help niet meer ongesteld worden.....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:26

Wil je echt hulp? Ga dan naar de huisarts, het kan heel goed stress zijn, maar als ik jou was zou ik maar gewoon gaan. Als je huisarts zo erg is, kun je dan geen andere nemen? Niemand hier op bokt kan je 100% zeggen wat het is.. En als het stress is, is denk ik de huisarts diegene die het het meest weg kan nemen en geruststellen.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:29

Chubby schreef:
Je bedoelt dat je niet (meer) ongesteld wordt in je stopweek?

Dat is heel normaal! ;)
Geen zorgen over maken dan hoor!

Ik zit al 5,5 jaar aan de pil, maar niet (meer) ongesteld worden in me stopweek heb ik nog nooit meegemaakt. :n Als ik mijn pil een maandje doorslik word ik zelfs dwars door me pil ongesteld..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 19:26

[LZP] > [MW]

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 19:47

Nou ik heb dus hetzelfde probleem...

Ik moest vrijdag 19 Juni weer beginnen aan de pil na mijn stopweek (ben gewoon ongi geworden) maar ik kon toen niet dus dat werd dinsdag, maar dan klopt je cyclus niet meer dus ik was niet beschermd... Ik na een paar weken weer gestopt met de pil voor de stopweek en ik werd dus niet ongi...
Toen zeven testen gedaan waarvan twee positief dus ik naar de dokter geweest om uit te leggen dat ik nu zo'n 10 weken overtijd ben en die heeft me hormoonpillen gegeven om weer ongi te worden maar daar ben ik na vier dagen mee gestopt, omdat ik er helemaal ziek van word.

Ik heb zelf maag en darmproblemen, maar van de week had ik zo'n last dat ik toch even naar de huisartsenpost ben gegaan en die heeft me nagekeken en die zei dat ik witte bloedlichaampjes in mijn urine heb...

Nou heb ik wel het idee dat ik me anders voel, omdat ik meer last heb van mijn maag, dikker word en meer plas en meer van dat soort dingen.

stress heb ik niet echt en heb voor deze tijd had ik juist wel veel stress en dan werd ik wel ongi..
Heb wel onder gewicht ik ben 1,76 en weeg rond de 50 kilo maar dat heb ik altijd al gehad en zelf toen ik 46 kilo woog werd ik nog ongi.

Ik heb nu maandag over een week een echo om te kijken wat er aan de hand is..

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 20:15

japielover schreef:
Mallodie schreef:
Ik zet ook mijn geld op de stress... Verder leid ik af dat je vrij mager bent. Als je té mager bent dan kan dit ook aan de basis liggen van je probleem. 'Amenorroe' ik ben geen dokter uiteraard maar amenorroe kan een verschijnsel zijn van magerzucht, beter bekend als anorexia nervosa. Nogmaals... dit zijn gedachten die in me opkomen, kan goed zijn dat het niet klopt.

nou als ik iets niet heb is het anorexia ;)

ik heb net me opleiding verzorgende afgerond en heb daar mee te maken gehad nou echt nooit dat..
en daarbij ben ik gek op snoepen en lekker eten en dat spuug ik niet meer uit.
ik kan ook echt eten wat ik wil maar word niet dikken mijn eet patoon is:

sochtends

3 boterhammen(bruin brood van de bakker trouwens) 1 hagelslag 1 pindakaas en 1 kaas

of yochert met cruslie

rond 10 uur een sultana pakje met een appel

middag is minimaal 4 boterhammen(bruinbrood ook van bakker)
daar op heb ik altijd iets zoets en dan en harttig met een stuk komkommer of appel

rond 4 uur vaak iets van een appel ofzo

en savonds altijd verse groete en niet iets uit blik(dat vind k vies hihi)
met een stukje vlees en iets van past,rijst of aardappelen ofzo

owja uiterraard heb ik nu veilige sex als ik dat heb;) aangezien er geen pil geslikt word

Okee.. Ben ik weer gerust. Anorexia is inderdaad niet om mee te lachen. Aangezien je gewicht en lengte kon je wel op die weg zijn. Niet dus :D
Blijft het nog steeds uit? Ik zou binnekort toch eens bij die heks passeren.. Hoe erg het ook is. (Lees: ik moet trouwens ook binnekort voor uitstrijke maar stel het ook steeds uit... ze moeten eraf blijven :+ ).

