Kijkoperatie schouder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Patriciavt

Re: Kijkoperatie schouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:32

Ik ben 5 weken terug aan mijn schouder geopereerd..
Operatie zelf ging goed, eerste weken echt veel pijn gehad, ennu al sinds vorige week vrijdag zo goed als pijnvrij :o

Ze hebben bij mij een stuk van mijn sleutelbeen afgehaald en een pees die gescheurd was genaaid en opnieuw aangehecht :)

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:52

Patricia: was jouw pees helemaal afgescheurd?
Die van mij is ook gescheurd, maar nog niet helemaal door. En mogelijk dat ze die willen "repareren".
Wat voorspelde de chirurg jouw als revalidatie-tijd?

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:03

*zucht* ik heb ze net gebeld..
Het is nu 5.5 week geleden (10 nov) en ik had gehoopt aangezien ik al sinds vrijdag zo goed als pijnvrij ben, dat ik weer dingen mocht gaan doen, maar forget it..

Ik mag het 'iets' gaan belasten, arm optillen tot maximaal horizontaal niveau en absoluut nog niet tillen oid..
Paardrijden? Absoluut uitgesloten.. Autorijden? Vergeet het maar... Werken? Hele lichte taken..

Feit is, dat ik al 3 weken meer dan dat doe :o Die sling draag ik al helemaal niet meer en met haar kammen etc heb ik mijn arm wél boven horizontaal niveau..
Ik had zo gehoopt dat ik weer te paard kon.. of mocht autorijden.. Grr ^)

Herstel is de 1e zes weken niets doen (dat hou ik dus al gewoon niet vol..) en totaal zo'n 3 maand :oo

Mijn pees was idd helemaal door, maar ze hebben em gehecht en weer vastgezet aan m'n sleutelbeen.

30 dec moet ik op controle, de 1e na m'n operatie.

Ga dus alsnog niet paardrijdend 2010 in -:(-

lieverties

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:34

Kan je vertellen dat het veel pijn doet en heel zwaar is nu een jaar na de operatie ben ik nog steeds bezig met sterker maken en heb nog pijn als ik hem overbelast. Mijn schouder is iedere keer uit de kom gegaan en daardoor zijn er stukken bot weggeslagen en alle pezen en spieren uitgerekt toen hebben ze dit met een operatie van 2,5 uur alles ingekort en gezaagd en platen erin gezet zodat hij niet meer uit de kom kan alleen met grof geweld.

Maar iedere operatie is weer anders.

Dus sterkte want ik weet wat je te wachten staat.

lieverties

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:00

Pluisje Volgens mij hebben wij dezelfde operatie gehad? ik mocht van de arts geen fisio want hij zei dat hun het kapot maken en ik moest zelf me grenzen opzoeken. wel ben ik bang nog steeds na een jaar als ik val of iets doet wat een ruk geeft aan mijn schouder, dat het weer mis is. Heeft iemand dat nog meer?.

Wel leer je heel snel na de operatie dingen met 1 arm te doen en word je snel handig.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 17:44

Patricia ga er maar vanuit dat het herstel nog wel veel langer als 3 maanden gaat duren. Ik ben nu 9 weken onderweg en kan er nog steeds bijna niets mee!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:19

Nou ja dat is het verotte.. ik heb nie zo heel veel pijn meer :o
Weet niet hoe het zit als je het echt gaat belasten..
Opzich was de operatie die ik heb ondergaan niet superzwaar, want in eerste instantie zouden ze het vastzetten en dat hebben ze niet gedaan, er is alleen een stuk van mijn sleutelbeen afgehaald en mijn gescheurde pees is weer genaaid..

Hoelang staat er voor het herstel van pezen?

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:06

Geen idee van die pezen!
Ik heb na de operatie ook niet veel pijn gehad, en nu al helemaal niet meer, zolang ik er maar niet teveel mee doe.
Vind de fysio wel vrij pijnlijk, die zoeken natuurlijk constant de grenzen op.

lieverties

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:08

Pezen behoorlijk lang bij mij zijn ze allemaal verkort en ben nog steeds bezig om er rek in te krijgen. en heb met deze kou ook meer last maar is denk door de platen wat er in zit.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:18

ik heb nu ook meer pijn.
Maar ik denk niet dat ik mij op dit moment durf te opereren.
Wil toch eerst weer een mri.

Jackyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 12:11

Ik word als het goed is ook geopereerd, 7 januari moet ik terugkomen bij de vaatchirurg met het antwoord ja of nee. Bij mij is zo dati k een extra halsrib heb en die de boel bekneld in me rechterschouder. Nu zagen ze begin december op me mri van jan2008 dat er toch wel wat bekneld word _-:( , als ze dat nou eerder gezien hadden maar nee hoor. Voor de rest doet autorijden, paardrijden, computeren, pijn. Gewoon alle dagelijkse bezigheden.

Ik zit alleen nu nog met me stage die pas 16april klaar is, dus daarna komt die operatie. Wat ze willen doen is een deel van me halsrib weghalen. Ik hoop dat ik daarna pijnvrij ooit kom, aangezien het nu 50/50 is..

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 13:42

Patriciavt schreef:
Feit is, dat ik al 3 weken meer dan dat doe :o Die sling draag ik al helemaal niet meer en met haar kammen etc heb ik mijn arm wél boven horizontaal niveau..
Ik had zo gehoopt dat ik weer te paard kon.. of mocht autorijden.. Grr ^)

Herstel is de 1e zes weken niets doen (dat hou ik dus al gewoon niet vol..) en totaal zo'n 3 maand :oo

Dit si echt heeeel erg dom wat je doet. Die 6 weken is niet voor niks! ze leggen dingen op een andere plek, en alles moet op die manier vastgroeien. Dat duurt 6 weken! Alles moet goed vastgegroeid zijn, want met wat jij doet, je arm omhoog, scheur je dat telkens weer kleine stukjes los. Als je een keer een beetje lomp doet dan is alles voor niks geweest!

Ik ben in september geopereerd en ben eind april voor het eerst begonnen met paardrijden. Nooit spijt van gehad. Mijn arm is sterker dan ooit!

Wat is nu 6 weken wachten als je het voor de rest van je leven kunt verklooien! Hou je eraan! je kunt er zzzzzoooooooooooooo veel mee kapot maken! Achteraf vergeef je het jezelf nooit meer.

Edit: Die sling is er ook niet voor niks. Om die pezen vast te laten groeien moet je je echt aan 6 weken totale rust houden.Die sling maakt dat je niet te veel gaat doen. Het is dus echt belangrijk dat ding om te houden! Ik had een sling en een band die mijn elleboog vast aan mijn buik trok. Hier heb ik ook echt 6 weken mee gelopen! Was niet makkelijk maar achteraf echt de moeite waard!
Laatst bijgewerkt door pluisje88 op 21-12-09 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 13:44

lieverties schreef:
Pluisje Volgens mij hebben wij dezelfde operatie gehad? ik mocht van de arts geen fisio want hij zei dat hun het kapot maken en ik moest zelf me grenzen opzoeken. wel ben ik bang nog steeds na een jaar als ik val of iets doet wat een ruk geeft aan mijn schouder, dat het weer mis is. Heeft iemand dat nog meer?.

Wel leer je heel snel na de operatie dingen met 1 arm te doen en word je snel handig.

Ik heb geen platen en pinnen maar wel dezelfde operatie volgensmij. Ik mocht wel fysio. En als je het mij vraagt heb je dat ook echt nodig.