griep en werken.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Re: griep en werken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 11:31

ik ga ervan uit dat je dan door wordt betaald, het kan zijn dat je de dagen die je niet werkt niet uitbetaald krijgt. Maar dat moet je maar even navragen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 11:38

Dat ligt aan jouw contract. Inhalen lijkt mij niet, of ze doorbetalen ligt dus of je een uren-contract hebt.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 11:41

Hoi,

nee inhalen hoef je niet. Dat zou wat zijn als je een been breekt en er 6 weken uit ligt ;)

Ligt idd of je een 0-uren contract hebt of een contract voor bijv. 20 uur of 36 uur o.i.d. Dan wordt je gewoon doorbetaald. Wel kun je een wachtdag hebben. Dit staat in je contract vermeld. Op mijn werk is de eerste dag dat je ziek bent een wachtdag waarop je niet betaald krijgt (met max. 3 wachtdagen per jaar). De dag(en) erna krijg je wel gewoon doorbetaald. Wij hebben op het werk een handboek gehad waar al dit soort dingetjes in staan.

Beterschap trouwens!

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 12:35

ik heb een 15 uren contract ... Gelukkig hoeft inhalen dan niet, want heb altijd chronisch tijd te kort!

Stiekum is het toch wel heel erg lekker dat extra dagje thuis blijven. Lekker veel geslapen en nu lekker niks hoeven doen. Gebeurt ook nooit namelijk ;)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 12:55

Ik vind het erg raar dat je in een ziekenhuis moet gaan werken als je ziek bent!
Straks steek je die mensen aan daar.
Gewoon lekker thuis blijven en uitzieken :) .

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 13:16

het is geen ziekenhuis, maar een verpleeghuis. Een soort bejaardentehuis zeg maar, maar dn zijn er ook jongere mensen die verpleegd worden.. (op andere afdeling dan waar ik werk).

En anders had ik nu bijna moeten beginnenmet werken! ;)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 14:05

itsmi schreef:
Is niet naar gekeken of het MExicaanse griep is. Ga ervan uit dat dat niet het geval is, want ik heb alle kinderziektes gehad ofzo, en dan kan je de mexicaanse griep niet krijgen..

Wat een onzin!!
Dus omdat je je kinderziektes hebt gehad zou je geen mexicaanse griep kunnen krijgen, vraag me af waar je deze info hebt opgeduikeld.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 14:27

Dat zei mn tante. Heb niet gevraagt waar ze dat vandaan had...