Anoniem

Re: help niet meer ongesteld worden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 20:18

*heeft werkelijk 0,0 ervaring met ongesteldheid, de pil, ect. :')*

Er was een tijdje terug hier een topic over dat mensen die langdurig aan de pil zaten, een lange tijd niet ongesteld werden als ze er mee stopte.
Soms wel tot een jaar.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 20:21

Ik heb zulke problemen regelmatig.
Dan blijft de maandelijkse party heel lang uit.
En als ik het dan weer word is het zoooo pijnlijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 20:22

patjelisa schreef:
Nou ik heb dus hetzelfde probleem...

Ik moest vrijdag 19 Juni weer beginnen aan de pil na mijn stopweek (ben gewoon ongi geworden) maar ik kon toen niet dus dat werd dinsdag, maar dan klopt je cyclus niet meer dus ik was niet beschermd... Ik na een paar weken weer gestopt met de pil voor de stopweek en ik werd dus niet ongi...
Toen zeven testen gedaan waarvan twee positief dus ik naar de dokter geweest om uit te leggen dat ik nu zo'n 10 weken overtijd ben en die heeft me hormoonpillen gegeven om weer ongi te worden maar daar ben ik na vier dagen mee gestopt, omdat ik er helemaal ziek van word.

Ik heb zelf maag en darmproblemen, maar van de week had ik zo'n last dat ik toch even naar de huisartsenpost ben gegaan en die heeft me nagekeken en die zei dat ik witte bloedlichaampjes in mijn urine heb...

Nou heb ik wel het idee dat ik me anders voel, omdat ik meer last heb van mijn maag, dikker word en meer plas en meer van dat soort dingen.

stress heb ik niet echt en heb voor deze tijd had ik juist wel veel stress en dan werd ik wel ongi..
Heb wel onder gewicht ik ben 1,76 en weeg rond de 50 kilo maar dat heb ik altijd al gehad en zelf toen ik 46 kilo woog werd ik nog ongi.

Ik heb nu maandag over een week een echo om te kijken wat er aan de hand is..

Euhm... een zwangerschapstest slaat als het goed is pas positief uit als je hCG hormoon in je urine hebt zitten. Dat hormoon zit er alleen maar in als je zwanger bent. Die wetenschap in combinatie met maagklachten, dikker worden en meer plassen lijkt me dat dat haast wel het geval zou moeten zijn... Vind het ook apart dat je huisarts je die hormoontabletten voorschreef als die kans bestond, of heeft hij een bloedtest gedaan om een zwangerschap uit te sluiten?

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 20:22

Als je gestopt bent met de pil... (Waarom btw :P) Dan kan het zijn dat je hormoonhuishuiding in de war is.
Ik ben ongeveer al 4 maanden niet meer ongesteld. Ben al wel langs de huisarts geweest.
Maar het schijnt normaal te zijn.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 20:26

Rock ben het helemaal met je eens! Ik vond de testen ook vaag en ben daarom naar de HA gegaan.
Hij heeft geen bloedtest gedaan... Ik ben ook weer gestopt met die zooi!

Als ik wel zwanger ben hebben ze echt een probleem daar!!!
Dit is niet de eerste keer dat ze een grove fout maken!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 20:35

Nou bereid je maar voor om heel boos te worden zou ik haast zeggen... als je al ruim 10 weken over tijd bent... en inderdaad zwanger bent... dan gaat het nog een hele kluif worden wat je doen moet... Ten eerste wat je wilt, en ten tweede wat gezond is :(:)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 20:38

patjelisa schreef:
Als ik wel zwanger ben hebben ze echt een probleem daar!!!
Dit is niet de eerste keer dat ze een grove fout maken!!

