Dreadlocks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 19:36

Celinee_ schreef:
Ik vind het eigenlijk maar zonde van het haar. Stel nou dat je spijt krijgt, ben je je mooie lange haar kwijt. :+

Dat is een keuze die je maakt. De meeste mensen die dreads nemen, nemen ze voor minimaal 4 jaar.
Mensen die het zeker weten kunnen altijd nog eerst van die plastic strengetjes proberen, dan hebben ze wel een idee hoe het staat, en die heb je er zo weer uit.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:37

Ik snap niet waarom mensen een hoofd vol doffe klitten willen hebben in plaats van mooi glanzend haar :+

En dat afknippen.. 3/4 cm over.. Dat lijkt me echt vreselijk!

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:41

Nee, ook niks voor mij nee. Moet er oniedergeval niet aan denken.

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 19:42

mireya schreef:
En hoe krijg je die dreads er nou in? :P

Er zijn 4 manieren;

- Naturals; hierbij wordt er niets aan het haar gedaan, maar wel gewassen. Het haar gaat klitten, en dit wordt telkens uit elkaar getrokken, afhankelijk van wat de eigenaar van de dreads mooi vindt (heel veel uit elkaar trekken voor dunne dreads, iets minder uit elkaar trekken voor dikke dreads). Als het uit elkaar trekken niet goed gebeurt, wordt 't maar één dread (wat ik persoonlijk dan weer wel vies vind). Het kost wel wat tijd voor dit mooie dreads worden, maar uiteindelijk kunnen ze heel erg mooi worden.
- Touperen; dit is het omhoog kammen van het haar. Het haar wordt verdeeld in plukjes (met een willekeurige of onwillekeurige vakverdeling), en die plukjes worden strak getoupeerd. Dus niet het touperen wat scenemeisjes doen. Het haar wordt hier heel veel korter door, en in het begin krijg je wat plofferige dreads.
- Touperen en haken; Eerst wordt getoupeerd zoals hierboven beschreven, maar daarna wordt het dan bewerkt met een haaknaald. Dit maakt de dreads mooi strak, en geeft ze een ouder uiterlijk. Doordat ze strak gemaakt worden, wordt er ook iets minder lengte verloren dan bij alleen touperen. Maar ook hier gaat wel wat lengte verloren.
Touperen en viltnaalden; Hetzelfde als hierboven, maar dan worden de getoupeerde strengen haar niet bewerkt met een haaknaald, maar met een viltnaald. Dit is een scherpe dikke naald. Hierdoor breken er veel haren, waardoor de dreads al meteen vrij hard zijn. Dreads gezet met een viltnaald verliezen ongeveer evenveel lengte als met een haaknaald, en voelen in het begin erg stekelig aan.

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 19:43

jori_X schreef:
Ik snap niet waarom mensen een hoofd vol doffe klitten willen hebben in plaats van mooi glanzend haar :+

Tsja, dat laatste is ook een keuze. Het hóeft niet zo. :D

Maar dat haar moet glanzen is ook maar een schoonheidsideaal. Op de ene helft van de wereld vindt men dikke mensen mooi, hier doen mensen hun best om slank te zijn. Het is maar wat je gewend bent.

Ik vind dat vette haar dat glimt van de gel dan weer niet zo fris.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:44

ik vind het ook erg vies staan en vaak ook niet zo fris ruiken!
ook associeer ik het toch met een bepaald slag mensen... gaat vanzelf dat hokjes-denken! :+

Dinniej

Re: Dreadlocks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 19:45

*ruikt aan dreads*
De mijne ruiken enkel naar bloemetjes. Nah, ik vind bloemetjes niet stinken.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:46

ik vind bloemetjes ook niet stinken, maar heb al een aantal malen naast iemand gezeten in bus of trein die echt heel muf roken.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:49

Dinniej schreef:
jori_X schreef:

Tsja, dat laatste is ook een keuze. Het hóeft niet zo. :D

Maar dat haar moet glanzen is ook maar een schoonheidsideaal. Op de ene helft van de wereld vindt men dikke mensen mooi, hier doen mensen hun best om slank te zijn. Het is maar wat je gewend bent.

Ik vind dat vette haar dat glimt van de gel dan weer niet zo fris.

Ik vind niet dat het gaat om het schoonheidsideaal, maar of het gezond is. Haar wat glanst ziet er gezond en verzorgt uit. Dreads vind ik er niet hygienisch uitzien en je haar ziet er helemaal dood uit. Dit kan je niet vergelijken met dikke en dunne mensen.

Van mij hoeft haar ook niet te glimmen van de gel, dat vind ik ook niet mooi.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:51

Maar de dreads kan je toch nooit helemaal wassen aan de binnenkant?

Ik heb er niks op tegen iedereen doet met zijn kop wat hij wil, maar ik vind het niet bij mezelf passen.

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 19:53

Haar dat glanst of niet glanst heeft niets te maken met gezondheid. Iemand die toevallig in aanleg minder glanzend haar heeft is toch ook niet minder gezond? Ik heb dreads, en met mijn gezondheid is niets mis. Ik ben nog allergisch voor huisstofmijt ook, dus als dreads onhygiënisch zouden zijn, zou het met mij niet zo goed gaan.
Het gaat hier wel degelijk om een schoonheidsideaal.

