Gewoon zon, zonnebank of zelfbruiner?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nell_

Re: Gewoon zon, zonnebank of zelfbruiner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:49

Ik word snel bruin, en dat is wel een beetje mijn geluk. Ik ga nooit (meer) onder de zonnebank, en gebruik ook geen zelbruiner. Aantal jaren terug ging ik wel eens onder de zonnebank, maar dat vond ik gewoon lekker. Nu doe ik dat nooit meer!
Ik verbrand niet snel waardoor ik me vaak vergeet in te smeren. Vind wel dat ik dit vaker moet doen ivm huidkanker etc, dus als ik er aan denk smeer ik me wel in :o

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:54

Ik ga niet meer in de zon zitten om bruin te worden.
Alleen mijn armen worden bruin,mijn benen blijven wit!
Tegen de tijd dat mijn benen een beetje verkleurd zijn is het alweer winter.Zo heb dat ook geen nut,dan blijf ik maar reclame lopen voor melk van campina met me benen.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:59

Ik word ook redelijk snel bruin, verbrand hier in NL haast tot nooit. Zonnebrandcreme gebruik ik dan eigenlijk ook zelden, alleen op mijn neus en in mijn knieholtes :P. Elk jaar zoeken we toch wel de warmere zon op en dan smeer ik de eerste paar dagen (met een lage factor).

Eigenlijk best slecht, maar vind al dat gesmeer vaak zo'n gedoe (al ruikt het wel heel lekker :D)

Ik houd echt van de zon. Zodra er een streepje zon is, zit ik erin hoor :D. Heerlijk :D.

edit; ik bruin dan dus ook door de zon :P. Ik ben nog nooit onder de zonnebank geweest en zelfbruiners daar begin ik maar niet aan :+
Laatst bijgewerkt door zap op 20-08-09 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:59

Ik heb van mezelf al een beetje een tint, niet dat ik echt bruin ben maar heel lichtbruin ofzo hahha niet wit ofzo :+
Ik ga gewoon zonnen en ik heb ook bodylotion met zelfbruiner.

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 08:08

Ik ben nog nooit onder de zonnebank geweest en heb ook nog nooit zelfbruiner gebruikt. Altijd de gewone zon dus. Echt urenlang liggen bakken heb ik nooit gedaan, dat is niet nodig want ik word toch ontzettend snel bruin. Als ik een uurtje in de zon zit, ben ik al zo bruin dat het lijkt alsof ik wekenlang naar een zonnig land ben geweest. ;) In de winter blijf ik ook bruin, wel iets minder dan in de zomer natuurlijk, maar toch is het echt niet nodig om te zonnebanken of met de zelfbruiner aan de gang gegaan. Wel heel fijn want ik vind mijn bruine kleurtje wel mooi staan. Weet ook niet anders want ben nooit echt wit geweest (ja bij mijn geboorte :+ )

Nou heb ik het afgelopen jaar 7 maanden in Spanje en Zuid-Amerika doorgebracht, waar het elke dag rond de 30 graden of warmer was. Ik kwam daardoor echt zwart terug. :+ Deze zomer in NL heb ik er dus wel opgelet om zoveel mogelijk uit de zon te blijven, gezien de rest van mijn jaar. Dit met het oog op kanker natuurlijk en ook wat Dani62 zegt, om er niet op mijn 30e uit te zien als een 50jarige. ;)

Fennaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 12:34

Rebeccaa schreef:
In de zon liggen.
Erg bruin ben ik niet vaak, maar ach.. ik vind zonnebank bruin zó lelijk.

Ik smeer trouwens me zelf bijna nooit in, want ik verbrand niet zo snel.. toch maar meer gaan doen :j

maar blijkbaar is dat zonnebank bruin precies hetzelfde als gewoon bruin!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:10

klopt fennaa

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 16:01

Zonnebank en gewone zon! Ik ga af en toe naar de zonnebank omdat ik anders in de zomer heel snel verbrand en in de winter ga ik ook af en toe aangezien ik anders echt melk-wit ben en er gewoon ziek uit zie. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:46

ik ben idd van mezelf ook wit hahha maar nu lekker bruin :P

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:47

Ik lig en in de zon en wel eens onder de zonnenbank!

Ik smeer mij altijd van te voren goed in met zonnebank creme en ook in de zon smeer ik me goed in!

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:51

Ik word ook lekker snel bruin,en smeer mezelf ieder half uur in.
Zonnebank is kanker verwekkend heb ik gehoord en van die zelfbruiner word ik oranje. :P
De 'gewone' zon is volgens mij het veiligst,al lig ik niet uren te bakken zoals sommige anderen..

