Nee echt, ik kan je echt een wake-up light aanraden, ik meot vaak om 6 uur eruit, en zo wordt ik zo rustig en uitgerust wakker!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maar dat zijn de positieve berichten
Denk dat ik dan toch maar eens rond ga zoeken voor zo'n lamp
Iemand die me een bepaald merk oid kan aanraden? Wendy15 schreef:Dat klinkt wel goed!Maar dat licht is dus rood? Ik dacht dat het 'gewoon' licht was
En begint het licht al voor het geluid begint of kan je dat instellen oid?
Dan slaap je toch al wat lichter voordat je wekker gaat denk ik?
En welk merk heb jij precies en waar kan je die kopen?
. Maar vorig jaar had ik het erg druk rond die tijd en kreeg ik echt een winterdepressie, lusteloos, niks was meer leuk, kon niks meer beslissen en nergens toe komen, alleen maar huilen huilen huilen. Dat herkende ik helemaal niet in die mate van mezelf, dus me door de huisarts door laten verwijzen naar het ziekenhuis in Groningen waar ze lichttherapie geven (dat liever proberen dan antidepressiva). Ik moest er twee weken lang elke ochtend 45 minuten achter een lichtbak zitten en ik was wel wat sceptisch (maar dat was ik toen overal over...
) Maar na een dikke week begon ik verschil te merken, en na de behandeling was ik echt alweer een ander mens.
Ik ben idd in de winter ook erg moe en veel sneller verdrietig om dingen waar ik me in de zomer niet eens druk om zou maken enzo
Knap dat je naar de dokter bent gestapt
En dat klinkt wel heel goed zo, dat dat zoveel verbetering geeft! Maar had je niet dat je na die 2 weken weer 'terugviel' is het niet iets wat je moet blijven doen?
Naar welke lamp gaat jouw voorkeur uit en in welke prijsklasse ligt die ongeveer?
En bij die begint het licht dus ook vóór het geluid begint?
Wij hadden hem al hier thuis & aangezien ik een hekel heb aan het geluid van de wekker ging ik die uitproberen. Van het licht merkte ik niks & werd ik ook niet wakker, maar het geluidje was in elk geval een stuk fijner dan de simpele wekker. Je kan ook kiezen wat je graag wilt. Ik vond het opzich wel fijner wakker worden, maar ik sliep er ook nog wel is doorheen!
Wendy15 schreef:Oh dat is wel heel prettig dat het licht vóór het geluid al begint!Dan slaap je toch al wat lichter voordat je wekker gaat denk ik?
En welk merk heb jij precies en waar kan je die kopen?
Oceaan kan ik niet tegen, dan schrik ik me kapot van het ruisende geluid.
Ik moest ook wel naar de dokter, tenminste, anders had ik volgens mij beter de hele winter in bed kunnen blijven liggen. Er kwam echt helemaal niks uit mijn handen!