litteken na operatie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 07:27

Patriciavt schreef:
Ik ben afgelopen dinsdag geopereerd en ondanks dat dit onderhuidse hechtingen zijn, zijn t behoorlijke littekens.. (naja nu nog wonden)

Waar is die zalf van Biodermal te krijgen? En vanaf wanneer mag je dat smeren? Nu al of pas als het echt helemaal dicht is?

Even wachten totdat de wond echt dicht is...daarna 2x daags insmeren.
Biodermal is verkrijgbaar bij de drogist en apotheek.Je kunt ook even neuzen op internet natuurlijk ;)

De zalf is niet echt goedkoop (ergens rond de E10,-/12,-) maar het geeft echt een goed resultaat :j

WhiteRose... :(:) misschien oplossen met een beetje humor? Ik heb zelf altijd liever dat mensen vragen in plaats van achter je rug om fluisteren ;)

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 07:52

heb zelf mijn linkerarm onder de littekens,eerst mijn onderarm gebroken,daar is een plaatje in gezet dus litteken van pols tot elleboog,daarna bovenarm gebroken op twee plekken daar een pin in gekregen dus gevolg twee littekens op mijn bovenarm en 1 in de holte van mijn elleboog.maar ik zit er absoluut niet mee.
het enigste wat ik wel vervelend vind is als mensen er steeds naar vragen en je iedere keer weer van alles moet uitleggen.
maar ik loop gewoon in hempjes in de zomer en schaam me er niet voor.moet jij ook niet doen joh!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 08:01

Ik ben ondertussen al 9x geopereerd en de laatste keer hebben ze vetweefsel uit mijn lies gehaald en in mijn bovenlip geinjecteerd. Maar het litteken bij mijn lies vind ik ook niet mooi. Gelukkifg zie je die niet met een bikinibroekje aan maar hij is best duidelijk te zien. Wat bedoel je eigenlijk met een kuiltje? Hebben ze maar een paar mm gesneden ofzo? Mijn litteken is zo'n 4 á 5 cm lang...

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 09:15

Tinky12 schreef:
WhiteRose... :(:) misschien oplossen met een beetje humor? Ik heb zelf altijd liever dat mensen vragen in plaats van achter je rug om fluisteren ;)

Lief van je :) Ik kan er prima mee omgaan hoor, ben er eigenlijk ook wel aan gewend en zie ze zelf niet zo veel meer. Maar, ik snap wel dat TS er even moeite mee heeft, en dat merk ik soms aan mezelf ook wel. Maar ach, wat zou ik er nou aan hebben als ik mooi zou zijn? ;)

sachkeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 08:41

Zoezi schreef:
Man waar mensen zich allemaal wel niet om schamen. Stel je niet aan. Iedereen heeft wel een litteken.
Sorry dat ik het lekker bot zeg, maar iemand moet jou even op je plaats wijzen!
Ik heb een kind verloren (buitenbaarmoederlijke zwangerschap) en daardoor ook littekentjes. Het laatste waar ik wakker van lig is deze littekens, zonder die operatie lag ik onder de zoden en dat geldt voor jou hetzelfde!
EN als je er echt zo mee zit.......je bent niet verplicht naar een zwembad te gaan of een zwembroekje te dragen wel?
Geloof mij maar, verstand komt echt met de jaren en als je 30 bent schaam je je er niet meer voor.
Ik heb net 2 weken zalig elke dag met littekens aan het zwembad gelegen in Zuid-Frankrijk *D

Om zo'n reacties vraag ik niet, juist niemand hoeft mij op mijn plaats te wijzen!
Natuurlijk weet ik dat er ergere dingen in het leven zijn!!!
Maar het gaat in dit topic toch niet over 'slechtse gebeurtenis in je leven?'
Ik ben 19jaar.. het is hier afgelopen 2 weken 30° geweest.. dan ga ik echt wel zwemmen met een zwembroekje en JA ik schaam mij hiervoor. Dit zal mij binne 10 jaar waarschijnlijk ook niet meer boeien, omdat ik misschien iets vele ergers meemaak
Ik denk dat er hier wel vele ergere onzinnige topics staan hoor..

sachkeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 08:43

Bellatrix schreef:
Ik ben ondertussen al 9x geopereerd en de laatste keer hebben ze vetweefsel uit mijn lies gehaald en in mijn bovenlip geinjecteerd. Maar het litteken bij mijn lies vind ik ook niet mooi. Gelukkifg zie je die niet met een bikinibroekje aan maar hij is best duidelijk te zien. Wat bedoel je eigenlijk met een kuiltje? Hebben ze maar een paar mm gesneden ofzo? Mijn litteken is zo'n 4 á 5 cm lang...

