Aften!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:01

Pfff. Ik heb ook regelmatig last van aften. Soms worden ze zo groot dat er een 'gat' in komt. Dat doet echt verrekte pijn! :( Ik heb nu bij de apotheek spul gehaald om aften mee aan te stippen. Dan gaan ze eerder weg dan wanneer je er niets aan doen. Maar ook het aanstippen is pijnlijk...

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:02

ik heb het ook heel vaak heb er een keer 15 tegelijk in mn mond gehad kon niks eten behalve baby voeding door een rietje....

kreeg toen bij de dokter spul om het aan te stippen ( echt zwaar smerig ) , en mondwater .

nu ter preventie spoel ik altijd mn mond na het poetsen met listerine heb er nu eigenlijk nooit meer last van :)

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:02

Surface schreef:
Wat is het precies? :+

Afbeelding

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:03

amigootje schreef:
Ik heb ze altijd als ik geen voldoende groeten en fruit eet !! dus, gezond eten is de oplossing 8-)

Dat is voor iedereen verschillend. De een krijgt ze bijvoorbeeld juist van het eten van appelsienen en bij de ander verdwijnen ze juist door het eten van appelsienen. Er is nog geen 'algemene' oorzaak voor gevonden.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:07

Zijn sommigen hier niet in de war met ontstoken amandelen? Dan zitten er witte dingetjes in je keel die je weg kan krabben maar die doen geen pijn. Aften zijn toch heel wat vervelender volgens mij (heb ze niet vaak).

Rosmoov

Re: Aften!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:09

aften kun je niet wegkrabben nee....en echt ontzettend pijnlijk !

XNonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:12

Ik heb ze ook heel vaak,
en dan heb ik ook nog zo'n stomme beugel :Y)
die der in gaat zitten, doet echt pijn
Ik gebruik zendium(tandpasta)

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 23:22

Dat zijn toch soort blaren of niet dan? Ik krijg ze soms als ik me mond heb aangebrand van iets heets haha, echt super pijnlijk.

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 23:44

Aften, brrrr... heb er nu ook 1... ik krijg ze meestal niet zomaar, vaak van stomme dingen als op m'n wang bijten met eten :(
Laatst struikelde m'n paard en zat m'n tong tussen m'n tanden, toen had ik er een op m'n tong, errug naar!
Poets altijd met Zendium en heb ook wel Pyralvex, maar gebruik dat alleen als eten echt te pijnlijk wordt.
Al met al, rotdingen!!!

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:53

Ik heb er ook heel vaak last van,

en die dingen doen echt ontzettend pijn!

Zomenilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:57

Ik krijg ze altijd als ik "blikvoer" eet. Ik koop dus nooit blikken, maar altijd potjes of vers natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:58

Ik heb er ook echt verschrikkelijke last van, al vanaf ik klein ben.. Ben er gewoon vatbaar voor of zo :x. En nu ik m'n beugel heb is het helemaal lekker, want die zit er nog eens lekker in te prikken waardoor het nog meer pijn doet. :') Poetsen met zendium heb ik jaren gedaan, maar ik heb ook hele gevoelige tanden voor koude/warme dingen.. en dat vind ik eigenlijk pijnlijker dan die aften, dus poets ik 2/3x per dag met Sensodyne geloof ik voor gevoelige tanden. En verder spoel ik 's avonds & stip ik aften aan met zo'n bruin achtig iets wat echt keiveel pijn doet. :')

@ voorganger; Blikvoer is juist lekker haha. Ik vind verse sperziebonen niet lekker maar die uit blik vind ik echt kei lekker. Maar kan het daardoor komen? :=

Edit; Pyralvex heet dat flesje indd waarmee ik ze aanstip.

