Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Z'n motoriek is niet heel geweldig. 
JoycexLynn12 schreef:Mensen snappen het niet, vaak komen die moeders hier aan de deur : waarom scheld je zoon ons uit?
OMDAT HIJ AUTISME HEEFT!
Joh we kunnen het 100000 keer zeggen maar ze blijven het gewoon niet snappen.
Mijn schoonouders zijn destijds bij de buren langsgegaan met de mededeling: onze zoon heeft adhd, dus als je veel geschreeuw hoort en geklap met de deuren weet je hoe het komt!
Werkte goed! Citaat:Helaas willen veel mensen het niet snappen. Op alles wat anders is hamer/zeur/klaag/etc. je (mijn buren bv.) net zo lang dat het weggaat en bij iets nieuws trek je ook alle oude dingen erbij...
Heb zelf asperger, woon zelfstandig (en wil dat ook graag blijven doen) maar er zijn momenten dat ik een beschermde woonvorm overweeg door dit soort toestanden. Dan is er nl en begrip en een buffer naar buiten toe. Alleen dan zit ik weer met meer regels, minder zelfstandigheid/vrijheid en ik weet niet hoe en wat ik dan met mijn pony kan qua stalling, etc. Bovendien als ik wel het in een gewoon huis kan redden is het niet eerlijk om een plekje te bezetten waar iemand in zou kunnen die echt een beschermde omgeving nodig heeft.
Probleem met autisme in elke vorm denk ik wel is dat de andere logica en manier van denken de "gewone" wereld onvoorspelbaar maakt. Wat ik wel tegen mijn ouders gezegd heb is dat het wel lijkt alsof ik een tolk nodig heb tussen mijn nederlands en het "gewone" mensen nederlands. Andere interpretaties van woorden, manier van spreken, sociaal verwachte antwoorden, etc. geven bij een autist veel verwarring.
)Waarop ik zei: hoe weet u dat, als er nooit wat geprobeert is? Proberen en dan maar falen is beter dan nooit te weten.
)
Hoe komt ie erop? 
En bedankt
), al is hij zijn werk als automonteur zat aan het worden en wil hij graag de buitenlucht in. Dus wil hij de overstap maken naar wegenbouw. Dat vind ik ook echt iets voor hem
Lekker bezig zijn en buiten zijn.
(ik ben meegeweest naar de autorai, pffff dat was ook een hele lang zit: eerst 2 uur in de trein en daarna tot vervelends toe auto's kijken
)
Zodat hij ook goed de breedte in kan schatten.
Iedereen is welkom
Desondanks haal ik zeer goede