zomaar flauwvallen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

booster

Re: zomaar flauwvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:22

heb je je suikergehalte laten testen?

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:31

Verstoord evenwichtsorgaan? (ziekte van meniere)?
Bloeddruk is ook waar ik aan dacht.

Chronische hyperventilatie?

Heb het zelf ook een tijd gehad en de hele medische molen in gegaan, en daar kwam Meniere uit.

Zou het toch in de gaten blijven houden hoor of je door laten verwijzen!

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:43

ik val ook vaak van me eigen af heb een keer nuchter zelf me suikergehalte geprikt ( toen ik volede dat ik van me eigen af ging ) en kwam heel laag uit ik naar de huisarts gebelt naar een glas cola op (dan ga ik me beter voelen) had daar bij huisarts nogmaals geprikt maar was toen weer op peil heb bloed laten prikken een paar keer is niks uitgekomen en de huisarts laat het maar zo steeds wordt niet verder onderzocht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:49

Ik heb precies hetzelfde. ben nu ook 24en heb het al vanaf mijn 11de. ook veel last an gehad tijdens het uitgaan, paardrijden, in de stad op school op het werk. soms wel een paar keer per dag. Ben helemaal doorgelicht en er is tot op heden niets uitgekomen behalve conversiestoornis. heb namelijk ook wel eens dat mijnbenen uitvallen of ik ineens moeilijk kan praten. Moet zeggen dat ikhet nu ook goed voel aankomen en het kan onderdrukken. weet ookdat als ik bijv. uit ben geweest ik niet zomaar bijeen shoarma tent naar binnen moet gaan. want dan klap ik tegen de vlakte, de artsen vermoeden dat dat door het licht komt.
heel irritant, heb ook jaren moeten aanhoren dat het psychisch is of dat het aandacht trekkerij is... ik vind die beschuldigingen en het onbegrip van andere mensen soms nog erger dan mijn hele 'toestand'

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:49

ik heb het ook maar val niet flauw. ik voel het erg goed aankomen. het is vaak als ik opsta of als ik met iets bezig ben. ik kan niet uitgaan. de stad gaat wel en school opzich ook wel. ik ben naar een zeer goede homeopaat gegaan en kreeg tehoren dat ik thalessemie had dat is leukemie maar dan goedaarig dus de klachten ervan. dus heb te weinig ijzer en rode bloedcellen.ik slik hier foliumzuur voor en het helpt echt wel maar helemaal ervanaf komen doe ik helaas nooit. ook met rijden heb ik het vaak dat ik nog net af kan stappen.

Kippesoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:54

Vraag eens aan de huisarts of hij je wil doorverwijzen naar België, daar doen ze veel sneller onderzoeken waar je hier lang op moet wachten of helemaal niet krijgt. Ik had ook last van flauwvallen en onverklaarbare blauwe plekken. Heb in België een internist en neuroloog bezocht, hartfilmpjes, EEG, urine en bloed onderzoek en verschillende echo's gehad. Alles werd grotendeels vergoed door de verzekering. En alle test werden op dezelfde dag gedaan, ik moest alleen terug voor een MRI. De uitslagen waren er binnen een paar dagen. Ik ben toen in de st. Barbara kliniek geweest, was zeer tevreden.

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 12:21

suikergehalte nog niet , ik heb een apparaatje meegekregen van een kennis ga morgen prikken , moet eerst nuchter zijn dus ben vandaag al te laat prik morgen een aantal keer om te kijken.

dalijk even de dokter bellen voor een afspraak ben benieuwd

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 12:27

Ik heb het ook gehad, was een soort van hyperventilatie (eerder onregelmatige ademhaling) ben ervoor naar een fysiotherapeut geweest waar ik goed heb leren ademhalen (kan best moeilijk zijn hoor)
Soms heb ik het nog wel even maar als ik me dan concentreer op mijn ademhaling kan ik het prima voorkomen.

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:17

Ik val ook heel vaak flauw.. van het weekend nog. Ik heb het als ik bloed heb, te weinig eten/ drinken, te weinig zout of bij te veel stress. Het kan heel veel oorzaken hebben..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 09:43

"rosmoov" je moet je suikerspiegel pas meten op het moment dat je een aanval voelt aankomen.Want je suiker is niet altijd laag als je nuchter bent.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:22

Hmm het kan vanalles zijn zoiets.

Heb je ook vaak een licht gevoel in je hoofd ?

Ik heb ongeveer hetzelfde als jij.. ik heb chronishe hyperventilatie.. moet elke week op therapie en nu gaat het wel iets beter. :)

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:26

Heb zoiets ook, geluid om je heen word steeds vager, koud zweet, rillen en zwarte vlekken.

Ben overal op getest ook op suikerziekte. Mankeer niks. Bij mij word gedacht dat het van mijn chronisch pijn komt, dus te weinig energie en dan dus zo'n 'aanval'

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:28

Ze kunnen je wel testen op suiker,maar dat heb geen nut als ze dat niet tijdens zo'n aanval doen.Want vóór een aanval is je suiker gehalte normaal.