.
Maar het meest typische van clusterhoofdpijn is toch wel dat het aanvalsgewijs optreedt en dat mensen tussendoor eigenlijk geen last hebben, alleen dus tijdens de aanvallen. En de aanvallen gaan doorgaans gepaard met druk in/achter het oog, druk/pijn van de neus, tranende neus en oog aan 1 kant. De pijn zit meestal aan 1 kant van het hoofd.
er is ook nog een andere vorm van hoofdpijn die erg op cluster lijkt maar op andere medicatie reageert. Maar daar is bij de TS denk ik geen sprake van (hemicrania: korte heftige aanvallen van meestal een kwartier of zo, met intense pijn).
ik word gewoon knettergek dan! Flosje446 schreef:De hoofdpijn zit vooral rond mijn ogen, neus en jukbenen, maar het verplaatst zich ook wel naar de zijkant/ bovenkant van mijn hoofd. Ik voel meestal een zware aanval aankomen doordat mijn neus gaat dichtzitten en/ of mijn ogen dik worden.
HannahFrouk schreef:Het kan een heel milde vorm van clusterhoofdpijn zijn, en dat zou idd inhouden dat imigran (neusspray) helpt. Maar het klinkt nog niet helemaal exact als clusterhoofdpijn (meer info nodig)