Pijn onder de rechter borst

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Re: Pijn onder de rechter borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:49

Ik heb het ook, al een tijdje. Komt met vlagen en houdt idd verschillend qua tijd aan. De ene keer doet het bij 2x ademhalen pijn en soms een hele minuut.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:51

Ik heb niet alles gelezen, maar ik denk gelijk aan verkeerde spierspanning in de rug (een keer langs de chiropractor) en hyperventilatie. Ik heb dit namelijk heel erg lang gehad en ik heb het nog steeds wel eens, meestal is het een vorm van hyperventilatie, maar ik krijg het ook als ik weer heel erg vast zit in mn rug!

stef_sweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 21:20

@joyce2

Ik ben vandaag naar de dokter geweest, en heb waarschijnlijk last van mastopathie, maar met zekerheid durfde de dokter dat niet vast te stellen, morgen moet ik naar het ziekenhuis voor een foto.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 05:52

Oef zit er ook een knobbeltje in je borst dan?

stef_sweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 07:23

@crossmonster

Op de plek waar ik de steken had, is het helemaal hard, alsof er een golfballetje onder zit met bobbeltjes. zomenteen naar het ziekenhuis jullie horen vanavond meer. van de week/volgende week krijg ik de uitslag van de foto

Groetjes

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 08:41

Jeetje, sterkte en succes!

stef_sweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 14:33

Net terug van stage/en daarvoor natuurlijk het ziekenhuis. Ik heb dus mastopathie, het schijnt dat 1 op de 10 vrouwen het hebben, en je er niks aan kan doen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:38

En wat houd dat precies in? K heb er wel eens eerder van gehoord, maar het zit ergens ver weg in mn geheugen ;) Wij kregen nl wel eens patienten bij de chiropractor met mastopathie...

stef_sweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 06:07

het kan verschillende oorzaken hebben oa groeien van je borsten, bij mij is dat niet zo
Het zijn heel veel melkklieren wat op 1 plek zit, en dat veroorzaakt dus de pijn.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 08:31

Hmm, sterkte ermee! Kan je er ook nog "overheen groeien" of blijf je er altidj last van houden?

stef_sweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 21:11

waarschijnlijk groei ik er overheen, maar zeker is het niet. De dokter had zelf nog 3 mensen die het ook hadden en die waren 45 +

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 00:26

Dinniej schreef:
Hyperventilatie is dat je heel snel en daardoor heel hoog gaat ademen, en daardoor komt er te veel zuurstof in je hersenen. Dat kan weer leiden tot tintelingen, hoofdpijn, en sterretjes zien.

Er is wel een verklaring voor hoe dat komt, iets in je hersenen, maar ik kan 't niet zo prachtig omschrijven. :\

Teveel zuurstof --> je CO2 wordt verdreven. Daardoor wordt je bloed alkalisch (tegenovergestelde van zuur).
Je aders krimpen in. Daardoor krijg je niet teveel zuurstof in de hersenen zoals jij zegt, maar net teveel :)
Respiratoire alkalose ;)

@Topicstarter:
Je kan er eventueel wel medicatie voor nemen maar dit zou louter pijnstillend zijn.