@ katiavl; je kunt dreads wel wassen aan de binnenkant. Het water loopt gewoon door de dreads heen, en de shampoo ook. Vergelijk het met een dikke jas die je in de wasmachine doet. Je wast niet alleen de buitenkant, maar het water dringt ook door in de voering van de jas.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:55

Ik bedoel niet je eigen gezondheid, maar of je haar gezond is ;)

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:55

Ik vind verzorgde dreads er coewl uitzien..
Wat dat betrefd ben ik een echte wannabee.. Ik loop rond met die synthetische, na 3 pogingen echte dreads..

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 19:56

@ jori; Dat begrijp ik, maar ik probeer dus uit te leggen dat je in het geval van haar niet over gezondheid kan spreken. Haar groeit in feite al levenloos uit je hoofd, er zit geen gevoel in.

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:56

benangelique schreef:
ik vind het ook erg vies staan en vaak ook niet zo fris ruiken!
ook associeer ik het toch met een bepaald slag mensen... gaat vanzelf dat hokjes-denken! :+

Dreads is imo een stijl, en aan elke stijl hangt een muziekgenre vast (of andersom, wat je wilt). Het valt mij in ieder geval wel erg op dat veel mensen met dreads naar muziek als metal luisteren. (en ik ben dan wel zo iemand om het te gaan vragen)
Dus in dat opzicht heb je wel gelijk, maar ik heb de indruk dat jij met een ander soort hokjes-denken bezig bent dan ik? :D

Maar dat is geheel offtopic.

Hoe lang duurt het zetten van dreads eigenlijk, als je het niet 'natuurlijk' laat gaan?

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:58

Ik vraag me steeds af dat je die shampoo wel echt uit die klitten krijgt.. Ik sta soms al erg lang tes poelen aan mijn haar om de shampoo volledig eruit te krijgen. En mijn haar is overigens niet zo lang :P valt net niet op mijn schouders!
Dus de opmerking dat het er zo weer uit loopt dat vind ik wat raar... shampoo blijft zowieso achter hoor :S Zelfs in mijn haar als ik niet oplet!

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 19:59

Helemaal ontkennen kan ik het niet, want ik ken een aantal dreadheads die naar metal luisteren. Ik ben er ook één van.
Maar ik moet zeggen dat het merendeel meer in de hippierichting zit en voornamelijk naar goafeestjes gaat en niets met metal heeft.

Het zetten van dreads verschilt per methode. Met touperen heb ik geen ervaring, maar ik vermoed dat dit het kortst duurt. Dit is tenslotte het minste werk.
Met een viltnaald duurt het 2 - 7 uur (afhankelijk van de lengte van het haar), en met een haaknaald kan het wel 12 uur duren.

@ gothic_tezzy; wat leuk dat je echte dreads hebt gehad. Waarom heb je ze eruit gehaald?
@ Mallodie; het duurt wel langer om de shampoo uit te spoelen met dreads. Maar dat wil niet zeggen dat het niet kan.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:01

Je haar is natuurlijk eigenlijk altijd dood. Net gebruikte je zelf de term dood haar ook al, dus volgens mij begrijp je het best als ik het heb over gezond en dood haar.

En ik zei niet dat dreads onhygienisch zijn, maar dat ze er zo uit zien.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:03

Met dreads denk ik of aan metal, of aan bob marley types :+

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:04

Ik vind dreads ook niet mooi. vind het er onverzorgt uitzien. Of het nou zo is of niet, maar dat is mijn idee ervan.
Ik heb elke ochtend als ik wakker word dreads, en als ik het 1 ochtend niet kam heb ik voor de komende jaren vastzitten. :')
Daarom haal ik mijn dreads er elke ochtend maar uit :))

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:04

Ik vind de dreads van de TS er op zich nog wel netjes uit zien, maar over het algemeen.. De meeste dreads die je op straat ziet, zien er dus wel smerig uit.

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:05

Idd TS... Dreads heeft niet heel veel met metal te maken... Het enige verband is dat het anders is :P Owja en dat het haar lang is...
Ik kleed me bijvoorbeeld net als TS... Miss net een andere richting in ( niet goed te zien op je foto :P ) en ik luister ook naar metal... Maar over dreads heb ik nog nooit gedacht hoor :P
En vrienden ook niet...
Laatst bijgewerkt door mireya op 16-08-09 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:07

jori_X schreef:
Met dreads denk ik of aan metal, of aan bob marley types :+

Of aan tokio hotel _O-

maar 2-7 uur is behoorlijk lang, ik vind een zit van 20 minuten bij de kapper al te lang...

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 20:12

mireya schreef:
Idd TS... Dreads heeft niet heel veel met metal te maken... Het enige verband is dat het anders is :P Owja en dat het haar lang is...
Ik kleed me bijvoorbeeld net als TS... Miss net een andere richting in ( niet goed te zien op je foto :P ) en ik luister ook naar metal... Maar over dreads heb ik nog nooit gedacht hoor :P
En vrienden ook niet...
Ik beweer ook juist dat dreads niet met metal te maken hebben, maar dat ik toevallig een aantal mensen ken waarbij die overeenkomst er toevallig is.

Overigens is mijn kledingstijl nogal verschillend. Wel altijd zwart, maar toch.. Ik houd van rood en van groen en..

Nog meer offtopic; wow, ik herken jou van HT. :Y)

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:14

Als dreads goed worden onderhouden, vindt ik het nog redelijk cool. Zo ken ik wel een meisje die gaat iedere maand naar zo'n winkel om het bij te werken. Nou ja, misschien een duur grapje, maar het staat wel netter.