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:26

ik heb ze dus ook echt onwijs vaak :')

laatste keer had ik er een op me lip van 2cm bij 2 cm! |(
me hele lip was opgezwollen en de pijn was echt niet te harden |(

ik heb bocasan geprobeert, het is zoo smerig en het holp gewoon niet.
pyralfex helpt bij mij echt onwijs goed, je moet vanaf dag 1 meteen lekker vaak kwasten.
het doet wel pijn door de alcohol die erin zit, maar ik vindt het echt helpen, je moet ook 30 min ongeveer niet eten als je gekwast heb anders slik je het zo weg :')

ik eet nooit blikvoer, dus daar ligt het bij mij niet aan :')

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:30

Blikvoer? Whiskas of ... ;)

Ik heb ze als ik te veel suikers eet, m.n. uit snoep o.i.d. maar ook van fruitsuikers. Vaak kun je het met eetpatroon goed onder controle houden.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:32

Ik heb ze ook heel veel gehad, echt zo pijnlijk! Ik gebruikte ook dat bruine flesje. En nu heb ik ze eigenlijk al heel lang niet meer gehad *klopt af*. Geen idee waar het aan ligt, vitamine, mondhygiëne, het is allemaal al weerlegd.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 12:09

Die van mij doet nu echt heel erg pijn! Ga zo even dat pyralfex kopen :) Hoop dat het dan minder pijn doet.

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 12:15

als je echt een bikkel bent dan kun je ze ook door prikken met een heel scherpe speld.
Maar dat doet wel behoorlijk pijn!
Als ik ze door prik dan verdwijnen die bultjes meteen en dan kun je ook meteen weer normaal eten

tamara_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 19:23

Hai bokkers,

Als iemand voor mij een tip heeft zodat die aften wat minder pijn doen, dan zou ik dus zo blij zijn. Mijn mond zit dus helemaa vol, en dan bedoel ik ook helemaal vol. Op mijn tong zitten er 30, in mijn ene wang 3, en in mijn andere wang 2. Aan de bovenkant van mijn lip 4, en aan de onderkant van mijn lip 2, en onder mijn tong ook nog 6. Dus ik verga echt van de pijn. Ben al bij 2x bij de dokter geweest, omdat ik dus niet kan slapen, heb nu lidocaine, zodat ik iig even kan eten, maar dat is na 5 minuten uitgewerkt. Ook heb ik paracetemol met codeine gekregen zodat ik kan slapen, maar ook dat werkt niet.
Ook heb ik dat andere aanstipspul geprobeerd, maar dat helpt ook niet.
Dus als iemand voor mij een tip heeft, zodat ik wat minder pijn heb, zou je mij heel blij maken.

Groetjes

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 21:32

heb je er altijd last van dan??? misschien eet je iets waar je niet tegen kan, dat je erzoveel hebt. heb je die bruin potje al geprobeert met geel doosje?

tamara_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 21:35

Ja ik heb het regelmatig, maar dan zijn het er maar een paar, en niet zo extreem als nu. Ga echt door de grond van de pijn, is echt niet te houden. Maar dat bruine potje heb ik al geprobeerd, dat helpt niet helaas.
En het ergste is nog dan ga je naar de huisarts, want die artsen kunnen tegenwoordig zo veel, maar ze hebben gewoon helemaal niks voor aften, hoe frustrerend :(

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 21:40

Ik heb er ook redelijk vaak last van helaas. Het schijnt ook door stress te kunnen komen.
tamara, auw... Hopelijk zijn ze snel weer weg.

Ik gebruik ook zo'n bruin flesje, doet even zeer met erop smeren maar daarna is het wel lekker verdoofd -> al krijg ik zo'n rare vieze nasmaak op m'n tong die ook half mee verdoofd is haha.

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 21:41

Ja inderdaad, kun je ook niks vinden op internet?
misschien regelmatig spoelen met mondwater

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 22:25

Spoelen met waterstofperoxide. Zijn ze met een paar dagen zo weg :3

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 06:25

Of spoelen met rodebessensap van Betuwe. Helpt bij mij ook heel goed.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 06:43

ik heb ze ook constant eigenlijk is de 1 weg heb ik de ander
en ik doe echt wel iedere dag netjes me tanden poetsen

echter het rare is tijdens mijn zwangerschap heb ik ze dus niet gehad al die 9 maanden lang :?
ik denk dus echt dat het aan de hormonen ligt en niet aan het goed poetsen