Overlevingspakket Mex griep ontvangen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 16:21

ik werk in de gezondheidszorg, en bij ons hanger er wel protocollen!
over hyiene over hoe je moet niezen etc etc.

mondkapjes is nog lang niet aan de orde :) wel willen ze ons misschien gaan enten op voorhand. maar dat ik wat er gezegt is.

ag je kan niet voorzichtig genoeg zijn maar overdrijven is ook een vak haha

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 16:23

Ik werk voor de vakantie bij oude(re) mensen thuis (schoonmaken via de Thuiszorg). Vorige week was ik ook vreselijk verkouden, hoesten, snotteren etc, maar geen enkel 'oudje' die mij vroeg of ik de mexicaanse griep had hoor.
Blijkbaar is niemand daar echt druk mee bezig. Ik overigens ook niet.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 16:24

Bij de McDonalds moet je zowiezo elk uur je handen wassen met speciale zeep. Maar nu staan er ook pompjes met zeep met alcohol erin ofzo. Heb je geen water voor nodig en kan je dus paar keer per uur je handen mee insmeren onder het werk.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 16:26

Helina0611 schreef:

mondkapjes is nog lang niet aan de orde :) wel willen ze ons misschien gaan enten op voorhand. maar dat ik wat er gezegt is.

Hier idem, alleen affiches met preventie tips. Maar goed, ik werk in een ziekenhuis en als daar al het personeel ziek wordt }>, dan moeten de patiënten elkaar maar gaan verzorgen :P

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 17:06

Kaygee schreef:
Helina0611 schreef:

Hier idem, alleen affiches met preventie tips. Maar goed, ik werk in een ziekenhuis en als daar al het personeel ziek wordt }>, dan moeten de patiënten elkaar maar gaan verzorgen :P

ja precies dat is bij ons net zo :)

wednesday

Re: Overlevingspakket Mex griep ontvangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 17:15

ook bij ons in de bibliotheek hebben ze schrik dat de helft van het personeel ziek valt! Dan kunnen ze de bib onmogelijk openhouden... Dus nu moeten we indien we hoesten of niezen steeds een papieren zakdoekje voor ons houden en dan weggooien, handen met ontsmettende gel wassen en ook indien we een pen ofzo uitlenen die ontsmetten. Moest het echt doorbreken krijgen we ook allemaal mondkapjes! (hopen dat dat niet gebeurd.. echt geen zin in)

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 17:16

ik heb een half jaar geleden al een griepkit gehad. Mondkapjes, hygenische gel etc etc. Er was toen nog geen enkele sprake van mexicaanse griep. 1 maand later waren de eerste gevallen bekend. Ik werk overigens bij een zeer groot pharmaceutisch bedrijf. Ik vind het toch veels te ver gaan om met die mondkappen te gaan lopen hoor!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:24

Ik ben nu ook een dag of 3 flink aan het hoesten en enorm verkouden, maar niemand die op het werk zegt dat ik thuis moet blijven hoor :D (werk op een vakantiepark) Ik voel me verder ook niet ziek, alleen nogal gammel van de flinke verkoudheid.

Ik vind het ook allemaal enigzins overtrokken moet ik eerlijk zeggen, als je het krijgt, griep je het uit en dat was het dan weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:01

Aangezien er al een topic loopt over de Mexicaanse Griep, [MW] Mexicaanse Griep - Pandemie? plaats ik hier een slotje. Ook het overlevingspakket is heel goed te bespreken in het reeds lopende topic.