Ja de wonde is redelijk mooi weggetrokken, maar op de wonde zelf is er een soort van kuiltje
Mijn litteken is ook iets van een 4 cm

sachkeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 08:45

Zonnebloem schreef:
ik had hetzelfde, heb een tattoo over mijn litteken\kuiltje laten zetten en tadaaa, mensen zien een mooie tattoo en kijken niet verder. Ben erg blij dat ik het zo gedaan heb.
Je ziet nu een roosje boven mijn bikiniebroek uitkomen, wat een heel leuk effect heeft :D

En is daar een bepaalde tijd dat er moet tussenzitten? (tussen operatie en plaatsen van tattoo)
Want het blijft bij mij toch gevoelig

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 08:47

Ik heb ook een erg opvallend litteken. Niet door een operatie, maar een ongelukje (als kind door een glazen ruit gevallen).
Dit is in het ziekenhuis geplakt met lijm en stripjes, maar had gehecht moeten worden.
Wordt door nichtjes omschreven als worm. Dan krijgen jullie misschien een idee hoe het eruit ziet ;)
Toevallig heb ik voor morgen een afspraak gemaakt bij de HA, voor een verwijzing naar de plastische chirurg.

Dominique_96

Re: litteken na operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:16

Mijn litteken is 5 cm lang.

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:22

sachkeuh schreef:
Om zo'n reacties vraag ik niet, juist niemand hoeft mij op mijn plaats te wijzen!
Natuurlijk weet ik dat er ergere dingen in het leven zijn!!!
Maar het gaat in dit topic toch niet over 'slechtse gebeurtenis in je leven?'
Ik ben 19jaar.. het is hier afgelopen 2 weken 30° geweest.. dan ga ik echt wel zwemmen met een zwembroekje en JA ik schaam mij hiervoor. Dit zal mij binne 10 jaar waarschijnlijk ook niet meer boeien, omdat ik misschien iets vele ergers meemaak
Ik denk dat er hier wel vele ergere onzinnige topics staan hoor..

Ik ben ook 20 en ben ook ziek geweest. Is nu alweer bijna 3 jaar geleden en heb een litteken van links naar rechts over m'n buik. Ik heb in 't begin heel veel gesmeerd met de littekencreme van Biodermal. Nu doe ik dat niet meer. Ik schaam me er niet voor, mensen moet me maar nemen zoals ik ben. En met dat hoe meer licht het litteken krijgt, des te lichter en minder opvallend die wordt.

Dominique_96

Re: litteken na operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 08:52

Jorien: Dat klopt! Mijn litteken is nu ook heel licht. Bijna onopvallend! Ik heb er niks opgesmeerd. Het is wel alweer bijna 6 jaar geleden. Maar het is bijna huidkleurig! Dus gewoon goed in het licht komen!!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:55

Ik zie de littekens die ik heb als de verhalen die verteld worden over mijn leven... Ik schaam me er niet voor en zal ze ook nooit verbergen.

Zo heb ik een litteken van 20 cm over mijn schouder tot in mijn oksel lopen, maar ik draag mouwloze shirtjes en spaghettitopjes hoor, geen enkel probleem. Ik heb ook geen littekencreme gebruikt, nergens voor nodig.

Op mijn linkeronderarm zit een flinke jaap van 4 cm, nou en? Net als op mijn rechterknie 5 cm, en onlangs zijn er drie kleine kruisjes bijgekomen - in mijn navel en twee net boven mijn bikinilijn.

Het vertelt iets over je en hoort bij je lichaam - je blijft je hele leven geen onbeschreven blad, het zij zo.

het leren accepteren van je littekens en onvolkomenheden is een moeilijke stap soms, maar wel beter. Je leert omgaan met iets wat niet perfect is en dat maakt het en stuk makkelijker voor jezelf!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:58

Bio-Oil *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ik heb een scooterongeluk gehad een had een litteken van 2x2 op m'n knie. Niet zoals bij jou, een kuil, maar juist een bult van littekenweefsel. Na 2 maanden smeren is het helemaal weg. Je ziet nog wel van dichtbij dat de huid wat onregelmatiger is dan de rest (patroon van lijntjes klopt niet met de rest zeg maar :P ) en ook is de kleur nog iets anders. (Hij was eerst paarsig/rood en is nu iets donkerder dan mijn huidskleur).

2 maanden is wel lang, maar het werkt dus zeker :j