Maar uiteindelijk heb jij het grootste probleem. Dus ik zou gewoon zorgen dat je een betrouwbare arts vindt, en zorgt dat het goed uitgezocht is.

Jollyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 20:39

Niet meer of nauwelijks ongesteld worden na lang pilgebruik komt vaker voor. Je baarmoederslijmvlies bouwt zich niet/nauwelijks op. Er valt dus ook weinig, en bij lang pilgebruik steeds minder, af te breken. Ofwel, het kan best zijn dat je door de pil te slikken niet meer ongesteld wordt. Nu je met de pil gestopt bent, zou je baarmoederslijmvlies zich weer op moeten bouwen. Vaak herstelt zich dit best snel. Ook je eisprong kan dus weer op gang komen, dus verstandig dat je het nu wel veilig doet.

Wij zijn natuurlijk geen dokters, dus het kan geen kwaad om een afspraak te maken met je huisarts (je eigen of een andere) zodat je meer zekerheid hebt.

@patjelisa: Rock heeft inderdaad gelijk. Ik vind het ook niet netjes dat er geen zwangerschapstest gedaan is (bloed afnemen om hCG te controleren) als je 10 weken overtijd bent. Het is een kleine moeite en bespaart een hoop gedoe achteraf. Hopelijk weten ze snel wat er aan de hand is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 20:43

japielover schreef:
Maar wat in g*dsn**m is het dan ik zou nu voor de 3e maand niet ongesteld worden.
Maar vind het dood eng om langs de huisarts te gaan en daarbij is dat ook nog is een verschrikkelijke heks...

Dan zou ik allereerst een andere huisarts zoeken, het is buitengewoon handig als je iemand hebt die je in elk geval enigzins vertrouwt.

Het is niet volkomen abnormaal dat je na het stoppen met de pil niet meteen ongesteld wordt. (Bij mij heeft het overigens een paar jaar geduurd voor mijn cyclus weer net zo irritant was als voor het beginnen met de pil. Het beviel mij buitengewoon goed, ik had geen relatie en ook geen kinderwens dus ik heb het heel bewust zo gelaten.)
Maar als je je zorgen maakt is de huisarts toch de enige plek om er iets mee te doen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 20:45

TS: aan je gewicht zal het niet liggen, je hebt echt geen ondergewicht!
Patjeslisa: jij zit wel een eind onder gewicht dus dat kan een reden zijn, maar met alle andere klachten erbij zou ik me idd niet meer laten afschepen door de huisarts!

Beide dames: succes ik hoop dat snel duidelijk is wat er aan de hand is!

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:00

TS ik zou als ik jou was gewoon even naar de huisarts gaan om een diagnose te laten stellen. Ook al is het een heks onthou dat zij er voor jou is en niet anders om. Jij betaalt haar rekening dus is ze op dat moment gewoon jouw "knechtje" sorry dat ik me zo uitdruk maar als deze mevrouw geen patienten had heeft ze ook geen brood op de plank dus ik zou er niet zo erg tegen deze mensen opkijken hoor. En anders zijn er genoeg andere huisartsen voor haar in de plaats.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 10:03

joplin_1 schreef:
TS ik zou als ik jou was gewoon even naar de huisarts gaan om een diagnose te laten stellen. Ook al is het een heks onthou dat zij er voor jou is en niet anders om. Jij betaalt haar rekening dus is ze op dat moment gewoon jouw "knechtje" sorry dat ik me zo uitdruk maar als deze mevrouw geen patienten had heeft ze ook geen brood op de plank dus ik zou er niet zo erg tegen deze mensen opkijken hoor. En anders zijn er genoeg andere huisartsen voor haar in de plaats.

