Ik verbrand niet snel waardoor ik me vaak vergeet in te smeren. Vind wel dat ik dit vaker moet doen ivm huidkanker etc, dus als ik er aan denk smeer ik me wel in
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Elk jaar zoeken we toch wel de warmere zon op en dan smeer ik de eerste paar dagen (met een lage factor).
)
. Heerlijk
.
. Ik ben nog nooit onder de zonnebank geweest en zelfbruiners daar begin ik maar niet aan

In de winter blijf ik ook bruin, wel iets minder dan in de zomer natuurlijk, maar toch is het echt niet nodig om te zonnebanken of met de zelfbruiner aan de gang gegaan. Wel heel fijn want ik vind mijn bruine kleurtje wel mooi staan. Weet ook niet anders want ben nooit echt wit geweest (ja bij mijn geboorte
)
Deze zomer in NL heb ik er dus wel opgelet om zoveel mogelijk uit de zon te blijven, gezien de rest van mijn jaar. Dit met het oog op kanker natuurlijk en ook wat Dani62 zegt, om er niet op mijn 30e uit te zien als een 50jarige.

) En niet te dik opsmeren, beter is laagjes. Bij dik opsmeren word je oranje.... Als je licht insmeert en goed uitwrijft krijg je een normaal licht bruin kleurtje. Je ziet wel verschil. Of anders mengen met je bodylotion, goed mengen en dan smeert het ook lekker uit 
Breezke schreef:Ik word ook lekker snel bruin,en smeer mezelf ieder half uur in.
Zonnebank is kanker verwekkend heb ik gehoord en van die zelfbruiner word ik oranje.
De 'gewone' zon is volgens mij het veiligst,al lig ik niet uren te bakken zoals sommige anderen..
Breezke schreef:Ik word ook lekker snel bruin,en smeer mezelf ieder half uur in.
Zonnebank is kanker verwekkend heb ik gehoord en van die zelfbruiner word ik oranje.
De 'gewone' zon is volgens mij het veiligst,al lig ik niet uren te bakken zoals sommige anderen..
En in de zomer alleen zon. 

19LindA83 schreef:idd, of je nou in de zon gaat zitten of onder de zonnebank gaat, UV is UV en dus allebei even schadelijk..
Bij een zonnebank moeten de UV stralen wel sterker zijn anders wordt je daardoor niet sneller bruin dan van in de zon liggen. Dus of in 15 min een hele sterke UV straling of een hele dag minder sterke UV straling op je huid.. het is allemaal even slecht!
Eigenlijk bestaat er geen verantwoord zonnen, het is gewoon slecht voor je huid.. En natuurlijk zeggen zonnebank studios dat het allemaal wel mee valt.. anders kunnen ze de tent wel opdoeken!
) Ok het blijft slecht dat klopt, maar als je verantwoord zont ( dus niet elke dag etc ) dan is het veilig.
Maar nu ben ik mooi bruin en vind ik het er toch wel wat mooier uitzien bij mij:P Heb ook geen make -up meer nodig om kleur te hebben