En dan hoor je ineens..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 18:01

Ik zou niet weten of dat hier in de buurt is.
Maar ik ga ook nooit naar de dokter hoor, dus dat is ook nogal anoniem. Maar daarvan weet ik in ieder geval wel waar ie zit en hoe ik een afspraak enzo moet maken :P

Had overigens al weken in m'n hoofd eens zo'n soa test te doen, voor de zekerheid. Dus heel grote ramp vind ik die test nou ook weer niet, maar fijn is anders...

@ nataly_: ja dat zit ik me dus ook steeds af te vragen! Wist hij het al.. Hij schreef wel dat ie zelf zich had laten testen en pillen d'r voor had gekregen. Maar misschien is dat maar gel*l en doet ie het straks bij een volgend meisje weer precies zo :n
Ik weet gewoon niet zo goed wat ik er allemaal van moet denken, of hij het al wist enzo. Dat is eigelijk wel waar ik het meest mee zit op het moment

EveliNero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:07

Je kan idd ook gewoon bij de GGD een testje laten doen. Mag je volgens mij zelfs zelf het 'uitstrijkje' nemen in een aparte ruimte. Uitslag heb je binnen een paar dagen en het is anoniem. Er zit volgens mij bijna overal wel een GGD in de buurt.
(Even Googlen op ggd, soatest en jouw omgeving en dan kom je er wel uit denk ik ;) )

Succes ermee en inderdaad netjes van die jongen dat hij je nog even mailt!

nataly_

Re: En dan hoor je ineens..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:10

Het is natuurlijk niet niks waar je nu mee zit. Inderdaad ik denk ook niet dat je dat komt te weten van hem, of hij het van te voren al weet, en of hij het ook gewoon bij een volgend meisje zo gaat doen.
Sterkte in iedergeval. Zijn de GGD's gewoon open zaterdags?

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 18:30

Het lucht in ieder geval wel op dat iedereen hier zo begripvol is.
Hoef ik me er van het weekend wat minder druk om te maken, nu ik ff m'n hart heb kunnen luchten :o

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 08:38

Om even terug te komen op mijn eerdere post en de reacties daarop van een aantal:

Nee, mij overkomt dat niet vanuit mijn kant. Ik ga niet onveilig vrijen met iemand. En voordat ik dat doe met mijn partner, wordt er door ons allebei een soa-test gedaan. Ik zou het mezelf nooit kunnen vergeven als ik er te laat achterkom en ik onvruchtbaar raak (in het ergste geval).

En nee, ik ben niet perfect. Maar zoveel meiden laten zich inpalmen door mannen om het zonder condoom te doen. En ik neem daarin mijn verantwoordelijkheid. Zelf.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 08:48

Ik neem aan dat het om Chlamydia gaat?
Don't worry....De behandeling steldt idd niks voor :(:)

Goed van die jongen dat hij het heeft laten weten aan je.

Ceasar: Het overkomt niet altijd de 'losbollen'......ben nog steeds bij dezelfde vriend (4 jaar nu)... we zijn wel allebei getest nu :)

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 11:26

je krijgt een AB kuurtje en je bent zo van Chlamydia af.

Ik kreeg 2 jaar geleden HPV ( geniale wratten :o )
En daar heb ik jaar !! mee rond gelopen ( naja behandelen en ze kwamen weer terug )
Bij mijn man ook. Ik was 2.5 jaar geleden vrijgezel en tja.. mijn man ook.
Vlak daarna leerde wij elkaar kennen.
tijdens me zwangerschap kwam ik er achter. Ik zal het altijd in me lijf blijven houden en kan zomaar de kop op steken. Je heb geluk gehad dat je er makkelijk van af kan komen :j

alleen de KANS op onvruchtbaarheid is wel aanwezig met chlamydia

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 11:43

Vind het helemaal niet netjes van die jongen, het was pas netjes geweest als hij het voor de seks even gemeld had.. Hij wist het toch al :\ ?

Poekiemansss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 11:48

Caye schreef:
je krijgt een AB kuurtje en je bent zo van Chlamydia af.

Ik kreeg 2 jaar geleden HPV ( geniale wratten :o )
En daar heb ik jaar !! mee rond gelopen ( naja behandelen en ze kwamen weer terug )
Bij mijn man ook. Ik was 2.5 jaar geleden vrijgezel en tja.. mijn man ook.
Vlak daarna leerde wij elkaar kennen.
tijdens me zwangerschap kwam ik er achter. Ik zal het altijd in me lijf blijven houden en kan zomaar de kop op steken. Je heb geluk gehad dat je er makkelijk van af kan komen :j

alleen de KANS op onvruchtbaarheid is wel aanwezig met chlamydia

Die is inderdaad aanwezig..
Ik ken iemand die het ook heeft gehad,
en die kan nu geen kinderen meer krijgen..

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 13:57

Ja Caye, dat heb ik ook gelezen hoor, dat je er onvruchtbaar van kan worden als je er niks aan laat doen. Maar ik ben er in ieder geval snel bij, dus hopelijk valt het allemaal wel mee.

@ sophie_midas, Ik weet niet of hij het al wist. Hij zegt van niks. Maarja in hoeverre kan je zo iemand nog vertrouwen??

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 13:59

nou dat is geen leuk nieuws !
wens je veel suc6 bij de afspraak bij de dokter.

YeyoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 14:02

Vervelend zeg!!
Als je je overigens op hiv laat testen dan heb je de uitslag al de volgende dag, dat doen ze heel snel.
Weet alleen niet meer zeker of je dan ook meteen de rest van de testuitslagen erbij krijgt.

succes.

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 18:05

Yeyo schreef:
Vervelend zeg!!
Als je je overigens op hiv laat testen dan heb je de uitslag al de volgende dag, dat doen ze heel snel.
Weet alleen niet meer zeker of je dan ook meteen de rest van de testuitslagen erbij krijgt.

succes.

Ik laat me gelijk op alles testen.
Maar ik hoorde dat de uitslag een week duurt, dus zal wel niet gelijk de volgende dag zijn

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 18:18

als het een positieve uitslag is komt ie meestal eerder. Heb het ook gehad. Van mijn vriend nog wel!

Gelukkig is Chl. snel behandeld, alleen kreeg ik een schimmelinfectie door die kuur XD

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 11:13

SadyLady schreef:
.

@ sophie_midas, Ik weet niet of hij het al wist. Hij zegt van niks. Maarja in hoeverre kan je zo iemand nog vertrouwen??

Ja, zo iemand kan je niet meer vertrouwen :n Maar het lijkt me sterk dat 'ie na de seks er opeens achterkomt dat hij een soa heeft..

Maargoed, veel sterkte bij de dokter ts! Het is wel erg vervelend..

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 11:40

Vervelend zeg! Zoveel reclame's enzo over dat je nooit onveilige seks moet hebben zonder getest te zijn, maar ik verbaas me er steeds weer over hoeveel mensen daar gewoon lak aan hebben.. :P
Ik ook hoor, trouwens. :')

Wel raar inderdaad dat hij er nu ineens mee komt. De uitslag van een test (in het geval van chlamydia) duurt ongeveer een week, voor ze die hebben. Dus hij heeft zich dan sowieso al laten testen voor de seks, en ik denk inderdaad dat hij de uitslag ook al had.

Jammer, ik zou hem niet meer vertrouwen inderdaad. :n Én gelijk een bloedtestje laten afnemen, je weet nooit wat voor enge dingen die gast nog meer bij zich droeg.. :=

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 12:53

jee, dat is wel vervelend zeg!
Dat is een les voor de volgende keer dus! :o

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 12:54

Wat vervelend! Maar wist hij dat niet toen hij met je naar bed ging?
De volgende keer toch maar even veilig doen dus ;) .

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 13:21

Myukii schreef:
Vervelend zeg! Zoveel reclame's enzo over dat je nooit onveilige seks moet hebben zonder getest te zijn, maar ik verbaas me er steeds weer over hoeveel mensen daar gewoon lak aan hebben.. :P
Ik ook hoor, trouwens. :')

Wel raar inderdaad dat hij er nu ineens mee komt. De uitslag van een test (in het geval van chlamydia) duurt ongeveer een week, voor ze die hebben. Dus hij heeft zich dan sowieso al laten testen voor de seks, en ik denk inderdaad dat hij de uitslag ook al had.

Jammer, ik zou hem niet meer vertrouwen inderdaad. :n Én gelijk een bloedtestje laten afnemen, je weet nooit wat voor enge dingen die gast nog meer bij zich droeg.. :=

Hoe weet je dat? :P

Het is al ruim 2 weken geleden dat het gebeurt is hoor. Dus hij zou wel gewoon daarna test hebben kunnen doen en uitslag hebben gekregen.
Maar ik denk dat ie wel al z'n vermoedens had, anders had ie die test natuurlijk ook niet gedaan.

En inderdaad, goede les voor de volgende keer.. Ik weet wel dat dit mij nooit meer gaat overkomen (door m'n eigen schuld dan) }:0

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:29

Omdat ik zelf ook al 2x een soatest heb gedaan. Gewoon voor de zekerheid hoor, uitslag was beide keren negatief, dus niks aan 't handje. Eerste keer was bij de ggd, dan krijg je zo'n lang wattenstaafje mee naar de wc, mag je zelf even roeren.. :P Test was op dinsdag en vrijdag (anderhalve week erna) mocht ik bellen voor de uitslag.
Tweede keer was 3 weken terug bij de huisarts, plasje inleveren en bloed laten prikken. Test was op donderdag, uitslag donderdag erna. :j
Alleen als ze de uitslag van één test eerder weten dan de andere en de uitslag is positief, bellen ze op, volgens mij. Bloedonderzoek op HIV hebben ze volgens mij wel sneller klaar.

Maar over het algemeen duurt het dus een week voor je de uitslag van een soatest binnenkrijgt. :j

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:33

maar die van mij was positief en toen werd ik zelf al eerder gebeld.. dus kan goed zijn dat je het in dat geval al eerder weet.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:37

Positief is niet positief hè? :P Positief is dat ze iets hebben gevonden, dus jouw uitslag was negatief, als ik je goed begrijp :j

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:40

Zeker netjes dat hij je informeerd. Enne laat dit een goede les zijn om het in de toekomst veilig te doen.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:41

Myukii schreef:
Positief is niet positief hè? :P Positief is dat ze iets hebben gevonden, dus jouw uitslag was negatief, als ik je goed begrijp :j

nee hij was positief, en dus negatief voor mij!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 15:43

Oké, ja, dat bedoelde ik, dan bellen ze inderdaad eerder, zodra de uitslag binnen is.. Zo niet, heeft de behandeling geen haast (want dan is er geen behandeling nodig.. :P ) en wachten ze tot je zelf belt :j