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:58

Zon voor mijn rug en buik, de rest zelfbruiner. Ben een nepper :')

Word anders nooit bruin, en reflecteer dan licht. Als je een zelfbruiner goed gebruikt ziet het er niet nep uit. Van te voren goed scrubben, scheren en elke dag insmeren met een verzorgende creme. Daarna opsmeren en een tijdje geen kleding erop laten liggen (is nat, anders krijg je een ander kleurtje.... Had eerst een zwarte broek, na zelfbruiner erop gesmeerd.... had ineens wel errug donkere benen :+) En niet te dik opsmeren, beter is laagjes. Bij dik opsmeren word je oranje.... Als je licht insmeert en goed uitwrijft krijg je een normaal licht bruin kleurtje. Je ziet wel verschil. Of anders mengen met je bodylotion, goed mengen en dan smeert het ook lekker uit :)

Verder worden in de zon alleen mn armen en hals goed bruin. De rest gewoon helemaal niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:58

Breezke schreef:
Zonnebank is kanker verwekkend heb ik gehoord en van die zelfbruiner word ik oranje. :P
De 'gewone' zon is volgens mij het veiligst,al lig ik niet uren te bakken zoals sommige anderen..

dan ben jij nog niet op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, een weekje in de zon op t strand in b.v spanje is veeel scadelijker dan verantwoord zonnen onder de zonnebank. Let wel verantwoord zonnen dus niet elke dag. En je moet je idd wel goed insmeren voor het zonnen en na t zonnen je huid verzorgen met een aftersun en verder na t douchen een bodylotion gebruiken. Dan word je ook t mooist bruin, een verzorgde huid bruint sneller

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:59

Breezke schreef:

UV-stralen zijn kankerverwekkend, dus de zon is net zo kankerverwekkend als de zonnebank hoor ;)

Ik doe soms een zonnebankje pakken in de winter, anders zie ik er zo ziek uit :') En in de zomer alleen zon.

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 23:11

idd, of je nou in de zon gaat zitten of onder de zonnebank gaat, UV is UV en dus allebei even schadelijk..
Bij een zonnebank moeten de UV stralen wel sterker zijn anders wordt je daardoor niet sneller bruin dan van in de zon liggen. Dus of in 15 min een hele sterke UV straling of een hele dag minder sterke UV straling op je huid.. het is allemaal even slecht!
Eigenlijk bestaat er geen verantwoord zonnen, het is gewoon slecht voor je huid.. En natuurlijk zeggen zonnebank studios dat het allemaal wel mee valt.. anders kunnen ze de tent wel opdoeken!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 23:14

gewoon zon!!

en een paar uurtjes is al voldoende :D
Afbeelding

dit was een weekje...

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 23:16

En dan vooral lekker zo een lekker blank ( want hij/zij mag niet in de zon) kindje op je arm nemen.. steekt helemaal af :P

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 23:18

tja en in de winter ben ik toch echt blank hoor :j

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 23:21

een beetje zon en als die er niet is 1x per week zonnebank... meestal nog minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:30

19LindA83 schreef:
idd, of je nou in de zon gaat zitten of onder de zonnebank gaat, UV is UV en dus allebei even schadelijk..
Bij een zonnebank moeten de UV stralen wel sterker zijn anders wordt je daardoor niet sneller bruin dan van in de zon liggen. Dus of in 15 min een hele sterke UV straling of een hele dag minder sterke UV straling op je huid.. het is allemaal even slecht!
Eigenlijk bestaat er geen verantwoord zonnen, het is gewoon slecht voor je huid.. En natuurlijk zeggen zonnebank studios dat het allemaal wel mee valt.. anders kunnen ze de tent wel opdoeken!

in de zonnebanken word gefilterd in de echte zon niet, dus het klopt niet helemaal wat jij zegt!
Ook bestaat verantwoord zonnen wel degelijk! ( het is mijn vak dus ik leer er heel veel over en krijg cursussen etc etc dus ik banketstaaf niet zomaar uit mn nek :P ) Ok het blijft slecht dat klopt, maar als je verantwoord zont ( dus niet elke dag etc ) dan is het veilig.
De goeie studio's hebben ook ( als t goed is ) controles op de banken gehad of ze goed gefilterd zijn en niet te sterk etc ) Als jij dus niet te lang en te vaak onder zonnebank gaat in een goede studio en je verzorgt je huid goed van binnen en buiten ( dus ook veel water drinken ) dan is er niks aan de hand, en dit zegegn niet de studio's omdat ze anders kunnen op doeken, nee dit is onderzocht en bewezen ;)

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:37

ik ga 3 tot 4 keer per week naar de zonnestudio en als het even kan lig ik nog vaak lekker te bakken in de zon :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:39

4 keer per week is wel heel veel hoor, hoelang lig je dan onder de zonnebank?

Ik ga 2 keer per week een kwartiertje, en dit ga ik met de winter afbouwen naar 1 keer per week ( anders ben je in de winter zo bruin haha )

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:44

Ik heb jaren fanatiek met zelfbruiner gesmeerd omdat ik absoluut niet bruin wordt, niet in de zon en niet onder de zonnebank. Sinds een paar jaar ben ik erachter gekomen dat mooi wit hardstikke mooi is en ben ik trots op mijn bleke huidje. Ik gebruikte altijd al een hoge factor als ik in de zon ga (en dat doe ik graag, ga ook graag naar het strand, waar ik rustig een uur in het water lig), maar ik heb die factor nog maar iets omhoog gedaan, nu gebruik ik standaard 50, waterproof. Vind het bijna jammer dat ik sproetjes heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:50

ik was voor ik in de studio ging werken ook hartstikke wit, en had er ook nooit problemen mee :) Maar nu ben ik mooi bruin en vind ik het er toch wel wat mooier uitzien bij mij:P Heb ook geen make -up meer nodig om kleur te hebben :P

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:54

Ik ben in jaren niet zo bruin geweest als nu :D
Ben totaal 3 keer onder de zonnebank geweest in 2 weken tijd, afgelopen week alleen de zon IRL op me gehad en ben echt lekker poepsie bruin :P