nou als het zo makkelijk was om naar een andere te gaan dan was ik daar allang!!

helaas is dat nog al moeilijk maar ja doe je niks aan blijkbaar ga straks bellen voor een afspraak

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:14

Nou sterkte dan maar denk er wel aan dat die dikke auto onder d'r kont mede door jou betaald is :D

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:21

Dat je de in die eerste stopweek niet ongesteld ben geworden,
dat kan welleens gebeuren. Maar daarna ben je gestopt met de pil
als ik het goed gelezen hebt. Dan kan het heel goed gebeuren
dan je niet meer ongesteld wordt! Dit omdat je eigen hormonen
huishouding weer op gang moet komen. Bij mij heb dat 3 maanden
geduurt! Ik heb dit wel aan mijn huisarts gevraagt, want ik had
ook de zenuwen net zoals jij. Is een telefonisch consult, met de
huisarts niets voor jou?

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:29

ik heb ook gehad dat ik 3 maanden niet ongesteld werd toen ik stopte met de pil. Maar ik was voordat ik aan de pil begon ook al behoorlijk onregelmatig, dus ik keek er niet zo van op. Nu is alles normaal.
Eigenlijk is het vanzelf weer goed gekomen.

Later ben ik weer aan de pil gegaan, meer om de reden dat ik te dun ben zonder pil.
Later toch weer gestopt en toen werd ik wel gewoon iedere maand ongesteld.

Kan me niet meer herinneren of ik gestrest was in die tijd maar volgens mij was er niet veel aan de hand, alleen een stel hormonen die weer uit mijn lichaam moesten.

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:32

Ik kan altijd wel gewoon bij een andere huisarts terecht?
Ik heb een mannelijke huisarts, en voor zulk soort dingetjes vraag ik altijd naar een vrouwelijke arts, kan altijd. :)

Hoop dat je er snel achterkomt wat het is!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 07:41

Ik ben erg benieuwd wat de huisarts heeft gezegd?

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 11:22

Ik ook :)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 13:51

patjelisa schreef:
Ik na een paar weken weer gestopt met de pil voor de stopweek en ik werd dus niet ongi...
Toen zeven testen gedaan waarvan twee positief dus ik naar de dokter geweest om uit te leggen dat ik nu zo'n 10 weken overtijd ben en die heeft me hormoonpillen gegeven om weer ongi te worden maar daar ben ik na vier dagen mee gestopt, omdat ik er helemaal ziek van word. Nou heb ik wel het idee dat ik me anders voel, omdat ik meer last heb van mijn maag, dikker word en meer plas en meer van dat soort dingen.

Hmmm dit snap ik niet! Je hebt 7 zwangerschaps(?)testen gedaan waarvan er 2 positief waren?????????????? In dat geval ben je zwanger en is het héél logisch dat je niet meer ongesteld wordt! En als jij bij de huisarts komt met de melding dat 2 van de 7 testen positief zijn moet hij toch de conclusie trekken dat je zwanger bent. Voor de zekerheid kan hij daar nog een test doen of bloed af nemen en je dan doorsturen naar de verloskundige. Heb je toch wel vermeld dat 2 testen positief waren????? En zo niet, heeft je huisarts niet gevraagd of er een kans is dat je zwanger bent???

Lijkt me duidelijk eigenlijk als je 2 positieve tests hebt gehad! Je bent zwanger of je bent niet zwanger. Een beetje zwanger bestaat niet ;)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 18:56

Maar er bestaat wel zoiets als vals positieve testen. ;) (heb het zelf gehad) En dat lijkt mij logischer bij 2 positieve en 5 negatieve testen...... Als je zwanger bent, zijn ze namelijk allemaal positief.

Verder ga ik mee met wat ik hierboven las. Bij het stoppen met de pil kan het lang duren voordat je cyclus weer normaal is. Duurde bij mij ook zon 3 tot 4 maanden voordat ik weer ongesteld werd na het stoppen met de pil.